[O2] Nagły spadek mocy w O2 2.0 TDI po wirusie do 184PS/390N

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kyoku
    Classic
    • 2009
    • 5

    [O2] Nagły spadek mocy w O2 2.0 TDI po wirusie do 184PS/390N

    dzieki za odpowiedzi Panowie.Wydaje mi sie kolego gregorianin ze tak,czuć jakby lekkie drgania na sprzęgle.No nic pozostaje czekac i patrzec co dalej ale coś mi się wydaje że to dwumasa.
  • aikiki
    Drive
    • 2007
    • 58

    #2
    [O2] Nagły spadek mocy w O2 2.0 TDI po wirusie do 184PS/390N

    W ubiegłym roku dokonałem modyfikacji programu zmieniając moc silnika do ponad 180PS o 390 NM, wykres jest na http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=13651
    Przejechałem bez żadnego problemu ponad 35kkm :lol: (przebieg całkowity ponad 70kkm) na podkręconym silniku i dopiero teraz miałem ciekawą sytuację:

    Jechałem autostradą przez ponad godzinę nie żałując mojej O2 i nagle przy prędkości ponad 220km/h nagły spadek mocy :shock: , samochód zachował się tak jak by zabrakło paliwa (bak był pełny). Naciskałem na gaz i nic, prędkość spadła do ok 120 km/h i powoli jakoś się dotoczyłem do parkingu. Zatrzymałem się, silnik jeszce pochodził na postoju, chwilę się nasłychiwałem pracy - nic nie stwierdzilem, na obroty na postoju normalnie wchodził. Zgasłem silnik i po chwlili ruszyłem z powrotem. Po ruszeniu wróciło wszystko do normy.

    Po ok 30 min dalszej jazdy po autostradzie znowu ponowna sytuacja :evil: , spadek mocy, zmnieszczenie prędkości do ok. 120 km/h. Przejechałem tak kilkanaście kilometrów, w tym czasie nie dało rady rozpędzić do wyższej prędkości, cały czas nie miał mocy.
    W trakcie jazdy nie zatrzymując się wyłączyłem silnik i włączyłem. Wszyskto z powrotem wróciło do normy. :roll:

    Czy koś jest mi w stanie wytłumaczyć takie zachowanie silnika, może ktoś miał podobną sytuację. :?: :?: :?:

    pozdrawiam

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Standardowy tryb awaryjny. Jest blad w sterowniku, wiec trzeba zaczac od jego odczytania. :idea:
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • aikiki
        Drive
        • 2007
        • 58

        #4
        z czego to może wynikać, czy to jest rzeczywiście zwiazane z wirusem?
        do ASO raczej sie z tym nie wybierać jak O2 jest na gwarancji?
        pozdrawiam

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Może turbina przeładowuje.
          Tuner musi zobaczyć co i jak i zrobić korektę.

          Pozdrawiam
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • GoodForNothing
            Classic
            • 2008
            • 1

            #6
            Auto wchodzi w tryb awaryjny, ale masz sytuacje dokładnie tak samą jak mój szwagier w podkręconym mondeo 2.0TDCI na 170PS. Przyczyną jest uszkodzony na jednym cylindrze pompowtrysk. W mondeo to koszt około 1200zł + robocizna.
            1.9 TDI 105PS -> 144PS

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              Zamieszczone przez GoodForNothing
              Przyczyną jest uszkodzony na jednym cylindrze pompowtrysk.
              GoodForNothing to dwa zupelnie rozne auta, z roznymi technologiami wtrysku paliwa, jedyne co je laczy to ze sa napedzane tym samym paliwem, nie wiem jak mozesz wypisywac takie niczym nie poparte bzdury. Uszkodzony pompowtrysk mozna bez problemu zdiagnozowa Vagiem.
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zamieszczone przez aikiki
                Jechałem autostradą przez ponad godzinę nie żałując mojej O2 i nagle przy prędkości ponad 220km/h nagły spadek mocy :shock:
                Gdybym mial obstawiac, to biorąc pod uwagę okolicznosci, postawilbym na zapieczone kierownice spalin w turbosprezarce.
                Wiele sprężarek klęka w ten sposob na autostradzie podczas forsownej i dlugiej jazdy.
                I wcale sie nie dziwie.

                Podziwiam osoby, ktore kupują takie wysilone kosiarki jak 1.9, 2.0 do tego jeszcze doladowane. I do tego jeszcze nie daj Boze dlubną i lecą vmaxami na autobahnie.
                Przeciez ten samochod przechodzi katusze, a sprezarka to juz w ogole jęczy o litość.
                Wiecie ile i w jakim tempie ładunek wpada i wyskakuje z cylindra?
                To jest szok dla tego biednego motorku...

                Pozniej sie dziwic, ze temp oleju nie moze spasc ponizej 110 stopni. No jasne, ze nie moze, bo cos musi ugasic rozpalone do pomarończowosci aluminium... :twisted: :twisted:

                160 km/h to maks. No od swieta, w porywach 170-180 km/h i to nie non-stop przez dziesiatki minut. To jest maks czym powinno sie jezdzic takimi autami.
                Jak ktos chce szybciej to kupil zle auto.
                Zeby byc królem autobahnów trzeba miec 6 cylindrów. :twisted:

                Co do wspomnianego przypadku, to trzeba diagnozować.
                Mogą tez byc za nisko ustawione ograniczenia doladowania w programie, ale podejrzewam, ze to wyszloby juz wczesniej - tym bardziej, ze jezdzisz juz od kilku miesiecy.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • Hanz2k
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 522

                  #9
                  MiKruS, swoją drogą w instrukcji (coprawda) Forda Focusa 1,6 benz. miałem takie zdanie - w przypadku długotrwałej jazdy z dużą prędkością nie przekraczać 4800 obr./min. (Jakieś 80% obrotów mocy maksymalnej). Myślę, że reguła dotyczy wszystkich jednostek napędowych - tzn. w przypadku długotrwałej jazdy autostradowej nie powinno się przekraczać zakresu 80% obrotów mocy maksymalnej i nie ma znaczenia czy to 4, 6 czy 8 cylindrów. W przypadku 6 garów czy tym bardziej 8 garów i tak masz na tyle dużo mocy aby rozpędzić się i utrzymać prędkość ponad 200 kmh. :diabelski_usmiech
                  Hanz2k
                  1,8 T by MT
                  :admin: bo nie użyłem Szukaj

                  Komentarz

                  • dariuspolo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1168

                    #10
                    Hanz2k, w danych technicznych jest podawana Vmax(predkosc maksymalna), a jej definicja wg. producentow samochodowych brzmi: maksymalna predkosc do stalej jazdy(przynajmniej teoretycznie), i wlasnie tej predkosci nie powinno sie przekraczas na dluzsza mete, to ze auto pojdzie wiecej to inna sprawa.
                    A wprzypadku kolegi aikiki mamy do czynienia z felerna jednostka napedowa, ktora juz w serii ma problemy, a co dopiero po dlubaniu.
                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                    Zuzycie paliwa

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      Zamieszczone przez Hanz2k
                      MiKruS, swoją drogą w instrukcji (coprawda) Forda Focusa 1,6 benz. miałem takie zdanie - w przypadku długotrwałej jazdy z dużą prędkością nie przekraczać 4800 obr./min. (Jakieś 80% obrotów mocy maksymalnej). Myślę, że reguła dotyczy wszystkich jednostek napędowych - tzn. w przypadku długotrwałej jazdy autostradowej nie powinno się przekraczać zakresu 80% obrotów mocy maksymalnej i nie ma znaczenia czy to 4, 6 czy 8 cylindrów. W przypadku 6 garów czy tym bardziej 8 garów i tak masz na tyle dużo mocy aby rozpędzić się i utrzymać prędkość ponad 200 kmh. :diabelski_usmiech
                      AFAIR w instrukcji skodowskiej jest informacja, ze zaleca sie nie jezdzic z predkoscią większą niz 2/3 maksymalnej podanej przez producenta.

                      Co do 6 czy 8 garów, to po prostu predkosc ok 180 czy 200km/h to często jest pierdnięcie, bo obroty wymagane do utrzymania takiej predkosci są po prostu niższe dla silnika posiadajacego wiekszą liczbę cylindrów.
                      Pomijam juz czesto mniejsze wysilenie takich jednostek.

                      Dodatkowo trzeba pamiętać, ze w TDI mamy sprezarki, ktore np. przy 4000 rpm musza krecic sie duzo szybciej niz chocy przy 3000 rpm.

                      Generalnie temperatura topienia aluminium dla wszystkich jest ta sama. :diabelski_usmiech
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        AFAIR w instrukcji skodowskiej jest informacja, ze zaleca sie nie jezdzic z predkoscią większą niz 2/3 maksymalnej podanej przez producenta.
                        ...tu mnie zdziwiles w O1 tez to juz pisalo, nie jest to tak ze Vmax to max. predkosc dopuszczalna, a 2/3 to predkosc zalecana ?
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Zamieszczone przez dariuspolo
                          ...tu mnie zdziwiles w O1 tez to juz pisalo, nie jest to tak ze Vmax to max. predkosc dopuszczalna, a 2/3 to predkosc zalecana ?
                          Tak - dokladnie.
                          Vmax, to Vmax, a 2/3Vmax to predkosc, ktorej nie zaleca sie przekraczac.

                          Mysle, ze to wlasnie taka wskazowka dla klienteli, ze jak furka ma podane np. 205km/h, to nie znaczy, ze mozna sobie "bezkarnie" tak smigac.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • Garret
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1196
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez MiKruS

                            AFAIR w instrukcji skodowskiej jest informacja, ze zaleca sie nie jezdzic z predkoscią większą niz 2/3 maksymalnej podanej przez producenta.
                            No tak, tylko to w przypadku OI TDI to ok 130km/h Jakoś nie widzę siebie przestrzegającego tej zasady :lol: Myślę, że to taki swoisty dupochron producenta - tak jak mówisz, jasny przekaz, że to, że auto rozpędza się do 200km/h nie oznacza, iż można tak nim jeździć cały czas;-)
                            Ładowanie z max. butem przez dłuższy czas to prowokowanie problemów, zwłaszcza przy silnikach turbo :|
                            W wolnossakach jest lepiej, poprzednim autem - corolla benz 1.4 '98 jeździłem z prędkościami bliskimi Vmax (fakt, że mizerne 180) na długich dystansach, zrobiłem 200 tys.km bez żadnych problemów, obecnie auto wciąż jeździ (270kkm) i ZTCW nie ma problemów z silnikiem.
                            Myślę, że jak wszędzie potrzeba odrobiny rozsądku, znajomości budowy silnika, praw fizyki dbania o pewne podstawowe kwestie jak wymiana oleju, filtrów, nie butowanie na zimno, studzenie turbo etc. i powinno być OK. Oczywiście im mocniej silnik zmodzony tym zalecana większa powściągliwość w wykorzystywaniu jego maksymalnych możliwości - wszak margines wytrzymałości konstrukcji mniejszy;-) Koledzy, którzy zamontowali czujniki temp. oleju są w lepszej sytuacji, reszcie pozostaje świadomość ryzyka przegięcia i zapobiegawcze odpuszczanie prawej stopy;-)
                            Garret

                            -----------
                            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Ja generalnie staram sie jechać z predkością obrotową w okolicach 3000 rpm.

                              Z tego co pamiętem to w O1 1.9 TDI AHF mialem 150km/h przy troche ponad 3000 rpm i tyle wlasnie smigalem po autostradach.
                              W O2 jest 6ty bieg wiec na autobahnie jezdze teraz 160-170 w zaleznosci od nastroju, co daje obroty jeszcze ponizej 3000 rpm.

                              Uwazam, ze jest to predkosc gwarantująca, ze samochod po prostu jedzie sobie na luzie, a nie jęczy z bólu.
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Tymon
                                RS
                                • 2004
                                • 2970

                                #16
                                Panowie....
                                Nie chciałbym tu się wymądrzać ale moja Octavka głównie Lata po autostradach i ma nalatane 250tys a prędkość głównie to V-Max.
                                O I od Lucka ma 350tyś a ta to dopiero zasuwa z max.
                                Więc wybaczcie, ale nie zgadzam się z tym, że max speed do TDi na banie to 180 :wink:
                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                Komentarz

                                • MiKruS
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7976

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tymon
                                  Panowie....
                                  Nie chciałbym tu się wymądrzać ale moja Octavka głównie Lata po autostradach i ma nalatane 250tys a prędkość głównie to V-Max.
                                  O I od Lucka ma 350tyś a ta to dopiero zasuwa z max.
                                  Więc wybaczcie, ale nie zgadzam się z tym, że max speed do TDi na banie to 180 :wink:
                                  No tak, ale zarówno Ty jak i Luca jestescie na tyle swiadomymi userami, ze doskonale wiecie, ze w kazdej chwili moze zajsc potrzeba dzwonienia po lawetę. hehe

                                  Zresztą AFAIR obaj juz mieliscie jakies tam remonty czy remonciki.
                                  Wiec to nie jest tak, ze sobie "bezkarnie" smigacie na mocy podniesionej o 80 czy ileś procent i furce nie przydarzają sie zadne przygody.

                                  Po prostu przy czestych vmaxach ryzyko wysrania, zwlaszcza sprezarki rosnie lawinowo. Wy akurat macie wieksze loadery i wydajniejszy uklad paliwowy, wiec to tez inna bajka niz przy zwyklej serii.
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz

                                  • Hanz2k
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 522

                                    #18
                                    Nie o Vmax tu idzie a o obroty - przecież nie latacie ze wskazówką obrotomierza w czerwonym polu cały. A i rzeczywiście graty macie inne niż standard. Swoją drogą to dobre pytanie - jaką prędkość obrotową ma wasz silnik przy waszym Vmax? W moim AUM na 5 bigu doszedłem do jakiś 5,5 tys. obr/min. i raczej już autko się nie rozpędzało.
                                    Hanz2k
                                    1,8 T by MT
                                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                    Komentarz

                                    • Tymon
                                      RS
                                      • 2004
                                      • 2970

                                      #19
                                      Zamieszczone przez MiKruS
                                      Zamieszczone przez Tymon
                                      Panowie....
                                      Nie chciałbym tu się wymądrzać ale moja Octavka głównie Lata po autostradach i ma nalatane 250tys a prędkość głównie to V-Max.
                                      O I od Lucka ma 350tyś a ta to dopiero zasuwa z max.
                                      Więc wybaczcie, ale nie zgadzam się z tym, że max speed do TDi na banie to 180 :wink:
                                      No tak, ale zarówno Ty jak i Luca jestescie na tyle swiadomymi userami, ze doskonale wiecie, ze w kazdej chwili moze zajsc potrzeba dzwonienia po lawetę. hehe

                                      Zresztą AFAIR obaj juz mieliscie jakies tam remonty czy remonciki.
                                      Wiec to nie jest tak, ze sobie "bezkarnie" smigacie na mocy podniesionej o 80 czy ileś procent i furce nie przydarzają sie zadne przygody.

                                      Po prostu przy czestych vmaxach ryzyko wysrania, zwlaszcza sprezarki rosnie lawinowo. Wy akurat macie wieksze loadery i wydajniejszy uklad paliwowy, wiec to tez inna bajka niz przy zwyklej serii.
                                      Masz racje Michał.

                                      W przypadku Lucka remoncik wyszedł po 300tyś :wink:
                                      U mnie była to wina sterownika :wink: przy ponad 200tyś.

                                      Zamieszczone przez Hanz2k
                                      Nie o Vmax tu idzie a o obroty - przecież nie latacie ze wskazówką obrotomierza w czerwonym polu cały. A i rzeczywiście graty macie inne niż standard. Swoją drogą to dobre pytanie - jaką prędkość obrotową ma wasz silnik przy waszym Vmax? W moim AUM na 5 bigu doszedłem do jakiś 5,5 tys. obr/min. i raczej już autko się nie rozpędzało.
                                      Najwięcej GPS pokazał 238
                                      Wskazówka już była na wskaźniku od przebytych kilometrów a obroty już ostro przekroczone.
                                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #20
                                        ...robi sie maly OT, ale temat jest ciekawy, moze ktorys admin to wydzieli.

                                        Zamieszczone przez Hanz2k
                                        jaką prędkość obrotową ma wasz silnik przy waszym Vmax?
                                        na orginalnej skrzyni EGS podruzowalem na trasie z ok.3500rpm (160kmh) i nigdy nie bylo problemow, Vmax byl ok. 205kmh przy 4300-4400rpm.
                                        Na 147ps i EGS+ (0,717) dalej utrzymywalem 160kmh ale bylo to juz 3200rpm, Vmax byl ok. 220kmh czyli przy 4350-4400rpm.
                                        Na 162ps, ERF(6b) i chlodnicy oleju z ASZa utrzymuje 170kmh, 2900rpm, Vmax wynosi 230kmh ok. 3900rpm

                                        Zamieszczone przez Tymon
                                        Najwięcej GPS pokazał 238
                                        Wskazówka już była na wskaźniku od przebytych kilometrów a obroty już ostro przekroczone.
                                        ...miedzy innymi dlatego zdecydowalem sie skrzynie 6b bo obawialem sie takich sytuacji na banie (niekiedy czlowieka jednak ponosi), a o zonka nie jest trudnow upalne dni.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Tymon, Dodaj, mam zalozona inna sprezarke ktora dmuchac moze 2bary, a dmucha tylko 1.2 bara czyli to dla niej pryszcz, a dla takiej z AHF-a seryjnego to juz max, do tego mma teraz chlodnice oleju i wskazniki.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dariuspolo
                                            na orginalnej skrzyni EGS podruzowalem na trasie z ok.3500rpm (160kmh) i nigdy nie bylo problemow, Vmax byl ok. 205kmh przy 4300-4400rpm.
                                            Na 147ps i EGS+ (0,717) dalej utrzymywalem 160kmh ale bylo to juz 3200rpm, Vmax byl ok. 220kmh czyli przy 4350-4400rpm.
                                            Na 162ps, ERF(6b) i chlodnicy oleju z ASZa utrzymuje 170kmh, 2900rpm, Vmax wynosi 230kmh ok. 3900rpm
                                            A tak OT zaobserwowales jakies roznice w spalaniu miedzy seria EGS-->EGS+ --> ERF?
                                            Bo roznice w obrotach silnika przy tych samych predkosciach sa zauwazalne, a jak ktos lata ze stala predkoscia na autobanie, to powinna byc wyrazna roznica w spalaniu. Chyba ze przez mody silnika sie ona zaciera :wink:
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • dariuspolo
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1168

                                              #23
                                              Samiec, w podpisie mam link do spalania, jest tam podzial na rozne setupy.
                                              Ale tak ogolnie to:

                                              -seryjneautko palilo ok.6,25 (110ps pomiar z 40kkm)
                                              -EGS+ programie i 216 ok.6,04 (147ps pomiar z 15kkm)
                                              -ERF turbo ASZ, SMIC, 216, pompa 11 ok.6,19 (162ps pomiar z 25kkm)

                                              Auto podrozuje przewaznie tymi samymi trasami, jeden kierowca, obciazenie 2-4ludzi z bagazem (Opole-Klodzko-Praga-Pilsno-Regensburg-Monachium), 250km miedzymiastowe i gory, pozniej 500km autostrady.

                                              Czyli jestem narazie ponizej spalania auta seryjnego :wink:
                                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                              Zuzycie paliwa

                                              Komentarz

                                              Pracuję...