ALH - chip vs wtryski od ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cieslo00
    Classic
    • 2010
    • 11

    ALH - chip vs wtryski od ASV

    Andrzejku my się bić nie musimy... my się przecież kochamy
  • wojciech_
    Ambiente
    • 2008
    • 164

    #2
    ALH - chip vs wtryski od ASV

    Witam,

    zastanawiajac sie nad podniesieniem mocy motoru ALH poczytalem zamieszczone tu posty i przyznam, ze powstal mi metlik w glowie. Interesuje mnie dolozenie ok 20koni i okolo 40Nm (tak zeby mniej wiecej wyszla seryjna 110) Okazuje sie, ze podobny efekt mozna uzyskac przez modyfikacje programu lub przez zalozenie wtryskow od ASV nie zmieniajac niczego poza tym. Poradzcie procze, czy chcac ograniczyc sie tylko do jednego z wynienionych sposobow ktorys jest rekomendowany?? Czy w przypadku zmiany samych wtryskow moga pojawiac sie jakies problemy wynikajace z niekompatybilnego softu? No i jak jest ze sprzedaza chipowanych aut (pewnie wielu z Was juz swoje zmodyfikowane autka sprzedawalo)? Wydaje sie, ze takie po przerobkach trudniej odsprzedac :/

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje
    Pozdrawiam
    W

    Komentarz

    • Zoltar
      Rider
      • 2005
      • 722

      #3
      Dobre wtryski nie kosztują 500 zł, więc polecam sam program

      Zrobić można bezpieczne 120/270 nm
      www.soft-car.pl
      www.chiptuning-gdansk.pl


      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
      - Wyłączanie DPF
      - Hamownia Obciążeniowa

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        ALH to taki dziwny silnik, ze w samej serii ma bonusa, wiec 95-98KM jest. Po wtryskach jest to 115-125KM, ale 216tkach. Trzeba tez skorygowac kat wtrysku bo sie opoznia i dawke paliwa dygnac bo sie zmniejsza.
        Najlepiej chip+wtryski, ale w tym przypadku chyba jednak lepiej czip
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • Jantar
          Classic
          • 2006
          • 36

          #5
          Re: ALH - chip vs wtryski od ASV

          Zamieszczone przez wojciech_
          Witam,

          tak zeby mniej wiecej wyszla seryjna 110..
          Mam nadzieję że wyjdzie Ci po samym programie lepiej niż 110 -ka, 110 KM ASV tam najczęściej masz 230 Nm w serii (jak jest zdrowa) a nawet kiepskie egzemplarze ALH po modzie wychodzą na jakieś 115 KM i 250-260 Nm.
          TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
          DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
          Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
          Brodnica kujawsko-pomorskie

          Komentarz

          • cybant
            Drive
            • 2008
            • 89

            #6
            zamiast gdybać to POCZYTAJ wszystko jest po 10razy.
            nie ma sęsu wirusować seryjnego ALH, bo pomimo tego że cała reszta jest ze 110KM to końcówki wtrysków są od SDI, z malutką dziurką, dając więcej koksu pompa musi przepuchać to przez wąskie gardło, wtryski źle rozpytają i w ogóle bez rewelacji, choć oczywiście 110-120KM to osiągniesz samym programem.
            ale jak zrobisz program to wydasz 1000pln i patem na wiosnę będziesz marudził, że co teraz? jakie kolejne przeróbki robić bo MAŁO! więc lepiej załóż końcówki wtryskiwaczy 216, 700-750pln plus 200pln za regulacje i przekładkę. i poproś kogoś z forum żeby Ci za flachę skorygował dawkę i kąt wtrysku (i dawkę rozruchową), wyjdzie Ci bardzo delikatnie 120-125KM i samochód będzie mniej palił, bo poprawi się rozpylenie paliwa. potem na wiosnę jak zaczniesz marudzić, że mało pojedziesz na porządnego wirusa i zapłacisz 1000pln i będziesz miał 135-145KM
            i takie rozwiązanie ja Ci rekomenduję... albo poczekaj chwilkę (do wiosny) dozbieraj do 2000pln i od razu rób wtryski 216 i program, i będziesz bardzo zadowolony

            Komentarz

            • cowboy
              Ambiente
              • 2007
              • 106

              #7
              również polecam 216 do ALH

              paru kolegów tak zrobiło i po tej operacj 125KM, auto nie dymi wcale mocno (ALH ma doładowanie jak seryjny 110 konny AFN)

              problem moze być ze sprzęgłem, jesli ma swoje przejechane to moze zacząć się slizgac

              po założeniu 216 zrobionych na 220/300 bar kąt wtrysku w ALH sie nie zmienia

              Komentarz

              • wojciech_
                Ambiente
                • 2008
                • 164

                #8
                Dzieki za informacje Panowie.
                Zastanawia mnie jednak, skad w alh po zalozeniu wtryskow 216 pojawia sie moc 125koni skoro wowczas byloby wszystko to samo co w studziesiatke?? Czy 110 ma "lagodniejszy" program??

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  Zamieszczone przez wojciech_
                  Dzieki za informacje Panowie.
                  Zastanawia mnie jednak, skad w alh po zalozeniu wtryskow 216 pojawia sie moc 125koni skoro wowczas byloby wszystko to samo co w studziesiatke?? Czy 110 ma "lagodniejszy" program??
                  ...ASV ma mniejsze seryjne wtryski (0,205) czyli w tym samym czasie przeplynie przeznie
                  mniej paliwa niz w przypadku 0,216 .
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    ASV ma 0.205 a nie 0.216 + bonusy w serii stad roznica.
                    Seryjna 110tka tez ma bonusy.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • wojciech_
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 164

                      #11
                      Bede upierdliwy i zapytam, jakie w takim razie wtryski ma alh? Ostatnio dowiaduje sie o dziwnych rzeczach po chipowaniu. Np slyszalem o leonie 2 2.0tdi schipowanym na 170km w aso seata (daja na to gwarancje) po czym stal sporo czasu w serwisie i suma sumarum palil wiecej i ciagnal gorzej niz seria (wlasciciel dostal jako auto zastepcze takiego samego 140konnego leona i do niego porownywal) Kolejne pytanie to czy polecacie 0.216 a nie 0.205 tylko dlatego, ze daja wiekszy wzrost mocy czy 0.205 sa niewzkazane?? Wnikam, bo jak wspominalem chcialbym po modyfikacjach uzyskac seryjna 110, bo nie chcialbym za bardzo obciazac silnika, ktory na zegarze ma juz 170tys a ile ma naprawde, tego nie wiem.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • kmink
                        L&K
                        • 2007
                        • 1360
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez wojciech_
                        Bede upierdliwy .........
                        powiem Ci tak, ja 1,5roku temu kupiłem 90konną octavie...zrobiona została na 160km/350Nm, po 85tyś km nadal wszystko jest ok

                        To co z tym seatem wyszło to albo wiocha a nie chip albo po prostu defekt który i tak by sie pojawił...

                        silniki 1.9 ludzie z zamknietymi oczami złożą i rozłożą, to samo z elektroniką...są mega znane, po 200-240km ludzie robia i jest wsio ok

                        wymień wtryski+chip i z 130-135km wyjdzie - będziesz zadowolony - tylko niech to zrobi tuner a nie p.wiesiek w garażu :wink: a jak nie jesteś przekonany to NIE RÓB NIC bo potem będziesz wszystko zwalał albo na chipa albo na wtryski...
                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                        www.tuneforce.pl
                        www.dpfserwis.pl

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          Zamieszczone przez wojciech_
                          jakie w takim razie wtryski ma alh?
                          Takie jak 1Z, AHU, AGR, 0.184

                          Zamieszczone przez wojciech_
                          schipowanym
                          Zamieszczone przez wojciech_
                          w aso
                          pewnie "pałer boksem" Czyli wsadzmy cos na pale, nie sprawdzajac jak sie silnik ma i jazda.

                          Zamieszczone przez wojciech_
                          Kolejne pytanie to czy polecacie 0.216 a nie 0.205 tylko dlatego, ze daja wiekszy wzrost mocy czy 0.205 sa niewzkazane??
                          Jak chcesz dobic do samej 110 serii to i 0.205 spokojnie wystarcza. Wieksze wtryki --> wieksze mozliwosci, proste.
                          Z reszta samym programem na seryjnych wtryskach spokojnie zrobisz 110KM.

                          Sam wlozylem do siebie 216tki przy nakreconych 244444km i napewno czuc przyrost mocy. Teraz tylko musze dojsc co jest nie tak, ze dmucha mi turbina za malo i przeplywomierz kuleje :wink:
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Koledzy dobrze radza...wtryski chociazby od ASV czy AHF wygeneruja wieksza moc przy mniejszym dymieniu co pozwoli oszczedzic turbine. Mozna 216 zapodac ale jak boisz sie wszystkiego to pozniej bedziesz mial powod by czegos szukac (bo to jednak hybrydy)....
                            Taka prawda ze co ma pasc to padnie i nic na to nie poradzisz. Natomiast po takich modach auto powinno mniej palic i dawac wieksza satysfakcje z jazdy.
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • krzys71
                              Drive
                              • 2008
                              • 41

                              #15
                              jestem ciekaw jak po wymianie końcówek na większe bedzie mniej palić, u mnie obecnie pali w trasie 4,6 - 4,8 w mieście tak do 6 i powiedzmy że wpakuje wieksze wtryski i zapakuje moda i spadnie mi spalanie? nie ma perpetum mobile niestety wraz ze wzrostem mocy musi skoczyc tez spalanie

                              Komentarz

                              • wojciech_
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 164

                                #16
                                4.6-4.8 po trasie i do 6 w miescie? zeby dostac taki wynik musialbym baaaardzo delikatnie traktowac pedal gazu. U mnie realne spalanie po trasie, na ktorej trzeba cos wyprzedzac (nie ekspresowej) to 5.5-6 a w miare dynamiczna (z podkresleniem na w miare miejska jazda to 7-7.5

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #17
                                  krzys71, jezeli zachowasz aktualny styl jazdy, to po DOBRYM modzie spalanie powinno lekko pojsc w dol, czego dowodem jest m.in. moje auto.
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • krzys71
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 41

                                    #18
                                    wojciech_,

                                    a może chodzi tu o optymalne wykorzystanie silnika, tak sie składa że tez nie mam lekkiej nogi ale staram sie nie katować silnika jezeli to nic nie daje :wink:

                                    dariuspolo,
                                    miąłbym kilka pytań do Ciebie ale to może na PW

                                    Komentarz

                                    • Piter
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 93

                                      #19
                                      Skoro już o Seacie i tych fabrycznych chipach, to ostatnio byłem akurat w salonie przejechać się Toledem i pytałem m.in. o to...
                                      Kosztuje on 1700, wysyłają kompa do centrali do Warszawy, a stamtąd do współpracującego tunera. Nie jest to box.
                                      Wszystko na gwarancji.
                                      Z silnika 1,9 105KM robią 135-140KM rzekomo, aczkolwiek jak komp wraca i go zamontują, to nie wiadomo ile przyrosło - jak ktoś ciekawski, to we własnym zakresie zaspokaja swoją ciekawość.


                                      123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • bradley
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1465

                                        #20
                                        Piter, strojenie na odleglosc to nie strojenie. Jednemu da tyle, drugiemu tyle. Loteria. I moge sie zalozyc ze program jest bardzo lajtowy, zeby nie bylo nieprzewidzianych zonkow i program jest tylko dla nowych egzemplarzy. A jesli ktos decyduje sie za ta kwote wysylac kompa bo chce zawirusowac egzemplarz, ktory ma juz troche przebiegu bez uprzedniej diagnozy, to to jest chyba bardziej emocjonujace niz skok na bungee bez liny.
                                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                        Komentarz

                                        • Piter
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 93

                                          #21
                                          Ja się z kolegą zgadzam... Ja tylko piszę co mi powiedział sprzedawca.

                                          Mówił też, że większość ludzi to bierze, bo akurat Toledo sprzedają obecnie tylko w jednej wersji silnikowej i wyposażeniowej w całej PL - nawiasem mówiąc całkiem fajnej, IMO.


                                          123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • bradley
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1465

                                            #22
                                            Jak ktos bierze nowke z salonu i slyszy, ze za doplata 1700zl moze miec potwora to chyb kazdy sie skusi?
                                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                            Komentarz

                                            • wojciech_
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 164

                                              #23
                                              Tak z ciekawosci - jakie bonusy maja seryjne 110tki?? Piter w podpisie masz 123KM/264Nm - to chyba nie jest seryjny bonus?

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                wojciech_, Akurat to auto bylo dosc mocne w serii mimo wtedy przebiegu juz ponad 120kkm z tego co pamietam.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Piter
                                                  Drive
                                                  • 2006
                                                  • 93

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez wojciech_
                                                  jakie bonusy maja seryjne 110tki?? Piter w podpisie masz 123KM/264Nm - to chyba nie jest seryjny bonus?
                                                  wojciech_, tak, taki miałem prezent od fabryki po 120kkm.

                                                  Maicroft, Ty to masz pamięć... Ja dopiero po zastanowieniu się doszedłem do tego, że faktycznie taki miałem wtedy przebieg...


                                                  123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...