Hej
Jesli macie starsze samochody chodzi mi o 4 letnie i starsze to nadal robicie przeglądy w ASO?
jeszcze pytanko czy ktoś w benzynie zmienia
olej w skrzyni biegów, ( zauwazylem ze w zimie na duzym mrozie dopóki silnik się nie rozgrzeje trudniej lewarek chodzi- moze wlac jakis najlepszy syntetyk 75w-90
płyn chłodniczy ( fabryka pisze że nie trzeba, ale każdy producent płynu wymaga to, max 4 lata, chyba ze VW liczy że ich auta nie dotrwają takiego wieku?)
płyn chłodniczy ( fabryka pisze że nie trzeba, ale każdy producent płynu wymaga to, max 4 lata, chyba ze VW liczy że ich auta nie dotrwają takiego wieku?)
ten wymieniam co 2 lata :diabelski_usmiech k
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
W naszej Octavce jak gwarancja się skończyła, to więcej jej w ASO nie widzieli. Wszelkich napraw dokonuje nasz znajomy mechanik, który prowadzi własny serwis VW/Audi.
w krakowie tyle kosztuje przegląd olejowy
a ja korzystałem z GDM i to sie bardziej opłaca raz wroku zajrzeć do aso niż z własnej kieszeni płacić lawete
Hej
Jesli macie starsze samochody chodzi mi o 4 letnie i starsze to nadal robicie przeglądy w ASO?
jeszcze pytanko czy ktoś w benzynie zmienia
olej w skrzyni biegów, ( zauwazylem ze w zimie na duzym mrozie dopóki silnik się nie rozgrzeje trudniej lewarek chodzi- moze wlac jakis najlepszy syntetyk 75w-90
płyn chłodniczy ( fabryka pisze że nie trzeba, ale każdy producent płynu wymaga to, max 4 lata, chyba ze VW liczy że ich auta nie dotrwają takiego wieku?)
płyn wspomagania ? ( tego to ja nie wiem)
Masz 1.6 AEE 4 lata czyli tak jak ja
biegi wszystkie Ci słabo chodzą czy tylko jedynka?
jak jedynka to dodajesz troche gazu i wchodzi bez problemu.
Z racji tego że zbliża mi się przegląd na 165.000 km co należy wykonać w ramach takiego przeglądu oprócz wymiany oleju, filtra oleju, filtra powietrza + kabinowy i pewnie filtra paliwa.
Jak robiłem 15 tysi temu to mechanik powiedział że jest to mały przegląd a następny będzie duży - co wchodzi w ten duży przegląd??
o olej to mi chodzi o to że syntetyk jest dużo rzadszy w niskich temperaturach,
tylko czy w tej skrzyni można olej spuścić
Nie ma potrzeby wymieniania oleju w skrzyni manualnej zbyt często mysle że raz na 250 tysięcy wystarczy lub gdy olej już ma dużo lat np 10.,a i tak zanieczyszczenia takie jak opiłki i tak zbierają specjalne magnesy które są w skrzyniach wmontowane.
Oleje w skrzyniach najczęściej producenci zalecają wymieniać w autach które pracują w trudnych warunkach gdzie na przykład pisali o Taxi , karetki , radiowozy itp.
Co do automatycznych skrzyń biegów mówią że powinno się wymienić olej co 80-100 tysięcy a potem już co około 40 tysięcy, potem częściej dlatego że niestety w skrzyniach automatycznych niedarady spuścić wszystkiego oleju i wymieniony olej miesza się ze starym.
Oczywiście producenci twierdzą że nie trzeba oleju wymieniać, ale tak naprawdę skracasz żywotność skrzyni przez co zamiast wydać niewielką kasę na olej wydajesz dużo większa na naprawę lub wymianę.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
To jak to w końcu jest - co trzeba sprawdzić na serwisie po 165 tysiach oprócz oleju i filtrów??
Idac droga jak ASO, spojrz do ksiazki serwisowej, oprocz przebiegu liczy sie czy jest to przeglad parzysty lub nie parzysty. Jezdze do ASO i w sumie to przeglad sprowadza sie (oprocz ogolnych ogledzin) do wymiany filtrow, oleju i co dwa lata plynu hamulcowego.
Komentarz