O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • suli2806
    Classic
    • 2009
    • 10
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

    Sprawdź jeszcze raz namiary, jeśli Gdynia to pustki Ciskowskie, tyle że chylońska jest w Chylonii - w Gdańsku nie mam pojęcia czy jest dzielnica Cisowa?
    Anglo-Czecho-Polko-Niemka
  • morgan
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 187

    #2
    O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

    Witam mam dylemat i potrzebuje paru opinni... Nie wiem co lepiej kupić mam już jedną O2 i jeżdzi sie bardzo dobrze... ale mam możliwość zakupu w konkurencyjnej cenie Fiata Bravo 1.9 Multi Jet 150Km w bogatej wersji wyposażeniowej za 67000 i teraz mam dylemat bo nie wiem na co się zdecydować Pomocy....

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Hmmm , niestety nie miałem okazji przejechać się Bravo 150 MJ ale siedziałem w salonie za kierownicą i powiem szczerze , że design środka o wiele bardziej mi sie podoba w Skodzie niż Fiacie. Z Resztą BXE możesz zrobić softem nawet na 150 :diabelski_usmiech
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • gebek
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1214

        #4
        Silnik Fiata ma CR wiec wyzsza kultura pracy i jest prawdopodobnie cichy.
        To na plus.Na minus jak dla mnie to krotkie i zle wyprofilowane siedzenia.
        Slabe jest tez tylne zawieszenie...tylko belka.
        Co do wygladu to kwestia gustu,ale Fiat ma lepsza gwarancje.
        Ostatecznie...ciezki wybor :lol:
        pozdrawiam
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz

        • morgan
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2008
          • 187

          #5
          Zamieszczone przez gebek
          Na minus jak dla mnie to krotkie i zle wyprofilowane siedzenia.
          wersja na którą ewentualnie bym się decydował ma sportowe fotele (bardzo dobre trzymanie boczne, regulacja odcinka lędźwiowego)

          Zamieszczone przez Ziomal
          Z Resztą BXE możesz zrobić softem nawet na 150
          Masz racje ale to są dodatkowe opłaty a nie wiem czy się nie traci gwarancji.??

          Komentarz

          • c0nn3ct
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 680

            #6
            Traci sie ale niektórzy na to nie patrzą :diabelski_usmiech
            O1 AGR <- Była
            O2 '04 BKD "Praha"<- Jest
            OI RS <- Jest

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #7
              Moje auto ma 9 miesiecy i zrobilem program...gwarancja :evil: mysle,ze przepadla
              jesli chodzi o silnik,turbo oraz uklad przeniesienia napedu.
              Tak wiec twoj wybor,ale ja wolalbym miec 150KM bez kombinowania od fabryki.
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Ten sam silnik 150KM MJ jest wkladany rowniez przeciez do Astry, Vectry i chyba Alfy (ogolnie). Tak wiec juz zostal jakos tam przetestowany.

                Dla mnie to sa jednak rozne auta. Bravo jest mniejsze, Octa wieksza i chyba tylko wg tych kryteriow mozna rozpatrywac te auta. Do tego porownywanie 1.9 vs. 1.9 w tym miejscu nie ma sensu. VW poszedl w wieksza pojemnosc, Fiat jest x lat za VW bo taki silnik 1.9 150KM to byl hmm 5 lat temu :diabelski_usmiech
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • morgan
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 187

                  #9
                  Fiat juz w całości pracuje z Alfą więc sporo porpawił się desing oraz mechanika ich aut

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    to inne auta, zalezy co dla ciebie wazne.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Bagaznik 400l a z tylu belka skretna. Hmm to blizej Bravo do OI jednak :| Tarcze hamulcowe 281mm przod - hmm chyba to nie bedzie hamowac za dobrze. Na plus to ESP ktore w lepszych wersjach jest standardem.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • tomil
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1179

                        #12
                        Silnik 1,9 JTD (ten jest 16V) jest także montowany w SAABach.
                        Są to dobre silniki, dość ekonomiczne.
                        Zamieszczone przez gebek
                        Slabe jest tez tylne zawieszenie...tylko belka.
                        Podobno poprawili to zawieszenie w stosunku do Stilo, a tym jeździło się nieźle (b. komfortowe niż w Octavii).

                        Zwróć uwagę na wymianę żarówek (ta w Stilo doprowadzała mnie do szału- brak możliwości wymiany, tylko wizyta w serwisie). A żarówki średnio 3-4 razy do roku wymagały wymiany- wiem ktoś powie, że się czepiam, ale można sobie unieruchomić samochód taką głupią sprawą.
                        Jeśli chodzi o Common Rail- to właśnie Fiat go wymyślił, później pomysł odkupił Bosch z tego co pamiętam.
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Fiat jest x lat za VW bo taki silnik 1.9 150KM to byl hmm 5 lat temu
                        Czyli jednostka sprawdzona :wink:
                        Chyba niekoniecznie 5 lat, ale faktycznie już w Stilo montowane, chyba gdzieś 2004/2005 początek.
                        It doesn't matter what we're losing
                        It only matters what we're going to find!

                        Komentarz

                        • Lukas81
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 232

                          #13
                          W sumie to nie dziwie się, że masz dylemat, bo wybór jest ciężki. Pierwsze opinie o tym nowym Bravo są bardzo pochlebne, ba nawet rewelacyjne. Widać, że Fiat w ogóle wyciągnął wnioski i systematycznie poprawia wizerunek swojego brandu oraz jakość samochodów.

                          Ja szczerze mówiąc, jak dobrze pójdzie będę miał ten dylemat za dwa lata.

                          Jeżeli chodzi o ilość miejsca w środku to są to podobne samochody. Za to Octa na plus wielki bagażnik.
                          Silnik - wydaje mi się, że nie jest do końca tak jak napisał Maicroft. Mutijety to z tego co mi wiadomo jedne z bardziej dopracowanych i nowocześniejszych diesli na rynku. I to raczej volkswagenowskie TDI jest w tej chwili w tyle za MJ - tyle technicznym, że Tdi - z racji swojej solidności jest już na rynku klasą samą w sobie, a MJ musi o to jeszcze trochę powalczyć.

                          Co do stylistyki, zarówno wew. i zew. - kwestia gustu, ale jak dla mnie Bravo jest dużo ładniejsze niż O2.

                          Jak dla mnie powinieneś sobie zadać jedno zasadnicze pytanie: czy będzie mi teraz, lub za rok przeszkadzało, że jeżdżę "fiatem"? Bo prawda jest taka, że ludzi uczulonych na tę markę w Polsce nie brakuje :diabelski_usmiech A chodzi w końcu o to żebyś był szczęśliwym posiadaczem fajnego samochodu, a nie musiał wysłuchiwać od innych, że to fiat etc.

                          Gdyby jeszcze był tak dobrze prosperujący Bravo Club Polska
                          Były:
                          Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                          Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                          Jest:
                          Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                          Komentarz

                          • mariobros
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 551

                            #14
                            Zamieszczone przez Lukas81
                            Jak dla mnie powinieneś sobie zadać jedno zasadnicze pytanie: czy będzie mi teraz, lub za rok przeszkadzało, że jeżdżę "fiatem"?
                            Bez urazy, ale ja bardzo współczuję ludziom, którzy zadają sobie tego typu pytania Na podbudowanie własnego "JA" jest kilka tańszych sposobów, niż zakup samodzodu :lol: .
                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                            Komentarz

                            • morgan
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 187

                              #15
                              Zamieszczone przez Lukas81
                              Jak dla mnie powinieneś sobie zadać jedno zasadnicze pytanie: czy będzie mi teraz, lub za rok przeszkadzało, że jeżdżę "fiatem"? Bo prawda jest taka, że ludzi uczulonych na tę markę w Polsce nie brakuje
                              Wiesz jakbym przejmował się gadaniem ludzi na ulicy to w zyciu nic bym nie zrobił ale tak jak mowicie mam dylemat i nie wiem jak go rozwiazac Bravo spisuje sie swietnie jezeli chodzi o zakrety trzyma sie drogi jakby byl przylepiony duzych predkości nie odczuwa sie tak jak w innych autach tego segmetu (podobie tez jest w o2)

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                Re: O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

                                Zamieszczone przez morgan
                                Witam mam dylemat i potrzebuje paru opinni... Nie wiem co lepiej kupić mam już jedną O2 i jeżdzi sie bardzo dobrze... ale mam możliwość zakupu w konkurencyjnej cenie Fiata Bravo 1.9 Multi Jet 150Km w bogatej wersji wyposażeniowej za 67000 i teraz mam dylemat bo nie wiem na co się zdecydować Pomocy....
                                musiałbym się przejechać Bravo żeby być pewnym, ale raczej mając już Octe i kupując drugie auto wziąłbym... Bravo :zlosnik: jak sie zepsuje pojedziesz Skodą :lol:

                                Bravo w odpowiednim kolorze na dużej feldze wygląda bosko :serduszka: a i ten MultiJet będzie jeździć bez porównania lepiej niż 1.9TDI 105KM :roll:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Fiat Trzeba pamiętać o jednak większej utracie wartości . Poza tym w Fiacie jak to bywa w tej marce zawsze znajdą się jakieś dziwne problemy ( o ktorych teraz nie wiemy) albo rozrzad sie zrywa albo czegoś nie osłonili. Albo dalej stosują wadliwe rozwiązanie. ALbo jak zwykle bywa ,zeby wymienić sworzeń trzeba będzie roznitować wahacz. Albo żarówki przepalają się 2 razy w roku. Oczywiście spalanie jest większe niż przy pdobnym silniku. Fiat przyciąga wyglądem klientów. Poza tym z tego co pamiętam oryginalne czści nie były wcale tanie.
                                  Klocki 185zł. Felga 200zł. Lampa pamiętam Carello kosztowała kupe kasy. Wahacz 375zł( toretycznie nie regnerowalny). Plastiki i inne to raczej ciężki przekładać z np. z Punto do Stilio bo wszystko jest właściwie inne. Gdzie z Golfa przekładam włączniki, poduszke, jakieś fotele i inne.
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • mariobros
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 551

                                    #18
                                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                                    Bravo w odpowiednim kolorze na dużej feldze wygląda bosko a i ten MultiJet będzie jeździć bez porównania lepiej niż 1.9TDI 105KM
                                    Co do odczuć estetycznych - podzielam opinię. Dodam tylko, że fiatowskie diesle CR zdają się być doprawdy dobrze zrobione, jeśli chodzi o bezawaryjność...
                                    Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                    Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      mariobros, Z tym nie jest tak do konca wiadomo co i jak

                                      Ostatnio zaklady w BB ktore produkuja 1.3 MJ stanely, bo Wlosi stwierdzili ze cos jest nie tak z tymi silnikami - cos z ukladem chlodzenia. Problem jest ponoc od poczatku, a dopiero teraz stwierdzili, ze nie beda odbierac silnikow i tyle. Co ciekawe te same silniki z tej samej tasmy ida do zakladow Opla, a ci nie zglaszali nigdy ponoc problemow, albo nie na tyle skutecznie.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Na pewno stosują nowoczesne rozwiązania w silnikach Fiata tak jak jest z silnikiem 1.3 MJ. Ale oni chyba nic nie zdążą dopracować nigdy .Otcvia jest od 96(od czasów 1 brawy) silniki Tdi z lat 90' ale przynajmniej chodzi to jakaś sprawnie (a produkcja do 2005r).
                                        Czasem lepsze jest starsze rozwiązanie a sprawdzone. Brawa pierwsza tez byla hitem!Nagrody też dostała za wygląd.
                                        A teraz można kupić poniżej 10 tys ten hit Fiata(lub taniej). Octavie dostać w tej cenie chyba gorzej. Choć tak jak kiedyś napisałem w Fiacie wszystko było niby firmowe.
                                        żarówki Osram/Philips, zawieszenie TRV, klocki ATE, szyby Pilinkton, chłodnica Valeo.
                                        Fiat pracuje ale przede wszystkim nad wyglądem moje zdanie jest takie ,że na fiata moża się rzucać ale do małego auta nie wysokiej ceny. Ja bym kupił Octe zamiast Brawy. W pułapie cenowym Fabi można by pomyśleć nad inną marką i skorzystać z oferty Fiata (np. Linea).
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          #21
                                          Zamieszczone przez mariobros
                                          fiatowskie diesle CR zdają się być doprawdy dobrze zrobione, jeśli chodzi o bezawaryjność...
                                          Podam przykład- byłem na przeglądzie swojego Stilona, przede mną gościu pyta się o wymianę pierścieni, bo troszkę mu już zaczyna brać olej (ok 3 litrów między wymianami- a ta w fiacie co 20 tys km)- silnik 1,9 (starsza wersja 115 KM- fiat doblo). Największe moje zdziwienie było jak podał przebieg- 800 tys km. Później zapytałem się człowieka, który obsługiwał- okazało się że ten samochód praktycznie nigdy nie staje, non stop ktoś jeździ. W tym czasie miał 3 razy turbinę wymienianą- i nic więcej z silnikiem się nie działo.
                                          Tyle w kwestii silnika.
                                          Jeśli chodzi o walory jezdne- faktycznie jak przyklejony do podłoża. Źle znosi nierówności poprzeczne (belka skrętka- trochę tłucze). Moim zdaniem zawieszenie jest ciut za miękkie, jest nisko zawieszony, więc osłona silnika cierpi na naszych drogach.

                                          W porównaniu do skody ma lepsze wyposażenie za niższą cenę- 67 tysi i full wypas.
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          • mariobros
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 551

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            mariobros, Z tym nie jest tak do konca wiadomo co i jak

                                            Ostatnio zaklady w BB ktore produkuja 1.3 MJ stanely, bo Wlosi stwierdzili ze cos jest nie tak z tymi silnikami - cos z ukladem chlodzenia. Problem jest ponoc od poczatku, a dopiero teraz stwierdzili, ze nie beda odbierac silnikow i tyle. Co ciekawe te same silniki z tej samej tasmy ida do zakladow Opla, a ci nie zglaszali nigdy ponoc problemow, albo nie na tyle skutecznie.
                                            Tak, czytałem o tym. To co napisałem, napisałem jedynie w oparciu o to, czego się nie słyszy o silnikach JTD/MJ (no i oplowskich CTDI, wszak za czasów romansu FIata i GM dokonano pewnych transferów technologicznych). A nie słyszy się o tym, żeby były awaryjne. Jeśli ja osobiście miałbym wybierać pomiędzy TDCI, dCI, a JDT/MJ, to wybrałbym te ostatnie. Pośród wymienionych nie ma TDI, bo to nie CR (co się ostatnio zmienia)
                                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                            Komentarz

                                            • bendi
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 465

                                              #23
                                              Bravo jest ładniejsze, jak bym nie potrzebował bagażnika to nawet bym się nie zastanawiał i brał Bravo 150KM zamiast Octy 105 KM. W OII to mi się w serii tylko RS podoba
                                              Outlander
                                              była OII 4x4 BMM
                                              już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8033
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Re: O2 1.9TDI (105KM) czy Fiat Bravo 1.9 Multi Jet (150KM)??

                                                Zamieszczone przez morgan
                                                Witam mam dylemat i potrzebuje paru opinni... Nie wiem co lepiej kupić mam już jedną O2 i jeżdzi sie bardzo dobrze... ale mam możliwość zakupu w konkurencyjnej cenie Fiata Bravo 1.9 Multi Jet 150Km w bogatej wersji wyposażeniowej za 67000 i teraz mam dylemat bo nie wiem na co się zdecydować Pomocy....
                                                Ja bym wziął Bravo 150KM za takie pieniądze. W końcu 150KM to nie 105KM- ten i ten można podkręcić jeszcze. Silniki JTD fiata cieszą się dobrą opinią również.
                                                Z drugiej strony czemu ten samochód jest tak tani?. Jak rozglądałem się za OII dla siebie to wtedy 1.9JTD 120KM ciężko było się zmieścić w cenie 70 tyś z takim samym wyposażeniem jak OII Ambiente 1.9TDI 105KM.
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • Andja
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 596

                                                  #25
                                                  ja bym bral Bravo

                                                  dzisiaj widzialem ze 3 szt i stylistyka jest zaje*****, O2 moze tylko pomarzyc o takiej lini. do tego 150KM (ewentualnie jakis chip) + fajny wypas ---> O2 wymieka

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...