Lpg w 1.6 AEE zwykły gaz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sredniak
    Classic
    • 2009
    • 3

    Lpg w 1.6 AEE zwykły gaz

    piniu kodzik dziala juz za 1 razem wszystko gra wielkie dzieki a tak apropo to zrobiles mi prezent na urodziny bo dzis mam hehehe
  • arturb28
    Classic
    • 2008
    • 12

    #2
    Lpg w 1.6 AEE zwykły gaz

    CZy ktos ma zwykła instalacje lpg w 1.6 75kM jak sie sprawuje taka instalcja w tym silinku, nie bylo problemu z kolektorem . Planuje taka zalozyc w smochodach ktore posiadlem wczesniej sprawowaly sie rewelacyjnie wiec nie bede tracil forsy na sekwencje .

    Komentarz

    • Janinho
      Rider
      S_OCP Member
      • 2008
      • 390
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez arturb28
      wiec nie bede tracil forsy na sekwencje .
      możesz stracić dużo więcej w octavii jest taki problem, że jest tam kolektor plastikowy i przy starszych generacjach gazu najzwyczajniej go rozrywa więc lepiej wydać trochę więcej na sekwencję i mieć spokój. Poza tym nie zauważysz utraty mocy, której w AEE i tak nie ma za dużo

      słyszałem, że podobno wymieniają kolektor na metalowy ale nie wiem jakie są to koszty i jak się to sprawdza. Mimo wszystko jak dla mnie sekwencja. pzdr
      >>>Moja Octavka<<<

      Komentarz

      • nemi
        Ambiente
        • 2008
        • 227

        #4
        Zamieszczone przez arturb28
        wiec nie bede tracil forsy na sekwencje
        Możesz potem stracić znacznie więcej na skutek rozerwania kolektora... Kiedyś robili odlewy żeliwne kolektorów, ale przy dzisiejszych cenach instalacji sekwencyjnych nie wiem czy to się jeszcze opłaca.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Poza plastikowym kolektorem jest jeszcze jeden problem a mianowicie sterownik silnika Magneti-Marelli, który jest bardzo "gazooporny" i nawet na sekwencyjnych instalkach potrafi robić niezłe jazdy. Sterownik wymaga bardzo dokładnego ustawienia instalki gazowej ( nawet na sekwencji wiele zakładów ma z tym problem ) inaczej komp samochodu ciągle łapie błędy. Zwykłej instalki nie da się tak dokładnie wyregulować i podejrzewam, że wymiana na metalowy kolektor + ciągłe wizyty u gazowników wyjdą w sumie tyle co sekwencja...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • zeza1
            Classic
            • 2007
            • 31

            #6
            Jestem szczęśliwym posiadaczem OCTY ze zwykłą instalacją. Założyłem ją, jak autko było nowe. Teraz mam 150kkm przejechane, i nie dzieje się nic niepokojącego. Oczywiście przeglądy i wymiany robię nie czekając, aż mi coś zacznie strzelać. Jeżdżę sam albo z pasażerem i nie odczuwam spadku mocy. Ale też nie spodziewam się cudów. Pali mi to 8,5 litra w lecie i 9,5 litra LPG w zimie, a przełączam na gaz zaraz po odpaleniu auta. W całej instalacji miałem tylko jedną awarię, uszkodzony wielozawór, nie szło nabić gazu do zbiornika.
            Osobiście jednak ,gdybym miał zakładać jeszcze raz, to wybrałbym sekwencję.
            teraz AEE
            I Skoda Ofelia BSE

            Komentarz

            • arturb28
              Classic
              • 2008
              • 12

              #7
              ok

              DZiekuje za podpowiedzi wiec narazie dam sobie chyba spokoj z tym gazem octavia nie pali az tak duzo ok 8l z tego co widze . W bravo przez instalacje wymienialem wytyski koszt 1000 , pompe 700 zl wiec pczekam jeszcze . Pozdrawiam

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Ze spalaniem gazu bywa różnie i duzo zależy tu od "nogi" kierowcy. Generalnie do tego co masz teraz na benzynie dodaj ok. 15% i bedziesz miał spalanie na gazie. Uszkodzenie wtrysków i pompy występuje zazwyczaj wtedy, gdy podczas pracy na gazie pompa benzynowa jest wyłączana ( wielu gazowników stosuje tą praktykę ). No i oczywiście raz na jakiś czas trzeba trochę pojeździć na benzynie, żeby układ benzynowy trochę popracował...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  kowal 2002, Nie masz racji. Uszkodzenia pompy powstają właśnie dlatego, że gazownicy nie zakładają odcięcia podczas pracy na gazie. A zatarcia/zapieczenia wtryskiwaczy to już tylko wina użytkowników.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • zgucio
                    Rider
                    • 2007
                    • 691

                    #10
                    mam octe 6 lat i zaraz po kupnie założyłem instalacje zwykłą ale na kompie wtedy koszt ok 2500 zł. Miały tam być niby jakieś zabezpieczenia na kolktorze ale jak sie okazało w niedługim czasie zapomnieli ich założyć :evil: czy jak tam inaczej sie tłumaczyli.

                    Kolektor wysadziło na pół założyli mi w ramach gwarancj nowy metalowy. Z jakiś miesiąc był problem bo strasznie strzelał. Szukali błędu i wkońcu znaleźli. Wysregulowali i gitara gra. Jak do tej pory przebieg na gazie 150 tyś a całkowity 250 tyś więc dosyć spory

                    Przez ten czas z gazem nic sie nie stało jedynie co to pasowało by wymienić teraz membrany ale tak jest ok

                    W sierpniu 2007 zminiłem pompe bo raz pracowałw raz nie koszt 150 zł (wymieniłem sam wkład i zamiennik niemieckiej firmy)
                    Przyczyną mogło być brak paliwa prze 2 miesiące (rezerwa)

                    alfee, nie zgodze sie z tobą co do odcinania paliwa całkowicie bo silnik czasem pobiera paliwo podczas jazdy na gazie jak jest nie równe ciśnienie czy coś takiego (ktoś to mu tłumaczył)

                    Z doświadczenia wiem że są różne skutki tego. Na przykład kloedze w lanosie spaliła sie pompa paliwa i założył sobie coś takiego że wyłączało pompe ale wtedy samochód palił mu 20 litrów gazu i nie dało sie tego wyregulować

                    arturb28, jeśli jeżdzisz dużo i nie masz zamiaru w najbliższym czasie sprzedawać samochodu to zakładaj sekwencje bo warto teraz to koszt około 2000 zł
                    Ja wtedy założyłem zwykłą bo sekwencja była sporo droższa. Niby jest wszystko ok ale jakbym teraz zakładał to załozył bym sekwencje bo nie jest aż tak drogo.
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      Zamieszczone przez zgucio
                      W sierpniu 2007 zminiłem pompe bo raz pracowałw raz nie koszt 150 zł (wymieniłem sam wkład i zamiennik niemieckiej firmy)
                      Przyczyną mogło być brak paliwa prze 2 miesiące (rezerwa)
                      Nie mogło być, tylko było. Po prostu zatarłeś pompę przez ten brak paliwa. Żeby uniknąć takich sytuacji zakłada się odcięcie.

                      Zamieszczone przez zgucio
                      alfee, nie zgodze sie z tobą co do odcinania paliwa całkowicie bo silnik czasem pobiera paliwo podczas jazdy na gazie jak jest nie równe ciśnienie czy coś takiego (ktoś to mu tłumaczył)
                      Piszesz wierutne bzdury. Kto Ci to tłumaczył?? Szewc?? Jak silnik jedzie na gazie, to pali gaz a jak na benzynie, to benzynę. Innej opcji nie ma. Jak jest inaczej, to instalka do dupy abo montażyści spieprzyli.


                      Zamieszczone przez zgucio
                      Z doświadczenia wiem że są różne skutki tego. Na przykład kloedze w lanosie spaliła sie pompa paliwa i założył sobie coś takiego że wyłączało pompe ale wtedy samochód palił mu 20 litrów gazu i nie dało sie tego wyregulować

                      A przed założeniem odcięcia palił 6l benzyny i jeszcze 7 gazu na 100km? Niech kolega pojedzie tam gdzie mu zakładali instalkę i domaga się porządnej regulacji i sprawdzenia szczelności.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      • huwe
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 976

                        #12
                        powiem tak :
                        polo AEE - zakładałem I generacje - bo takie było życzenie klienta ( a jak wiadomo jest ono rozkazem- w sumie płaci i wymaga)
                        cordoba AEE - II generacja BRC JUST bardzo ładnie da się regulować, ale kolektor już przełożony na metalowy - po pierwszym strzale nie było co zbierać.
                        obydwu opcji powyższych nie polecam - wręcz odradzam.
                        sekwencja - to jedno dobre rozwiązanie dla tego silnika. w którymś poście przeczytałem, że komp magneti marelli jest oporny na gaz. Myślę, że jest bardzo gazolubny. miałem do czynienia z o wiele bardziej upierdliwymi układami i przeżyły LPG.
                        jeśli zaś chodzi o sam wybór instalacji no cóż : z włskich w rozsądnej cenie : BRC Sequent 24, z polskich STAG 300.

                        [ Dodano: Sro 05 Mar, 08 14:15 ]
                        Zamieszczone przez arturb28
                        DZiekuje za podpowiedzi wiec narazie dam sobie chyba spokoj z tym gazem octavia nie pali az tak duzo ok 8l z tego co widze . W bravo przez instalacje wymienialem wytryski koszt 1000 , pompe 700 zl wiec pczekam jeszcze . Pozdrawiam
                        wtryski wymieniałeś tylko przez to, że jeździłeś prawie cały czas na gazie , a zapomniałeś , że istnieje coś takowego jak benzyna. normalnie sie przytkały i już . ich prawo. każdemu tłumaczę, że przynajmniej raz na miesiąc trzeba auto pogonić na benzynie, i nie ma tego problemu. co do pompy paliwa - pewnie brakło benzynki, a pompka poszła .... i padła.
                        Z przykrością stwierdzam, że wiele mitów dotyczących gazu w samochodach stwarzają użytkownicy, którzy przez swoje własne zaniedbanie, niedopatrzenie spowodowali usterki w układzie benzynowym. Nie twierdzę, że elektronika gazowa jest niezawodna, bo np. dzisiaj zdiagnozowałem ecu sekwencyjne, które źle przeliczało czas wtrysków- i nie była to wina źle ustawionej mapy, ale wewnętrzna usterka kompa. Ale w większości niedomagania pb/lpg są spowodowane zbyt lajtowym podejściem użytkownika.
                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Zamieszczone przez huwe
                          ...
                          sekwencja - to jedno dobre rozwiązanie dla tego silnika. w którymś poście przeczytałem, że komp magneti marelli jest oporny na gaz. Myślę, że jest bardzo gazolubny. miałem do czynienia z o wiele bardziej upierdliwymi układami i przeżyły LPG....
                          Może coś poprawili :twisted:. Jak w 2004 założyli mi do Cordoby BRC Sequent ( za prawie 5 tyś PLN ) to w Wa-wie przez pół roku nikt nie był w stanie tego porządnie ustawić ( czasem było dobrze, a czasem mało mnie nie trafiło ). Zrobiłem sobię nawet wycieczkę do Czakram-u w Tarnowie, ale tam też nie dali rady. Jedni zwalali winę na drugich i tyle z tego było. Ludzie z KlubSeat-a ( a raczej ich "gazownicy" ) też narzekali na te instalki przy tych silnikach, ale ... było minęło...

                          Zamieszczone przez alfee
                          kowal 2002, Nie masz racji. Uszkodzenia pompy powstają właśnie dlatego, że gazownicy nie zakładają odcięcia podczas pracy na gazie. ...
                          I tu właśnie pojawia się problem, bo co osoba to inna opinia.
                          Ci z "twojej strony" twierdzą, że przy jeździe na gazie pompę Pb trzeba odłączyć, bo:
                          1. Pracuje bez sensu,
                          2. Ponieważ benzyna nie jest pobierana przez silnik ( wtryski ) to pompa Pb pracuje ciężej i przez to może się spalić.

                          Ci z "mojej strony" w tym ja uważam, że:
                          1. Pompa nawet na gazie powinna chodzić po to, by podtrzymać ciśnienie w listwie wtryskowej co pozwala ( w pewnych sytuacjach ) na natychmiastowe przejście z zasilania silnika gazem na Pb ( ręczne lub sterowane z kompa gazu ) bez zdławienia silnika.
                          2. Nawet w samochodzie bez gazu pompa Pb pompuje więcej paliwa niż jest potrzebne do zasilania silnika, a zadane ciśnienie jest utrzymywane przez regulator na listwie ( nadmiar wraca do baku ). Tak więc czy wtryski Pb pracują czy nie to pompa ma praktycznie tak samo "ciężko", więc nie widzę potrzeby jej odłączania, a widzę potrzebę aby chodziła ( patrz p. 1 ).

                          Pomijam tu oczywiście ekstremalne przypadki ludzi:
                          - których "nie stać" na przepalenie 20-30 l Pb na każde 400 - 500 l gazu ( i nie chodzi mi tu o PB zużyte na rozruch )
                          - oszczędnych, którzy mają 5l Pb w baku i cały rok odpalają na gazie, bo tak jest taniej...

                          P.S.

                          Diesel RULES :diabelski_usmiech
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • nemi
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 227

                            #14
                            Pompa paliwa musi chodzić cały czas - paliwo przepływa przez listwę wtrysków i je po prostu chłodzi. Inaczej wtryski szybko padną.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                            Komentarz

                            • zgucio
                              Rider
                              • 2007
                              • 691

                              #15
                              nemi, i kowal 2002, dokładnie zgadzam sie z wami w 100%

                              alfee, nie jesteś pewny to nie krytykuj
                              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                              Komentarz

                              • Tomcio
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 162
                                • Opel

                                #16
                                No to i ja wtrące swoje trzy grosze.
                                Mam (a wlaściwie mialem ,bo jest już na sprzedaniu) Polo Variant 1.6 AEE .
                                Byl do niego zalożony zwykly gaz Lovato ECO.
                                Kupilem go z przebiegiem 60 kkm.Przez trzy lata przelatalem jeszcze 210 km więc razem mamy 270 kkm.
                                Przy 200 tys wymienilem calą instalację na Landi Renzo bo przez stary komputer zaczęlo mi co miesiąc wrzucać do komp.glównego silnika bląd sondy lambda(wymienialem 2 razy-bez zmiany).Na Landi Renzo (2 generacja)przelatalem jeszcze 70 tysi i zupelnie nic się nie dzialo.
                                Spalanie średnie:benzyna 7 l , gaz 8,5.Jeżdzę raczej spokojnie.
                                Kolektor jest plastikowy i nigdy nie mialem strzalu(chociaż pierwszy wlaściciel zalożyl gwizdki-nie przydaly się)Przestrzegalem tylko wymiany swiec co 60 tys,filtra powietrza przy każdej wymianie oleju i przewodów raz w roku.
                                No i co -MOŻNA???????

                                Komentarz

                                • nemi
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 227

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tomcio
                                  No i co -MOŻNA???????
                                  To tak jak z seksem przerywanym . Raz się może nie udać
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                  Komentarz

                                  • alfee
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2583

                                    #18
                                    kowal 2002,

                                    Z grubsza to co napisałeś ma sens poza jednym. Przejściem z LPG na PB z (jak twierdzisz) opóźnieniem spowodowanym odcięciem pompy. Wnioskuję, że nigdy nie miałeś odcięcia pompy i nawet nie jechałeś autem które ma. Żadnego opóźnienia nie ma w zmianie zasilania.


                                    nemi,
                                    Usłyszałeś ten mit gdzieś i nawet nie wiesz co powtarzasz. To głupoty. Jak wtryski są odłączone/nie pracują, to żadne paliwo ich nie chłodzi.



                                    zgucio,
                                    Czego według Ciebie nie jestem pewny?
                                    Alfee
                                    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                    Kawasaki ER5 :-)

                                    Komentarz

                                    • nemi
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 227

                                      #19
                                      Zamieszczone przez alfee


                                      nemi,
                                      Usłyszałeś ten mit gdzieś i nawet nie wiesz co powtarzasz. To głupoty. Jak wtryski są odłączone/nie pracują, to żadne paliwo ich nie chłodzi.
                                      Oczywiście, że nie pracują i są odłączone. Napisałem, że przepływa przez LISTWĘ wtryskową paliwo, które odbiera część ciepła od bardzo blisko znajdujących się wtrysków.

                                      Zresztą, że coś w tym jest świadczy to, że odcinanie pompy nie jest standardową procedurą podczas montażu gazu, a przecież to banalnie proste. Gdyby to było potrzebne i zdrowsze dla naszych kieszeni, to przypuszczam "odcinano by" pompę zawsze - wszak kosztów instalacji to znacząco nie podnosi.

                                      Ale każdy ma prawo do własnego zdania - nikogo na siłę nie przekonam.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                      Komentarz

                                      • alfee
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2583

                                        #20
                                        nemi, Benzyna nie ochłodzi wtryskiwaczy umieszczonych w głowicy. Takie stwierdzenie ma sens tylko w przypadku gdy paliwo przepływa przez wtryskiwacz.

                                        Koszty jak ja miałem auto opalane gazem, to było coś rzędu 200 PLN za jakiś "moduł odcinający" :lol: Osobiście można to zrobić samemu wlutowując przekaźnik za 7 PLN na przewód zasilający pompę.

                                        Więc procentowo zakłady instalacyjne wołały za to bardzo dużo kasy biorąc pod uwagę, że instalacja II gen kosztowała wtedy 1800-2000 PLN. Poza tym Instrukcja użytkowania wyraźnie podaje, zeby utrzymywać stan benzyny w zbiorniku powyżej 1/2. Wtedy odcięcie nie będzie potrzebne ponieważ pompa jest zanurzona w benzynie i podczas pracy jest chłodzona. Druga sprawa, to lenistwo gazowników. Trzeba sobie zadać trochę trudu, żeby podłączyć się do pompki. Wiąże się to z rozbieraniem części tapicerki.
                                        Alfee
                                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                        Kawasaki ER5 :-)

                                        Komentarz

                                        • nemi
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 227

                                          #21
                                          Cóż, takie informacje słyszałem, w poprzednim aucie (310.000 na LPG) wtryski chodziły jak nowe, chociaż prawie nie jeździłem na PB i naprawdę odcinanie pompy wydaje mi się zbędne, tym bardziej, że oryginalna pompa padła dopiero przy 305.000 km.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                          Komentarz

                                          • alfee
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 2583

                                            #22
                                            nemi, Widzisz takie mity biorą się stąd, ze użytkownicy nie odpalają aut na benzynie, nie wożą nawet benzyny w zbiornikach a później głupoty opowiadają, że od gazu im się wtryski pozapiekały i spaliła pompa w zbiorniku.
                                            Mając auto z instalacją LPG należy każdy rozruch przeprowadzać na PB, między innymi właśnie dlatego żeby "rozruszać" wtryskiwacze i przełączać dopiero jak auto osiągnie odpowiednią temperaturę. No i stan benzyny w zbiorniku też musi być stale uzupełniany. Wtedy masz gwarancję bezawaryjnego użytkowania oryginalnego układu paliwowego.
                                            Alfee
                                            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                            Kawasaki ER5 :-)

                                            Komentarz

                                            • nemi
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 227

                                              #23
                                              Na LPG trzeba umieć po prostu oszczędzać i tyle. Odpalanie na benzynie święta rzecz + spalanie 1-2 litrów większe. Inaczej LPG = problem i koszty. Ale instalacje SGI właściwie rozwiązują już te kwestie

                                              PS. Ja swoją też gazuję, tylko muszę trochę pojeździć i zobaczyć czy mi autko odpowiada i jest wszystko ok. Oczywiście nic innego tylko SGI.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                                              Komentarz

                                              • alfee
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 2583

                                                #24
                                                nemi, Ja jeździłem autem z instalacją SGI przez 3 lata i sam sobie dorobiłem odcięcie pompki benzyny. Żeby właśnie uniknąć zonka ze kiedyś mi nie odpali. I wszystko pięknie działało. Żadnego opóźnienia przy zmianie zasilania i ani jednej awarii instalki. Tylko zmiany filtrów i tankowanie gazu. Auto zawsze odpalało na PB i po upływie 30 sek, osiągnięciu temp 20 stopni i obrotów 1600 przerzucało na gaz. Wszystkie trzy warunki musiały być spełnione.
                                                Alfee
                                                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                                Kawasaki ER5 :-)

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez alfee
                                                  kowal 2002,

                                                  Z grubsza to co napisałeś ma sens poza jednym. Przejściem z LPG na PB z (jak twierdzisz) opóźnieniem spowodowanym odcięciem pompy. Wnioskuję, że nigdy nie miałeś odcięcia pompy i nawet nie jechałeś autem które ma. Żadnego opóźnienia nie ma w zmianie zasilania.
                                                  Nie, nie miałem u siebie odcięcia. Ale wyłaczenie pompy Pb oznacza, że na listwie wtryskowej benzyna pozostaje pod ciśnieniem tylko dzięki zaworowi zwrotnemu, który nie pozwala jej spłynąc z powrotem do baku. Na krótkich odcinkach ( częste odpalanie na Pb ) pompa dobija ciśnienie na listwie i problemu faktycznie może nie być. Jednak przy pokonywaniu dłuższych odcinków ( w moim przypadku np 400km. z czego pierwsze 330 km na LPG ) bez przechodzenia na Pb ciśnienie w listwie może spaść ( np. poprzez lekko przechodzony zaworek zwrotny ). Skutkuje to tym, że w momencie przełączenia się instalki z LPG na Pb potrzeba chwili na dobicie ciśnienia Pb na listwie i ustabilizowanie pracy silnika. Wyobraź sobie teraz sytuację; wyprzedzasz tira mając 130 km/h i 4000rpm, z przeciwka nadjeżdża kolejny TIR i w tym momencie kończy się LPG lub przytyka się reduktor/filtr lub dzieje się cokolwiek innego co komp gazowy interpretuje jako sytuację awaryjną i przełącza się na Pb. Jeśli wtedy na listwie nie będzie nominalnego ciśnienia Pb to silnik nie ma szans na kontynuowanie normalnej pracy. Może to będzie sekunda, może pół sekundy zanim wszystko wróci do normy, ale te pół sekundy może zadecydować o tym czy zdążysz czy nie, może spowodować, że zamiast na drogę spojrzysz odruchowo na zegary by ocenić co się dzieje i .... To oczywiście wersja hardcore, ale... pytam PO CO? Pompa jest przystosowana do pracy ciągłej i to czy wtryski pracują ( pobierają Pb z listwy ) czy nie tak naprawdę nie robi dla niej żadnej różnicy, bo dawka paliwa pobierana przez wtryski jest znikoma w porównaniu do ilości paliwa jaką przepompowuje pompa by utrzymać ciśnienie. Dlatego właśnie jestem 100% zwolennikiem pozostawienia pracującej pompy Pb i jednocześni w 100% zgadzam się z Tobą i z nemi, co do warunków długiej i bezawaryjnej pracy instalki LPG...
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...