zmiana standardowych 280mm tarcz hamulcocych na wytrzymalsze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MarcinS
    Classic
    • 2009
    • 1

    zmiana standardowych 280mm tarcz hamulcocych na wytrzymalsze

    Zamieszczone przez bzik13
    Specjalizują się w wielowahaczach. Robiłem tam Focusa to mogę coś o tym napisać
    Mnie interesuje specjalizacja GOLONKA chociaż na dzień dzisiejszy nie wiem, czy będę w stanie przyjechać w środę.
  • chmieljr
    Classic
    • 2008
    • 4

    #2
    zmiana standardowych 280mm tarcz hamulcocych na wytrzymalsze

    Zrobiłem 45 k km i wymieniłem już 2 komplety tarcz z przodu. Czuję, że ten który mam długo nie wytrzyma. Muszę założyć coś wytrzymalszego.

    Czytam wszystkie posty i zastanawiam się nad jednym : czy przy zmianie tarcz na większe niż 280 mm trzeba zmieniać jarzma i zwrotnice?

    A jeśli tak, to czy jest jeszcze coś innego trzeba wymienić?

    Jakie tarcze polecacie? - na razie nie chiałbym zmieniać zimowych "15calowych kasztanów" na większe, ale jak będzie trzeba, to nie ma wyjścia

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #3
      Zamieszczone przez chmieljr
      czy przy zmianie tarcz na większe niż 280 mm trzeba zmieniać jarzma i zwrotnice?
      tak, wymieniasz zwrotnice, jarzma hamulców i zaciski hamulcowe

      w 15" kasztany wsadzisz max tarcze 288 mm
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • chmieljr
        Classic
        • 2008
        • 4

        #4
        Czy tarcze 288 mm są dużo lepsze niż 280 mm, czy jeśli mam zmieniać, to wrzucać tarcze 312 mm?

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Zamieszczone przez chmieljr
          Czy tarcze 288 mm są dużo lepsze niż 280 mm, czy jeśli mam zmieniać, to wrzucać tarcze 312 mm?
          Tak, 288 są dużo lepsze od 280
          Przy zmianie na większe niż 288 musisz liczyć się również ze zmianą wielkości kół na min. 16".
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
            Zamieszczone przez chmieljr
            Czy tarcze 288 mm są dużo lepsze niż 280 mm, czy jeśli mam zmieniać, to wrzucać tarcze 312 mm?
            Tak, 288 są dużo lepsze od 280
            nie wynika to tylko z wiekszej srednicy tarcz, ale z zastosowania innego zacisku i większego klocka hamulcowego
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • bielinek
              Ambiente
              • 2008
              • 157

              #7
              W 288 jest FN 3

              Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
              ________________________________________

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                Zamieszczone przez bielinek
                W 288 jest FN 3
                ...lub ATE54 z golfa4/audi 1,8T, ale uwaga wystepuja z roznymi jarzmami 288/312 (podobno sa lepsze od FNIII)
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • chmieljr
                  Classic
                  • 2008
                  • 4

                  #9
                  super, czyli na początek pójdą 288 mm FN3.
                  a powiedzcie proszę gdzie kupić zwrotnice, jarzma i zaciski - w ASO, czy może znacie jakiegoś tańszego dostawcę w Warszawie (lub jej okolicach)

                  Komentarz

                  • dariuspolo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1168

                    #10
                    OT
                    chmieljr w O1 nie bylo silnika BXE, zmien swoj profil :!:

                    ...odnosnie tanszego dostawcy od ASO, to musisz szukac Allegro, Ebay, szroty,
                    warto kupic kompletne zwrotnice z czujnikami ABSu bo nie zawsze mozna bez uszkodzenia wyjac stare, poza tym w komplecie wychodzi przewaznie taniej,
                    lozyska dla pewnosci najleoiej zalozyc nowe, dawcy zwrotnic P&P to O1, Golf4, Bora, Leon,
                    dawcy zaciskow z jarzmami pod 288 to VW/Skoda/Seat/Audi wszystkie od 130ps do 150ps (150ps tylko benzyniaki, diesle przy 150ps maja juz 312mm).
                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                    Zuzycie paliwa

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Tylko nie kupowac z mocnych TT, Leona Cupra bo tam jest inny wahacz niz ten w OI.


                      Mozesz zadzwonic tu: 033 8107699 popytaj czy maja kompletne dwie zwrotnice z Golfa IV 1.8T albo 1.9TDI 130KM
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez chmieljr
                        powiedzcie proszę gdzie kupić zwrotnice, jarzma i zaciski
                        zobacz np tutaj: http://a3-club.net/forum/showthread....401#post297401

                        jarzma od 312 napewno szybko znajda chetnego do wymiany za jarzma z 288 mm ;]

                        w razie czego mam jeszcze gdzieś jarzma od tarcz 288 mm :diabelski_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez dariuspolo
                          chmieljr w O1 nie bylo silnika BXE, zmien swoj profil :!:
                          tak własnie patrzę na zmieniony profil kolegi > silnik AGR
                          chmieljr, jeśli chcesz skutecznie poprawić skuteczność hamulców w swoim aucie to nie zapomnij o wymianie tylnego ukł. hamulcowego na tarczowy
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • jaro4444
                            Rider
                            • 2006
                            • 508

                            #14
                            Zamieszczone przez dariuspolo
                            diesle przy 150ps maja juz 312mm).
                            Nie prawda - ARL przy napędzie na przód ma 288 mm Za to Cupra 4 ma owszem 312 mm z przodu.

                            Gehennę z tarczmi jaką przeszedłem w moim Leonie opisałem również na tym forum. 280 umierały mi nawet po 4-5 kkm, 288 wytrzymywały dłużej, ale też ostatecznie szlag je trafił (pogięły się). Od kąd zmieniłem tarcze przód na 312 mm, a tył na 256 mm wentylowane (cały komplet z Octavi I RS) zapomniaem co to problemy z hamulcami, a skuteczność takiego ukladu była wręcz fenomenalna!!! :diabelski_usmiech

                            Po doświadczeniach z Leonem zamierzam zmienić 288 mm w Audi A4 na 312 mm bo wydaje mi się, że na seryjnych heblach nie hamuje a spowalnia :diabelski_usmiech
                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              jaro4444, Widzisz mam, te same odczucia po przesiadce z OI 312mm przy seryjnej tylnej tarczy na OII seria 288mm. To drugie hamuje jakos slabo, ale po 80kkm na tarczach nie ma rantu jakiegos wyraznego, a klocki tez jeszcze na jakis czas starcza :lol:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • haragon
                                Rider
                                • 2008
                                • 310

                                #16
                                Czy ktoś może mniej/więcej ocenić koszty wymiany tarcz w OI z 280 na 312mm (wiem wiem, nie samych tarcz lecz całego pozostałego niezbędnego inwentarza również). Jeżeli cena nie zwali mnie z nóg to może też się skuszę...
                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                >>Software - rogalotti<<

                                Komentarz

                                • _tm_
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2333
                                  • Superb III (3V3)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez haragon
                                  Czy ktoś może mniej/więcej ocenić koszty wymiany tarcz w OI z 280 na 312mm (wiem wiem, nie samych tarcz lecz całego pozostałego niezbędnego inwentarza również). Jeżeli cena nie zwali mnie z nóg to może też się skuszę...
                                  Zestaw: zaciski, jarzma, tarcze, klocki =~ 1300 pln (części nowe, ale nie kupowane w ASO tylko u ludzi, którzy się ogłaszają np. na naszym forum). Do tego potrzebujesz jeszcze zwrotnice. Jeżeli kupujesz używane to możliwe, że będą w komplecie z łożyskami i czujnikami abs-u. Jeżeli nie dostaniesz używanych to koszt tych elementów (zwrotnice, łozyska, czujniki) z oficjalnego źródła =~ 1700 pln (brutto). Do tego dochodzi robocizna.
                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                  -------------------------------------------------------------------------
                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                  Komentarz

                                  • haragon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 310

                                    #18
                                    Czyli 2000,00zł trzeba liczyć, jak ktoś się pokręci po szrocie to parę stówek mniej zapłaci do tego zmiana obręczy kół z 15 na 17 bo pod 16 raczej nie wejdzie (a nawet jakby to koszt podobny i mamy 4000-5000zł jak nic.
                                    Trzeba sobie w takim razie zadać pytanie czy nie lepiej zmienić autko na RSa :-) Pewnie wyjdzie taniej - a to i fotele i silnik no i wogóle inne autko człowiek by miał ...
                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                    >>Software - rogalotti<<

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Zwrotnice kompletne okolo 500-800zl do tego trzeba jarzma + zaciski od 312mm o ile zaciski sa te same co w 288mm, wiec czasem w komplecie ze zwrotnicami mozna je dostac, to jarzma mozna kupic w ASO, ale tu nie wiem jaki to koszt. Do tego tarcze 312mm wiec cena dowolna, a klocki sa te same w zaciskach 288/312 i tu tez dowolnosc cenowa.

                                      Generalnie w 1500zl mozna zamknac sie spokojnie. Ostatnio za 2200 widzialem komplet przod 312mm/tyl 256mm zdjety prosto z auta, chyba nawet belka z tylu byla do tego.

                                      [ Dodano: Nie 28 Gru, 08 11:39 ]
                                      16" wystarcza w zupelosci
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • _tm_
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 2333
                                        • Superb III (3V3)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez haragon
                                        Czyli 2000,00zł trzeba liczyć
                                        Nie 2000 tylko 3000 (1300 + 1700). Chyba, że poszukasz używek tak jak napisał Maicroft.

                                        Zamieszczone przez haragon
                                        Trzeba sobie w takim razie zadać pytanie czy nie lepiej zmienić autko na RSa :-) Pewnie wyjdzie taniej - a to i fotele i silnik no i wogóle inne autko człowiek by miał ...
                                        Tu masz wątek na ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                        -------------------------------------------------------------------------
                                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                        Komentarz

                                        • cieplak
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 50

                                          #21


                                          ciekaw jestem tego zestawu jak to hamuje

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            cieplak, Jest tylko jeden drobny problem. To pasuje do zestawu zwrotnic, gdzie okrecane sa jarzma, a wiec do OI gdzie mamy 280mm tarcze nie bedzie to pasowac, bo jarzmo jest zintegrowane z zwrotnica.

                                            Mozna zmieniac 288 i 312mm w gore
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              #23
                                              Hmmm
                                              Czy ktoś się orientuje jaki zestaw ja mogę mieć fabrycznie założony???
                                              Z przodu i z tyłu mam tarcze.
                                              Autko z 2004 roku
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #24
                                                na 100% 280mm z przodu jeżeli podałeś dobry silnik w profilu

                                                288mm występowały w 1.9 TDI 130KM i 1.8T
                                                312mm w RS
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                • _tm_
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 2333
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez haragon
                                                  Hmmm
                                                  Czy ktoś się orientuje jaki zestaw ja mogę mieć fabrycznie założony???
                                                  Z przodu i z tyłu mam tarcze.
                                                  Autko z 2004 roku
                                                  Misiek ma rację. Masz dokładnie takie auto jak ja, więc tarcze z przodu mają 280mm.
                                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                  -------------------------------------------------------------------------
                                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...