super, czyli na początek pójdą 288 mm FN3.
a powiedzcie proszę gdzie kupić zwrotnice, jarzma i zaciski - w ASO, czy może znacie jakiegoś tańszego dostawcę w Warszawie (lub jej okolicach)
OT chmieljr w O1 nie bylo silnika BXE, zmien swoj profil :!:
...odnosnie tanszego dostawcy od ASO, to musisz szukac Allegro, Ebay, szroty,
warto kupic kompletne zwrotnice z czujnikami ABSu bo nie zawsze mozna bez uszkodzenia wyjac stare, poza tym w komplecie wychodzi przewaznie taniej,
lozyska dla pewnosci najleoiej zalozyc nowe, dawcy zwrotnic P&P to O1, Golf4, Bora, Leon,
dawcy zaciskow z jarzmami pod 288 to VW/Skoda/Seat/Audi wszystkie od 130ps do 150ps (150ps tylko benzyniaki, diesle przy 150ps maja juz 312mm).
chmieljr w O1 nie bylo silnika BXE, zmien swoj profil :!:
tak własnie patrzę na zmieniony profil kolegi > silnik AGR chmieljr, jeśli chcesz skutecznie poprawić skuteczność hamulców w swoim aucie to nie zapomnij o wymianie tylnego ukł. hamulcowego na tarczowy
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Nie prawda - ARL przy napędzie na przód ma 288 mm Za to Cupra 4 ma owszem 312 mm z przodu.
Gehennę z tarczmi jaką przeszedłem w moim Leonie opisałem również na tym forum. 280 umierały mi nawet po 4-5 kkm, 288 wytrzymywały dłużej, ale też ostatecznie szlag je trafił (pogięły się). Od kąd zmieniłem tarcze przód na 312 mm, a tył na 256 mm wentylowane (cały komplet z Octavi I RS) zapomniaem co to problemy z hamulcami, a skuteczność takiego ukladu była wręcz fenomenalna!!! :diabelski_usmiech
Po doświadczeniach z Leonem zamierzam zmienić 288 mm w Audi A4 na 312 mm bo wydaje mi się, że na seryjnych heblach nie hamuje a spowalnia :diabelski_usmiech
jaro4444, Widzisz mam, te same odczucia po przesiadce z OI 312mm przy seryjnej tylnej tarczy na OII seria 288mm. To drugie hamuje jakos slabo, ale po 80kkm na tarczach nie ma rantu jakiegos wyraznego, a klocki tez jeszcze na jakis czas starcza :lol:
Czy ktoś może mniej/więcej ocenić koszty wymiany tarcz w OI z 280 na 312mm (wiem wiem, nie samych tarcz lecz całego pozostałego niezbędnego inwentarza również). Jeżeli cena nie zwali mnie z nóg to może też się skuszę...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Czy ktoś może mniej/więcej ocenić koszty wymiany tarcz w OI z 280 na 312mm (wiem wiem, nie samych tarcz lecz całego pozostałego niezbędnego inwentarza również). Jeżeli cena nie zwali mnie z nóg to może też się skuszę...
Zestaw: zaciski, jarzma, tarcze, klocki =~ 1300 pln (części nowe, ale nie kupowane w ASO tylko u ludzi, którzy się ogłaszają np. na naszym forum). Do tego potrzebujesz jeszcze zwrotnice. Jeżeli kupujesz używane to możliwe, że będą w komplecie z łożyskami i czujnikami abs-u. Jeżeli nie dostaniesz używanych to koszt tych elementów (zwrotnice, łozyska, czujniki) z oficjalnego źródła =~ 1700 pln (brutto). Do tego dochodzi robocizna.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Czyli 2000,00zł trzeba liczyć, jak ktoś się pokręci po szrocie to parę stówek mniej zapłaci do tego zmiana obręczy kół z 15 na 17 bo pod 16 raczej nie wejdzie (a nawet jakby to koszt podobny i mamy 4000-5000zł jak nic.
Trzeba sobie w takim razie zadać pytanie czy nie lepiej zmienić autko na RSa :-) Pewnie wyjdzie taniej - a to i fotele i silnik no i wogóle inne autko człowiek by miał ...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Zwrotnice kompletne okolo 500-800zl do tego trzeba jarzma + zaciski od 312mm o ile zaciski sa te same co w 288mm, wiec czasem w komplecie ze zwrotnicami mozna je dostac, to jarzma mozna kupic w ASO, ale tu nie wiem jaki to koszt. Do tego tarcze 312mm wiec cena dowolna, a klocki sa te same w zaciskach 288/312 i tu tez dowolnosc cenowa.
Generalnie w 1500zl mozna zamknac sie spokojnie. Ostatnio za 2200 widzialem komplet przod 312mm/tyl 256mm zdjety prosto z auta, chyba nawet belka z tylu byla do tego.
[ Dodano: Nie 28 Gru, 08 11:39 ]
16" wystarcza w zupelosci
Nie 2000 tylko 3000 (1300 + 1700). Chyba, że poszukasz używek tak jak napisał Maicroft.
Zamieszczone przez haragon
Trzeba sobie w takim razie zadać pytanie czy nie lepiej zmienić autko na RSa :-) Pewnie wyjdzie taniej - a to i fotele i silnik no i wogóle inne autko człowiek by miał ...
cieplak, Jest tylko jeden drobny problem. To pasuje do zestawu zwrotnic, gdzie okrecane sa jarzma, a wiec do OI gdzie mamy 280mm tarcze nie bedzie to pasowac, bo jarzmo jest zintegrowane z zwrotnica.
Komentarz