Magiczne znikanie -czyli elektryka OCTAVIA 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WWK8
    Classic
    • 2009
    • 9

    Magiczne znikanie -czyli elektryka OCTAVIA 1.9 TDI

    Zamieszczone przez kmink
    myslałem żeby samemu to poskładać do kupy

    [ Dodano: Czw 06 Lis, 08 11:21 ]
    czyli potrzebuje jeszcze:


    no chyba że podasz mi link do jakiejś aukcji gdzie kupie jakieś ,,zamienniki'' - mysle tu głównie o zegarze

    jak ten zegar jest podłączany? normalnie kablami czy jest na baterie i działa jak pilot?
    kmink,
    Widzę, że męczyłeś w tym temacie kolegów z forum Elektroda: http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...695354#5695354

    Co do zegara to przypuszczam, że twój piecyk może mieć W-Bus dlatego będzie działał poprawnie tylko z zegarem owalnym typ 1533- taki jak na wskazanej przez ciebie aukcji.
    Zegar jest zasilany z instalacji elektrycznej samochodu i podłączony przewodami do złącza X1 w piecyku.
    Schematy podłączeń znajdziesz na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic964875-0.html
    Instrukcja obsługi zegara: http://ogrzewania-hary.pl/pliki//webasto_zegar_1533.pdf
  • wosiuptak
    Classic
    • 2007
    • 25

    #2
    Magiczne znikanie -czyli elektryka OCTAVIA 1.9 TDI

    Witam

    mam problem z elektryką w Octavii
    OBJAWY: zapala się kontrolka AIR BAG i nie gaśnie (na czas włączenia zapłonu)
    brak kontrolki drzwi lewych
    brak oswietlenia drzwi lewych
    brak podśwoetlenia schowka

    OPIS: auto z salonu jestem pierwszym i jedynym właścicielem i użytkownikiem NIGDY nie bite .Kable wykluczam wszystkie usterki samoistnie lecz nie jestem w stanie wskazać na 100% czy wszystkie wystapiły w jednym czasie.

    WSKAZÓWKI: być może jest to wynik ładowania prostownikiem akumulatora gdy klemy były podłączone.Ostatnio wymieniałem kabel anteny (ta część do radia z tulejką( gdyż urwała się końcówka .

    Proszę o wskazówki -rady-podpowiedzi co i jak sprawdzić
    (moze kupić VAG-a i to mi pomoże)

    pozdrawiam

    wosiuptak

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #3
      Zamieszczone przez wosiuptak
      brak kontrolki drzwi lewych
      brak oswietlenia drzwi lewych
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=4342&start=0 tzw.mikrostyk

      Zamieszczone przez wosiuptak
      brak podśwoetlenia schowka
      moze coś Ci nie łączyć
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • wosiuptak
        Classic
        • 2007
        • 25

        #4
        Zamieszczone przez Arek
        Zamieszczone przez wosiuptak
        brak kontrolki drzwi lewych
        brak oswietlenia drzwi lewych
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=4342&start=0 tzw.mikrostyk

        mikrostyk O.K. z drugich drzwi na których na 100% działa mikrostyk też w lewych drzwiach nie działa ....zatem

        Zamieszczone przez wosiuptak
        brak podśwoetlenia schowka
        moze coś Ci nie łączyć
        pytanie CO !!??

        P.S. okazuje się że nie działa też brzęczyk świateł przy otwartych drzwiach i wyjętym kluczyku oraz pojawił się serwis olejowy choć przejechałem od ostatniego 1500 km!!!!

        Czy ktoś miał już podobne objawy np. po ładowaniu prostownikiem ?.

        A może to komputer się rozprogramował od ładowania o którym pisałem wyżej??-czy to mozliwe ?? ewentualnie czy da się jakoś zresetować komputer i przywrócić pierwotne ustawienia ??
        powracam do pytania - VAG-iem zdiagnozuję te usterki??? jeśli tak to jakie z tych powyzej ??

        wosiuptak

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          wosiuptak, może to banalne ale czy sprawdziłeś czy te żarówki są dobre?
          Vagiem zdjagnozujesz czy nie jest to sprawką modólu komfortu i sprawdzisz jaki błąd wyskakuje przy poduszkach .
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • tom321
            Drive
            S_OCP Member
            • 2007
            • 68

            #6
            witaj słuchaj zacznij od najprostszych czynności
            tzn zdejmij na jakiś czas minus akumulatora i podepnij Jest jakieś prawdopodobieństwo że wszystko wróci do normy bo jaiś program sie zawiesił.
            Co do podświetlana schowka to powiem tak prawdopodobnie zarówka. O1 nie ma jakiejś skomplikowanej instalacji. Co do Airbagu vag ci moze coś podpowiedzieć i to tyle.
            Co do buzera i lampki w drzwiach:
            lampka jest zasilana bezpośrednio z krańcówki w zamku więc
            1. żarówka
            2. popękane przewody w drzwiach to się zdarza wiem bo często klientom naprawiam
            3. sam przełącznik w drzwiach
            Gong
            gong jest powiązany z komfortem i informacje lecą po CANie lub analogowo zależy to od rocznika auta po 2000 na 99% masz Can i w tym momencie masz problem bo gong jest w zegarach
            sprawdził bym przewody w drzwiach
            następnie comfort
            na końcu zegary

            Czytałem coś o ładowaniu prostownikiem
            Niestety Jak akumulator jest pusty to jest zabójstwo dla elektroniki takie ładowanie nalezy odpiąć akumulator To może być także przyczyną zawieszenia się programów i nie właściwego ich działania
            czyli Airbag itp
            Gdyby nie airbag to stawiał bym na drzwi i ich komfort ale ten airbag wskazuje na wywalony program Więc teoretycznie reset powinien pomóc

            Komentarz

            • wosiuptak
              Classic
              • 2007
              • 25

              #7
              [quote="tom321"]witaj słuchaj zacznij od najprostszych czynności
              tzn zdejmij na jakiś czas minus akumulatora i podepnij Jest jakieś prawdopodobieństwo że wszystko wróci do normy bo jakiś program sie zawiesił. quote]

              Baardzo prawdopodobne -przetestuję

              [quote Co do podświetlana schowka to powiem tak prawdopodobnie zarówka. O1 nie ma jakiejś skomplikowanej instalacji. quote]

              Żarówkę przetestuję choć nie brałem pod uwagę tak trywialnej sprawy.Na oko zarnik w żarówce jest OK

              [quote Co do buzera i lampki w drzwiach:
              lampka jest zasilana bezpośrednio z krańcówki w zamku więc
              1. żarówka
              2. popękane przewody w drzwiach to się zdarza wiem bo często klientom naprawiam
              3. sam przełącznik w drzwiach quote]

              ad 1 żarówkę zmieniałem na drugich drzwiach -chodzi
              ad 2 jak sprawdzić (najprościej) ?
              ad 3 podłączałem dwa zamki -to samo co wskazywało by na przewody. Ta usterka jak i inne pojawiły się prawie równocześnie na moje wyczucie po tym ładowaniu


              [quote Gong
              gong jest powiązany z komfortem i informacje lecą po CANie lub analogowo zależy to od rocznika auta po 2000 na 99% masz Can i w tym momencie masz problem bo gong jest w zegarach
              sprawdził bym przewody w drzwiach
              następnie comfort
              na końcu zegary quote]

              moze jednak (choć jak piszesz to jest prosta elektryka -nie ma sterowania tym przez komp-a w aucie) po resecie się naprawi

              [quote Czytałem coś o ładowaniu prostownikiem
              Niestety Jak akumulator jest pusty to jest zabójstwo dla elektroniki takie ładowanie nalezy odpiąć akumulator quote]

              widzisz akumulator jest nowy (ma 1 rok) pusty nie był tyle ze nie kręcił .

              Serdeczne dzięki tom 321 za rzeczowe wskazówki napisz jeszcze co myślisz o moich wątpliwościach

              wosiuptak

              Komentarz

              • tom321
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 68

                #8
                Co ci mogę powiedzieć jeszcze
                Dodam jak akumulator nie daje właściwego prądu rozruchowego czyli rozrusznik nie kręci to w instalacji są tak duże spadki napięcia ze 80% awarii to wiszące programy Pracuje jako elektronik samochodowy wiec co nieco wiem o tym
                co do kabli w drzwiach
                dziś naprawiałem VW golfa porostu jak zdjąłem gumę łącząca drzwi z s ramą auta i wszystko samo wyszło wiszące kabelki itp
                zwróć uwagę czy jak otwierasz drzwi kierowcy to czy zapala sie światełko na górze lub czy alarm sie włącza, Tak wykluczysz czujnik i część kabli w drzwiach Jak zapala sie na górze to i na dole w drzwiach musi Nie ma ze boli
                I oczywiście na zegarach też musi

                Co mam na myśli prosta
                robie dużo BMW AUDI toyot itp stąd ta prosta elektryka

                Domyślam sie ze to jakaś błahostka jak auto nie było bite to w sumie mało co moze sie zepsuć
                Często komforty w drzwiach są zalewane dolne piny, w wyłącznikach drzwi sie też lubi utleniać, ale nie dramatyzujmy

                Komentarz

                • wosiuptak
                  Classic
                  • 2007
                  • 25

                  #9
                  Magiczne znikanie -czyli elektryka OCTAVIA 1.9 TDI

                  Zamieszczone przez tom321

                  Domyślam sie ze to jakaś błahostka jak auto nie było bite to w sumie mało co moze sie zepsuć
                  Często komforty w drzwiach są zalewane dolne piny, w wyłącznikach drzwi sie też lubi utleniać, ale nie dramatyzujmy
                  Dzięki.Posprawdzam i napiszę co było lub co dalej pozostało :-((

                  wosiuptak

                  Komentarz

                  • koja86
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 3178

                    #10
                    wosiuptak, dostałem twojego emaila pod wieczór wrzucę linka do ściągnięcia tego co potrzebujesz
                    Takie zwykłe Ambiente

                    Komentarz

                    • wosiuptak
                      Classic
                      • 2007
                      • 25

                      #11
                      dziwy z elektryką c.d.

                      Jak obiecałem garść informacji:

                      odłączenie aku- tj. zresetowanie kompa - NIC dalej usterki
                      wymontowałem zamek wszystko sprawne
                      sprawdziłem kabel od światła drzwi -kabel O.K. -brak zasialania

                      sprawdziłem schowek tzn. kabel O.K. ale dziwne jest to ŻE PO WYJĘCIU BEZPIECZNIKA OŚWIETLENIA SCHOWKA TJ nr 3 5A POMIAR NAPIĘCIA = 0 V !!!. . czy zatem jest to wskazówka ????

                      Skąd idzie zasilanie na obwody: air bag,oswietlenie schowka,oświetlenie drzwi ???. Może macie schemat tych połączeń

                      CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ???

                      P.S. kupiłem VAG 2.5 PL niestety nie komunikuje się z autem choć dioda na złączu się swieci .Być może z tego samego powodu co brak zasialnia na ww obwodach .

                      [ Dodano: Sob 12 Kwi, 08 20:41 ]
                      Czy ktoś potrafi wskazać mi co jest przyczyną braku zasialania na stykach bezpiecznika oswietlenia schowka???

                      wosiuptak

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Rozlaczenie akumulatora nic nie daje, tu pamiec ma lepsze podtrzymanie.

                        Czy napiecie na zarowce w schowku nie powinno byc dopiero po wlaczeniu stacyjki, albo wlaczeniu swiatel??
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • wosiuptak
                          Classic
                          • 2007
                          • 25

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Rozlaczenie akumulatora nic nie daje, tu pamiec ma lepsze podtrzymanie.

                          Czy napiecie na zarowce w schowku nie powinno byc dopiero po wlaczeniu stacyjki, albo wlaczeniu swiatel??

                          Ale blamaż !!! :-)) Jasne że tak

                          To może inne pytanie.Kto wie jakie funkcje obsługują poszczególne kable w drzwiach kierowcy (do zamka).Na wtyczce są oznaczenia:

                          OCTAVIA 2002 (czarny wtyk na zamku). po jednej stronie 8;6;4;2 po drugiej 1;3;5;7

                          pomoze mi to ustalić czy zamek na 100% jest O.K.

                          nadal nie mam pomysłu co z air bag-iem

                          Proszę o pomoc

                          Komentarz

                          • tom321
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 68

                            #14
                            Będę jutro Już w domku to rzucę okiem w schematy :roll:

                            Komentarz

                            • wosiuptak
                              Classic
                              • 2007
                              • 25

                              #15
                              a jednak dalej coś nie tak

                              Zamieszczone przez tom321
                              Będę jutro Już w domku to rzucę okiem w schematy :roll:
                              Super czekam na info :wink: .........tymczasem



                              -zdjąłem gumę łącznika drzwi WSZYSTKIE KABLE WZOROWO O.K.
                              -zdjałem wtyczkę modułu komfortu (przy sterowniku szyby) zadnych zaśniedzeń itp. wszystkie piny obecne
                              -dla świetego spokoju przebadałem WSZYSTKIE bezpieczniki 100% O.K
                              -poruszałem w gniazdach przekażnikami pod kierownicą - zadnych zmian

                              juz nie wiem co sprawdzać :cry:

                              P.S. zamówiłem w Viaken-ie VAG-a USB mam nadzieję ze zadziała co by zdiagnozować AIR BAG jednak dalej nie wiem co jest przyczyną : braku kontrolki otwartych drzwi kierowcy,braku sygnału zapalonych świateł przy otwartych drzwiach,braku oświetlenia drzwi,nie zapala się oświetlenie wnętrza (i oczywista nie gaśnie-dot tylko od kierowcy).Jak pisałem wcześniej niewyjaśniona jest sprawa zapalenia się serwisu olejowego (a przejechałem od ostatniego (robionego w ASO 1500 km!!).
                              CZY TO MOZE BYĆ WALNIĘTY MODUŁ KOMFORTU (ten przy sterowaniu szybami w drzwiach???)

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                wosiuptak, A mikrostyk w zamku drzwi kierowcy masz sprawny?? Bo tego nie piszesz nigdzie.

                                Zapalil sie napis SERVICE?? To trzeba go wyzerowac jak byl robiony ostatnio przeglad i po sprawie.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • wosiuptak
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 25

                                  #17
                                  [quote="Maicroft"]wosiuptak, A mikrostyk w zamku drzwi kierowcy masz sprawny?? Bo tego nie piszesz nigdzie.

                                  z mikrostykiem jest tak: mam swój zamek i kupiony w którym sprzedający uprzedił mnie ze jest walnięty mikrostyk. Sprawdzałem oba i jest tak :

                                  na moim piny 7;5;3 (czerwony kabel) przy otwartym i zamkniętym zamku jest przejście a pin 8 na niebieskim kablu gdy otw. i zamk. zamek jest przejście
                                  na kupionym zamku brak przejscia na pinie 5 przy otw. jak i zamk. zamku na 8 wszystko jak powyźej


                                  SPYTASZ -jak to sprawdzałeś??
                                  przekłuwałem szpilką kabel do żyły i przykładałem końcówki miernika do pinów i szpilki.

                                  Komentarz

                                  • tom321
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 68

                                    #18
                                    no dobra
                                    to zaczynamy
                                    po pierwsze co do OBD2 złącza jeżeli masz w nim zasilanie czyli pin 16 (+12V po zapłonie) i pin 4, 5 (to masa GND) dołącza jest oddzielny bezpiecznik jeżeli nie ma tam zasilania to coś już nie tak. (zasilanie jest potrzebne do zasilania modułu OBD )


                                    Co do drzwi podsumuje
                                    to działa tak Informacja o otwartych i zamkniętych drzwiach z krańcówki (wyłątrznika) leci do modułu w silniku drzwi szyb elektrycznych i następnie po canie do modułu komfortu.
                                    Jeżeli nie zapala się lampka w drzwiach a działają szyby elektryczne to możemy mieć mały problem. aczkolwiek niekoniecznie
                                    ja bym poszedł do problemu tak.
                                    Pamiętając o tym że w grupie VW masa jest na brązowym kabelku pociągnij sobie + z AKUMULATORA i sprawdź kontrolką czy jest masa na końcu przewodu brązowego we wtyczce przy zamku a najlepiej czy dochodzi do switha w zamku jeżeli jest est to sprawdzamy czy wychodzi i ten sygnał jeżeli wychodzi to musi dojść na 100% do lampki jeżeli wchodzi a nie wychodzi to masz odpowiedź. Jeżeli wychodzi to sprawdź w analogiczny sposób czy dochodzi + do lampki. jeżeli mamy pewność że + nie ma to muszę wtedy zajrzeć w schematy. Schemat do twojej skody zajmuje ok 40MB więc niemało jak masz jakieś FTP to daj znać wyśle ci go. Napisz co udało Ci się sprawdzić. Sprawdzanie samego wyłącznika z wypiętą kostką nic ci zbytnio nie da bo może przegnić np miedź w pinie. Dlatego preferuje sprawdzanie z wpiętą wtyczką.

                                    Komentarz

                                    • wosiuptak
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 25

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tom321
                                      no dobra
                                      po pierwsze co do OBD2
                                      wszystko O.K. VAG działa ale nie wszystko widzi .Ten temat jednak zostawiam na inny wątek

                                      Zamieszczone przez tom321
                                      Co do drzwi
                                      to działa tak Informacja o otwartych i zamkniętych drzwiach z krańcówki (wyłątrznika) leci do modułu w silniku drzwi szyb elektrycznych i następnie po canie do modułu komfortu.
                                      Jeżeli nie zapala się lampka w drzwiach a działają szyby elektryczne to możemy mieć mały problem. aczkolwiek niekoniecznie
                                      szyby i reszta (cały zamek,lustra i ich ogrzew.) działa

                                      Zamieszczone przez tom321
                                      Pamiętając o tym że w grupie VW masa jest na brązowym kabelku pociągnij sobie + z AKUMULATORA i sprawdź kontrolką czy jest masa na końcu przewodu brązowego we wtyczce przy zamku a najlepiej czy dochodzi do switha w zamku
                                      jest na swith-u i kostce kabla do zamka

                                      Zamieszczone przez tom321
                                      jeżeli jest to sprawdzamy czy wychodzi....
                                      tu nie bardzo wiedzialem jak sprawdzić czy wychodzi

                                      Zamieszczone przez tom321
                                      ...i ten sygnał jeżeli wychodzi to musi dojść na 100% do lampki jeżeli wchodzi a nie wychodzi to masz odpowiedź. Jeżeli wychodzi to sprawdź w analogiczny sposób czy dochodzi + do lampki.
                                      do lamki minus nie dochodzi ... ale coś odkryłem.Otóż zacząłem sprawdzać kabel od lampki (nakłuwając) i w pewnym momencie zrobiłem zwarcie na blachę(poszedł bezpiecznik) .Ale nagle okazało się że napięcie 12 V jest.Eksperymentowałem tak ,że na wtyczce lampki drzwi miałem miernik i wkładałem i wyciagałem bezpiecznik.Gdy nie było bezpiecznika 12 V było gdy wkładałem bezpiecznik napięcie znikało.Czyzby zwarcie???-jeśli tak to GDZIE???

                                      P.S. odkryłem jeszcze jedną ważną rzecz dot. klamki drzwi i zamka -ale to puszczę jako wątek PORADA JAK USTAWIĆ LINKĘ KLAMKI ABY NIE ZABLOKOWAĆ DRZWI
                                      Czekam na pomoc

                                      Komentarz

                                      • tom321
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 68

                                        #20
                                        Mierzyłeś 12V względem plusa czy minusa akumulatora Jeżeli + to wszystko jest ok jeżeli minusa to podłącz 2 stronę lampki pod -.
                                        czyli wyjmij żarówkę z drzwi i sprawdź względem brązowego kabla lub innej pewnej masy gdzie wchodzi + bo jest jak robisz zwarcie.
                                        jak znajdziesz + To włóż żarówkę i do drugiego końca jakimś kabelkiem podaj masę
                                        w tym momencie powinny zapalić ci się lampka drzwi kontrolka zegarów i oświetlenie wnętrza
                                        Jak zadziała to coś z kostką lub samym zamkiem masz

                                        Co do wyjścia masy.
                                        Względem + pewnego np akumulatora dotykasz do 2 bieguna lampki tego do którego wyżej pisałem ci żebyś masę podpiął jeżeli odblokujesz drzwi czyli otworzysz je powinno na mierniku pojawić ci sie 12v jeżeli nie to patrz wyżej wyłącznik i zamka wtyczka lub przegniły kabelek
                                        pozdr

                                        Komentarz

                                        • wosiuptak
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 25

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tom321
                                          Mierzyłeś 12V względem plusa czy minusa akumulatora
                                          robiłem dokładnie jak pisałeś wczesniej tzn. pociągnąlem + z akumulatora i badałem .Niestety nie wiem który kabelek od światełka dzrwi to plus (czerwony na logikę). Ale to właśnie gdy kabel z aku łączyłem miernikiem z tym kablem działy się te kwiatki z bezpiecznikiem .A światełka jak nie było tak nie ma.

                                          Zamieszczone przez tom321
                                          czyli wyjmij żarówkę z drzwi i sprawdź względem brązowego kabla lub innej pewnej masy gdzie wchodzi + bo jest jak robisz zwarcie.
                                          tego nie łapię

                                          Komentarz

                                          Pracuję...