Pomiar momentu obrotowego by VAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big j
    Classic
    • 2008
    • 7

    Pomiar momentu obrotowego by VAG

    Robiłem przegląd rejestracyjny o luzach nie było mowy. Może faktycznie coś z pochyleniem kół... :?: , ale przegubów nie ruszałem.
  • miodzik
    Drive
    • 2007
    • 93
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Pomiar momentu obrotowego by VAG

    Wpadł mi w ręce interface do diagnostyki, tzw. VAG. Więc zacząłem grzebać w autku. Skacząc po blokach na kanale 01 od motorowni znalazłem jakieś wartości opisane jako Nm (blok 20). Wygląda to jak wartość momentu obrotowego motorka, i teraz się zastanawiam, czy jest to mierzona wartość czy obliczana (czyli na ile wiarygodna). Czy ktoś robił porównania z danymi z hamowni? Załączam wykres momentu dla mojego motorka odczytany poprzez VAG-a.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • oolsztyniak
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6647
      • Superb II combi (3T5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      miodzik, pewnie jest jakos przeliczana bo jak bez pracy silnika i wkrecania go na obroty VAG moze sprawdzic NM? poza tym pierwszy raz spotykam ie zeby VAG pokazal moment obrotowy...
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz

      • Zoltar
        Rider
        • 2005
        • 722

        #4
        W PD jest taka możliwość

        Ale trzeba to przeliczyć, uwzględnić przełożenia skrzyni
        www.soft-car.pl
        www.chiptuning-gdansk.pl


        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
        - Wyłączanie DPF
        - Hamownia Obciążeniowa

        Komentarz

        • oolsztyniak
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6647
          • Superb II combi (3T5)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          Dokładnie tyle, że nie wiem skąd VAG wziął taki wykres :roll:
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz

          • cieplak
            Drive
            • 2007
            • 50

            #6
            nowy vag ma taka funkcje

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez cieplak
              nowy vag ma taka funkcje
              to chyba ze. o tym nie wiedzialem :roll:
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • miodzik
                Drive
                • 2007
                • 93
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Zamieszczone przez oolsztyniak
                miodzik, pewnie jest jakos przeliczana bo jak bez pracy silnika i wkrecania go na obroty VAG moze sprawdzic NM? poza tym pierwszy raz spotykam ie zeby VAG pokazal moment obrotowy...
                No jest to wykres z loga dynamicznego, zarejestrowanego podczas jazdy z pełnym butem na 3 biegu. Sprawdzałem u kumpla w dwuletniej O2 BXE, też było podobnie (trochę słabiej). Wykresy z hamowni pokazują moment na silniku, więc ciekaw jestem jak się to ma do momentu pokazywanego przez VAG-a.

                Komentarz

                • wojciech_
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 164

                  #9
                  miodzik a jaka wersja masz vaga???

                  Zamieszczone przez Zoltar
                  W PD jest taka możliwość

                  Ale trzeba to przeliczyć, uwzględnić przełożenia skrzyni
                  Zastanawiam sie czy owym vagiem mozna tak zbadac alh :?:

                  Komentarz

                  • Czader
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 145

                    #10
                    Nie mozna zbadac ALH bo jak napisano to jest dostepne tylko dla PD a jak wiadomo ALH jest na pompie VP
                    Czader

                    OCTA COMBI 2003 ALH

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Wartości momentu obrotowego wskazywane przez VAGa są ok 30Nm wyższe od wskazań z hamowni.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • miodzik
                        Drive
                        • 2007
                        • 93
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Krzych
                        Wartości momentu obrotowego wskazywane przez VAGa są ok 30Nm wyższe od wskazań z hamowni.
                        No to dupa, mam serię :x.

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          #13
                          Zamieszczone przez miodzik
                          Wykresy z hamowni pokazują moment na silniku
                          z tego co znam sie na mechanice to na chamowni mierzy sie to co jest na kołach a nie na silnku.

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez zbigniew147
                            z tego co znam sie na mechanice to na chamowni mierzy sie to co jest na kołach a nie na silnku.

                            Po 1 : Hamowni a nie Chamowni

                            Po 2: Hamownie mierzą moc na kołach jak i na silniku.
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              #15
                              Zamieszczone przez Ziomal

                              Po 2: Hamownie mierzą moc na kołach jak i na silniku.
                              A to ciekawe, to program dysponuje informacjami jakie są opry na łożyskach, przekładni.

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                zbigniew147, pooglądaj wykresy aut na naszym forum , tylko te co były robione na MAHA w nich są te wartości.
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • zbigniew147
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 482

                                  #17
                                  Rozumiem że program może mieć wpisaną wartość oporów (ale nie jest ona rzeczywistą wartością) i przez to może podawać moc i moment silnika jednakże aby uzyskać rzeczywistą wartośc mocy i momentu silnik trzeba bezposrednio podłączyć pod hamulec lub inne urządzenie pozwalajace dokonywać takich pomiarów.
                                  Wynik uzyskany z MAHA nie podaje rzeczywistej wartosci tylko przybliżoną.
                                  Pozdrawiam i nie nerwój sie na mnie bo gniew wątrobie szkodzi a lepiej ja niszczyć wódeczką.

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez zbigniew147
                                    Pozdrawiam i nie nerwój sie na mnie bo gniew wątrobie szkodzi a lepiej ja niszczyć wódeczką.
                                    Oj daleko mi do zdenerwowania.

                                    Nie wiem jaka jest granica błędu hamowni , wisi mi to
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • Garret
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1196
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      zbigniew147 jaką przybliżoną?
                                      MAHA wypluwa moc na kołach, a ponieważ mierzy też opory toczenia - otrzymujemy dane mocy/momentu na silniku :wink:
                                      Garret

                                      -----------
                                      Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                      Komentarz

                                      • zbigniew147
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 482

                                        #20
                                        A jak on mierzy opory na toczeniach, opory przekładni, opory układu wydechowego i inne?
                                        Żeby zmierzyć opory to musi porównać wartość z wałka silnika z wartościami z kół - chyba że liczy moc teoretyczną z wartości energi jaką niesie paliwo - tylko że nie zna sprawnosci silnika. A jesli nawet zapodasz jakąś sprawność to juz nie jest to rzeczywista wartość tylko przybliżona.
                                        Jesli możesz to podziel sie wiedzą skąd MAHA ma wartości oporów. Jeśli mierzy to na podstawie jakich informacji i skąd on je bierze.

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          myślę, że wszystkie interesujące Cię informacje znajdziesz u producenta

                                          WELCOME TO THE WORLD OF MAHA! Um unsere Kunden bestmöglich beraten und vor Ort versorgen zu können, haben wir ein weltumspannendes Handels- und Servi...
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • zbigniew147
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 482

                                            #22
                                            To co widze ze stony producenta to urządzenia dynamometryczne FPS2700/FPS5500 oraz LPS3000 podają rzeczywistą wartość mocy i momentu na kołach ale wartości z silnika są tylko obliczane a nie mierzone.

                                            Komentarz

                                            • miodzik
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 93
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez zbigniew147
                                              A jak on mierzy opory na toczeniach, opory przekładni, opory układu wydechowego i inne?
                                              Wystarczy ze rozpędzisz koła na biegu i wrzucisz luz. Potem juz cierpliwie czekasz aż sie samo wszystko zatrzyma. Mamy czas, mamy opory + bezwładność. Bezwładność wynikającą z masy elementów wirujących też łatwo zmierzyć. Procedura jak poprzednio, tylko tym razem hamujemy ze znanym opuźnieniem i mierzymy moment. Mamy więc bezwładność, mamy czas wybiegu, to i mamy opory na łożyskach, w przekładni (gęstość oleju) i całej reszcie aż do głównego wałka zadawczego. Wydech możemy sobie odpuścić.
                                              Czy tak się to odbywa, tego nie wiem. Są to tylko moje wywody akademickie.

                                              Do dokładniego pomiaru wartosci generowanych przez silnik służy hamownia silnikowa, a nie podwoziowa.
                                              Jednak wartość momentu na silniku wyliczona za pośrednictwem hamowni podwoziowej, będzie dokładniejsza niż wartość wyliczona przez jednostkę sterująca silnikiem. Pierwsza metoda bazuje na wartościa fizycznych, druga na parametrach pracy. A może jednak jakis przetwornik momentu siedzi w tym mototrze.

                                              Komentarz

                                              • Garret
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1196
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                #24
                                                miodzik, Twoje wywody są słuszne :wink:
                                                Garret

                                                -----------
                                                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                                Komentarz

                                                Pracuję...