Zakopci na niebiesko po odpaleniu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotras306xn
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 31

    Zakopci na niebiesko po odpaleniu.

    satoot, jeżeli Ci nie podejdą

    Zamieszczone przez Sarrazin
    Ronal, MAM, Tomason, ATS, O.Z, MOMO, AEZ, DOTZ, ENZO, AZEV.
    to popatrz na oryginały dla samochodów z grupy vw - tam też są fajne wzory
    Octa II 1,9TDI 105KM (77KW) Ambiente 2008r.
    Zapraszam na => www.306team.pl
  • marcin_kielce
    Drive
    • 2007
    • 72

    #2
    Zakopci na niebiesko po odpaleniu.

    Witam,

    wprawdzie nie Octavia ale silnik pokrewny

    niby wszystko z Leonem ok, mocy mu nie brakuje, ale po dzisiejszym porannym odpaleniu chcialbym sie dowiedziec od bardziej rozeznanych w temacie czegos odnosnie kopcenia.

    otoz samochod stal cala noc na dworze, bylo dosyc zimno, wsiadam rano do auta odpalam od razu zalapal. Patrze do tylu a ty taki niebieskawy dym, po okolo 7 sek sie uspokoilo wyjechalem z podjazdu do garazu i przy dodawaniu gazu rowniez lekko przykopcil na niebiesko. Jak zaparkowalem przed domem, stal wlaczony i nic nie kopcil, moze tak bardzo delikatnie, prawie niezauwazalnie.

    Podczas jazdy nic nie kopci, tylko przy bucie pusci czarny dymek.

    Wiem ze niebieski dym to wypalanie oleju, o czym to moze swiadczyc?? Silnik ARL, 130kkm.

    Pozdrawiam
    Marcin
    Seat Leon TS 4x4

    Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
    -------------------------------------------------------
    www.leonclub.pl
    www.tdiracing.pl

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      u mnie w Octavii niebieski dym pojawił się kiedyś na dwa dni :shock: i to taki że już rachunek sumienia robiłem :Bojesie:
      Auto jak było zimne dymiło po przekroczeniu bodajże 1800 czy 2000 obrotów ale tak jak jakiś stary trup Żuk czy inny Star :Bojesie: poprostu niebieska zasłona dymna :shock:
      poniżej nie dymiło, po rozgrzaniu (a nawet nie rozgrzaniu a przekroczeniu iluś tam stopni ale nie pamiętam ilu ops: ) ustawało :roll: Wykonałem kilka telefonów do mechaników, Aliego itd a po 2 dniach problem ustał tak nagle jak się pojawił i nigdy więcej nie powrócił :shock: pomimo że przejechałem później chyba ze 30kkm jeszcze :roll:

      co do dymka przy rozruchu to Octa czasem jak było zimno puszczała dymka, ale nie jednoznacznie niebieskiego tylko takiego szarego :roll: i nie kontynuowała dymienia po ruszeniu :idea: k
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • marcin_kielce
        Drive
        • 2007
        • 72

        #4
        No to u mnie podobnie, na zimnym siwy dym lecial, jak sie autko lekko rozgrzalo to ustepowalo.

        Jutro zmieniam olej i filtry i zobacze czy nie bierze mi przypadkiem oleju, bo wydaje mi sie ze przy palowaniu troszke go tam sie spala :roll:

        Pozdrawiam
        Marcin
        Seat Leon TS 4x4

        Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
        -------------------------------------------------------
        www.leonclub.pl
        www.tdiracing.pl

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez marcin_kielce
          No to u mnie podobnie, na zimnym siwy dym lecial, jak sie autko lekko rozgrzalo to ustepowalo.

          Jutro zmieniam olej i filtry i zobacze czy nie bierze mi przypadkiem oleju, bo wydaje mi sie ze przy palowaniu troszke go tam sie spala :roll:

          Pozdrawiam
          Marcin
          ale u mnie przez te dwa dni, to dosłownie jakbys za jakas zajezdzona ciezarowka jechal :shock: kompletnie nic nie było widac tylko niebieska sciana :shock:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • Uki
            Ambiente
            • 2005
            • 139

            #6
            sprawdz swiece zarowe.
            Uki
            Premium Car Care - Auto Kosmetyka

            S-maxD
            V 50

            325ic

            Komentarz

            • marcin_kielce
              Drive
              • 2007
              • 72

              #7
              Zamieszczone przez Uki
              sprawdz swiece zarowe.
              Uki a ma to jakis zwiazek?? Mam 130kkm i swiece nie byly jeszcze zmieniane wiec chyba juz czas na nie, prawda??

              BTW Jak mam to zrobic bo ja zielony jestem??

              Pozdrawiam
              Marcin

              [ Dodano: Nie 09 Mar, 08 14:00 ]
              Mam jeszcze wielka prosbe do kogos z Warszawy kto dysponuje VAGiem. Chcialbym sprawdzic czy mi turbina nie przeladowuje, ewentualnie temp w dolocie i takie tam pierdoly.

              Bylby ktos tak mily i mogl sie ze mna przejechac z podpietym VAGiem?? Jakos sie odwdziecze

              Pozdrawiam
              Marcin
              Seat Leon TS 4x4

              Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
              -------------------------------------------------------
              www.leonclub.pl
              www.tdiracing.pl

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Bo na zimno auto moze zapalac teraz tylko na kompresji silnika i pewnie ciut dygnietej dawce rozruchowej. A jak mysle teraz temp na zewnatrz z rana masz okolo 0'C
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez marcin_kielce
                  Chcialbym sprawdzic czy mi turbina nie przeladowuje
                  po prostu weź jedź na 3 biegu i przy obrotach 1300 około wcisnij pedał i tak kręć go do 4000 i zobaczysz czy przeładowuje , jeżeli tak to złapiesz notlaufa
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • marcin_kielce
                    Drive
                    • 2007
                    • 72

                    #10
                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Zamieszczone przez marcin_kielce
                    Chcialbym sprawdzic czy mi turbina nie przeladowuje
                    po prostu weź jedź na 3 biegu i przy obrotach 1300 około wcisnij pedał i tak kręć go do 4000 i zobaczysz czy przeładowuje , jeżeli tak to złapiesz notlaufa
                    zadnych notlaufow nie lapie. Przed chwila dostala niezle po dupce i ciagnie do samego konca az milo...
                    Seat Leon TS 4x4

                    Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                    -------------------------------------------------------
                    www.leonclub.pl
                    www.tdiracing.pl

                    Komentarz

                    • adre91
                      Classic
                      • 2008
                      • 5

                      #11
                      witam. problem mam podobny i tez ie mam pojecia o co chodzi.

                      skoda octavia I 1,9/110KM 2002. przy mrozie nie chce za bardzo odpalic pomimo nagrzania swiec zarowych. jak jest powiedzmy -5 to odpali za 2. albo nawet 3. razem. rozrusznika nie krece za dlugo, wole zakrecic kilka razy niz dlugo.
                      pozniej 2 sekundy jasnoniebieskiego dymu i tyle. pozniej dym sie juz nie pojawia. nagrzewa sie szybko jezdzi idealnie. Rozumiem, ze ten dym to para wodna z lekką domieszką oleju co mam z tym zrobic? bardzo prosze o jakies rady albo Wasze obserwacje!

                      Komentarz

                      • slawko007
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 65

                        #12
                        marcin_kielce Ja miałem podobnie, na zimnym odpalał z trudem i a kiedy odpalił to kupa białego dymu (zawsze po zimnej nocy i niekoniecznie mrożnej - nawet latem), po wganiu nowego programu do sterownika silnika problem znikł albo się zmniejszył. Ogólnie temat był poruszany: albo nie pali na zimno albo na ciepło, to że bierze olej to normalka i tak więcej bierze przy ostrej jeźdize niż kiedy widzisz biały dym przy odpalaniu. Przy dłuższym postoju olej ścieka po trzonkach do cylindrów i pozniej przy odpaleniu spala się i widzisz siwy dym. Pozniej jest ok. U mnie problem był poważniejszy bo za 3 -5 razem do tego niska kompresja i startował przez chwilę przy 500-600 rpm. Trzeba poczytać i spróbowac porównac swój przypadek do już opisywanego i jak go usunęli inni.
                        slawko007

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          Kat wtrysku do sprawdzenia :spioch
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • adre91
                            Classic
                            • 2008
                            • 5

                            #14
                            dzieki. moja skoda raczej dlugo nie stoi nieuzywana. góra 10h w nocy. no w kazdym razie zaraz przegląd wiec jakos to sprawdzą, mam nadzieje. jeszcze raz dzxiekuje

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              A swiece to grzeja, czy tylko lampka miga :?: :diabelski_usmiech
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • adre91
                                Classic
                                • 2008
                                • 5

                                #16
                                nie wiem lampka miga, ale no takie objawy jakby nie grzaly. to pewnie durne pytanie,ale: jak sprawdzic czy dzialają? ops:

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14891
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Witajcie po reorganizacji. Niestety mam pewien kłopot. I zaczyna mnie to poważnie martwić. Jakieś prawie 5 tysięcy km po przeglądzie - wymiana oleju i filtra i zaczęło sie takie coś.
                                  Rano na zimno po odpaleniu silnik sie dławi i szarpie przez chwilę, a z rury leci niebieskawy dym. Po chwili wszystko dochodzi do normy. W czasie dnia po ostygnięciu raczej tego nie ma, tylko po dłuższym postoju w nocy. Na ciepło lub po ostygnięciu pomiędzy jazdami jest git.

                                  1.6 BFQ - już bez kilku km 170.000 km przebiegu. Od nowości u mnie, więc przebieg prawdziwy.

                                  :?: :?: :?: czyżby silnik już swoje przeszedł?
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8162
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ruwado
                                    Rano na zimno po odpaleniu silnik sie dławi i szarpie przez chwilę
                                    zacznij od wymiany filtra paliwa
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • roLLo
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1063
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Chwile po odpaleniu niebieski dym to niedopalone paliwo. Koniecznie sprawdzić trzeba świece żarowe

                                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8162
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez roLLo
                                        Koniecznie sprawdzić trzeba świece żarowe
                                        tylko gdzie znajdziesz świece żarowe w BFQ :diabelski_usmiech
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • ruwado
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 14891
                                          • Octavia IV (NX3)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez roLLo
                                          to niedopalone paliwo.
                                          czy niebieski dym to spalony olej czasami?
                                          pozdrawiam - Darek

                                          Komentarz

                                          • Mickul
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2847

                                            #22
                                            Cześć.

                                            Podam na przykładzie swojego 1.6 AKL, silnik o podobnej konstrukcji - na blacie 184.000km. Auto paliło mi około litr oleju na 1000 kilometrów - ale to odkąd kupiłem, więc po prostu dolewałem. W październiku auto zaczęło zżerać maniakalnie płyn chłodniczy mimo, że go w ogóle nie ubywało - zacząłem się martwić. Spojrzałem pod korek oleju - maź/masło orzechowe. W celu dokładnej weryfikacji sprawdzałem płyn chłodniczy, ale nie było w nim plam natomiast na bagnecie był czysty olej. Dzwoniłem do kilku osób i mówiłem, że auto źle pracuje na zimnym, żre olej i płyn chłodniczy, ale kilku znawców powiedziało, że w tym aucie uszczelka jest pancerna i nic się nie może z nią stać, a płyn ucieka, bo gdzieś jest dziura wielkości główki od szpilki (taa). Oddałem auto do warsztatu, gdzie sprawdzili mi zawartość spalin w komorze silnika - wynik pozytywny i powiedzieli, że nie ma sensu robić uszczelki. No więc dalej tak jeździłem... Ale zaczęło mnie to denerwować - nierówna praca na zimny, trzęsło całą budą, a jak chciałem pierwszy raz po nocce ruszyć to auto gasło (trzeba było mocniej przygazować). Czasami też zakopcił na niebiesko. W końcu powiedziałem dość - oddałem auto do naszego klubowicza, diablojarka, który:
                                            - wymienił mi uszczelkę pod głowicą
                                            - uszczelniacze zaworów
                                            - uszczelkę kolektora ssącego
                                            - uszczelkę kolektora wydechowego
                                            - splanował głowicę
                                            Od tego momentu bajka. Silnik pracuje równo, nie bierze ani grama oleju i płynu chłodniczego, nie gaśnie i nie kopci. Koszt za same części to około 500zł + 500zł robocizna.

                                            Mój post był do kolegi ruwando. :P

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14891
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Mickul
                                              uszczelkę kolektora ssącego
                                              - uszczelkę kolektora wydechowego
                                              o widzisz, jak ostatnio mechanik wymieniał mi wieszaki chłodnicy, powiedział, że gdzies przy kolektorze wycieka olej! Może to to :?:
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz

                                              • Mickul
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2847

                                                #24
                                                Zamieszczone przez ruwado
                                                Zamieszczone przez Mickul
                                                uszczelkę kolektora ssącego
                                                - uszczelkę kolektora wydechowego
                                                o widzisz, jak ostatnio mechanik wymieniał mi wieszaki chłodnicy, powiedział, że gdzies przy kolektorze wycieka olej! Może to to :?:
                                                U mnie była cała spróchniała.

                                                Komentarz

                                                • ruwado
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 14891
                                                  • Octavia IV (NX3)

                                                  #25
                                                  oby to tylko to
                                                  pozdrawiam - Darek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...