Ile na klockach?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolo1
    Classic
    • 2009
    • 34

    Ile na klockach?

    To przykład z aukcji którą podał twin,

    kupujący edi433 data: pią 07 lis 2008 przedmiot: KSIĄŻKA SERWISOWA Skoda (numer 469045449)

    i nasz kupujący edi433 ma na sprzedaż Skoda Octavia TDI 110 klimatronic SLX diesel (numer 478924994)

    W opisie nie ma nic o książce serwisowej ale może sobie przypomni niedługo że posiada i dopisze, lub sobie kupił żeby sprawdzić jak taka wygląda :diabelski_usmiech


    A tutaj ciekawy wątek z innego forum http://bezwypadkowe.net/f60/lewe-ory...erwisowe-2649/

    i jeszcze VW Touran na sprzedaż z przebiegiem 153 tyś. a faktycznie już 400 tyś http://bezwypadkowe.net/f56/vw-toura...orskiego-3353/
  • PZ13
    Ambiente
    • 2008
    • 114

    #2
    Ile na klockach?

    Czesc,

    mam juz 55 000 km i jeszcze nie wyminiałem klocków, nie zapaliła sie kontrolka jest na przodzie z 4 mm a na tyle 5-6 mm? Już czas?

    Jakie wybrać, tanio i solidnie? Te co mam pyl ajak cholera, ale za to tarcze jak nowe...

    Pozdrowionka...

    PS Już założyłem alusy i mam w nosie zimę.....
    ECO POWER ;-)

    Komentarz

    • kristo
      Rider
      S_OCP Member
      • 2004
      • 266

      #3
      PZ13, u mnie aktualnie 128 kkm i oryginały
      nie chce mi się mierzyć ile mają ale kole połowy dopuszczalnej...
      Pink Floyd fan.

      Komentarz

      • PZ13
        Ambiente
        • 2008
        • 114

        #4
        A jak a jest dopuszczalna grubość klocka?

        Jest ona regulowana kodeksem?
        ECO POWER ;-)

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Zamieszczone przez PZ13
          A jak a jest dopuszczalna grubość klocka?
          taka, że metal nie trze o metal i jest skuteczne hamowanie


          Zamieszczone przez PZ13
          Jest ona regulowana kodeksem?
          tak, organoleptycznym :szeroki_usmiech
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • zeb
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 415

            #6
            jak Wy to robicie? Ja mam 65 tysi km i 3 komplet się trze...

            Komentarz

            • PZ13
              Ambiente
              • 2008
              • 114

              #7
              Bez żartów :cry: , ale mnie nik nie jest w stanie powiedzieć ile na nich zrobię , jedni mówią 5000-10 000 inni natychmiast wymiana :?
              ECO POWER ;-)

              Komentarz

              • Kajtiii
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 291

                #8
                Proponuję naukę hamowania silnikiem i unikanie jazdy "gaz - hamulec", robi wielką różnicę... no chyba ze masz zwichrowane i pofrezowane tarcze to wtedy klocuszki lecą błyskawicznie....

                Komentarz

                • macieks
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 469
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                  #9
                  Ja na oryginalnych zrobiłem 59 tys. km i kontrolka się nie świeci - nie mierzyłem grubości ale w najbliższym czasie (2-3 tys km) pewnie zrobię przegląd się dowiem :P
                  Zamieszczone przez PZ13
                  ale mnie nik nie jest w stanie powiedzieć ile na nich zrobię , jedni mówią 5000-10 000 inni natychmiast wymiana
                  Na klocki nikt nie daje gwarancji przebiegu - przecież możesz przejechać 500 km nie naciskając na hamulec albo na dystansie 2 kilometrów rozgrzać tarcze do czerwoności
                  Jak masz furę z czujnikami grubości to się nie przejmuj - po prostu jak zapali się kontrolka to wymień klocki. Po to przecież (aby się nie przejmować) zrobili te czujniki grubości klocków

                  [ Dodano: Pią 28 Mar, 08 21:36 ]
                  Według Etzolda (str 158) graniczna grubość wkładki ciernej (z płytką podstawy) to 7 mm. Grubość nowej to w zalezności od rodzaju 17 do 19,5 mm
                  Była: O1 1.6 MPI
                  Jest: O3 1.2 TSI

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    zrób zdjecie to bedziemy wiedziec ile jeszcze. Choc moze byc tak ,ze wewntrzny bedzie cieńszy niż ten od zewntrznej. Poza tym ja bym zmienił Po 2 komplecie będa tarcze do wymiany(ja tak miałem) i musiałem pozbyć się jeszcze dobrego klocka więc nie ma sensu tak dojeżdżać tego kompletu .
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    • PZ13
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 114

                      #11
                      Dzieki Kolego,

                      Uspokoiłeś mnie :lol:

                      Miłego weekendu
                      ECO POWER ;-)

                      Komentarz

                      • herman
                        Rider
                        • 2005
                        • 456

                        #12
                        Przednie zmienilem przy 37 tys tylne 56 tys a i tak uwazam ze nie ma tragedii
                        --------------

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          na przednich fabrycznych 89 000 km

                          na tylnych fabrycznych 89 000 km (miały jeszcze ok. 4mm-wymiana profilaktyczna)

                          nie tylko grubość klocka świadczy o jego sprawności, ważna jest równomierność zużycia i jakość powierzchni ciernej (pęknięcia, wykruszenia, zużycie termiczne, itp.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • PZ13
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 114

                            #14
                            A o to i foty, czekam opinii.....

                            [ Dodano: Pią 28 Mar, 08 22:05 ]
                            I jeszcze trochę większe:

                            [ Dodano: Pią 28 Mar, 08 22:05 ]
                            Nie ściagajcie tych fotek bez praw autorskich... moze wrzucę je do Naszej Klasy...
                            Załączone pliki
                            ECO POWER ;-)

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Masz ok Widać. Ile zrobisz to zalezy od stylu jazdy i tras. 10 tys jak sie postarsz to spokojnie zrobisz na przodzie. Poza tym kontroluj co 5 tys i juz. Powiem Ci ,ze jak założyłem 2 komplet klocków to przejechałem ok 75tys ale tarcze były na granicy min. Więc nie ma co tak znowu oszczędzać na wymianie bo i tak 2 komplet może pójśc prędzej do wymiany z tarczami.
                              Z tyłu jest dobrze i tak szybko się nie zużywają . Ważne byś obejrzał zawsze pod koniec żywotności klocka wewnętrzną i zewenętrzną część(w ramach kontroli zużycia).
                              Generalnie w takim stanie jak masz klocki to bym ich nie ruszał. Jakiej firmy masz klocki z przodu a jakie z tyłu .
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • PZ13
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 114

                                #16
                                Hey Rafalus,

                                Wszędzie jeszcze oryginały :P
                                ECO POWER ;-)

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  herman Ale ty masz 130 z ESP? Tam sie tył szybciej zużywa.
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    zmierz grubość okładzin ciernych i porównaj z nowymi

                                    nowa okładzina (bez blachy) grubość
                                    przód 19,7 mm
                                    tył 17,2 mm
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • herman
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 456

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rafalus
                                      herman Ale ty masz 130 z ESP? Tam sie tył szybciej zużywa.
                                      Mam zwykly ASR z tym czyms co mi jeszcze chrobocze przy ruszaniu

                                      Ja te 37 tys wiekszosci w w miescie puknalem, ale teraz smigam glownie poza i jutro przy okazji zakladania aluskow oblookam jak wygladaja te 20tys textary..Pewno ledwo sie zuzyly bo i hamowania mniej mialy

                                      Pozdrawiam
                                      --------------

                                      Komentarz

                                      • PZ13
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 114

                                        #20
                                        Ja Golfem IV smigałem 2/3 po MIEŚCIe przód 58 000 tył 54 000, a Octavką 2/3 w trasie moze nawet 3/4 i "tylko" 54 000 przebiegu.

                                        Myslicie, ze ten czujnik zadziała, zanim piekielny zgrzy spierniczy mi tarcze?
                                        ECO POWER ;-)

                                        Komentarz

                                        • herman
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 456

                                          #21
                                          Przod mi zadzial, a tyl nie bo go nie mam Ale jak uslyszalem jakies lekkie tarcie to od razu poszly nowe klocki na tyl
                                          --------------

                                          Komentarz

                                          • QBA
                                            RS
                                            • 2004
                                            • 2646

                                            #22
                                            PZ13, kolego Ty w ogole hamujesz :?: Bo takiej rdzy na tarczach to dawno nie widzialem :roll:

                                            Komentarz

                                            • PZ13
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 114

                                              #23
                                              No coś ty, wogule nie hamuję, po co mi dodatkowe koszty :diabelski_usmiech ... jak widzężółte to gaz do podłogi.....
                                              ECO POWER ;-)

                                              Komentarz

                                              • Andja
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 596

                                                #24
                                                Zamieszczone przez QBA
                                                PZ13, kolego Ty w ogole hamujesz :?: Bo takiej rdzy na tarczach to dawno nie widzialem :roll:
                                                w kazdym jednym samochodzie tylne tarcze sa lekko przyrdzewiale ze wzgledu na to ze tyl slabiej hamuje

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Andja
                                                  w kazdym jednym samochodzie tylne tarcze sa lekko przyrdzewiale ze wzgledu na to ze tyl slabiej hamuje
                                                  :shock:
                                                  w moim nie są :roll:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...