koledzy, nie chodziło mi o VIN tylko o kod wyposażenia tj. ten ciąg 3-literowych(cyfrowych) oznaczeń na wklejce
[O1] Z 1.6 75KM AEE NA 1.6 100KM...
Zwiń
X
-
Ja sobie czasem mysle... Ale jak szaleć to szaleć więc nie na 100 a na 150 lub więcej z 1.8T albo zamiast poprostu szalec to zwariowac i dać 2.8 VR6 :diabelski_usmiech
Co zmienić... Silnik z osprzetem i pewnie zawieszenie... hamulce... Układ wydechowy... Na czeskim forum widziałem relacje z wymian silników 1.6AEE, 2.0 i innych.
Tyle że sesn to ma jak duzo wrzuciłęś auto a silnik nagle padł... Bo normalnie to lepiej chyba sprzedac i kupic mocniejszą
PozdrawiamAdam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b707zwariowac i dać 2.8 VR6
2,9 masz tu ale z tego co pamiętam w Golfie III 2,9 był w napedie 4x4 a 2,8 w przednim.
A tu komplecik ze skrzynia: http://www.allegro.pl/item348381173_...ia_biegow.html[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
żaden nic nie doradził..Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Ja mogę doradzić co u siebie zrobiłem..mianowicie silnik AEE jest bardzo podatny na przeróbki.Więc moim zdaniem, jęsli twój jest w dobrej formie to polecam: 1)wymienić kolektor ssący plastikowy, na aluminiowy o dużych przekrojach ( np. SDD od Goduli),2)zniesc limiter obrotów( jeśli masz gaz starszej generacji to nie ma problemu, bo nie ma limitera),usunąc katalizator i na jego miejsce dać luźny tłumik bądź rure( broń Boże strumienice) i założyć tłumik końcowy przelotowy, bądź od wersji 100 - 125 PS.Ma inną srednicę rur ale to nie problem :twisted:
Efekty na drodze są niezłe tzn. na 3-ce auto rozpędza sie do 140 km na godzinę, na 4ce 170, na 5 ce 195 ( na gazie).Niestety na hamowni nie byłem. a szkoda, bo dzięki stosunkowo krótkiej skrzyni mój rekord 0 - 100 km/h to 10,8 sek, a wcześniej było ponad 13..pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karambazielonaSuper a jak się ma do tego spalanie po takim tuningu?
Nie mówiąc już o tym że to auto przyśpiesza tylko w górnym zakresie obrotów.A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Faktycznie, teraz przyśpiesza w górnym zakresie obrotów, tj. 4000-6500 , ale przecież nikt nie każe żyłować motorowni non stop..wykres momentu jest na pewno inny, tzn. już nie taki płaski.Ktoś kto jeździł autem z tym silnikiem wie że moc sie kończyła przy 5000-5200.Teraz nie ma problemu z gwałtownym wyprzedzaniem. Spalanie w normie, 10 litrów miasto, a w trasie Kraków- Gdynia 8-8,20. Mówię o LPG i jazda do 130 km/h.
Kiedyś rozmawiałem z gościem , który zna się na silnikach VAG i mówił że ten silnik jest zdławiony "ciasnym" kolektorem ssącym i ogranicznikiem obrotów. Chodziło o stawki ubezpieczeniowe w DE, ten motorek się miał zmieścić w 55kW.
Komentarz
-
-
hehe nie przesadzajmy aby z 75 kucyków (bo inaczej ich w tej octavi nazawać nie można) robić nagle 170KM bo wtedy chyba rzeczywiście pali jak czołg 100KM 100L
PS
Znalzałem coś takiego.
Nazwa: sportowy kolektor ssący typ SDD-SPORT vw skoda seat 1.6 8V 75 KM
Cena:1,100.00 PLN
Magazyn: jest
Kategoria: doloty
Podkategoria: kolektory ssące
Kolektory ssące typu SDD - SPORT są tak zaprojektowane,że wykorzystują zjawiska falowe zachodzące w układzie dolotowym silników spalinowych. Dzięki temu istnieje możliwość wykorzystania doładowania dynamicznego ,którego wartość może wynosić do 0,2 bara, czyli teoretyczny wzrost mocy wynosi 20%.
Szczególnie duże przyrosty mocy występują w zakresie dużych obrotów . Dla przypomnienia możemy podać ,że doładowanie typowych silników benzynowych turbo wynosi 0,6 bara.
Aby w pełni wykorzystać możliwości drzemiące w tym rozwiązaniu warto dokonać równocześnie modyfikacji programu sterującego ukladem wtryskowym CHIP TUNING. Kolejnym etapem zwiększania mocy jest zastosowanie do tego zestawu specjalnie zaprojektowango wałka rozrządu.
Modyfikowana przez naszą firmę Felicja dzięki pełnemu zestawowi wałek+chip+kolektor+wydech uzyskała ponad 103KM.
Czy zmieniałeś coś z układem wtryskowym CHIP TUNING i/lub z wałkiem rozrządu?
Komentarz
-
-
E coś Ty...ja mówię o moim przypadku. Podejrzewam jakieś 95 KM , ale momentu musi być z 150 nM.Dałem się przejechać kumplowi który ma Civica 1.4/90 KM to powiedział że u niego nie ma szans na taką jazdę...a ja mam tu sporo górek i widzę różnice.
Te 170 KM to pewnie gdzieś na You Tube będzie, ja widziałem tam Fabie 1.4 ponad 140 KM ale przy 9.000 RPM. W ogóle nie ma się czym chwalić bo to jest toczydło to nasze AEE, ale jak coś poprawiać to z głową.
[ Dodano: Nie 18 Maj, 08 18:23 ]
Tam odwalili jakąś straszną kichę, co z tego że 103 konie , jak moment jest beznadziejny.Widziałem gdzieś na forum że gość miał dane z hamowni i ten silnik ma tak naprawdę ma SERYJNIE 83 KM i około 145 nM.
Komentarz
-
-
( np. SDD od Goduli)Zamieszczone przez Matis68( np. SDD od Goduli),
Komentarz
-
-
Katalizator zlikwidowałem z powodu przebiegu, po 200 tkm już i tak nie spełnia swej roli. Poza tym jeżdżę na paliwie ekologicznym :lol:
Z badaniami nie ma problemu, ja robiłem w różnych miejscach i ok.
Co do innych skodziarzy to nie wiem, kto jeszcze mógł to założyć. Kolektor tego typu może być w Felicji, Polo, Ibizie, Golfie III...Mogę Ci tylko powiedzieć że będzie realny przyrost mocy i momentu, a odpadnie problem ze swapem. Pamiętaj że za samą "przekładkę" 1.6 SR sporo zapłacisz Zawsze sie coś urwie,będą inne poduszki, inna skrzynia biegów, inny komputer,dolot, wylot...chyba ze masz kupca na swoje AEE..
Komentarz
-
-
@up
Ma ktoś pomysł gdzie znależć taki kolektor?
ALlegro przeryte, Google wypluwa jakieś bzdury -.^
do Goduli pisałem maila nie produkuja juz od dawna tych kolektorów(a szkoda dziwi mnie to)
pozdro
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Re: Z 1.6 75KM AEE NA 1.6 100KM...
Zamieszczone przez karambazielonaCzy komuś udało się podmienić silniki? Czy jest taka możliwość? Czy jest możliwość zamiany 75KM na 100KM lub na coś jeszcze mocniejszego?
Jakie cześci z muszą zostać wymienione? Jakie są koszty? Czy znacie warsztat który mógłby coś takiego zrobić?ja zmieniałem z takiego jak ty masz ale na 1.8t. lepiej jak inwestowac to w cos konkretnego. miałem na poczatku zmienic na 100konny ale zmieniłem zdanie i nie załuje :P
jezeli sie zdecydujesz na 1.8t to napewno skrzynia, układ wydechowy, intercooler, układ dolotowy, hamulce itd
w Łomży jest spec od tego :PO1 1.6 75KM >> 1.8T 20V AUQ
Komentarz
-
Komentarz