ALH - chip vs wtryski od ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciech_
    Ambiente
    • 2008
    • 164

    #26
    heh to fajny ten prezencik dostales. Az trudno nie podejrzewac, ze ten prezent dostales nie od vw tylko na hamowni. Zastanawiam sie, czy moje alh ma cos w nadmiarze. Pewnie wyjdzie dopiero wowczas, jak zdecyduje sie na podniesienie mocy, bo 200pln na hamowni obciazeniowej za samo zaspokojenie ciekawosci to troszke duzo

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      wojciech_, To powiem inaczej, moze pomiar nie byl zrobiony na obciazeniowej a na inercyjnej hamowni, ale akurat auto Piotrka mialo najlepsze parametry z kilku shamowanych tego dnia seryjnych silnikow 110KM
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • elemenateur
        Elegance
        • 2007
        • 803

        #28
        Zamieszczone przez wojciech_
        heh to fajny ten prezencik dostales. Az trudno nie podejrzewac, ze ten prezent dostales nie od vw tylko na hamowni. Zastanawiam sie, czy moje alh ma cos w nadmiarze. Pewnie wyjdzie dopiero wowczas, jak zdecyduje sie na podniesienie mocy, bo 200pln na hamowni obciazeniowej za samo zaspokojenie ciekawosci to troszke duzo
        nie wiem czy są jakieś zdrowe, nie niedomagające silniki TDI trzymające serię. ALH do nich na pewno się nie zalicza. Mój po założeniu samych końcówek 0.216 miał 128ps!!!!
        Końcówki i 40ps więcej niż na papierze.
        Po wizycie u tunera wyszło że końcówki dały łącznie ze strojeniem +60ps

        Komentarz

        • wojciech_
          Ambiente
          • 2008
          • 164

          #29
          nie wiem czy są jakieś zdrowe, nie niedomagające silniki TDI trzymające serię. ALH do nich na pewno się nie zalicza. Mój po założeniu samych końcówek 0.216 miał 128ps!!!!
          Końcówki i 40ps więcej niż na papierze.
          Po wizycie u tunera wyszło że końcówki dały łącznie ze strojeniem +60ps [/quote]

          a ile miales przed zmiana wtryskow? moje alh podobno nie mialo zadnych zmian (podobno, dlatego ze kupilem uzywany i nie badalem na hamowni) ale byc moze, tez ma troszke wiecej niz 90hp, bo wydaje sie jezdzic lepiej, niz to co wynika z osiagow w danych technicznych

          Komentarz

          • cowboy
            Ambiente
            • 2007
            • 106

            #30
            Zamieszczone przez wojciech_
            a ile miales przed zmiana wtryskow?
            na podstawie ładnych kilku wykresów ALH jest to mniej wiecej tak

            zdrowy ALH w serii ma około 96-98KM

            po włożeniu 216 wychodzi około 123-126KM

            po wirusie około 145-155KM w zalezności od fantazji tunera, stanu pompy wtryskowej

            po założeniu turbo ze 130 i FMICa robi się około 155-165KM, oczywiście po drodze sprzęgło często powie papa

            nawet po samych 216 zaczyna się uślizgiwać jesli juz zmęczone zyciem...

            [ Dodano: Sro 10 Gru, 08 11:49 ]
            w przypadku 110-tki (AHF lub ASV) seria około 116-118KM

            po wtryskach 216 i wirusie wyniki podobnie jak ALH

            w przypadku ALH są takie fajne przyrosty bo jest to praktycznie ASV ograniczony małymi szprycami... doładowane w serii ALH jest takie jak w 110KM AFN-ie

            Komentarz

            • wojciech_
              Ambiente
              • 2008
              • 164

              #31
              Podsumowujac informacje stad, jak i z innych watkow:
              1. wkladajac do alh wtryski 216 ustawione na 230/300bar dostaje okolo 120-125koni 260-270Nm. Trzeba zmienic dawke paliwa i ewentualnie kat wtrysku. Auto moze mniej palic jednak bardziej dymi.
              2. wkladajac do alh wtryski od ASV po korekcji dawki paliwa i kata wtrysku dostaje 5-10koni i 10-20Nm wiecej niz seria. Zeby miec parametry seryjnej 110 trzeba podrasowac program.
              Przy danej jezdzie auto powinno palic mniej i nie powinno dymic.

              Poprawcie mnie prosze, jesli sie myle.

              Komentarz

              • fosforus
                Drive
                • 2009
                • 76

                #32
                Mam wątpliwość co to tematu:

                Mam AHL i w planach zmianę wtrysków i zawirusowanie.
                Obecnie stać mnie będzie tylko na jedną modyfikację i prawdopodobnie będzie to chiptuning.
                Czy jeżeli najpierw zawirusuje i uzyskam z serii około 120KM to czy jak będę chciał za jakiś czas przełożyć wtryski na 0.216nm to czy dodam następne teoretyczne 20KM i uzyskam to bez grzebania w mapach? (oczywiście idzie za tym zmiana dawki paliwa i zmiana kąta wtrysku).
                Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                Komentarz

                • Zoltar
                  Rider
                  • 2005
                  • 722

                  #33
                  Albo wtryski pierwsze, albo chip, z koniecznością korekty po montażu wtrysków
                  www.soft-car.pl
                  www.chiptuning-gdansk.pl


                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                  - Wyłączanie DPF
                  - Hamownia Obciążeniowa

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #34
                    Wybralbym pierwsze wtryski, pozniej program. Bo program>wtryski>program(korekta)
                    A po wymianie wtryskiwaczy nie zmieni sie tak drastycznie, ze trzeba bedzie ograniczac moment obrotowy.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • plasma555
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 161

                      #35
                      rób najpierw wtryski bo bawić się w późniejsze korekty które oczywiście też kosztują nie ma zbytniego sensu.
                      Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
                      http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
                      Better, faster, stronger...
                      http://www.polskajazda.pl/Profil,For...el,Tigra/32213
                      1.6 16V ....... 2.0 16V ....... 2.8 V6T ....... 1.9 TDI+ ...... EJ20T BUG ... Ej25 LEgaś

                      Komentarz

                      • fosforus
                        Drive
                        • 2009
                        • 76

                        #36
                        I rozumiem że nie ma sensu się rozdrabniać na 0.205 tylko od razu szukać 0.216.

                        Czy chodzi o coś takiego? dość drogo, 4x225


                        czy takiego? dziwne bo o połowę tańsze (ten sam sprzedawca)


                        czy szukać raczej całego kompletu?


                        W jakich silnikach seryjnie montowane były 216-stki?
                        Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                        + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez fosforus
                          W jakich silnikach seryjnie montowane były 216-stki?
                          VW Transporter 2,5 TDI 151KM AHY i AXW bądź AXG
                          Pogadaj w cowboyem, on sprzedaje wtryski.
                          i tu masz kontakt:


                          Pamiętaj, że przerabiając swoje wtryski, lub kupując od 2.5TDI musisz odwiedzić pompiarza w celu ich wyregulowania. Koszt średnio ok 50zł/sz, a więc 200zł/klp.
                          Cytat jaro4444 z forum: racinforum.pl
                          Więc po kolei:
                          - wtryski 216 to są takie, które mają końcówki z otworkami o średnicy 0,216 mm (np ASV ma 0.205, ALH 0.184),
                          - wtryski takie występują jako oryginał Bosch w silnikach od Transportera T4 150 KM 2,5 TDI w wersjach Multivan i Caravelle silniki AHY i AXW,
                          - końcówki takie produkuje też Fratelli Bosio (dystrybucja Aligator Katowice) i są one bardziej wydajne jak te Boscha,
                          - na własnej skórze przećwiczyłem, że końcówki Boscha + pompa 10 + większe turbo + Fmic dają ok 150-155 KM, a przy pompie 11 ok 165-170 KM,
                          - uważam, że osiągnięcie 180 KM na Boscha 216 nie jest zbyt realne, tu lepiej brać 230cc,
                          - końcówki 216 Boscha można kupić za ok 150 zł/szt w Diesel Centrum Polska,
                          - montaż tych końcówek w profesjonalnym zakładzie, z regulacją na dwa ciśnienia na poziomie 220/300 barów kosztuje 200 zł/4 szt wtrysków,
                          - wymiana wtrysków w starszych TDI na 216 + korekty programu pozwalają im odzyskać moc - w rodzinie mam Passata B4 AFN z 216 i na seryjnym turbo, wylocie i dolocie wypluł 140 KM i 300 Nm w szerokim zakresie - samochód nie dymi tylko puszcza "bąki" przy ostrym przyśpieszaniu.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • plasma555
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 161

                            #38
                            Zamieszczone przez fosforus
                            W jakich silnikach seryjnie montowane były 216-stki?
                            Mamy do sprzedania nowe końcówki wtrysku ( rozpylacze) włoskiej firmy Seven Diesel do wtryskiwaczy dwusprężynowych stosowanych w samochodach VW T4 2,5TDI oznaczenie silnika AHY.

                            Zamieszczone przez fosforus
                            I rozumiem że nie ma sensu się rozdrabniać na 0.205 tylko od razu szukać 0.216.
                            możesz tak a możesz inaczej. Jak masz zamiar robić coś dalej z autem to bierz 216, jak nie i chcesz poprzestać na wtryski + chip to moim zdaniem rozsądniej jest brać od ASV.

                            Cena wtrysków zależy od firmy. Do tych cen co sa podane dołóż jeszcze koszt zrobienia hybrydy z Twoich obecnych wtrysków + wystrojenie rozpylania + montaż więc sobie policz...
                            Noclegi w Centrum ZAKOPANEGO :
                            http://www.apartamentycentrum.zakopane.pl
                            Better, faster, stronger...
                            http://www.polskajazda.pl/Profil,For...el,Tigra/32213
                            1.6 16V ....... 2.0 16V ....... 2.8 V6T ....... 1.9 TDI+ ...... EJ20T BUG ... Ej25 LEgaś

                            Komentarz

                            • fosforus
                              Drive
                              • 2009
                              • 76

                              #39
                              Dziękuję panowie za odpowiedź, wiele mi to uświadomiło.
                              Udesky, dzięki za kontakt do tego sprzedawcy, szczególnie że jest z Poznania.

                              Zamieszczone przez plasma555
                              Cena wtrysków zależy od firmy. Do tych cen co sa podane dołóż jeszcze koszt zrobienia hybrydy z Twoich obecnych wtrysków + wystrojenie rozpylania + montaż więc sobie policz...
                              No fakt trzeba się przygotować na spore koszty.

                              216 Fratelli - 135,00 zł. - te jeszcze cenowo prezentują się nie najgorzej. Zakładam że mam pompę wtryskową a nie pompowtryskiwacze ops: .
                              Octavia 1 Combi 1.9TDI ALH Classic 2003r
                              + wtryski ASV + wirus = 122KM / 312Nm

                              Komentarz

                              • Rafi
                                Classic
                                • 2008
                                • 15

                                #40
                                witam
                                Podłącze się pod posta kolegi bo chciałbym zrobić podobną modyfikacje,
                                chciałbym ze swojej 90km zrobić jakieś 110-120km, tylko mam automat i nie wiem czy to czasem nie niesie za sobą jakoś innych problemów lub dodatkowych wydatków. Czy w Krakowie lub okolicach można gdzieś taką przeróbkę (sprawdzone i pewne miejsce)
                                Rafi

                                Komentarz

                                Pracuję...