[Inne] Wymiana koncowek wtryskiwaczy w 1Z na 0.216
Przeszukalem chyba juz caly internet i pelno jest sprzecznych ze soba informacji. Ale do meritum:
Chodzi oczywiscie o zainstalowanie koncowek wtryskiwaczy 0.216 (tzw. zestawy naprawcze do wtryskiwacza dwusprezynkowego) Czy mozna zmienic koncowki we wtryskiwaczach od silnika 1Z? Z tego co przeczytalem to koncowki te sa nierozbieralne(niewymienne), dlatego trzeba kombinowac z innym wtryskami takimi jak: ALH, ASV. I tu kolejna watpliwosc: Silniki ALH i AGR roznia sie tym, ze ALH ma VNT, inny komputer, i reszta taka sama. Czyli mam rozumiec, ze wtrysk z AGR rowniez mozna przerobic na 0.216?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Moze nie wniose nic do tematu ale wlasnie sam jestem ciekawy na bazie jakich sie robi wlasnie wtryski 0.216 i 0.230 jakich najlepiej szukac i od jakich silnikow brac zestawy naprawcze?
ViRuE, na pewno mozesz przerobic ALH i swoje AHFy. Akurat te informacje mozna znalezc w internecie. Jednak nie ma zadnych informacji o przerobce 1Z, AHU, AGR :|
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Napisalem do Aliego zobaczymy mi co odpisze osoba madrzejsza odemnie znalazlem akurat na forum A3 i niby sie da AHF`y zrobic ale czy to jest warte bo trzeba przestawic jakies tam wartosci.
Dzieki
P.S
Na alledrogo znalazlem goscia co sprzedaje wlasie zestawy naprawce i mial tam napisane wlasnie cos o tych 1Z tylko ze przerobke na 0.205...
Z tego co wiem to AGR maja cisnienie otwarcia 190/300mbar. Czy kupujac koncowki 216 i montujac to w korpusy AGR mozna ustawic cisnienie 220/300mbar?
Może nie mam takiego doświadczenia jak Ali ale ostatnimi czasy przerobiłem kilkanaście różnych kompletów wtrysków na .216 i .230.
Można ustawić ciśnienie 220/300 na starych korpusach 190/300. Polecam takie rozwiązanie właśnie albo poszukanie na dawcę korpusów wtrysków ALH, ASV lub od Passata AHH. Po ustawieniu na 220/300 trzeba skorygować statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku oraz oczywiście skorygować program pod nowe końcówki.
Polecam jako dostawcę wtrysków Pana Adama Godlewskiego:
To poprosze jeszcze jakies racjonalne argumenty dlaczego warto szukac korpusow "mniej zmeczonych zyciem" i wkladac koncowki zamiast wkladac koncowki do swoich starych wtryskow. Pytam, poniewaz nie znalazlem budowy wtryskiwacza, a jakis rysunek naswietlilby sprawe
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
To poprosze jeszcze jakies racjonalne argumenty dlaczego warto szukac korpusow "mniej zmeczonych zyciem" i wkladac koncowki zamiast wkladac koncowki do swoich starych wtryskow. Pytam, poniewaz nie znalazlem budowy wtryskiwacza, a jakis rysunek naswietlilby sprawe
Ponieważ spręzyny też się "męczą" życiem i takie stare, nawet ustawione na odpowiednie wstępne napiecie szybciej "siadają" i wtrysk może otwierać się np. na 170/250 po pewnym czasie a nie na 220/300 jak powinien. Kończy się to laniem paliwa, nierówną pracą silnika i dymieniem. W skrajnym wypadku wypaleniem tłoka i zaworów wylotowych.
jaro4444, ale w jakim sensie nie zmeczonych. Konkretnie np o jakie przebiegi Tobie chodzi? Bo kolega ma np wtryski ALH po przebiegu tam licznikowym 215k i tak kombinuje bo ma zamiar wymieniac na jakies inne to moze bym odkupil i zrobil czy lepiej zebym zrobil to na swoich AHF`ach po przelocie 150k?
Konkretnie np o jakie przebiegi Tobie chodzi? Bo kolega ma np wtryski ALH po przebiegu tam licznikowym 215k i tak kombinuje bo ma zamiar wymieniac na jakies inne to moze bym odkupil i zrobil czy lepiej zebym zrobil to na swoich AHF`ach po przelocie 150k?
Osobiście starałem się robić na takich po przelocie do 120-140 kkm i nie większym. Choć raz robiłem na takich po 255 kkm (AFN przeregulowane na 220/300) i chodzą do dziś bez problemu (ok 1,5 roku).
Polecam jako dostawcę wtrysków Pana Adama Godlewskiego:
nie Adama , Andrzeja
[ Dodano: Wto 14 Paź, 08 13:42 ]
Zamieszczone przez jaro4444
Osobiście starałem się robić na takich po przelocie do 120-140 kkm i nie większym. Choć raz robiłem na takich po 255 kkm (AFN przeregulowane na 220/300) i chodzą do dziś bez problemu (ok 1,5 roku).
ja sobie jeszcze tak dumam że wazne żeby wtryski były z pewnego żródła, i jeżdżone na dobrym paliwie...
co z tego jak bedą miały przelot 120 tys jak lany był syf do baku i np. leżą pół roku pod wiatą
czy przelot 200 tys w 3 letnich wtryskach jest gorszy od przelotu 100 tys w 8 letnich wtryskach - czy sprężyny sie bardziej zuzywają ?
Bogdan daje zawsze pare Barów wiecej przewaznie 225/305 Bar wiec jest ten minimalny zapas..
wtryski po przelocie 200 tys i tak juz maja mniejsz cisnienia o 20-30 Bar od nominału a mimo tego i tak auta jeżdżą...
ja zawsze na dawce staram sie dawac sprawdzone jeźdżone wtryski, końcówka i tak idzie nowa, a w Nadarzynie wiedzą co robią... i nie ma to absolutnie żadnego znaczenia czy wtryski bazowo miały 190/300 czy 220/300 - tak mi zeznali
Komentarz