Jak to jest z tym chipem 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kotery
    Classic
    • 2009
    • 1

    Jak to jest z tym chipem 1.9 TDI

    To może i ja się wyżale, co mnie ostatnio masakrycznie wpienia. W centrum Wawy jest kilkanaście dużych rond przez, które jeżdżą też tramwaje. Kiedyś był przepis ( i chyba nadal jest ), że nie wolno zatrzymywać się na torach, plus to, że tramwaj ma na rondzie pierwszeństwo przed tymi skręcającymi w lewo. Oczywiście wszyscy mieli to gdzieś i ładowali się na tory blokując ruch tramwajów ( które potem zjeżdżały na czerwonym blokując ruch dla kierunku prostopadłego ). Ostatnio w Wawie w celu usprawnienia skrętu w lewo na rondach pojawiają się dodatkowe sygnalizatory kierunkowe ( ze strzałką w lewo ) co jak wszystkim wiadomo ( mam nadzieje, że chociaż tutaj na OCP ) oznacza, przy zapaleniu się takiego zielonego światła, otwarcie bezkolizyjnego skrętu ( w tym wypadku w lewo ); tramwaje, piesi i zasadniczo pozostałe kierunki ruchu są wtedy wstrzymane. No i co ? Oczywiście wielka DUPA; jeden z drugą widząc stojący na przystanku ( po ich prawej stronie ) tramwaj ( który oczywiście ma już czerwone ) nie przejedzie przez te cholerne tory tylko będzie czekać i blokować skręt w lewo, aż do momentu jak zobaczy, że samochody z prostopadłego kierunku już ruszyły na zielonym.

    Może zamiast tych bezsensownych i nic nie dających bilboard-ów w rodzaju "Przed jazdą pijesz, długo nie pożyjesz...", należało by ustawić coś w rodzaju : "Baranie jak masz zielone kierunkowe to olewaj tramwaje i wypad z ronda..."
  • ksmp
    Drive
    • 2008
    • 40

    #2
    Jak to jest z tym chipem 1.9 TDI


    prosze o wytłumaczenie jak ajest różnica między chipowaniem w jakimś tam zakładzie a tym co proponuje ten gość. Proszę nie mieć skołatanych nerwów, szczególnie tych, którzy są w temacie odnośnie mojej prośby,- ale: kto pyta nie błądzi

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez ksmp
      ale: kto pyta nie błądzi
      Kto nie czyta ten błądzi :|

      Profi Tuner typu Masters , Rob555 czy inni takich samochodów robią miesięcznie 3 razy więcej aut niż ten gość i piszą własne programy. Bo wątpie aby za 400zł to nie był gotowiec i legal oprogramowanie jednak to musi się zwrócić :wink:
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        różnica zasadnicza. Bo jakiś tam zakład (wiele jest polecanych z doświadczeniem) majacy hamownię (a to podstawa) wykonuje pomiary przed chipowaniem i po chipowaniu i odrazu widać co i jak. Kliknij na baner powyżej MASTERS TUNING i poczytaj. A wiadomo, że chipowanie w dobrej firmie jest droższe, ale i od razu jest na to gwarancja. Na tą i inne oferty tego allergowicza jakoś nie ma chętnych.
        Ja, tak i wielu zastanawiało się przed chipowaniem jaką ofertę wybrać i wybór pada na znaną i polecaną firmę z odpowiednim sprzętem do kompleksowej zmiany programu, choć droższą ofertę.
        Poczytaj na forum, jest bardzo dużo o chipowaniu.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • AndiT
          Rider
          • 2008
          • 332

          #5
          Dlatego, ze jak bedzie zle napisany program to silnik moze "wyleciec Ci w powietrze". Tuner z doswiadczeniem z hamownia wiec co i jak, i wszystko widzi po modyfikacji. Dodatkowo ma wiedze ile wytrzymaja poszczegolne podzespoly a taki z allegro to chce Ci tylko sprzedac program, pewnie nawet nie wnikajac w szczegoly.
          Ja swoj pierszy samochod mialem robiony jak to "Masters" mowi na kowadle. Komp otwarty lutownica w dlon i byl tak robiony, i musialbys zobaczyc moja mine jak ja to widzialem, i uwierz mi ze nie dalbym lutowac kompa nikomu, kto nie ma doswiadczenia bo suma sumarum, jak cos jest nie tak, to i tak odbija sie to na tobie.

          Tlumaczac w inny sposob.
          Gdybys byl powaznie chory wolalbys jechac do szpitala czy do jakiejs podmiejskiej przychodni. Przeciez tu i tu lecza lekarze, ale czy na pewno nie ma roznicy?
          Odpowiedz znajdz sobie sam.
          M47N2

          Komentarz

          • rob555
            Rider
            • 2006
            • 748

            #6
            Wroclaw :diabelski_usmiech
            Za 400zl zawsze robil tam niejaki AUTOSEBA. Wpisz na kilku forach to zrozumiesz w czym rzecz. Koles idzie na ILOSC a nie na jakosc. Auta niektore jezdza bezawaryjnie ale niektore maja gruuuube problemy i okazuje sie ze kasa zanwestowana w chipsa nie ma sie nijak do kosztow napraw.
            Mialem pare jego softow w rekach. Chlop pisze chyba sam i widac ze cos kuma ale nie do konca. Niektore mapy spierdzielone masakrycznie. Generalnie rok dwa i pare silnikow wybuchnie to sie nauczy i bedzie uznanym tunerem.
            Ja i moi koledzy ktorych szanuje szanuja tez swoja prace i swoj czas. By auto bylo porzadnie zrobione trzeba kilku pomiarow, kilku przejazdzek + poprawki a to trwa i zabiera czas. Dodajac naprawde spore koszy legalnego oprogramowania i sprzetu wychodzi ze nikt nie chce za 400zl programow robic bo odpowiedzialnosc spora i zabawy jest troche.
            Autoseba (albo jego klon) idzie inna droga.....masowka pelna geba. Pytanie czy chcesz byc jednym z wielu ktorym to wyszlo bokiem?
            pozdrawiam

            Diagnostyka i tuning
            hybrydowe wtryski i turbiny
            programy na ulice jak i do sportu

            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
            www.tune-up.pl

            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              ksmp, poczytaj sobie skąd biorą wiedzę tacy "tjunerzy" : http://www.kmh24.pl/kmh24_blogWiecej...st_prosty.html :szeroki_usmiech
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • AndiT
                Rider
                • 2008
                • 332

                #8
                To jest niezle
                Moze by podczepic ten artukul pod tytulem: "TDi tuning - wybor firmy tuningowej"
                Mysle ze dla wielu osob zastanawiajacych sie nad tuningiem, artykul ten dalby do myslenia i bylby pomocny.
                M47N2

                Komentarz

                • gregorianin
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 215
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez rob555
                  Wroclaw :diabelski_usmiech
                  Za 400zl zawsze robil tam niejaki AUTOSEBA. Wpisz na kilku forach to zrozumiesz w czym rzecz. Koles idzie na ILOSC a nie na jakosc. Auta niektore jezdza bezawaryjnie ale niektore maja gruuuube problemy i okazuje sie ze kasa zanwestowana w chipsa nie ma sie nijak do kosztow napraw.
                  Byłbym troszkę bardziej ostrożny w tak publicznym wydawaniu usądów. Jestem pewien że jedne auta od Ciebie jeżdżą a inne są na złomie, zasadnicze pytanie: Z JAKIEGO powodu?
                  Bez rozpatrywania KONKRETNEGO problemu w konkretnym samochodzie trudno mowić że cokolwiek jest/było źle zrobione. Równie dobrze człowiek któremu Ty zrobisz program może zbierać silnik z drogi bo się okaże że np. miał głowicę nieudolnie spawaną. No i czy to Twoja wina że mu auto nie jeździ?
                  www.DURASOFT.pl

                  -Hamownia podwoziowa
                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                  -Diagnostyka
                  -Filtry FAP/DPF

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    gregorianin, Tuner(z dużej litery) przed przeprowadzeniem modyfikacji w silniku dokładnie sprawdzi w nim wszystko,zrobi kilka podejść próbnych z programem ,postawi na hamowni przed i po modyfikacji i w każdej chwili służy pomocą.
                    Twoje dyskusje z kolegą rob555, na temat tuningu są nie na miejscu.Nie wiesz kto to jest i co potrafi.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • AndiT
                      Rider
                      • 2008
                      • 332

                      #11
                      Nalezy jeszcze dodac ze dobry tuner nie zmodyfikuje Ci silnika jesli uzna ze silnik tego nie wytrzyma. Dodatkowo nadmienic trzeba tutaj ze tunerzy to branzowcy i ci cos znaczacy w branzy wiedza o sobie i znaja swoje mozliwosci mniej wiecej.
                      A rob555 jest OK. Nie znam go osobiscie (aby nie bylo), ale widzialem wykresy jego aut, poza tym czytalem jak zaczynal i jak okupil swoja wiedze.
                      Powiem tak, jest to praktyk z doswiadczeniem wiedzacy co sie stanie jak program bedzie zle napisany.
                      Ale jesli ktos chce kupowac program jak od sprzedawcy ze sklepu to jego wybor.
                      Przykladowo sprzedawca w sklepie informatycznym to nie programista a programy komputerowe sprzedaje.
                      Reasumujac, kazdy ma wolna wole i kazdy moze sam wybrac swojego tunera czy tjunera. Za ten wybor oczywiscie kazdy zaplaci z wlasnej kieszeni. Jedni zaplaca tylko za tuning a innych bedzie to kosztowac wiecej, np wywalona turbine, czy tloki ktore wyplyna wydechem.
                      M47N2

                      Komentarz

                      • daroo
                        Rider
                        • 2006
                        • 315

                        #12
                        to wszystko pieknie ale chcialbym przy okazji zauwazyc ze tak naprawde to dobry tuner zawsze zadba o to zeby dostarczone po modzie paliwo sie w tym cylindrze spalilo a nie wylecialo przez wydech w postaci smoliscie czarnej chmury bo oprocz dawki paliwa trzeba tez dostarczyc nieco wiecej powietrza a sam czip tego raczej nie zalatwi w efekcie masz niewielki przyrost mocy a za to dobrze okopcony zadek :lol:
                        AGR'00 123KM/264Nm

                        Komentarz

                        • rob555
                          Rider
                          • 2006
                          • 748

                          #13
                          Zamieszczone przez gregorianin
                          Bez rozpatrywania KONKRETNEGO problemu w konkretnym samochodzie trudno mowić że cokolwiek jest/było źle zrobione. Równie dobrze człowiek któremu Ty zrobisz program może zbierać silnik z drogi bo się okaże że np. miał głowicę nieudolnie spawaną. No i czy to Twoja wina że mu auto nie jeździ?
                          Jasne ze masz racje. To tylko mechanika, nawet nowe auta sie sypia po to jest instytucja gwarancji.
                          A co do konkretnego przypadku. A4 silnik ATJ 115KM opisany na streetracing.pl po sofcie Autoseby 2x turbo w wydechu. Mam ten soft do wgladu....paliwa na 170KM wlane...co jeszcze chcesz uslyszec?
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz

                          • gregorianin
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 215
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez rob555
                            Zamieszczone przez gregorianin
                            Bez rozpatrywania KONKRETNEGO problemu w konkretnym samochodzie trudno mowić że cokolwiek jest/było źle zrobione. Równie dobrze człowiek któremu Ty zrobisz program może zbierać silnik z drogi bo się okaże że np. miał głowicę nieudolnie spawaną. No i czy to Twoja wina że mu auto nie jeździ?
                            Jasne ze masz racje. To tylko mechanika, nawet nowe auta sie sypia po to jest instytucja gwarancji.
                            A co do konkretnego przypadku. A4 silnik ATJ 115KM opisany na streetracing.pl po sofcie Autoseby 2x turbo w wydechu. Mam ten soft do wgladu....paliwa na 170KM wlane...co jeszcze chcesz uslyszec?
                            Turbo nie ląduje w wydechu tak po prostu (jeśli mogę brać Twoje określenie dosłownie). Ukręcony wirnik to nie jest wina krótkiego przeładowania a smarowania. Takich rzeczy komu jak komu ale Tobie chyba tłumaczyć nie trzeba. Paliwa na 170koni, to znaczy się ile, przy jakiej prędkości obrotowej i jakim ciśnieniu. Bez tych danych to... znowu takie tylko gdybanie.

                            Zamieszczone przez daroo
                            to wszystko pieknie ale chcialbym przy okazji zauwazyc ze tak naprawde to dobry tuner zawsze zadba o to zeby dostarczone po modzie paliwo sie w tym cylindrze spalilo a nie wylecialo przez wydech w postaci smoliscie czarnej chmury bo oprocz dawki paliwa trzeba tez dostarczyc nieco wiecej powietrza a sam czip tego raczej nie zalatwi w efekcie masz niewielki przyrost mocy a za to dobrze okopcony zadek :lol:
                            Ja też chciałbym zauważyć że to wszystko robi się z poziomu programu czyli tylko i wyłącznie tzw "chip".

                            Zamieszczone przez AndiT
                            Nalezy jeszcze dodac ze dobry tuner nie zmodyfikuje Ci silnika jesli uzna ze silnik tego nie wytrzyma. Dodatkowo nadmienic trzeba tutaj ze tunerzy to branzowcy i ci cos znaczacy w branzy wiedza o sobie i znaja swoje mozliwosci mniej wiecej.
                            A rob555 jest OK. Nie znam go osobiscie (aby nie bylo), ale widzialem wykresy jego aut, poza tym czytalem jak zaczynal i jak okupil swoja wiedze.
                            Powiem tak, jest to praktyk z doswiadczeniem wiedzacy co sie stanie jak program bedzie zle napisany.
                            Ale jesli ktos chce kupowac program jak od sprzedawcy ze sklepu to jego wybor.
                            Przykladowo sprzedawca w sklepie informatycznym to nie programista a programy komputerowe sprzedaje.
                            Reasumujac, kazdy ma wolna wole i kazdy moze sam wybrac swojego tunera czy tjunera. Za ten wybor oczywiscie kazdy zaplaci z wlasnej kieszeni. Jedni zaplaca tylko za tuning a innych bedzie to kosztowac wiecej, np wywalona turbine, czy tloki ktore wyplyna wydechem.
                            Żaden tuner nie powie Ci nic o silniku prócz tego co zobaczy z zewnątrz, usłyszy i ewentualnymi pomiarami kompresji i cisnienia smarowania i endoskopii tuleji (nawiasem mowiąc ciekawe ilu to robi). A juz z całą pewnością nie będzie wiedział nic o tym że miał spawaną głowicę i przykładowo ktoś nie zrobił wstawki termicznej pomiędzy zaworami. Potem taka głowa się sypnie jak złoto...

                            Abyśmy się dobrze zrozumieli, ja NIKOGO nie namawiam do kupowania gotowców z allegro czy gdziekolwiek indziej. Raczej ostrzegam przed takim postępowaniem, ale muszę stanąć też po stronie tunerów że tak na prawdę to wiele o silniku który modyfikują nie wiedzą chociaż by się w portki zerżneli. A to że silnik sie sypnie po modzie czy nie bardziej zależy od jego stanu niż samego softu chyba że ten jest faktycznie specjalnie zrąbany.
                            www.DURASOFT.pl

                            -Hamownia podwoziowa
                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                            -Diagnostyka
                            -Filtry FAP/DPF

                            Komentarz

                            • rob555
                              Rider
                              • 2006
                              • 748

                              #15
                              Zamieszczone przez gregorianin
                              Turbo nie ląduje w wydechu tak po prostu (jeśli mogę brać Twoje określenie dosłownie). Ukręcony wirnik to nie jest wina krótkiego przeładowania a smarowania.
                              No dobra wiec wyjasnie Ci inaczej :
                              turbo rozkreca sie by utrzymac okreslona w sofcie wartosc doladowania. W tych silnikach regulacja odbywa sie przez uklad podcisnieniowy sterowany zaworkiem n75 z ECU. Czyli teoretycznie bezpiecznie....
                              Problemem jest jak jakis TJUNER dowali paliwa tyle ze inercja spalin przy wysokich obrotach rozkreca turbo bez ladu i skladu. Owszem teoretycznie powinien wpasc w notlaufa i wylaczyc ale czesto limitery tez sa wywalone w kosmos i tyle. Turbo mimo zadanego np 1.3bar pompuje 1.6 a jesli nie zrobi sie diagnozy po takim modzie to bogu ducha winny klient daje w pedzel (po to zrobil chipa) i turbiny wydechem wylatuja....
                              Dlatego czasem sramy sie z programami tak dlugo by wlasnie turbo uspokoic. Reguluje sie na sztangach itd by cisnienia byly jak najbardziej stabilne i przewidywalne. Czasem po prostu nie daje sie tego idealnie ustawic ale wtedy albo ostro tniemy moc albo ostrzegamy klienta ze walenie Vmax po autostradzie moze sie zle skonczyc...niestety czysta fizyka.
                              Tak postepuje ja, Rogal, chlopaki z Dynosoftu i jeszcze pare ludzi ktorzy wiedza co robia.

                              AUTOSEBA (domniemuje ze to ta sama osoba co w linku powyzej) dostal sterownik poczta. Wlal paliwa tyle ze jak by mnie ktos o program wyscigowy poprosil to chyba bym w tym silniku tyle nie dal. Limitery turbo ustawil duzooo ponad rosadna norme. I wyslal klientowi z powrotnem. Zadnej diagnozy, zadnego sprawdzenia. 2 turbiny w ciagu kilku tys km powiedzialy papa...... mam wiecej dodawac?

                              Zamieszczone przez gregorianin
                              Abyśmy się dobrze zrozumieli, ja NIKOGO nie namawiam do kupowania gotowców z allegro czy gdziekolwiek indziej. Raczej ostrzegam przed takim postępowaniem, ale muszę stanąć też po stronie tunerów że tak na prawdę to wiele o silniku który modyfikują nie wiedzą chociaż by się w portki zerżneli. A to że silnik sie sypnie po modzie czy nie bardziej zależy od jego stanu niż samego softu chyba że ten jest faktycznie specjalnie zrąbany.
                              Oczywiscie ze wszystkiego nie wiemy. Ale zacinajace sie sprezarki, klopoty z ukladem paliwowym czy wzglednie ogolny stan silnika mozna wybadac za pomoca Vaga i organoleptycznie. To daje mi jako tunerowi jakis zapas bezpieczenstwa. Wiadomo ktos po programie moze wpasc w kałuze zassac wody i korby pogiac i pewnie przyjdzie do mnie z reklamacja ale taka to juz robota i dlatego jak sie ma legalna firme to tyle to kosztuje. Bo w wielu przypadkach mimo ze nic nie zawiniles nieswiadomy klient przyjdzie do Ciebie bo on uwaza ze ostatni pod maske Tuner zagladal .....
                              I tu wracamy do sedna sprawy...za 400zl indywidualnie strojony program to dla mnie bajka albo koles w Caritasie dorabia. Inaczej po prostu czas spedzony na modach i ryzyko jakie to niesie jest niewspolmierne do kasy....

                              P.S jeszcze chwile o Autosebie > pamientam jak na jednym z forum napisal wprost mniejwiecej tak : jasne ze sie ucze na klientach bo na czyms musze, przeciez Wy tez nie urodziliscie sie madrzy...
                              Dla mnie bez komentarza....
                              Ja mialem swoje auto testowe, jako pierwszy na pomorzu zaczalem dlubac TDI ingerujac w mechanike, jako jeden z nielicznych w polsce w tamtym czasie mialem silnik 1.9 tdi o mocy ponad 230KM na duzej turbinie. Jaki pierwszy w polsce taka turbine wsadzilem w taki silnik w takiej budzie! Owszem ze mialem fuck-upy. Ile mniejszych turbin pogonilem wydechem to moje....ale to bylo MOJE AUTO, MOJ POLIGON MOJA TESTOWKA
                              pozdrawiam

                              Diagnostyka i tuning
                              hybrydowe wtryski i turbiny
                              programy na ulice jak i do sportu

                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                              www.tune-up.pl

                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                              Komentarz

                              • gregorianin
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 215
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez rob555
                                No dobra wiec wyjasnie Ci inaczej :
                                turbo rozkreca sie by utrzymac okreslona w sofcie wartosc doladowania. W tych silnikach regulacja odbywa sie przez uklad podcisnieniowy sterowany zaworkiem n75 z ECU. Czyli teoretycznie bezpiecznie....
                                Problemem jest jak jakis TJUNER dowali paliwa tyle ze inercja spalin przy wysokich obrotach rozkreca turbo bez ladu i skladu. Owszem teoretycznie powinien wpasc w notlaufa i wylaczyc ale czesto limitery tez sa wywalone w kosmos i tyle. Turbo mimo zadanego np 1.3bar pompuje 1.6 a jesli nie zrobi sie diagnozy po takim modzie to bogu ducha winny klient daje w pedzel (po to zrobil chipa) i turbiny wydechem wylatuja....
                                No ale to już jest mocno niepoważny soft. W takim układzie to już nikt inny jak tylko modyfikujący jest winny.

                                Zamieszczone przez rob555
                                Dlatego czasem sramy sie z programami tak dlugo by wlasnie turbo uspokoic. Reguluje sie na sztangach itd by cisnienia byly jak najbardziej stabilne i przewidywalne. Czasem po prostu nie daje sie tego idealnie ustawic ale wtedy albo ostro tniemy moc albo ostrzegamy klienta ze walenie Vmax po autostradzie moze sie zle skonczyc...niestety czysta fizyka.
                                Tak postepuje ja, Rogal, chlopaki z Dynosoftu i jeszcze pare ludzi ktorzy wiedza co robia.
                                Ja znam osobiście tylko jedną osobę która tak robi, takie podejście jest jedynym słusznym.
                                Autoseba patrzy raczej na minę klienta niż na zbyt wysoki przyrost mocy jeśli się taki przytrafi.

                                Zamieszczone przez rob555
                                AUTOSEBA (domniemuje ze to ta sama osoba co w linku powyzej) dostal sterownik poczta. Wlal paliwa tyle ze jak by mnie ktos o program wyscigowy poprosil to chyba bym w tym silniku tyle nie dal. Limitery turbo ustawil duzooo ponad rosadna norme. I wyslal klientowi z powrotnem. Zadnej diagnozy, zadnego sprawdzenia. 2 turbiny w ciagu kilku tys km powiedzialy papa...... mam wiecej dodawac?
                                Nie jestem autosebą chociaż poznałem go kiedyś osobiście. Modyfikacja wygląda mniej więcej tak, wgrać soft, przejechać się, klientowi się podoba. Następny!
                                Mój znajomy jeździ z jego softem w VB20.dti ja mu zrobiłem z seryjego 100hp 110 przez samego KTS-a, żaden soft, zwykła regulacja dawki, egr itp. Ale było po czasie mu mało i zapodał na te ustawienia soft u seby, wyszło 138koni i 270Nm. Potem coś mu padło, napisał na jakimś forum że to i tamto. Następnie przyjechał do mnie i się okazało że mu kuna pogryzła węża z IC i jak dołożył do pieca to rozerwało do reszty. Jest w mojej okolicy jeszcze kilka aut z jego softem, żaden na razie nie ma kosmicznych przepałów, żaden się nie sypnął z winy samego programu.
                                Dlatego mimo że ktoś coś robi jak robi, nie głoszę osądów na odległość tylko dopiero po zapoznaniu się z usterką można stwierdzić po czyjej stronie leży wina. Jak sam określiłeś to jest mechanika... niestety.

                                Zamieszczone przez rob555
                                Oczywiscie ze wszystkiego nie wiemy. Ale zacinajace sie sprezarki, klopoty z ukladem paliwowym czy wzglednie ogolny stan silnika mozna wybadac za pomoca Vaga i organoleptycznie. To daje mi jako tunerowi jakis zapas bezpieczenstwa. Wiadomo ktos po programie moze wpasc w kałuze zassac wody i korby pogiac i pewnie przyjdzie do mnie z reklamacja ale taka to juz robota i dlatego jak sie ma legalna firme to tyle to kosztuje. Bo w wielu przypadkach mimo ze nic nie zawiniles nieswiadomy klient przyjdzie do Ciebie bo on uwaza ze ostatni pod maske Tuner zagladal .....
                                I tu wracamy do sedna sprawy...za 400zl indywidualnie strojony program to dla mnie bajka albo koles w Caritasie dorabia. Inaczej po prostu czas spedzony na modach i ryzyko jakie to niesie jest niewspolmierne do kasy....

                                P.S jeszcze chwile o Autosebie > pamientam jak na jednym z forum napisal wprost mniejwiecej tak : jasne ze sie ucze na klientach bo na czyms musze, przeciez Wy tez nie urodziliscie sie madrzy...
                                Dla mnie bez komentarza....
                                Ja mialem swoje auto testowe, jako pierwszy na pomorzu zaczalem dlubac TDI ingerujac w mechanike, jako jeden z nielicznych w polsce w tamtym czasie mialem silnik 1.9 tdi o mocy ponad 230KM na duzej turbinie. Jaki pierwszy w polsce taka turbine wsadzilem w taki silnik w takiej budzie! Owszem ze mialem fuck-upy. Ile mniejszych turbin pogonilem wydechem to moje....ale to bylo MOJE AUTO, MOJ POLIGON MOJA TESTOWKA
                                Doświadczenie zawsze musi zostać okupione większymi lub mniejszymi kosztami, dobrze jesli to nie są koszty klientów. Pozostaje mi życzyć Ci tylko samych dobrych wyników.
                                Pozdrawiam
                                Grzegorz
                                www.DURASOFT.pl

                                -Hamownia podwoziowa
                                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                -Diagnostyka
                                -Filtry FAP/DPF

                                Komentarz

                                • Zoltar
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 722

                                  #17
                                  To świeże logi auta robionego przez "kowala" z okolic Trójmiasta

                                  Auto ma niestabilne ciśnienie zarówno na dole, jak i na wysokich obrotach. To o czym wspomniał Rob555, czyli zbyt duża dawka, która rozkręca turbo, w tym akurat przypadku zmusza turbo do pompowania 1.65 bara (seria 1.35) Drugim nie mniejszym problemem jest moment przy 1900-2000 w granicach 390 nm :roll:

                                  Auto nie jest szybkie... Przez tak ustawioną mapę paliwa morduje przeniesienie napędu, koło dwumasowe trzęsie autem jak stara pralka podłogą :shock: Na niskich biegach auto traci trakcję, a na wysokich łapie poślizg sprzęgła. Turbina wydaje z siebie dziwne dźwięki, a słychać ją z 20 metrów przy opadaniu obrotów. W przypadku długiej i forsownej trasy, sterownik nie uratuje turbiny :!:

                                  W lipcu spotkałem się z autem, które pompowało przez 500 obrotów 1.7 bara.........

                                  1491,2060.4,2059.2,41.8,,,,,,,,,,
                                  1554,2121.6,2199.6,49.0,,,,,,,,,,
                                  1596,2162.4,2340.0,55.4,,,,,,,,,,
                                  1680,2223.6,2445.3,63.0,,,,,,,,,,
                                  1743,2284.8,2375.1,55.8,,,,,,,,,,
                                  1785,2325.6,2328.3,54.6,,,,,,,,,,
                                  1848,2376.6,2328.3,52.2,,,,,,,,,,
                                  1911,2437.8,2363.4,52.2,,,,,,,,,,
                                  1953,2458.2,2410.2,54.6,,,,,,,,,,
                                  2037,2478.6,2468.7,57.4,,,,,,,,,,
                                  2100,2488.8,2503.8,58.6,,,,,,,,,,
                                  2163,2499.0,2527.2,60.6,,,,,,,,,,


                                  3066,2539.8,2562.3,76.5,,,,,,,,,,
                                  3108,2539.8,2574.0,77.3,,,,,,,,,,
                                  3171,2539.8,2585.7,78.9,,,,,,,,,,
                                  3213,2539.8,2597.4,80.5,,,,,,,,,,
                                  3276,2539.8,2609.1,81.7,,,,,,,,,,
                                  3318,2539.8,2620.8,83.7,,,,,,,,,,
                                  3360,2539.8,2632.5,86.1,,,,,,,,,,
                                  3402,2539.8,2632.5,88.1,,,,,,,,,,
                                  3465,2539.8,2632.5,90.4,,,,,,,,,,
                                  3507,2539.8,2620.8,92.4,,,,,,,,,,
                                  3549,2539.8,2620.8,93.2,,,,,,,,,,
                                  3591,2539.8,2632.5,94.4,,,,,,,,,,
                                  3633,2539.8,2632.5,94.4,,,,,,,,,,
                                  3675,2539.8,2644.2,94.4,,,,,,,,,,
                                  3717,2539.8,2644.2,94.4,,,,,,,,,,
                                  3759,2539.8,2655.9,94.4,,,,,,,,,,
                                  3780,2539.8,2655.9,94.4,,,,,,,,,,
                                  3822,2539.8,2655.9,94.0,,,,,,,,,,
                                  3864,2529.6,2655.9,94.0,,,,,,,,,,
                                  3885,2529.6,2655.9,94.4,,,,,,,,,,
                                  3927,2529.6,2655.9,94.4,,,,,,,,,,
                                  www.soft-car.pl
                                  www.chiptuning-gdansk.pl


                                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                  - Wyłączanie DPF
                                  - Hamownia Obciążeniowa

                                  Komentarz

                                  • rob555
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 748

                                    #18
                                    Nice....1.4 bar przy 1600 obr...hehehe dobre to :twisted:
                                    daj namiary na kowala :diabelski_usmiech (czyzby Mosty? )
                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz

                                    • AndiT
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 332

                                      #19
                                      Powracajac do tematu, kazdy klient sam wybiera sobie tunera albo tjunera.
                                      Jesli ktos chce jezdzic bezstresowo to mysle ze zada sobie troche trudu aby poczytac i zorientowac sie kto jest dobry, a kto nie. Jak pisalem wczesniej tunerzy to branzysci i wiedza o sobie, znajac swoje mozliwosci. Ja od ladnych kilku lat, kazdy samochod jaki mam to tuninguje. Zadajac sobie trud poznania kto pisze dobre programy a kto nie, jak do tej pory nie mialem ani silnika ani turbiny padnietej (choc jedna mam nawet w zapasie po ostatnim samochodzie). Jak do tej pory jezdzilem zawsze do Wawy. Odwazylem sie byc tez na rolkach w Unitronicu na dzialkach (nie ukrywam ze dlatego iz dostalem dobra cene) i byla to wlasnie Vectra DTH robiona na kowadle, i auto zawsze dobrze zapinalo.
                                      Od dluzszego czasu sledze rozwoj "rob555" i mysle ze nastepny samochod jaki bede mial zamiast do stolicy pojedzie do niego.
                                      Poza tym dla czytajacych ten watek napisze ze "zoltar" tez jest branzysta.
                                      M47N2

                                      Komentarz

                                      • Zoltar
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 722

                                        #20
                                        Zamieszczone przez rob555
                                        Nice....1.4 bar przy 1600 obr...hehehe dobre to :twisted:
                                        daj namiary na kowala :diabelski_usmiech (czyzby Mosty? )
                                        Mosty nie, nie wiem dokładnie kto, znam tylko "pseudo" i softy były robione dodatkowo oprócz elektryki

                                        Dawka od 1500 do 2600 = 69,7
                                        www.soft-car.pl
                                        www.chiptuning-gdansk.pl


                                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                        - Wyłączanie DPF
                                        - Hamownia Obciążeniowa

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          rob555, Chetnie popatrze :twisted:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • gregorianin
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 215
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Zoltar
                                            Dawka od 1500 do 2600 = 69,7
                                            W jakim to silniku że tak spytam? :-)
                                            www.DURASOFT.pl

                                            -Hamownia podwoziowa
                                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                            -Diagnostyka
                                            -Filtry FAP/DPF

                                            Komentarz

                                            • Jantar
                                              Classic
                                              • 2006
                                              • 36

                                              #23
                                              to drapieżnik jakiś jest - a nie tuner ;> szkodnik - może zadzwonić na straż miejską niech go uśpią albo coś ..
                                              TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
                                              DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
                                              Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
                                              Brodnica kujawsko-pomorskie

                                              Komentarz

                                              • gregorianin
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 215
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                chyba że to był jakiś ciągnik siodłowy...
                                                www.DURASOFT.pl

                                                -Hamownia podwoziowa
                                                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                                -Diagnostyka
                                                -Filtry FAP/DPF

                                                Komentarz

                                                • Zoltar
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 722

                                                  #25
                                                  Passat 130

                                                  hehe :diabelski_usmiech
                                                  www.soft-car.pl
                                                  www.chiptuning-gdansk.pl


                                                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                                  - Wyłączanie DPF
                                                  - Hamownia Obciążeniowa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...