[O1] Problem z cieplym nawiewem, gdzie szukac przyczyny?
Dalej nikt się nie odzywa , czyli spotykamy się jutro o 16,00 na stacji paliw w Przybiernowie czy w gospodzie ??? Ta gospoda jest przed stacją czy za??
Pozdrawiam.
[O1] Problem z cieplym nawiewem, gdzie szukac przyczyny?
Witam, juz kiedys pisalem odnosnie nawiewu, ale jednak cos jest nie tak. Raz jest raz nie ma. Silnik 1,6 lpg BFQ. Jesli ustawie na max cieple powietrze i silnik osiagnie temp 90 to dmucha ale delikatnie cieplym powietrzem, podobno jest jakis silniczek ktory otwiera przeslone i jest sterowany wlasnie przez te pokretlo. Moze to on sie zacina, ale nie wiem gdzie go szukac i co to moze byc ze taks ie dzieje. Klima dziala i jest ok, jesli przekrece na zimne powietrze to tez jest ok. Czasem zdaza sie ze leci cieplejsze, ale to nie jest tak jak powinno byc, powietrze powinno byc dosc gorące. Nie ma znaczenia w ktorym punkcie ustawie czy nawiew na szyby czy tez inny. Poziom dmuchania 1-4 dziala. Dzieki za pomoc. Dobrze ze juz zima sie konczy, ale mimo to musze to zrobic. Dzieki
U mnie jak przestało wiać ciepłym powietrzem z nawiewu to zaczełem szukać przyczyny pod maską. Otóż zmykał mi płyn chłodzący przewodem koło nagrzewnicy.Dokładnie to opaska uciskowa na przewodzie przepuszczała.Robiłem jakiś czas dolewki płynu do zbiorniczka wyrównawczego ale to było na krótką metę.Sprawdź u siebie wszystkie przewody czy nie wycieka na którejś złączce, np przy parowniku od lpg.
Była O1 1.6 AEE
Było A4 B5 1.6 ADP
Jest O2 FL 1.9 BXE
Może się nieco podpinam pod temat ale mam podobny problem tyle że mam climatronic i najczęściej jeżdżę na 18 stopniach (normalny nadmuch bez klimy). No i od czasu do czasu nawet po rozgrzaniu silnika, potrafi mi dmuchać zimnym...... ale jak ustawię na np 22 stopnie to dmucha ciepłym jak Bóg przykazał. No i gdzie jest Łoli? Płyn nie ucieka więc zdurniałem.
witam, sprawdzalem polaczenia i sa ok. Jesrt dziwna sprawa, bo jak jest zimno to ogrzewanie jest gorsze, a np jak jest cieplo to wieje zdecydowanie gorace ze czuc jak parzy. Czy jest jakis czujnik temperatury ktory ma na to wplyw. Pozatym z rana jak zimny silnik to nie pali za 1 , tylko za drugim, prawie zawsze. Jak juz zapale to pozniej z przerwami pali ciagle bez problemow. Nadodatke dzis po tankowaniu gazu zapalila sie kontrolka check engine. Nie wiem o co chodz.
a kiedy Panowie sprawdzaliście ilość środka w klimatyzacji - u mnie jak po 2 latach brakowało 1\3 ilości i działo sie tak jak piszecie. po nabiciu do pełna aż chce się siedzieć w samochodzie na mrozie i używać nadmuchu - nadmieniam ,że ilość płynu chłodzącego była cały czas taka sama.
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
No jesli idzie o mnie to na jesieni wymieniłem cały czynnik chłodzący więc klimka jest pełna i szczelna... osobiście podejrzewam zacinanie się jakiegoś zaworka w nagrzewnicy czy gdzie on tam jest.... Szukam wytrwale
jasne, tyle u mnie z klima jest ok, bo mam chlodek taki jak trzeba, gorzej z tym cieply, dzis jak rano jechalem to oczywiscie temp 90 przejechalem okolo 15 km wlaczam nawiew na swiatlach i nie wieje cieplym ze arz parzy tylko letnie- chlodne, jednak jak dodam gazu to normalnie czuje fale cieplego powietrza - ale jest to na postoju. Ruszam jade dalej ciagla predkoscia i widze ze ze ta niwielka fala ciepla utrzymuje sie. Bede szukac dalej. Ale kazda sugestia i rada mile widziana.Thx
Komentarz