octavia 2,0 - zużycie oleju - czy to jest normalne??
Witam.
Jestem posiadaczem oktavii 2,0 benzynka rocznik 2002. Dwa i pół miesiąca temu wymieniłem olej silnikowy. Jak dobrze pamiętam to wlałem do niego 3,5 - 4 litry (Castrol 0W30). Przejechałem na nim 1750km i zapaliła mi się kontrolka niski poziom oleju. Wlałem teraz 1litr oleju i teraz poziom oleju jest OK. Czy w tego typu aucie takie zużycie jest normalne. Jestem kierowcą spokojnym i nie szaleje. Czy przy takim zużyciu oleju może należy zmienić olej na troszkę tańszy bo ten jest drogi. Czekam na porady. Pozdrawiam Krzysiek
Jeśli auto pije tyle oleju to jest napewno coś nie tak najlepiej to jechać do serwisu niech obejrzą ale zastanawia mnie że zostało wlane litr i już OK...
[ Dodano: Sob 08 Mar, 08 16:12 ]
A i cena oleju zbytnio nie wpływa...róznią się firmą i często za to tyle płacimy lub są ciągle reklamowane...strukturą oczywiście też ale najlepiej używać oleju jaki zaleca Skoda Auto takie moje zdanie
xzyzio, Niestety tak. Mi jara tak z 4 litry miedzy wymianami jak jezdze spokojnie. Wychodzi jakies 250 cm3 na 1000 km. Jak zasuwam lub ciagne z obrotami, to nawet wiecej - nawet 0,5 litra. A wszystko z silnikiem jest OK.
Dopytywalem sie po serwisach i dowiedzialem, ze te silniki maja na sile podniesiona norme spalania i pracuja w wyzszych temperaturach. Stad spalanie oleju.
Nie wiem ile w tym prawdy (niby silnik szybko sie nagrzewa). Mozna by sprawdzic czy jest to charakterystyczne dla silnikow z osprzetem Simmensa, czy moze silniki w VW maja inne zasilanie i sterowanie (np. Bosch), a przez to inne warunki pracy.
Ja przeszedlem na 10W-40 i dolewam co jakis czas litre, balansujac miedzy min a max i jezdze. Innych oznak podejrzanych, poza tym olejem nie zauwazylem.
Re: octavia 2,0 - zużycie oleju - czy to jest normalne??
Zamieszczone przez xzyzio
Witam.
Jestem posiadaczem oktavii 2,0 benzynka rocznik 2002. Dwa i pół miesiąca temu wymieniłem olej silnikowy. Jak dobrze pamiętam to wlałem do niego 3,5 - 4 litry (Castrol 0W30).
Z tym olejem 0w30 to trochę przesadziłeś, wlej min. syntetyk 5w50 mobil1 lub najlepiej półsyntetyk 10w-40. Ale najpierw sprawdź szczelność silnika.
Co do tej kontrolki to gdy się zapali na żółto to oznacza to właśnie niski poziom oleju. Po dolaniu oleju kontrolka ostrzegawcza się wyłącza, więc nie wiem dlaczego tak się tym zdziwiłeś. Wycieku oleju raczej też nie zauważyłem. Żadnej plamy na podłodze niemam. Co do wyboru oleju to wlałem to co wcześniej serwis skody w niemczech wlał i chyba według książki obsługi auta też taki należy wlewać. Sam też muszę się w tej sprawie popytać w serwisie skody co jest powodem spalania oleju. Jakby co to nadal czekam na wasze opinie.
A samochod kopci na niebiesko po odpaleniu auta. Nie wiem jak to jest w Octach, ale benzyna to benzyna, wiec Mazda jesli bierze olej to najczesciej jest to sprawa uszczelniaczy i zapieczonych pierscieni olejowych, moze w tym przypadku jest podobnie.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Auto zachowuje się całkiem normalnie i nie zauważyłem niebieskiej chmurki za mną. Tak więc dalej się nad tym zastanawiam co jest przyczyną braku oleju.
Przepraszam, ze sie wtrace ale czy olej mozna od tak sobie dolac? Nie trzeba wymieniac calego jesli sie chce uzupelnic? Pytam odonosnie silnikow dieslowych.
Przepraszam, ze sie wtrace ale czy olej mozna od tak sobie dolac? Nie trzeba wymieniac calego jesli sie chce uzupelnic? Pytam odonosnie silnikow dieslowych.
no pewnie że można a nawet trzeba jeśli auto wzięło olej :roll:
najlepiej ten sam, jeśli nie ma takiego samego to jak najbardziej zbliżony - o tych samych parametrach.
W dalsze rozważania czy można dolewać olej o coraz bardziej różniących się parametrach i gdzie jest granica tych różnic nie wchodzę.
Auto zachowuje się całkiem normalnie i nie zauważyłem niebieskiej chmurki za mną. Tak więc dalej się nad tym zastanawiam co jest przyczyną braku oleju.
czytaj uważnie to co pisze właściciel auta z takim silnikiem jak Twoj, a nie to co piszą zgadywacze te silniki tak mają, to jeden z najbardziej "olejo-lubnych" silników o jakich słyszałem :?
BTW tak jak ktoś napisał 0W30 do tego motoru to chyb :twisted: lekka przesada :roll:
A samochod kopci na niebiesko po odpaleniu auta. Nie wiem jak to jest w Octach, ale benzyna to benzyna, wiec Mazda jesli bierze olej to najczesciej jest to sprawa uszczelniaczy i zapieczonych pierscieni olejowych, moze w tym przypadku jest podobnie.
xzyzio, Jakbys cos naprawial i nastapila stanowcza naprawa, to daj znac. Z tego co pisali własciciele innych 2.0, to przy przebiegu nawet 30-40 tys km braly im olej. Wiec wynika z tego, ze to nie wina padania uszczelniaczy przy wiekszych przebiegach itp. Gdyby tak bylo, to przy swoich 150 tys podjechalbym do serwisu na wymiane, a tak to jest to bezcelowe, bo i tak bedzie spalac. Ja jezdze i tylko dolewam. :szeroki_usmiech
Dzięki za wiadomości ale i tak wjadę do kilku serwisów i się popytam czy mają z takim czymś doczynienia. A jaki proponujecie olej abym teraz używał, bo 0W30 to wydaję mi się drogi.
Dzięki za wiadomości ale i tak wjadę do kilku serwisów i się popytam czy mają z takim czymś doczynienia. A jaki proponujecie olej abym teraz używał, bo 0W30 to wydaję mi się drogi.
Za drogi i nie odpowiedni (za rzadki).Zalej go min.5w50 mobil1 jest on jak na syntetyk dość gęsty lub jakimś 10w-40 (półsyntetyk) który jest gęściejszym i tańszym olejem.
Czytam i czytam o tym oleju w 2,0 i pomału zaczynam myśleć, że trafił mi się cudowny egzemplaż. Silnik 2,0 AQY, kombi, zawsze olej 5W40 zalewam do górnej kreski, nigdy jeszcze nie dolewałem pomiędzy wymianami. Zakupiony w 2000r, przebieg 149358 (tak odczytałem).
Możliwe, że to zależy od stylu jazdy, ścigantem raczej nie jestem, chociaż i nie zawalidrogą, bo jest z czego pocisnąć.
Pytałem się w tej sprawie kumpla który handluje olejami i w tej sytuacji radzi mi wlewać teraz 10W40.
Czy mogę w tej sytuacji dolewać do 0W30 olej 10W40. Czy muszę całość na nowo wymieniać??
Pytałem się w tej sprawie kumpla który handluje olejami i w tej sytuacji radzi mi wlewać teraz 10W40.
Czy mogę w tej sytuacji dolewać do 0W30 olej 10W40. Czy muszę całość na nowo wymieniać??
Ostatnio bylem w serwisie skody i gosc ktory siedzial w silnikach mowil ze 2.0 AQY musza brac olej :shock: Na dodatek przy jezdzie na malych dystansach ( w szczegolnosci po miescie ) moze pojawic sie dziwna blada galaretowata nalecialosc pod kurkiem wlewu oleju... Mialem stracha bo wszyscy mechanicy mowili ze to uszczelka pod glowica przepuszcza ale to nie mozliwe bo plynu chlodniczego od 7tys/km nie dolewalem i poziom mam taki sam. Wlasnie dlatego ze te silniki AQY nie maja jakigos odpowietrznika czy odparownika... Mi bierze ok 200-250ml na 1000km przy 180000 i przy gazie. Latam na lotosie polsyntetyku (10w40) ale nie polecam tego oleju...
Dig Dug, mam pytanko czy wymieniałeś może sonde lambda mam problemik ze swoją dzisiaj mi mieli wyminić ale wykasowali błedy i wszystko ok przejechałem pare kilosów i znowu to samo żre paliwa jak smok możesz coś doradzic
[ Dodano: Pią 18 Kwi, 08 19:28 ]
Co do oleju to wydaje mi się że to jest normalne ja półtora miesiąca temu wymieniałem olej na pół syntetyk shella i już zauważyłem że go trochę ubyło a przejechałem prawie 2000tyś .Zjawisko normalne jeśli nic się nie dzieje nie ma wycieków pod autkiem to dolewaj i kontroluj częściej.
Ja mam 1,6 101km przebieg 200tys i dzieje sie to samo;/ Po zmianie oleju i przejechaniu 1200km musialem dolac ok 0,6l oleju.. Po za tym mam po odkreceniu korka od oleju białą narośl wyglądającą jak pleśń.. ale widze że to nic nadzwyczajnego.. Ma ktoś z silniczkiem 1,6 równiez takie problemy? Dodam ze jezdze glownie na malych dystansach typu 5km, postuj dłuzszy i znowu jazda...
Komentarz