[O1] Octavia 1.6 AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szeryfo80
    Classic
    • 2009
    • 1

    [O1] Octavia 1.6 AKL

    szukajcie pod hasłem "brak mocy" lub "notlauf" są dzisiątki tematów

    w pigułce:
    praktycznie wszystko się sprowadza do uszkodzonego układu podciśnienia
    czyli mieszek turbiny, kierowniczki turbiny, zawór N75, przewody podciśnieniowe,
    zawór zwrotny, może też być przepływka ewentualnie "lewe powietrze"

    jak nie macie pojęcia o tym co i jak to wtedy punkty w Polsce:
    północ - TUNE-UP
    centrum - dobrygrześwawa
    południe - MastersTuning

  • pismire
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    [O1] Octavia 1.6 AKL

    Witam, ostatnio miałem kupę problemów z Octavia 1.6 AKL. Kupiłem ją 2 lata temu z przebiegiem 120 000 km. Teraz ma 140 000. Od pewnego czasu zaczęła brać olej. Podczas powrotu do domu przestał mi palić 1 cylinder. Odstawiłem samochód do mechanika.
    Okazało się że kabel WN z pierwszego cylindra miał przebicie w 3 miejscach, ale to oczywiście nie wszystko. Końcówka świecy się upaliła, razem z częścią zaworu wydechowego i gniazdem. Tydzień temu odebrałem samochód. Zostałem uprzedzony, żeby nie przekraczać 100km/h przez najbliższe 1500km. Oczywiście zastosowałem się do zaleceń.

    Po przejechaniu 150km, dzisiaj przy powrocie do domu znowu przestał mi palić na ten sam 1 cylinder. Od razu podjechałem do mechanika. Zmierzyli kompresje. Wymienili świecę (cała czarna) i wszystko niby wróciło do normy. Ale samochód przy dodaniu mocniej gazu strasznie dymi na czarno. Dodatkowo znowu ubyło oleju.

    I teraz po jakże wyczerpującym wprowadzeniu moje pytania:

    1) Dymienie na czarno może być spowodowane złym paliwem? Zazwyczaj tankuje na bp, ale byłem zmuszony zatankować na luk-oilu. Złe paliwo mogło być powodem uszkodzenia świecy?

    2) Przed naprawą nie zauważyłem wycieków i dymienia, ale mimo to go ubywało. Gdzie się podziewa olej i jak temu zaradzić?

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez pismire
      Dymienie na czarno może być spowodowane złym paliwem
      raczej paleniem uleju silnikowego
      Zamieszczone przez pismire
      Złe paliwo mogło być powodem uszkodzenia świecy?
      raczej olej w cylindrze niż złe paliwo
      Zamieszczone przez pismire
      mimo to go ubywało
      jezeli ponizej 1l/100km to było OK, ale wygląda na to że mechanik wymieniając pierścienie (bo chyba to robił) coś nie tak zrobił. Objawy masz jak pęknięty pierścień lub uszkodzony uszczelniacz zaworu (czarna świeca, dymienie na czarno), ale na odległość to trochę wróżenie.

      Komentarz

      • hubert78
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1576

        #4
        Zamieszczone przez rezon
        jezeli ponizej 1l/100km
        na tysiąc km

        A tak poza tym to kolega rezon, dobrze podpowiada albo pierścień albo uszczelniacz zaworu ( bo uszczelkę pod głowicą musiał wymieniać jak ściągał głowicę- czyli raczej przez uszczelkę nie bierze oleju)

        Uszkodzenie mogło też powstać poprzez przelanie oleju (pow max) wtedy silnik zaciąga olej "górą" i jest możliwość uszkodzenia silnika

        Komentarz

        • phrix
          L&K
          • 2007
          • 1000
          • Audi
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Tak jak przedmowcy powiadaja, tylko dziwne ze jak ta kompresje mierzyli ze nic im nie wyszlo. Jeżeli upaliła się koncówka swiecy czesto jest to koniec cylindra, nie wiesz czy był porysowany ?? Jeżeli gladz jest porysowana to moga sobie pierscionki do woli wymieniac a i tak bedzie oleju ubywac i kopcic. Napisz co dokladnie mechanicy stwierdzili i co z tym zrobili.
          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

          _

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Według mnie dymienie na czarno spowodowane jest raczej zbyt bogatą mieszanką.Czarna świeca też o tym świadczy.Gdyby do cylindra przedostawał się olej z miski w nadmiernej ilości świeca byłaby oblepiona tłustą mazią.Szukałbym w niezamykającym się urządzeniu rozruchowym,zabitym filtrze powietrza.Generalnie wygląda,że silnik pracuje na samej benzynie z małą ilością powietrza.
            Nie wzrosło znacząco zużycie paliwa?

            Spalany olej powoduje dymienie na niebiesko.
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • pismire
              Classic
              • 2008
              • 3

              #7
              Głowica została naprawiona i splanowana. Wymienili też kable WN, świece, wszystkie uszczelki, ale pierścieni nie wymieniali, bo kompresja dobra. Czy jeśli uszkodzony byłby któryś z pierścieni, to nie powinna być mniejsza?
              Co do oleju, to nie wiem dokładnie ile bierze. Myślę, że coś koło 1l/500km.

              Co do kopcenia - normalnie nie widać dymu, dopiero gdy mocniej nacisnąć na gaz. Przed chwilą podłożyłem papier pod rurę wydechową. Czarna maź, która wyleciała z lekka przypomina sadze. Mam koncepcję, że podczas awarii jakieś resztki z niespalonego paliwa osiadły w katalizatorze i teraz są wyrzucane.

              Komentarz

              Pracuję...