Robiłem przegląd rejestracyjny o luzach nie było mowy. Może faktycznie coś z pochyleniem kół... :?: , ale przegubów nie ruszałem.
Pomiar momentu obrotowego by VAG
Zwiń
X
-
Pomiar momentu obrotowego by VAG
Wpadł mi w ręce interface do diagnostyki, tzw. VAG. Więc zacząłem grzebać w autku. Skacząc po blokach na kanale 01 od motorowni znalazłem jakieś wartości opisane jako Nm (blok 20). Wygląda to jak wartość momentu obrotowego motorka, i teraz się zastanawiam, czy jest to mierzona wartość czy obliczana (czyli na ile wiarygodna). Czy ktoś robił porównania z danymi z hamowni? Załączam wykres momentu dla mojego motorka odczytany poprzez VAG-a.Załączone pliki
-
-
W PD jest taka możliwość
Ale trzeba to przeliczyć, uwzględnić przełożenia skrzyniwww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
No jest to wykres z loga dynamicznego, zarejestrowanego podczas jazdy z pełnym butem na 3 biegu. Sprawdzałem u kumpla w dwuletniej O2 BXE, też było podobnie (trochę słabiej). Wykresy z hamowni pokazują moment na silniku, więc ciekaw jestem jak się to ma do momentu pokazywanego przez VAG-a.Zamieszczone przez oolsztyniakmiodzik, pewnie jest jakos przeliczana bo jak bez pracy silnika i wkrecania go na obroty VAG moze sprawdzic NM? poza tym pierwszy raz spotykam ie zeby VAG pokazal moment obrotowy...
Komentarz
-
-
Wartości momentu obrotowego wskazywane przez VAGa są ok 30Nm wyższe od wskazań z hamowni.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147z tego co znam sie na mechanice to na chamowni mierzy sie to co jest na kołach a nie na silnku.
Po 1 : Hamowni a nie Chamowni
Po 2: Hamownie mierzą moc na kołach jak i na silniku.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Rozumiem że program może mieć wpisaną wartość oporów (ale nie jest ona rzeczywistą wartością) i przez to może podawać moc i moment silnika jednakże aby uzyskać rzeczywistą wartośc mocy i momentu silnik trzeba bezposrednio podłączyć pod hamulec lub inne urządzenie pozwalajace dokonywać takich pomiarów.
Wynik uzyskany z MAHA nie podaje rzeczywistej wartosci tylko przybliżoną.
Pozdrawiam i nie nerwój sie na mnie bo gniew wątrobie szkodzi a lepiej ja niszczyć wódeczką.
Komentarz
-
-
Oj daleko mi do zdenerwowania.Zamieszczone przez zbigniew147Pozdrawiam i nie nerwój sie na mnie bo gniew wątrobie szkodzi a lepiej ja niszczyć wódeczką.
Nie wiem jaka jest granica błędu hamowni , wisi mi to
Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
A jak on mierzy opory na toczeniach, opory przekładni, opory układu wydechowego i inne?
Żeby zmierzyć opory to musi porównać wartość z wałka silnika z wartościami z kół - chyba że liczy moc teoretyczną z wartości energi jaką niesie paliwo - tylko że nie zna sprawnosci silnika. A jesli nawet zapodasz jakąś sprawność to juz nie jest to rzeczywista wartość tylko przybliżona.
Jesli możesz to podziel sie wiedzą skąd MAHA ma wartości oporów. Jeśli mierzy to na podstawie jakich informacji i skąd on je bierze.
Komentarz
-
-
myślę, że wszystkie interesujące Cię informacje znajdziesz u producenta
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Wystarczy ze rozpędzisz koła na biegu i wrzucisz luz. Potem juz cierpliwie czekasz aż sie samo wszystko zatrzyma. Mamy czas, mamy opory + bezwładność. Bezwładność wynikającą z masy elementów wirujących też łatwo zmierzyć. Procedura jak poprzednio, tylko tym razem hamujemy ze znanym opuźnieniem i mierzymy moment. Mamy więc bezwładność, mamy czas wybiegu, to i mamy opory na łożyskach, w przekładni (gęstość oleju) i całej reszcie aż do głównego wałka zadawczego. Wydech możemy sobie odpuścić.Zamieszczone przez zbigniew147A jak on mierzy opory na toczeniach, opory przekładni, opory układu wydechowego i inne?
Czy tak się to odbywa, tego nie wiem. Są to tylko moje wywody akademickie.
Do dokładniego pomiaru wartosci generowanych przez silnik służy hamownia silnikowa, a nie podwoziowa.
Jednak wartość momentu na silniku wyliczona za pośrednictwem hamowni podwoziowej, będzie dokładniejsza niż wartość wyliczona przez jednostkę sterująca silnikiem. Pierwsza metoda bazuje na wartościa fizycznych, druga na parametrach pracy. A może jednak jakis przetwornik momentu siedzi w tym mototrze.
Komentarz
-
Komentarz