Virus - jeszcze jedno pytanko...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Virus - jeszcze jedno pytanko...

    Z tego co Marek opowiadal to robil takiego Touarega. Nie dalo sie go co prawda zmierzyc, ale szacowali moment w granicach 1000Nm. :szeroki_usmiech
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Virus - jeszcze jedno pytanko...

    Dopisal bym w poprzednim temacie ,ale chyba o ile pamietam zostal zablokowany :wink:

    Tak na spocie cos slyszalem o porownaniu jednogo tunera z drugim ,a mianowicie ze jeden zwieksza w programie paliwo ,a drugi powietrze. I teraz tak ,ktory prog jest korzystniejszy, tzn zwiekszenie powietrza domyslam sie ze ustawia sie po przez wyzsze cisnienie turbawki ,czyli szybciej sie zuzyje,ale mniej kopci(i w teori powienien kat dluzej wytrzymac). A paliwa przez zwieksznie dawki paliwa czyli szybciej moga sie zluzyc wtryski? :roll: i wiecej kopci.
    Jakie sa wasze zdania na ten temat :?: Jesli cos tam wyzej pomieszalem to prosze mnie uswiadomi co i jak :szeroki_usmiech
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      w teorii powinno sie zwiekszyc wraz ze wzrostem podawanego powietrza ilośc podawanego paliwa
      mierzy się to za pomocą AFR (Air Fuel Ratio) nie wiem jak w dieselu ale w benzynie jest to bardzo ważne bo im więcej powietrza ty wieksza temperatura spalania w silniku
      mierzy się to za pomocą EGT czyli jest to pomiar temperatury wylotu spalin.
      a może się to skończyć że tłoki się poprostu stopią czy coś w tym stylu.
      NIE WIEM JAK TO SIE MA W DIESELU tyle się dowiedziałem na temat benzyny

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Nadmierne dymienie tez wykancza sprezarke.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • sebo
          Ambiente
          • 2004
          • 201

          #5
          moja skodzina dymi jak TIR))
          152 KM/342,8 Nm
          ARL, FMIC, dostroił
          Masters Tuning

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Moja tez za mocno dymila, bo jezdzilem przez jakis czas na programie Purchawy :lol:, ale od kilku dni jest korekta i autko przycina jak nalezy a dymienie jest w normie... 8)

            BTW: Na korekte nie musialem sie umawiac. Zostalem obsluzony ad hoc.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Zamieszczone przez MiKruS
              Moja tez za mocno dymila, bo jezdzilem przez jakis czas na programie Purchawy :lol:
              Na ktorym ? Tym co teraz mam, czy tym poprzednim ?
              Bo na tym poprzednim jezdzila jeszcze jedna osoba i zmienila turbine. :roll:
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zamieszczone przez Purchawa
                Bo na tym poprzednim jezdzila jeszcze jedna osoba i zmienila turbine. :roll:
                Spoko - wszystko bylo pod kontrola... 8)
                TDI 205PS

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez MiKruS
                  BTW: Na korekte nie musialem sie umawiac. Zostalem obsluzony ad hoc.
                  cóż... pozostaje mi tylko koledze pogratulować :?

                  najwyraźniej Markowi nie podoba się mój grymas twarzy, albo tusza i to wszystko tłumaczy ad:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    najwyraźniej Markowi nie podoba się mój grymas twarzy, albo tusza i to wszystko tłumaczy ad:
                    ciekawe jaką minę strzeliłeś :diabelski_usmiech

                    bo co do tuszy to wątpię, mnie też obsłużył ad hoc k
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • arci9
                      RS
                      • 2004
                      • 2007

                      #11
                      ale od kilku dni jest korekta i autko przycina jak nalezy a dymienie jest w normie...
                      Ja tylko się zawsze zastanawiam jak określić "dyminenie w normie"? mówię poważnie.... moje autko przy normalnej jeździe raczej nie kopci(przynajmniej ja nie widzę w lusterku), ale jak zaczne deptać no to batory z tyłu jest.... :roll:
                      czasami jest ciągły, a czasami puści bąka i jest spokój...

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        cóż... pozostaje mi tylko koledze pogratulować :?

                        najwyraźniej Markowi nie podoba się mój grymas twarzy, albo tusza i to wszystko tłumaczy ad:

                        Miales pecha a my szczescie - ot co... k


                        Zamieszczone przez arci9
                        Ja tylko się zawsze zastanawiam jak określić "dyminenie w normie"?
                        Jak puszcza baka, albo z rury idzie delikatny (nawet zauwazalny) odkurz, to wszystko jest oki.

                        Jak wala kleby dymu, ze sie ciemno robi w lusterku to juz jest gorzej...
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Re: Virus - jeszcze jedno pytanko...

                          Zamieszczone przez Samiec
                          Jakie sa wasze zdania na ten temat :?: Jesli cos tam wyzej pomieszalem to prosze mnie uswiadomi co i jak :szeroki_usmiech
                          Teoretycznie moc sie bierze z paliwa, niuton z powietrza. Jednak jedno zalezy od drugiego.

                          Wydaje mi sie, ze mniejsze, asekuracyjne "pompowanie" przez Marka ostatnimi czasy spowodowane jest tym, ze a to sie sprzegla ludziom slizgaja, a to cos jeszcze. A potem pretensja jest do tunera, bo co z tego ze klient chcial wiecej, bez wzgledu na konsekfencje.

                          Co innego jest modyfikacja do codziennej jazdy, a co innego np. u mnie. Modyfikuje auto ze swiadomoscia co sie moze stac i pretensje jak sie cos wysra moge miec tylko do siebie.
                          Tak wiec jak poprosze to dostane tyle koksu ile sie da :twisted: Oczywiscie w granicach zdrowego rozsadku.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • rastafaraj
                            Drive
                            • 2005
                            • 52

                            #14
                            Hmm ja mam tez zawrisowanego tdika
                            jak daje max buta ze pali sie laciek to jako kierowca w lusteku nie widze zadnego dymu, jednakze obserwatorzy mowia ze wydobywa sie duzo czarnego dymu.
                            Jak jezdze normalnie to nie ma bakow ani dymow ani nic, normalka. Na zimnym tez baka nie puszcza...problem jest gdy na wstecznym daje gaz do dechy, ze pali lacka to wtedy jest tego dymu tak duzo ze nic nie widac...raz mi sie to zdarzylo i wiecej nie butuje na wstecznym...no ale wtedy musialem, albo to albo smierc.

                            Nie ma co plakac wystrzeli sprezarka to sie kupi nowa mocniejsza :diabelski_usmiech
                            heheh

                            Komentarz

                            • Martinez
                              L&K
                              • 2004
                              • 1366
                              • Audi

                              #15
                              Re: Virus - jeszcze jedno pytanko...

                              Zamieszczone przez Purchawa
                              Teoretycznie moc sie bierze z paliwa, niuton z powietrza. Jednak jedno zalezy od drugiego.
                              na pewno ??

                              Wydaje mi się że moment obrotowy jest pochodną mocy. Ale z fizyki za dobry nie byłem
                              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                              czarna AR 156 1.8 T.Spark

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                Re: Virus - jeszcze jedno pytanko...

                                Zamieszczone przez Martinez
                                Zamieszczone przez Purchawa
                                Teoretycznie moc sie bierze z paliwa, niuton z powietrza. Jednak jedno zalezy od drugiego.
                                na pewno ??

                                Wydaje mi się że moment obrotowy jest pochodną mocy. Ale z fizyki za dobry nie byłem
                                a nie moc momentu :?: z uwagą jw ops: :lol:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  To byl skrot myslowy. Chodzilo mi o to, ze jak sie ruszy w programie paliwo to moc wzrasta wiecej, jak ruszy sie powietrze to moment wiecej. Ale to tez w wielkim skrocie.
                                  Choc oczywiscie zwiekszenie jednego niesie za soba zwiekszenie drugiego, bo oczywiscie oba te parametry sa ze soba nierozwerwalnie polaczone.
                                  Moc jest zalezna od momentu obrotowego!
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • slg
                                    Classic
                                    • 2005
                                    • 26

                                    #18
                                    a co w wypadku , gdy chcemy duza moc , i mamy do tego mozliwosci paliwowe (wtryski+pompa) a mamy slabe sprzeglo , dzialajace na granicy poslizgu przy 350nm ?
                                    Ogladajac ostatnie wykresy od Aligatora , widac ze jakos poradzil sobie z tym problemem.
                                    S3 MTM

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      Zamieszczone przez slg
                                      a co w wypadku , gdy chcemy duza moc , i mamy do tego mozliwosci paliwowe (wtryski+pompa) a mamy slabe sprzeglo , dzialajace na granicy poslizgu przy 350nm ?
                                      Ogladajac ostatnie wykresy od Aligatora , widac ze jakos poradzil sobie z tym problemem.
                                      Wtedy przesuwa sie max moment w gorne partie obrotow to raz. A drugie wlasnie steruje sie tak doladowaniem zeby ten moment ograniczyc.
                                      Nie znam sie na robieniu programow od strony praktycznej. Pisze to co wiem od strony teoretycznej.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • wasyl
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1084

                                        #20
                                        NO to moja Octa to jakiś wybryk fabryki, bo ani oryginalnie ani po wirusie nie puści ani bączka dosłownie nic !!! Jedynie jak się zapala po 3 dniach to delikatny jasny dymek. Po zavirusowaniu u Aliego zamieniłem się samochodem z Neck-iem i gaz w podłogę !!! :shock: nic dosłownie !! nawet pierdnięcia.... :P Natomiast neck miał batorego po korekcie już tylko bączki :wink:
                                        ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                        www.wasilewski-foto.pl
                                        KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                        Komentarz

                                        • Luca
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 524

                                          #21
                                          Do czasu....................,
                                          Natomiast moment który miał Ali był wysoki jak sam mówił i został obniżony, bo może sie coć wysrać. Zreszta proponuje wysokie moce i wysokie momenty, za tym ida tylko uszkodzone elementy :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                                          Nie ma nic za darmo..........................
                                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                          Pionek znów gra.......

                                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                          www.dynosoft.pl

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #22
                                            Ło matko...
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez MiKruS
                                              Ło matko...
                                              :?: :roll:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              Pracuję...