problemy z przednimi hamulcami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekc
    Ambiente
    • 2009
    • 128

    problemy z przednimi hamulcami

    Poprawilem.
  • kamillis
    Classic
    • 2008
    • 15

    #2
    problemy z przednimi hamulcami

    Witam,
    Jestem swiezym wlascicielem Octawii 1.9TDI, 90KM, ICE, 2002r, przebieg 200 tys. km

    Mam problem z hamulcami.
    Jak ją kupiłem tarcze były granatowe i non stop sie zakleszczaly.
    Teraz:
    wymienione tarcze, wymienione klocki hamulcowe, wymieniony plyn hamulcowy, przez przewody przepuszczone zostało ze 2 litry DOT'a, na poczatku z przewodow wyleciala "dziwna, tajemnicza, czarna maz", wymienione koncowe przewody hamulcowe, zaciski na trzpieniach pieknie sie ruszaja, tloczki tak wyczyszczone, ze mozna je kciukami wciskac, pompa hamulcowa wyczyszczona i sika plynem na 1.5 metra
    a jednak,
    hamolce sie nadal zakleszczaja, tyl - bebny dzialaja idealnie,
    przod - 2 x wcisnie sie pedal i auto staje deba, pomaga poluzowanie odpowietrznikow, pedal hamulca nie wpada w podloge,
    dzieje sie to wtedy, gdy odpalony jest silnik,

    podpowiedzcie cos, bo nie mam juz pomysłów,

    pozdrawiam,

    KamiL

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Za powrót tłoczków w hamulcach tarczowych odpowiadają uszczelniacze na tłoczkach, więc może je trzeba zmienić tylko znowu jakby one padły to nie wiem czy by nie ciekły ale to nigdy nic nie wiadomo.
      Z reguły blokowanie hamulców powodują rozwarstwiające się gumowe przewody hamulcowe ale ty je zmieniłeś.
      Nic innego nie przychodzi mi do głowy, generalnie dziwna sprawa.
      Pozdrawiam
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • kamillis
        Classic
        • 2008
        • 15

        #4
        Uszczelniacze tez wymienione,
        noofki sztuki sa...
        zgadza sie - dziwna sprawa....

        zastanawialem sie by moze do ASO oddac, ale pewnie zaczna od wymiany pompy...
        a ona dobra jest...

        aaaa! poza pompa jest jeszcze pompa od ABS ów, moze tego sie czepiac?

        Komentarz

        • Krzych
          Rider
          • 2005
          • 671

          #5
          Poszukaj dobrego warsztatu.
          Odpowiednie bedzie Centrum Hamulcowe ATE, warsztaty pod tym szyldem mogę śmiało polecić, pracownicy z dużym doświadczeniem, po wielu szkoleniach. Mam znajomego który jest w tej sieci i wiele mi opowiedział ciekawostek z zakresu obsługi układów hamulcowych o których nawet nie miałem pojęcia, a mechanika też nie jest mi obca.
          To są hamulce i raczej nie warto dawać do naprawy w przypadkowym warsztacie u "Pana Henia"...
          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
          www.chiptuning.katowice.pl
          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #6
            Zamieszczone przez kamillis
            podpowiedzcie cos, bo nie mam juz pomysłów,
            Sprawdź prowadnice zacisków. W Twoim samochodzie masz zacisk AIII i wkręcane w odlew zwrotnicy prowadnice zacisku (hyba M9 - nie pamiętam teraz). Często wyrywa się tam gwint, prowadnice tracą równoległość przez co zacisk nie odbija po hamowaniu.

            Dodatkowo powinno się sprawdzić przewody elastyczne bo potrafią rozwarstwić się w środku i blokować powrót.

            Co do samego przeglądu hamulców:
            - powinieneś zdjąć cały zacisk,
            - wyczyścić dokładnie prowadnice klocków w jarzmie (najlepiej skrobakiem) i posmarować je smarem miedzianym,
            - rozebrać zacisk - wyjąć tłoczek, sprawdzić czy jego wystająca na zewnątrz cześć jest czysta nie ma wżerów, rdzy, ...
            - jeśli ma wżery to należy tloczek wymienić, jeśli tylko jest brudny i przyrdzewioały to należy go przeczyścić papierem wodnym o numeracji wyższej jak 1200,
            - dokładnie wyczyścić przestrzeń pomiędzy uszczelką a zewnętrzną krawędzią cylindra w zacisku,
            - założyć nową uszczelkę,
            - tłoczek posmarować smarem do tłoczków ATE i wcisnąć do środka jedniocześnie okręcając by nie wyrwać uszczelki z rowka,
            - założyć nową osłonę tłoczka,
            - założyć nowe gumowe prowadnice zacisku hamulca,
            - posmarować zewnętrzne części klocków smarem miedzianym w miejcsu styku z zaciskiem i tłoczkiem,
            - zamontować zacisk na jego miejsce,
            - posmarować smarem do zacisków prowadnice zacisku (te metelowe wkręcane w zwrotnice) i wkręcić je (oczywiście muszą być idealnie czyste i nie pordzewiałe), założyć zaślepki z tyłu prowadnic,
            - odpowietrzyć układ.

            Jeśli to zrobisz tak jak pisałem to znikną na 100 problemy z zaciskami. Częsci gumowe (osłony, prowadnice, uszczelki) dostaniesz w zestawie naprawczym zacisku hamulcowego np. z ATE, SWAG, ...)

            [ Dodano: Nie 30 Mar, 08 15:12 ]
            Zaciski FSIII oczywiście nie AIII ops:
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • kamillis
              Classic
              • 2008
              • 15

              #7
              jaro4444,
              zaciski są wlasnie luzne i przesmarowane, ale zerknę na nie ponownie,

              Krzych,
              auto nie jest u "pana Henia",
              tak, czy inaczej w Szczecinie raczej ciężko o coś takiego jak "Centrum Hamulcowe ATE", w Szczecinie raczej wogóle jest ciężko, chyba ze ja o czymś nie wiem, to prosze mnie poprawić,

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                #8
                Sprawdź jak pracują tłoczki i metalowe prowadnice jak pisałem.
                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  kamillis, spróbuj jeszcze wyjąć bezpiecznik od ABS-u i wtedy zahamować, może elektrozawory świrują w pompie ABS-u. Wyeliminujesz wtedy ewentualnie ABS.
                  Tylko oczywiście po wyjęciu bezpiecznika nie będzie działał ABS więc uważaj. Hamulce będą tylko normalnie zablokuje Ci koła.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Jeśli sobie nie poradzisz, to podaje namiar na serwis ATE, może się przyda.
                    89 Inter-Serwis Katarzyna Medrkiewicz Michal Medrkiewicz i Katarzyna Medrkiewicz
                    71-126 Szczecin ul. 28Kwietnia 81
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • kamillis
                      Classic
                      • 2008
                      • 15

                      #11
                      problem znaleziony: PADNIETE SERWO, caly czas pompowało,

                      Komentarz

                      • elemenateur
                        Elegance
                        • 2007
                        • 803

                        #12
                        to teraz zapraszamy kamillis na szczecińskiego spota.

                        Komentarz

                        Pracuję...