nowy silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • petras
    Ambiente
    • 2008
    • 171
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    nowy silnik

    Zamieszczone przez ZipY
    Pozdrowienia dla kierownika/czki czarnej O2 (hb) ze spojlerkiem o numerkach zaczynających się od literki W widzianej dziś przed 8 rano na zjeździe z mostu gdańskiego w kierunku ronda Babka nie zdążyłem zareagować ale wlepę zauważyłem
    Mogłem być to ja ale nie mam spojlera, za to reszta się zgadza.
  • danielmarki
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 16

    #2
    nowy silnik

    Szukam, szukam i nie mogę znaleść w żadnym temacie... Zastanawiam sie nad tym czy do octavii z silnikiem 1,9 AHL 90km można włożyć silnik 110km(albo większy)? Może ktoś robił coś takiego? Jeśli silnik pasuje to co trzeba jeszcze wymienić? Skrzynie? Komputer? Instalacje elektr.? Interesuje mnie tylko 1,9 TDi. Z góry dzieki
    Octavia 1,9 tdi 118ps elegance

    Komentarz

    • Klauzero
      Rider
      • 2008
      • 575

      #3
      Zapewne masz na myśli ALH (a nie AHL)... otóż silniki ALH i mocniejszy 110ps ASV różnią się tylko wtryskami i oprogramowaniem komputera no... i trochę słabszym sprzęgłem. Jeśli byłaby to wersja AGR to inna byłaby turbina (bez VTG - zmiennej geometrii łopatek turbiny), ale za to sprzęgło jest według opinii użytkowników bardziej trwałe...

      Mechanicznie są to dokładnie te same silniki, więc z przekładką nie powinno być problemów. Pytanie tylko po co, skoro - jak twierdzi wielu użytkowników tego forum - przy standardowym programie można podnieść moc ALH do 115 ps, a IMHO zakup 90 konnej jednostki jest tańszy. Czy, aż tak tańszy by zrekompensować koszty chiptuningu... tego nie wiem, warto spytać bardziej doświadczonych userów.
      Mądry Polak po ©kodzie...

      Komentarz

      • rafalus
        L&K
        • 2005
        • 1140
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        90 jest tańsza ale oprócz silnika idą za 90 słabsze hamulce(bębny tył na przykład)
        nowy cSIMC od Aliego
        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

        półosie seryjne przebieg 273 tyś

        Komentarz

        • Klauzero
          Rider
          • 2008
          • 575

          #5
          No tak, doszłaby do tego kompletna belka z mocniejszych wersji, ale ile razy przychodzi hamować z 200 km/h do pełnego zatrzymania? Ewentualna wymiana 4 tarcz i kompletu klocków potrafi zaboleć finansowo, a danielmarki rozważa zakup samego silnika i pewnie liczy się każdym groszem. Tak, czy owak nie jestem absolutnie przeciwnikiem montażu dobrych hamulców.
          Mądry Polak po ©kodzie...

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Ja mam swapa z AGR na ASZ, jest z tym troche roboty, ale wiekszosc pasuje bez problemow.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • danielmarki
              Classic
              S_OCP Member
              • 2007
              • 16

              #7
              Nie chodzi o to który tańszy. Już mam chip na jakies 115km. 110km mozna wykręcić więcej a moj biedny ALH może dlugo nie przetrwac mojej jazdy. No i nie mam zmiennej geometrii turbiny. Czyli 110km ze zmienną geometrią turbiny jakie ma oznaczenie?
              Octavia 1,9 tdi 118ps elegance

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                danielmarki, AHF i ASV

                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • danielmarki
                  Classic
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 16

                  #9
                  Dzięki za odpowiedzi A wie ktos cos na temat podmianki silnika z ALH na ASZ. Jak już wymieniac to naporządny...albo inaczej spytam. Jaki najmocniejszy mozna zamienic? Bo ASZ jest PD wiec chyba moze byc problem...?
                  Octavia 1,9 tdi 118ps elegance

                  Komentarz

                  • misiek^wro
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8321

                    #10
                    danielmarki, nie ma zadnego problemu.

                    Kwestia kasy jaka posiadasz, czasu, cierpliwosci do dostawcow oraz Twojej wlasnej inwencji. Wiem ze do O1 mozna i nawet wlozyc silnik 2.0 BKD ... pytanie czy jest sens. Ze zmianami musi tez isc zdrowy rozsadek ... czyli wkladajac wiecej koni, warto pomyslec o tym, zeby samochod hamowal, bo tylna belka to pryszcz w porownaniu z 280 :arrow: 288 :arrow: 312 ( zalezy rowniez od funduszy )


                    Jesli chcesz wsadzic najmocniejsza jednostke wystarcz wcisnac ARL'a. Co trzeba kupic? Poczawszy od kompletnej skrzyni 6 biegowej, lapy gornej, polosi, sprzegla, dwumasy, silnika z osprzetem, komputerem i wiazka, masy srubek ( tych od polosiek, rozrusznika ( ten tez sie rozni )) i wybieraka ( tutaj dol wybieraka i linki ) oraz kupy innych dupereli, jak puszka filtra powietrza, pompy paliwa wkladanej do baku ( tutaj trzeba opuscic bak i to wszystko zamontowac, a kable pociagnac pod tapicerka )

                    Samej oroboty dla wprawnej ekipy duzo nie ma, ale jesli ktos bedzie to robil pierwszy raz, w dodatku w O1 trzeba liczyc z tydzien roboty. Ja wiem, ze wprawna ekipa machnie Ci to w 3 dni :P
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      misiek^wro, Kiedy skladasz swoje :?:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #12
                        misiek^wro, dodac trzeba jeszcze inne przewody do chlodnicy, do klimatyzacji, do filtra oleju, od wspomagania i pewnie jeszcze pare rzeczy by sie znalazlo.

                        Ale tak jak napisales. Nie ma z tym wiekszego problemu, przynajmniej u mnie nie bylo.
                        Jak auto rozebrane, mozna sie od razu pokusic o zrobienie FMIC i zalozenie wiekszej sprezarki. :szeroki_usmiech
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • Klauzero
                          Rider
                          • 2008
                          • 575

                          #13
                          Zamieszczone przez danielmarki
                          110km mozna wykręcić więcej a moj biedny ALH może dlugo nie przetrwac mojej jazdy. No i nie mam zmiennej geometrii turbiny. Czyli 110km ze zmienną geometrią turbiny jakie ma oznaczenie?
                          Przy okazji... dlaczego przy silniku ALH nie masz zmiennej geometrii turbiny? Przy jakieś wymianie wpadła suszarka od AGRa??
                          Mądry Polak po ©kodzie...

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Klauzero, Bo ALH to silnik troszeczke nowszej generacji , AGR ma stałą geometrię łopatek
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • Klauzero
                              Rider
                              • 2008
                              • 575

                              #15
                              Ziomal, myślałem że to ja jestem nieprzytomny na tym forum... przecież napisałem o różnicach pomiędzy silnikami w drugim poście. Dziwię się tylko, że danielmarki, twierdzi iż ma silnik ALH bez zmiennej geometrii turbiny :diabelski_usmiech
                              Mądry Polak po ©kodzie...

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Klauzero, Bo nie ma ALH tylko AGR-a, innej opcji nie ma, no chyba ze juz ktos tam grzebal w silniku.

                                Purchawa, Kiedys na Allegro byl do sprzedania Leon ARL po dzwonie chyba za 14tys. Idealna baza na swapa, bo mamy cale auto i jesli chlodnice nawet z niego sa strzelone, to wiemy jak ma wygladac oryginal, zeby nie bylo potem problemow
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • bax11
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 43

                                  #17
                                  Zamieszczone przez JanuszSz
                                  Mam dylemat.
                                  Przy identyfikowaniu korzystałem z programu którego link jest na forum. Z niego wynika że mój samochód może być AHF/ASV.
                                  Proszę Was o opis, czym te 2 silniki się różnią i czy przy chipowaniu to ma znaczenie który z tych silników posiadam. Czy mają inne turbiny ??

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #18
                                    bax11, te silniki prktycznie sie niczym nie roznia. Zwykle AHF mimo, ze starszy to lepiej wychodzil po programie.
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Purchawa
                                      bax11, te silniki prktycznie sie niczym nie roznia. Zwykle AHF mimo, ze starszy to lepiej wychodzil po programie.
                                      I mniej problemów z niezydentyfikowanymi dźwiękami :diabelski_usmiech
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • Tymon
                                        RS
                                        • 2004
                                        • 2970

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Ziomal
                                        mniej problemów z niezydentyfikowanymi dźwiękami :diabelski_usmiech
                                        Nie czaje :?: :roll:

                                        [ Dodano: Pon 24 Mar, 08 09:37 ]
                                        Zamieszczone przez danielmarki
                                        moj biedny ALH może dlugo nie przetrwac mojej jazdy
                                        No a można wiedzieć czemu nie wytrzyma :?:
                                        Rozumię że masz już nalatne 500tyś km, no i to jest powodem, że zastanawiasz się nad zmianą tak :?:
                                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                        Komentarz

                                        • danielmarki
                                          Classic
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 16

                                          #21
                                          może i AGR... właśnie cały czas próbuje do tego dojść. To jest 66kw, 90km, stala geometria turbiny, rok 2000.... Jak ją podłączam pod komputer to wchodzi ALH. Czyli mam rozumieć że AGR od ALH różni sie turbiną? Octavka ma 150tys przebiegu ale już zajeździłem jedną turbine i druga zaczyna sie już lać. Za 2 turbiny mial bym już drugi silnik. Chodźby jakiegoś 110km AHF albo ASV. Zadużo roboty przekładać ASZ. I tak będe to sam robił ale mimo wszystko szkoda wkładać w niątyle kasy dzięki za odpowiedzi.Jak padnie turbina to bede sie rozglądał za ASV albo AHF. Wtedy pójdzie silnik skrzynia i komputer
                                          Octavia 1,9 tdi 118ps elegance

                                          Komentarz

                                          • Klauzero
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 575

                                            #22
                                            danielmarki, w takim razie musi być AGR... co do turbin, to albo jesteś wyjątkowym pechowcem, albo nigdy nie zdarzyło się abyś schłodził turbinę po ostrej jeździe.
                                            Mądry Polak po ©kodzie...

                                            Komentarz

                                            • Ziomal
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 5841
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Tymon
                                              Nie czaje
                                              Tymuś , było na forum troche o tym jakie dziwne dźwięki wydobywają z siebie ASV , u mnie mimo przelotu 130 tys to pracuje jakby miałe luz na wirniku z 2 cm :diabelski_usmiech
                                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                              Jest O1 1.6 BFQ

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #24
                                                Klauzero, dokładnie.
                                                No i tak w ogóle to gdzie ty kupujesz turbavki w takich cenach, chyba w ASO :roll:

                                                [ Dodano: Pon 24 Mar, 08 11:03 ]
                                                Ziomal, już czaje
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz

                                                • danielmarki
                                                  Classic
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 16

                                                  #25
                                                  moja turbina zawsze pracuje w idealnych warunkach. nie jedna mogla by jej pozazdroscic. Druga turbine kupilem regenerowana bo za nowa jest chora cena. w aso nie oplaca sie nic kupowac ani naprawiac.
                                                  Octavia 1,9 tdi 118ps elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...