Wzmocnienie AGR - bez mitów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MaGGuA3
    Classic
    • 2008
    • 27

    #26
    Zamieszczone przez motorsport
    - to, że więcej mocy dają te 191 bar zamiast 220 powiedział mi Tora, a on w sumie chyba ten temat ogarnia, bo robi tego trochę. To nawet wydaje się logiczne, bo takie wtryski wczesniej się otworzą i w ramach jednego cyklu tłoczenia pompy przeleci więcej paliwa. Wszyscy kupują te nowsze od ASV, bo po prostu nowsze łatwiej dostać.
    Czyli Aligator nie potrzebnie zwiększał mi to ciśnienie .... hmmm muszę mu zwrócić uwagę, bo pewnie się nie zna...
    Widzę że masz "swój świat" w tym temacie, tak że powodzenia w modach

    Zamieszczone przez motorsport
    nie obchodzi mnie moc maksymalna, bo i tak nie kręcę silnika. Ja chcę lepszą zbiórkę z dołu
    taaa zbiórka z dołu, i w niedługim czasie robota sprzęgła...
    Zamieszczone przez motorsport
    Ja chcę lepszą zbiórkę z dołu, a tego nie zrobię na turbinie o stałej geometrii.
    Jesteś pewny ? rozmawiałeś wogóle z kimś co miałby Ci pisać program ?? Program można zrobić jaki chcesz, ale na Twoja odpowiedzialność.

    Zamieszczone przez motorsport
    Nie zamierzam z TDI-ka robić auta pseudosportowego, bo to zwykły dupowóz.
    heh no dupowóz napewno, ale chyba nie jechałeś mocnym dieslem ops:
    Zamieszczone przez motorsport
    Myślę, że na te moje "przetaczanie" się 130 KM to aż nadto.
    yhmmm czyli chcesz max 130 KM i 350 NM ??

    Powodzenia
    www.A3-club.net
    www.dynosoft.pl

    Komentarz

    • Gazo66
      Drive
      • 2007
      • 75

      #27
      Panowie spokojnie. Myslę ze nie o to tu chodzi. Nie licytujcie się kto ma lepszą wiedzę. Śledzę ten wątek, bo noszę sie z podobnym zamiarem jak motorsport i chciałbym od Was usłyszeć Wasze opinie i porady każdego z osobna tak żebym mógł się czegoś nauczyć i poszerzyć swoje horyzonty a p[owyższy dialog chyba nie do końca zmierza w tym kierunku. Pozdrawiam i życzę więcej spokoju.
      Gązo

      Komentarz

      • miroA3
        Classic
        • 2008
        • 35

        #28
        w zasadzie nie rozumiem autora tego tematu, prosi o porade, wypowiadaja sie ludzie ktorzy niejednokrotnie wlasnie takie mody maja/ mieli a czesto i wieksze
        a on wszystko neguje, to po co wogole ten temat ??
        czlowieku dla nas mozesz sobie wsadzic nawet GT22 i zrobic program na 130PS nie wiecej skoro sie tak uparles z tym
        tylko potem nie placz ze ci sie sprzeglo zjaralo, moze dwumas nie, jak masz starego AGR-a to mozesz miec jednomasa jeszcze
        powiem ci tak, standartem na wieksza moc byla juz w latach 90-tych zmiana wtryskow i program, robiono to juz w staruszku 1Z, jezdzilem takim w budzie B4 w 99/2000 roku juz, wiec widzisz jezdzilem mocnym dieslem w czasach kiedy sie wszyscy smiali z diesla
        potem przyszla pora na A3 AGR w 2001 i po jakims czasie program a potem wtryski i dzieki nim wlasnie dalo sie zrobic ladny program na okolice 130/300, robione jeszcze przez Daniel w TTC.

        potem Aligator zjadl zeby na wtryskach w wlasnie octavi, powiniens wiedziec co zrobil wlasnie z AGR-a, ale i co trzeba zrobic zeby bylo w miare i dobrze

        chcesz jezdzc spokojnie, miec 130 ladne to zaloz turbinke od ALH ze sterowaniem zmienna geometria, zrob program i juz.beda okolice 120-paru konikow bez zmiany nieszczesnych wtryskow itd

        a co do robienia w aucie z duzym przebiegiem, nie przebieg ale stan jednostki sie liczy
        kolega maggu ma 300tys i zrobione ze 110 na 180 i wszystko bangla od dobrego kawalka czasu
        Sam mam nowe A3 z BKD i 230tys przebiegu, a jednostka w takim stanie ze aligator mogl sobie pozwolic na wiecej, 185KM/390Nm i turbina orginalna od nowosci !!

        Wracajac do AGR, to male turbo pozwala na wiele, faktyczxnie gorzej sie wkreca ale za to jest praktycznie niezniszczalne, uwierz w to ze malym kosztem bo program + wtryski bedziesz mial te swoje upragnione 130KM i autko bedzie sie poruszac naprawde sprawnie, do wyprzedzania bedzie naprawde przyjemnie i bezpiecznie a najwazniejsze zaden element nie powie szybko papa


        Tyle z mojej strony

        Komentarz

        • Hunter
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1655

          #29
          Panowie chciałbym się podpiąć pod ten temat, bo podobny motyw chodzi za mną.
          A teraz konkretnie - interesował by mnie mod mojego AGR'a właśnie w podobnych granicach czyli 120-130 KM. Teraz moje pytanie. Czy orientuje się Ktoś jaki byłby koszt takiej przeróbki??
          Najlepiej orientacyjnie: wersja z nowym turbo i softem i wersja z wtryskami i softem. Aha i jeszcze jedno. Jaki jest koszt przeróbki hamulców z bębnów na tarcze tył, ewentualnie co musiałbym wstawić na przód żeby hamulce dawały radę Wielkie dzięki za info.

          P.S. O hamulcach było na forum, ale może ma Ktoś świeższe info w tej sprawie - tzn. odnośnie cen.
          ...nie ma to jak Octavia :drive:
          >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

          Komentarz

          • cieplak
            Drive
            • 2007
            • 50

            #30
            przod hamulce 312 mm - wymiana zwrotnic,jarzm i reszty gratow hamulcowych.

            tylne belki z tarczami na allegro ~500 zl + linki recznego

            Komentarz

            • motorsport
              Drive
              • 2005
              • 61

              #31
              Nie potrzebuję 350 Nm, wystarczy jakieś 300-310, byleby krzywa momentu startowała wcześniej. Przecież szybsze pompowanie turbiny nie musi oznaczać strzału momentu zwalającego konia z nóg. Chodzi o to, żeby już przy 1500 coś się zaczynało dziać zaraz po wciśnięciu gazu. Wykres momentu tego nie oddaje: nie widać tu jak szybko po wciśnięciu pedału reaguje silnik.
              A co do mocnych diesli to jeździłem prawie wszystkimi seryjnymi i czy jest to TDI 170 czy dCi 175 czy jakieś tam inne to wszystkie mają one maja wspólną wadę: w mieście palą 10+ l/100 km. To po cholerę mieć śmierdzącego grzechotnika jak 11 l/100 to już wynik dobrego benzyniaka. Nie chcę przerabiać kopciucha na benzyniaka, a więc dlatego wyniki typu 160 KM mnie nie interesują.
              Jeśli chodzi o wtryski, to napisałem tylko to, co usłyszałem od Tory. Też się zdziwiłem, alesię na nie kłócę.
              I jeszcze do kolegi mirioA3, który mnie nie rozumie. Przecież zakładając ten watek napisałem prosto i jasno w punktach czego oczekuję i jakie pytania zadaję. Czy tam jest gdzieś pytanie "ile mocy się da wyciągnąć z TDI" czy temu podobne? Pytałem o konkretne detale techniczne, jak ma iść jakaś tam rurka od oleju i takie tam bzdury. Dlatego nie oburzaj się, że nie chcę iść w jakieś dalekie fantazje. Pozdro serdeczne i nie oburzajcie się tak

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #32
                Zamieszczone przez motorsport
                To po cholerę mieć śmierdzącego grzechotnika jak 11 l/100 to już wynik dobrego benzyniaka. Nie chcę przerabiać kopciucha na benzyniaka, a więc dlatego wyniki typu 160 KM mnie nie interesują.
                160KM na bazie AGR z suszarka VNT nie spali Ci w miescie wiecej jak 8l ! (no chyba ze non stop but) ....
                pozatym wez pod uwage ze na wydajniejszych wtryskach Twoje obecne turbo bedzie szybciej sie wkrecac jak w sofcie paliwa z dolu podlejesz (troszke pokopci) natomiast reakcja na gaz bedzie znacznie na +
                Moja propozycja. Kup gotowe wtryski 216 albo zloz na swoich korpusach i do tego program z uwzlednieniem mocnego dolu. Jak nadal bedzie Ci malo to dopiero wtedy przymierzaj sie do VNT bo narazie teoretyzujesz...
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • MaGGuA3
                  Classic
                  • 2008
                  • 27

                  #33
                  Zamieszczone przez motorsport
                  A co do mocnych diesli to jeździłem prawie wszystkimi seryjnymi i czy jest to TDI 170 czy dCi 175 czy jakieś tam inne to wszystkie mają one maja wspólną wadę: w mieście palą 10+ l/100 km. To po cholerę mieć śmierdzącego grzechotnika jak 11 l/100 to już wynik dobrego benzyniaka.
                  heh nie komentuje tego. U mnie ze 110KM seryjnych w 1.9 Tdi, mam ponad 180 KM i przy max bucie spali ok 8 litrów...

                  Zamieszczone przez motorsport
                  Nie potrzebuję 350 Nm, wystarczy jakieś 300-310, byleby krzywa momentu startowała wcześniej. Przecież szybsze pompowanie turbiny nie musi oznaczać strzału momentu zwalającego konia z nóg. Chodzi o to, żeby już przy 1500 coś się zaczynało dziać zaraz po wciśnięciu gazu. Wykres momentu tego nie oddaje: nie widać tu jak szybko po wciśnięciu pedału reaguje silnik.
                  Pisaliśmy Ci już dużo wcześniej, ze do takiego wyniku to Tylko wtryski i program....

                  Pozdro
                  www.A3-club.net
                  www.dynosoft.pl

                  Komentarz

                  • Gazo66
                    Drive
                    • 2007
                    • 75

                    #34
                    Panowie w takim razie pytanie laika. Też bym chciał zrobic w swoim AGR ok 130KM. Soft to ogarniam co to jest i że nieodzownie trzeba zrobić. Ale czy ktoś może mi przystępnym językiem wyjaśnić kwestię wtrysków. Te wszystkie symbole 0,216 0,230 itp. Bo nie ogarniam. Wiem że mogę wstawić od ASV ale to wtedy będą te 230 czy 216??? I chcąc jednak zaoszczedzić to czy mogę na bazie obecnych korpusów zamienić tylko same końcówki czy jest to gra niewarta zachodu bo efekt będzie połowiczny. Dodam że w tym autku więcej nie będę chciał już dokładać bo ma 8 lat i prędzej trzeba będzie się za nowszym modelem rozejrzeć niż dokładać w niego więcej pary. Mam przekulane 185tys km. Doradźcie coś. Pozdro.
                    Gązo

                    Komentarz

                    • MaGGuA3
                      Classic
                      • 2008
                      • 27

                      #35
                      Zamieszczone przez Gazo66
                      e wszystkie symbole 0,216 0,230 itp. Bo nie ogarniam. Wiem że mogę wstawić od ASV ale to wtedy będą te 230 czy 216???
                      te liczby to średnica otworu w końcówce.
                      ASV ma średnice 0,195.
                      U siebie możesz założyć końcówki 0,216 na swoje wtryski, lub kupić gotowe w Intercars.
                      www.A3-club.net
                      www.dynosoft.pl

                      Komentarz

                      • Gazo66
                        Drive
                        • 2007
                        • 75

                        #36
                        MaGGuA3, dzięki za odpowiedź ale kolejne pytanie jest takie. Czy to wiąże się z jakąś przeróbką moich korpusów jeśli tak to czy to poważna sprawa?? I czy będą one miały takie same parametry jak na korpusach na których te końcówki orginalnie są składane?? Do tego czemu np nie moge dać 230. Nie miałbym wtedy jeszcze więcej mocy?? Czy na 0,216 auto będzie mi palić więcej niż na tych ASV?? Czy znasz może na jakie ciśnienie trzeba ustawiać te końcówki?? Banalne pytanie czy korpusy też ulegają amortyzacji?? I wreszcie czy te końcówki z tego intercars to trzeba brać konkretnej marki?? Acha i 0,216 to seryjnie w jakim motorze (symbol) są wkładane?? Pozdro!!
                        Gązo

                        Komentarz

                        • MaGGuA3
                          Classic
                          • 2008
                          • 27

                          #37
                          Dla tych 130 KM wystarczą nawet wtryski z ASV.
                          Jak założysz 216 to auto może mniej kopcić. 230 dla Ciebie są nie potrzebne, bo nie wykorzystasz ich potencjału. 230 najczęściej zakłada się razem z pompą 11 i wtedy one wykonują swoją robotę.
                          216 standardowo zakładane są w 150 konnym silniku VW transportera.
                          Końcówek nie założysz w stodole, tylko musi to zakładać pompiarz i dobrze je ustawić.
                          Późniejsze ustawienia dokonuje tuner, który będzie Ci pisał program. On znajdzie receptę jak jest najlepiej.
                          Uderzaj do rob555, może ma jakieś hybrydy. Osobiście polecam www.dynosoft.pl oddział Katowice - Wojtek ( Aligator )
                          www.A3-club.net
                          www.dynosoft.pl

                          Komentarz

                          • Gazo66
                            Drive
                            • 2007
                            • 75

                            #38
                            MaGGuA3, Wielkie dzięki za odpowiedź. Nie miałem zamiaru ich w stodole wymieniać bo na tyle mam pojęcie ale już się przekonałem ze nawet niezły fachowiec zawsze wie lepiej a później i tak coś nie gra jak powinno więc czasem lepiej samemu wiedzieć co i jak i patrzeć na rączki. Później tylko samemu pluć w brodę ) Dzięki jeszcze raz i spróbuje złapać Aligatora może dojdziemy do porozumienia. Pozdro.
                            Gązo

                            Komentarz

                            • motorsport
                              Drive
                              • 2005
                              • 61

                              #39
                              A jakie są wasze doświadczenia z wymianami końcówek? Czy generalnie warsztaty Boscha ogarniają temat ustawiania ciśnień po przełożeniu żelastwa? Dowiadywałem się i same końcówki 216 (tzn. komplet naprawczy z trzpieniem, podkładkami i czymś tam) mogę mieć po zniżkach za niecałe 500 zł (4 cyl.), do tego 200 zł za wymianę, regulację i jest gites. Tylko czy we Warszawie jest jakiś warsztat od wtrysków, który zrobi to tak, że mucha nie siada?

                              Komentarz

                              • dees
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 217

                                #40
                                Pompy Wtryskowe B.Podkowinski Nadarzyn Graniczna 4.
                                022 7298950.
                                pryncypal

                                Komentarz

                                • jaro4444
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 508

                                  #41
                                  Zamieszczone przez MaGGuA3
                                  ASV ma średnice 0,195.
                                  ASV i AHF ma .205 mm 8)

                                  Bogdan z Nadarzyna wie jak profesjonalnie to zrobić.
                                  Każ mu wyregulowac na 220/300 :szeroki_usmiech

                                  Zamieszczone przez motorsport
                                  Dowiadywałem się i same końcówki 216 (tzn. komplet naprawczy z trzpieniem, podkładkami i czymś tam) mogę mieć po zniżkach za niecałe 500 zł (4 cyl.),
                                  Upewnij się co do ceny bo tyle kosztowały przed podwyżką a jak na dziś cena detaliczna jest 289 zł za 1 szt. Po bardzo dobrych znizkach płaci się ok 180 zł/szt.
                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    Dobra to jak juz tak sie o wtryskach pisze, to mam pytanie. Moje wtryski z ASV maja juz ~190kkm przeletu z tego ~40kkm na sofcie. Przy takim przebiegu nie bardzo oplaca mi sie je sprzedawac(kto kupuje wtryski po takim przbiegu).
                                    Czy nadadza sie moje korpusy na przerobkie i czy da rade zrobic znich 216/230 i nie padna zaraz po modzie? :roll:
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • jaro4444
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 508

                                      #43
                                      Samiec spreżyny zawsze się lekko wypracowują ale jak od nowa ustawisz ciśnienie to się nic nie będzie działo. Robiłem już komuś 216 na korpusach o przebiegu 255 kkm i od roku jeździ na nich (zrobił prawie 30 kkm) i jest wszystko OK.
                                      Choć wskazywałbym poszukać ALH po małym przebiegu
                                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                      Komentarz

                                      • Hunter
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1655

                                        #44
                                        cieplak, thx za info
                                        ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                        >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                        Komentarz

                                        • Purchawa
                                          Admin
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 8007

                                          #45
                                          Kurde, mi sie wydawalo ze zjadlem zeby na modyfikowaniu AGRa, a tu jakis nowych teorii sie dowiaduje.

                                          Proponuje poszukac, bo opisywalem kilka rzeczy dla potomnosci!
                                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                          STOP ECO-TERRORISM!

                                          Komentarz

                                          • kubanczyk111
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 7

                                            #46
                                            Witam
                                            mam problem odnośnie zapalania porannego
                                            pali ok ale przez pierwsze 3 sek. chodzi na trzech i zaraz łapie czwarty, wydaje mi sie ze to wtrysk bo świece żarowe są w porządku. na VAG-u pokazuje trzy o wartości -0,2 a jeden +0,8 wiec myślę ze tu tkwi problem.

                                            Lecz jeśli miał ktoś taką przypadłośc to proszę o komtakt na forum lub priv

                                            I pytanko czy nie ma ktoś do sprzedania jednego wtryskiwacza do AGR sprawdzonego i dobrego.

                                            I czy w AGR można wymienic same końcówki wtrysku bo wczoraj w sklepie słyszałem ze w AGR nie występują koncówki tylko cały wtryskiwacz.

                                            Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. :wink:
                                            szczęśliwy posiadacz skody

                                            Komentarz

                                            • cowboy
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 106

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Sławomir Duda
                                              Pompy Wtryskowe B.Podkowinski Nadarzyn Graniczna 4.
                                              022 7298950.
                                              Bogdan otworzył nowy warsztat, przy ul. Pruszkowsiej 32G - jak sie jedzie na Pruszków koło Chojanckiego sie skręca

                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              Upewnij się co do ceny bo tyle kosztowały przed podwyżką a jak na dziś cena detaliczna jest 289 zł za 1 szt. Po bardzo dobrych znizkach płaci się ok 180 zł/szt.
                                              kilka dni temu BOSCH podniósł ceny ale nawet na Allegro mozna kupić za 170PLN obecnie - nie wiem jak długo sie to utrzyma

                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              spreżyny zawsze się lekko wypracowują ale jak od nowa ustawisz ciśnienie to się nic nie będzie działo. Robiłem już komuś 216 na korpusach o przebiegu 255 kkm i od roku jeździ na nich (zrobił prawie 30 kkm) i jest wszystko OK.
                                              kiedyś sie nad tym zastanwiałem i po rozmowie z Bogdanem uważam że spadek cisnienia nie wynika z osłabienia sprężyn tylko z wybicia się iglicy w końcówce

                                              tak na logike, o ile mechanicznie się zmienia sprężyna przy podłożeniu podkładki dobieranej mikrometrem ? :P po prostu z biegiem czasu iglica się "skraca"

                                              dodatkowo mechanicznie wyrabia sie przekładka i trzpień i to tez ma wpływ na cisnienia ale w BOSCHu jest cały zestaw naprawczy i dlatego nie ma znaczenia na jakich korpusach się robi - ja zrobiłem ponad 30 kompletów dla kolegów z forum golfa i nawet na starych korpusach z 1Z się ustawia ciśnienia idealnie

                                              [ Dodano: Pią 30 Sty, 09 15:51 ]


                                              sorki, nie zauważyłem że to odkop starego tematu

                                              Komentarz

                                              Pracuję...