[O1] Octavia +lpg 1.6 102 KM pytanie odnosnie przelaczania n

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Octavia +lpg 1.6 102 KM pytanie odnosnie przelaczania n

    Cenowo to nie wiem tak do końca, mi się wydaje że nie ma kolosalnej różnicy jak będą droższe to z 30zł tak mi się zdaje.



    Koni Polska 022 773-04-20 obsługa miła i szybka powiedzą ceny doradzą itp
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Octavia +lpg 1.6 102 KM pytanie odnosnie przelaczania n

    Witam, czy istnieje mozliwosc aby z benyzny na gaz auto przelaczalo sie po przekroczeniu obrotow okl 3000 obr/min niz aby sie nagrzewalo do 1/3 temp. Czy da sie to jakos przestawic w komputerze instalki.? Dzieki

    Komentarz

    • pleban
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 580

      #3
      tak miały stare instalki tj. drugiej gen. Uwierz mi, że konieczność pewnego nagrzania silnika nie jest jedynie kwestią zmowy lobby paliwowego mającego na celu zmuszenie Cię do wypalania pewnej ilości PB. Co więcej - miałem dwa auta na LPG (w sumie zrobiłem nimi około 450 tys km) i instalki NIGDY nie sprawiały mi problemów, myślę że również dlatego, że działały często na PB - od odpalenia do nagrzania, a raz w miesiącu przejeźdżałem obwodnicę z odpowiednią prędkością (z górą 40 km/h pow obowiązującej) na PB oczywiście
      była O1 1,6 102 KM
      była O1 1,9 TDI 90 KM
      była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
      był Citroen Berlingo 1,6 HDI
      jest Ford Tourneo Courier

      Komentarz

      • Janinho
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 390
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez speede
        czy istnieje mozliwosc aby z benyzny na gaz auto przelaczalo sie po przekroczeniu obrotow okl 3000 obr/min
        tak się działo o ile pamiętam w instalacjach starego typu. Jeżeli masz sekwencję to takiego czegoś nie zrobisz.

        Zamieszczone przez speede
        Czy da sie to jakos przestawic w komputerze instalki.?
        poprzestawiać da się wiele rzeczy. to co możesz zrobić to obniżyć do minimum temperature przy której będzie przyłączało z PB na LPG ( chyba to jest 25 albo 30 stopni) podjedź do "gazownika" i wszystko Ci zrobią
        >>>Moja Octavka<<<

        Komentarz

        • speede
          Ambiente
          • 2007
          • 248

          #5
          dzieki za info i rade.

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            a jak już Ci przestawia na najniższą możliwą temp przełączania, to od razu zaplanuj sobie na drugi dzień rano kolejną wizytę, w celu jej podniesienia - bo duża szansa, że w takich warunkach silnikiem zacznie siepać na wolnych po przełączeniu.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • orzel720
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2268
              • Superb III (3V3)

              #7
              Zamieszczone przez huwe
              a jak już Ci przestawia na najniższą możliwą temp przełączania, to od razu zaplanuj sobie na drugi dzień rano kolejną wizytę, w celu jej podniesienia - bo duża szansa, że w takich warunkach silnikiem zacznie siepać na wolnych po przełączeniu.
              zgadza się

              Ogólnie lepiej zostawić załączanie od temperatury u mnie załącza sie przy ok. 70st C.
              Może i wysoka temp ale zawsze dłużej powinien pożyć reduktor...
              Dodatkowo mam taki trik że nawet jak autko zgaszę z gorącym silnikiem i od razu zapalę to i tak kilkanaście sekund chodzi na benzynie...

              Komentarz

              • SuchyX
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1170

                #8
                U mnie przełączą się przy 40 stopniach tak mam ustawione od nowości a miałem gaz w ASO zakładany choć miałem znimi kilka nieprzyjemnych sytuacji ale warto było


                orzel720, u mnie to samo ileby temp nie miała to auto zawsze pali z PB i po jakimś czasie przechodzi na gaz ot taki manewr.
                Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                Komentarz

                • abitwx6
                  Drive
                  • 2007
                  • 67

                  #9
                  Zamieszczone przez huwe
                  a jak już Ci przestawia na najniższą możliwą temp przełączania, to od razu zaplanuj sobie na drugi dzień rano kolejną wizytę, w celu jej podniesienia - bo duża szansa, że w takich warunkach silnikiem zacznie siepać na wolnych po przełączeniu.
                  Niekoniecznie, ja mam 30 st. C i zero problemów.
                  Zamieszczone przez orzel720
                  Ogólnie lepiej zostawić załączanie od temperatury u mnie załącza sie przy ok. 70st C.
                  Gdybym tak ustawił to bym jeździł zimą tylko na benzynie.
                  2.0 APK BRC S24
                  2.0 AZJ BRC S24

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    abitwx6, Jak zima Ci sie silnik nie nagrzewa to jest dobry znak, szczegolnie silnik benzynowy.

                    huwe, Ale wtedy nie ma tej oszczednosci - wszyscy chca tak jak to zapalal duzy Fiat albo Polonez. -20'C i odpala na gazie i jedzie przed siebie, a inni hebluja :lol:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • bearman79
                      Classic
                      • 2008
                      • 23

                      #11
                      koledzy a ile wam tak średnio na 100km spala tej pb na rozruchy?

                      Komentarz

                      • abitwx6
                        Drive
                        • 2007
                        • 67

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        abitwx6, Jak zima Ci sie silnik nie nagrzewa to jest dobry znak, szczegolnie silnik benzynowy.
                        Źle mnie zrozumiałeś. Silnik nagrzewa się normalnie do 90st.C. Tylko czasami jak trzeba podjechać kawalek, silnik nie złapie 70st. C a już go zgasze, załatwie coś, a przez ten czas ostygnie i znowu kawałek podjade... to większość przejade na pb.
                        Zamieszczone przez bearman79
                        koledzy a ile wam tak średnio na 100km spala tej pb na rozruchy?
                        Latem zanim wycofam się z bramy i włącze się do ruchu to przełączy się na gaz, a zimą tylko nie taką jak ta co się kończy, bo ta jest prawie jak wiosna to 1km muszę przejechać zanim się przełączy.

                        Co do temperatury przełączania się na gaz to do 30 czy 70 st. C musi się ogrzać chyba reduktor, a temperatura silnika będzie w tym czasie wyższa. Niech kolega huwe mnie poprawi jeśli się mylę.
                        2.0 APK BRC S24
                        2.0 AZJ BRC S24

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez bearman79
                          a ile wam tak średnio na 100km spala tej pb na rozruchy?
                          0,97 l/100km 25.449 km and 247 l szczegóły po ikonką zużycia w podpisie

                          Komentarz

                          • huwe
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 976

                            #14
                            co do temperatury przełączania - ostatnio przyjechała mi Bora na AKL. klient twierdził, że z zimnego przełącza mu dopiero przy ok 70 st. wymusiłem na kliencie pozostawienie samochodu do całkowitego ostygnięcia - i odpał na zimnym. nie wiem skąd on wymyślił te 70 st, skoro na wskaźniku było oznaczone dopiero 90 , a poniżej kilka kresek. w momencie przełączenia wskaźnik zaczynał się podnosić z pierwszej kreski, zaś temp cieczy - z czujnika na reduktorze: ok 39st. dla spokojności obniżyłem na 35. co do czasu pobytu na benzynce przy gorącym silniku : czas na tzw zaprogramowanie- można w zasadzie ustawić od 2 do ~ sek. z tym, że im krótszy czas pobytu na benzynie, tym gorzej może przechodzić na lpg. więc to też ustala się drogą eksperymentu : przy jak najkrótszym czasie przejście jest łagodne.
                            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                            Komentarz

                            • abitwx6
                              Drive
                              • 2007
                              • 67

                              #15
                              Podepne vaga jak będzie zimny i zobaczę przy jakiej faktycznej temp. cieczy w silniku przełączy się na gaz, bo na wskaźnik niema co patrzyć. Wiem, że mam ustawione na 30 st. a jak w praktyce wyjdzie to napiszę.
                              2.0 APK BRC S24
                              2.0 AZJ BRC S24

                              Komentarz

                              • Janinho
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 390
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez huwe
                                a jak już Ci przestawia na najniższą możliwą temp przełączania, to od razu zaplanuj sobie na drugi dzień rano kolejną wizytę, w celu jej podniesienia - bo duża szansa, że w takich warunkach silnikiem zacznie siepać na wolnych po przełączeniu.
                                taka prawda :P albo będzie gasł przy przejściu z Pb na LPG
                                >>>Moja Octavka<<<

                                Komentarz

                                • SuchyX
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1170

                                  #17
                                  Mi nie gaśnie przy przełączaniu się z PB na GAZ czy to zima czy lato mało tego nawet nie szarpie i nie czuje przełączenia tylko widze po kontrolce
                                  Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                  Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                  Komentarz

                                  • abitwx6
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 67

                                    #18
                                    Wykonałem pomiar na zimnym silniku i na LPG przełączyło przy 30,5 st wedle vaga, tzn. wtedy było słychać dźwięk przekaźnika i po chwili się przełączyło. Czyli pokrywa się z tym co mam ustawione w LPG.
                                    Zamieszczone przez SuchyX
                                    Mi nie gaśnie przy przełączaniu się z PB na GAZ czy to zima czy lato mało tego nawet nie szarpie i nie czuje przełączenia tylko widze po kontrolce
                                    Pewnie, że nie czuć bo przełącza powyżej 2000obr. jak odpuścisz gaz (zmiana biegu).
                                    2.0 APK BRC S24
                                    2.0 AZJ BRC S24

                                    Komentarz

                                    • huwe
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 976

                                      #19
                                      Zamieszczone przez abitwx6
                                      Pewnie, że nie czuć bo przełącza powyżej 2000obr. jak odpuścisz gaz (zmiana biegu).
                                      sekwencję można przełączać na trzy ( no czasami dwa sposoby)
                                      1. przejście przy obrotach ( od 2 do 3 tys) przy zwalnianiu - realizowane tylko wtedy gdy kiepsko przechodzi na jałowych . dlaczego na zwalnianiu - bo twedy moment obrotowy ma małą wartość i jest to bezpieczne dla całego układu przeniesienia napędu a kierownik nie czuje szarpnięcia.
                                      2. przełączanie na jałowych tylko po uzyskaniu temperatury przełączenia. jak sekwencja jest dobrze wyregulowana - to również nie powinno być szarpnięć - ale np przy półsekwencyjnym układzie benzynowym może mimo wszystko troszku machnąć obrotami
                                      3. najrzadziej stosowane przechodzenie przy przyspieszaniu. może szarpać, a jak jeszcze kierownik położy troszku mocniej nogę na gazie, to szarpnięcie może być naprawdę przykre.

                                      w zasadzie pewność, że nie będzie jakichkolwiek objawów przejścia uzyskuje się sposobem 1. Ja osobiście wolę tak zestroić instalację , żeby przechodziła sposobem 2.
                                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                      Komentarz

                                      • abitwx6
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 67

                                        #20
                                        Zamieszczone przez huwe
                                        2. przełączanie na jałowych tylko po uzyskaniu temperatury przełączenia. jak sekwencja jest dobrze wyregulowana - to również nie powinno być szarpnięć - ale np przy półsekwencyjnym układzie benzynowym może mimo wszystko troszku machnąć obrotami
                                        Czyli przełączy się wtedy gdy się ktoś na luzie toczy albo zatrzyma całkowicie?

                                        Jeszcze jedno pytanie odnośnie tankowania gazu. Staram się tankować tylko na jednej stacji chyba, że gdzieś dalej pojade to wtedy wiadomo, że nie starczy i trzeba dotankować gdzie indziej. Zbiornik 53L z czego 80% to 42,4L I właśnie tyle wchodzi mi na stacji na której staram się tankować, średnio 42L na których zrobię 470-510km w trasie. Od czego to zależy, że na innej stacji wejdzie 75% i jeszcze gdzie indziej to i prawie 90% potrafią upchnąć?
                                        2.0 APK BRC S24
                                        2.0 AZJ BRC S24

                                        Komentarz

                                        • huwe
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 976

                                          #21
                                          abitwx6, może niedokładnie sie wyraziłem : przełączanie na jałowych - dokładnie chodziło mi "przełączanie natychmiastowe. Czyli do przełączenia musi być spełniony tylko jeden warunek : temperatura. przełączy się bez względu na obroty. A dlaczego napisałem na jałowych? Wsiądź do samochodu, odpal silnik i policz, albo zmierz, ile sekund zajmuje ci ruszenie z miejsca po odpaleniu silnika; czyli zapinasz pasy, włączasz światła, itp. Po ustawieniu w sofcie czasu przełączenia na poziomie 6 sekund okazuje się, że przejście odbywa się jeszcze na jałowych.
                                          co do tankowania: staraj się nie wyjeżdżać zbiornika do spodu. gaz to tez jest płyn - i tak jak jest sugestia, żeby PB/ON nie wysysać do spodu ( zabiera cały osad, który jest na dnie zbiornika), to i tak samo dotyczy to lpg. Ostatnio z baryłki 42 wylaliśmy pół zbiornika ....wody. A odnośnie ilości tankowanego gazu... hmm nazwijmy to "różnicami wskazań" dystrybutorów, jak również różnicami w ciśnieniu jakie pompiarz ma ustawione na pompie.
                                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                          Komentarz

                                          • abitwx6
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 67

                                            #22
                                            huwe dzięki za wyjaśnienie, teraz rozumiem. Co do tankowania to w każdym przypadku była to duża markowa stacja typu Shell.
                                            2.0 APK BRC S24
                                            2.0 AZJ BRC S24

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez abitwx6
                                              w każdym przypadku była to duża markowa stacja typu Shell
                                              na dużych "markowych" też bywa LPG różnej jakości. Takiego g... :evil: jak zatankowałem na Statoil w Ostrowcu Św. to już dawno nie pamiętam. W tym samym dniu wcześniej tankowałem na Statoil w Kozienicach i jakość była OK.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...