[O2] Tarcze Tarox G88

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KyLo
    Classic
    • 2008
    • 37

    [O2] Tarcze Tarox G88

    Przy 15kkm na rok 1.8TSI, przy 20kkm trudny wybor, przy 25 i wiecej TDI wcale zle nie jest :twisted:


    Pytanie o ktorym TDI mowimy, bo 170KM nie da sie kupic 4x4, jest obecnie tylko 140KM, nie zmienia to faktu ze oba silniki na te 185KM dlubnac mozna swobodnie
  • fernando
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1890

    #2
    [O2] Tarcze Tarox G88

    Dużo słyszałem o tych tarczach: jedni mówią, że pękają, piszczą (zwłaszcza z klockiem DS Performance, który chcę założyć), a inni - wprost przeciwnie - bardzo je chwalą. Proszę o wypowiedzi osoby, które pają doświadczenie z G88, tylko darujcie uwagi typu "załóż 312", bo nie tego oczekuję... Konstruktywne wypowiedzi nagrodzę punktami

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #3
      mam dokładnie taki zestaw G88+DSy -> jak dla mnie rewela!
      Co prawda w Octavce miałem mniejsze tarcze a zestaw składał się tarcz Zimmerman+klocki green suff, ale G88 bije je na głowę jeśli chodzi o jakość hamowania.

      Przejechałem na nich ponad 40 tyś. i nie widać specjalnych śladów zużycia.
      Faktycznie przez pierwsze 3 tyś. piszczały ale teraz nie ma tego efektu, jedynie po kilku hamowaniach z wiekszej prędkości jest taki dziwny hałas jakby metro w oddali hamowało

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        #4
        Zamieszczone przez arci9
        mam dokładnie taki zestaw G88+DSy -> jak dla mnie rewela!
        To pocieszające...

        Zamieszczone przez arci9
        metro w oddali hamowało
        To jest pozytywny i prawie pożądany efekt na rozgrzanych hamulcach. Dzięki za opinię

        Komentarz

        • ufo
          L&K
          • 2008
          • 1475
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          ja się wtrącę z trochę innym motywem, otóż, znajomski mechanior mówił by uważać pierwsze 500-800 km i starać się NIE PRZEGRZEWAĆ, czyli unikać ostrych hamowań bo to jest powodem później piszczących hamulców. nie wiem ile w tym prawdy, ale jakiś sens to ma :wink:

          Komentarz

          • AndiT
            Rider
            • 2008
            • 332

            #6
            Ma sens i to bardzo duzy, bo tak klocki, jak i tarcze po wymianie musisz ulorzyc.
            Czyli jak zadbasz o zestaw hamulcowy podczas pierszych kilkuset kilometrow tak pozniej on bedzie Ci hamowal. Zreszta bylo juz o tym na forum, jak puszukasz to znajdziesz.

            arci9 jak cenowo wygladaly TAROXY G88 w porownaniu w BREMBO ORO? Orientujesz sie moze? Taniej czy drozej?

            Dla czytajacych link to TAROXA:
            M47N2

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #7
              a ja uwazam ze tarox to gowno pekajace op kilku przegrzaniach.
              Lepiej zalozyc oryginalne tarcze i lepsze klocki (np. ds 2500)

              AndiT, brembo oro to inna polka jakosciowa (drozsza niz tarox),

              na glosy mowiace ze kumpel ma i nic sie nie dzieje od razu odpowiem, przy rozmiarach mniejszych niz 312 mm tarcza ta bedzie sie dosc szybko gotowala i popeka, jest oslabiona w miejscach gdzie fabrycznie poddawana jest obrobce mechanicznej. Kilku znajomym w nie upalanych wrx-ach polecialy, w aucie upalanym pekaja przed uplywem 1000km.
              TEn sam efekt hamowania osiagnie sie przy zestawie jak wyzej (ori + ferodo ds 2500), i nic nie popeka.

              Tarox to zadna renomowana firma produkujaca hamulce, a marketingowy bullshit mozna sobie w buty wsadzic.


              ps.
              na klocku ds perf to moja skoda z fabryki wyjechala, po zmianie na ds 2500 :shock:
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                Zamieszczone przez AndiT
                arci9 jak cenowo wygladaly TAROXY G88 w porownaniu w BREMBO ORO? Orientujesz sie moze? Taniej czy drozej?
                nie mam pojecia :roll:

                a ja uwazam ze tarox to gowno pekajace op kilku przegrzaniach.
                Lepiej zalozyc oryginalne tarcze i lepsze klocki (np. ds 2500)
                może trzeba je dobrze dogrzać :lol: moje nie popękały, ale jak widać narazie jestem jedyny :wink:

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #9
                  Zamieszczone przez Jabar1975
                  Lepiej zalozyc oryginalne tarcze i lepsze klocki (np. ds 2500)
                  Jabar1975, a jak te klocki zachowują się na zimno??? Mógłbyś napisać, gdzie kupowałeś te klocki ds 2500 do skody? Jest parę tych sklepów, ale po co wyważać otwarte drzwi...

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    wg mnie zachowuja sie dokladnie tak samo jak seryjne (zibi uwazal ze trzeba je dogrzac ale wedlug mnie nic takiego nie mialo miejsca), moze tylko minimalne glosniejsze sa na zimno (pozniej sa jeszcze troche glosniejsze - zwlaszcza z wierconymi lub nacinanymi tarczami), skutecznosc hamowania jest troche wieksza niz na ds perf, za to obciazalnosc cieplna zdecydowanie wieksza, tylko pytanie czy potrzebujesz az taka. W czasach niechlubnej glupiej mlodosci jezdzac takim bkd jak twoj w sposob streetracingowy po miescie udawalo sie bez problemu zagotowac plyn i klocki Red Stuff, zeby to samo zrobic z DS Perf. potrzeba bylo jeszcze kilku ostrych hamowan, a po wymianie plynu na rbf 600 a pozniej rbf660 bylo to praktycznie niemozliwe.

                    Ja bralem od Leszka - Ferodo - chyba hamulce net,


                    do zastosowan rajdowych mam lepsze rozwiazanie niz ferodo - nazywa sie toto Carbone Loraine (albo jakos tak) i miazdzy konkurencje:
                    - przerazliwym piskiem
                    - snopami iskier
                    - niesamowita skutecznoscia hamowania
                    - odpornoscia na bardzo wysokie temperatury.
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      #11
                      Co do docierania to sytuacja się ma tak:
                      Jak masz nowy zestwa to docieranie trwa do 200km i potem już tylko eksploatacja.
                      Jak masz starą tarczę i włożysz nowy twardy klocek- czego nie polecam to docieranie będzie trwało nawet 800km i w tym czasie nie nalezy deptać do oporu (hamulce słabe i przy większej parze cierniwo pęknąć może...).
                      To tak w dwóch słowach - profesionalnie o docieraniu układów hamulcowych. Jak ktoś uważa inaczej to musi się do edukować... ;-)
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • fernando
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1890

                        #12
                        Jabar1975, dzięki za rady Chciałbym, żeby skuteczność hamowania była trochę lepsza, ale równocześnie, żeby nadawały się do jazdy na codzień, to znaczy:
                        - przyzwoicie hamowały na zimno,
                        - nie zjadały tarcz po 10000km,
                        - ich pisk nie powodował wypadania szyb w promieniu 2km.

                        Nie robię bynajmniej rajdówki ze swojej Octavii, ale, jeśli można zwiększyć skuteczność hamulców, zwłaszcza przy hamowaniu z wyższych prędkości, to ja chętnie Wydaje mi się, że Carbone Lorraine ma w ofercie też klocki do zastosowań cywilnych o wyższym współczynniku tarcia, ale ta firma jest u nas na tyle mało popularna, że dosyć ciężko jest nabyć te klocki.

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          #13
                          Jeżeli chcesz mieć naprawdę dobre hamulce to powinieneś zainwestować nie w tarcze za 1000zł tylko wymienić je na większe- wiąże się to z wyższymi kosztami, ale efekt będzie zapewne powalający informacje na ten temat znajdziesz tutaj:

                          Im większa tarcza tym mniejsza temperatura pracy a co za tym idzie większa skuteczność hamowania i mniejsza poddatność na skrzywienia pęknięcia itp (nawet przy nie firmowych zestawieniach)...

                          Jeżeli nie chcesz ingerować w układ hamulcowy to zainwestuj w tarcze dobrze wentylowane najlepiej z otworami na przelot mogą być to np:ZIMMERMANN. Dobrze wykonana tarcza nie skrzywi się przy wyższych temperaturach pracy po wjechaniu w kałużę, będzie świetnie odprowadzać gazy powstające w czasie tarcia i skutecznie chłodzić układ.

                          Do dobrych tarcz sugeruję dołożyć dobry- nie zbyt twardy klocek hamulcowy (nie do sportu- są zbyt twarde i do zwykłej jazdy się nie będą nadawać a ich skuteczność można odczuć dopiero przy dobrze rozgrzanym układzie).
                          Sugeruję zastanowić się nad taką propozycją:

                          Jest to klocek już o odpowiedniej twardości, ale nie za twardy. Dzięki tak dobranemu zestawowi będziesz miał spokój z wymianą przez nawet 100kkm. No chyba, że jeździsz bardzo ostro to zużyją się szybciej.
                          Można również do powyższych tarcz zastosować miększy klocek, ale będziesz musiał liczyć się z tym, że zużyje się on w połowie żywotności tarczy i będzie go trzeba wymienić na nowy zestaw również miękkich klocków (by mogły się szybko spasować już z częściowo zużytymi mającymi zrowkowaną powierzchnie tarczami) . Skuteczność hamowania zapewne będzie wtedy nieco mniejsza niż przy twardszym, ale prowdopodobieństwo piszczenia spadnie do minimum. ;-)
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            A jaka jest zywotnosc tych DS-ow??? Jak seryjne klocki przy normalnej jezdzie wytrzymuja 100kkm, to te ile 10-30-60kkm?? :diabelski_usmiech
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Jak seryjne klocki przy normalnej jezdzie wytrzymuja 100kkm
                              :shock: :lol: :szeroki_usmiech
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • haragon
                                Rider
                                • 2008
                                • 310

                                #16
                                Przebiegi są sprawą indywidualną i w dużej mierze uzależnioną od sposobu jazdy. W takim razie napiszę inaczej- zrobisz na nich więcej km niż na seryjnych. A skuteczność hamowania będzie wyższa.
                                A to, że na seryjnym zestawie da się zrobić 100kkm nikogo nie powinno dziwić. Potwierdzone w moim przypadku chociażby.
                                Przy ecodrivingu zapewne da się przebieg ten o 30%-40% wydłużyć, ale kto tak jeździ...
                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                >>Software - rogalotti<<

                                Komentarz

                                • fernando
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1890

                                  #17
                                  haragon, dzięki za wypowiedź w ogóle nie w temacie

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez haragon
                                    Do dobrych tarcz sugeruję dołożyć dobry- nie zbyt twardy klocek hamulcowy (nie do sportu- są zbyt twarde i do zwykłej jazdy się nie będą nadawać a ich skuteczność można odczuć dopiero przy dobrze rozgrzanym układzie).
                                    Sugeruję zastanowić się nad taką propozycją:

                                    Jest to klocek już o odpowiedniej twardości, ale nie za twardy. Dzięki tak dobranemu zestawowi będziesz miał spokój z wymianą przez nawet 100kkm. No chyba, że jeździsz bardzo ostro to zużyją się szybciej.
                                    sugeruję omijać tą propozcyję bardzo szerokim łukiem :roll: nawet seryjny klocek będzie lepszy od tego zwłaszcza przy fabrycznym zestawie 288 z BKD.

                                    Co do tytułowego Taroxa kolega w Imprezie GT po 2kkm (kiedy biły już niemiłosiernie) z radością zdjął i założył gładkie
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • Jabar1975
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3331

                                      #19
                                      Zamieszczone przez haragon
                                      tarcze dobrze wentylowane najlepiej z otworami na przelot mogą być to np:ZIMMERMANN
                                      handlujesz tym pekajacym gownem? to pytanie pierwsze, pytanie drugie ile znasz osob sciagajacych kola co 500km i czyszczacych wszystkie otwory "na wylot" aby zachowac niesamowita zdolnosc do samowentylacji i odprowadzania wszelkich prodkutow hamowania.
                                      Zamieszczone przez haragon
                                      nie do sportu- są zbyt twarde i do zwykłej jazdy się nie będą nadawać a ich skuteczność można odczuć dopiero przy dobrze rozgrzanym układzie).
                                      ile km i na jakich klockach przejechales jakims samochodem sportowym? Bo w nomenklaturze np. Ferodo klocek ds 2500 uchodzi za sportowy i hamuje juz na zimno, a np. CL z mieszanka RS6 rowniez hamuje na zimno i gwarantuje sprawnosc hamowania taka jak DS 3000 ferodo (a to juz jest hardcor)
                                      Zamieszczone przez fernando
                                      ale ta firma jest u nas na tyle mało popularna, że dosyć ciężko jest nabyć te klocki.
                                      ja sciagam do subaru przez firme Kuzaja, ale pewnie mozna gdzies na sieci znalezc ich produkty.
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      A jaka jest zywotnosc tych DS-ow??? Jak seryjne klocki przy normalnej jezdzie wytrzymuja 100kkm, to te ile 10-30-60kkm?? :diabelski_usmiech
                                      zalezy ktore DSy, zwykle Perf tyle co fabryczne (albo wiecej), 2500 pewnie 60% tego co seryjne a np. DS 3000 jakies 10% tego i przy okazji ich wymiany wymienisz tarcze :diabelski_usmiech
                                      Zamieszczone przez haragon
                                      Sugeruję zastanowić się nad taką propozycją:

                                      Jest to klocek już o odpowiedniej twardości, ale nie za twardy. Dzięki tak dobranemu zestawowi będziesz miał spokój z wymianą przez nawet 100kkm. No chyba, że jeździsz bardzo ostro to zużyją się szybciej.
                                      wyzszy model (red) palil sie po kilku hamowaniach w moim BKD (jazda miejska)

                                      Zamieszczone przez haragon
                                      A to, że na seryjnym zestawie da się zrobić 100kkm nikogo nie powinno dziwić. Potwierdzone w moim przypadku chociażby.
                                      Przy ecodrivingu zapewne da się przebieg ten o 30%-40% wydłużyć, ale kto tak jeździ...
                                      do takiej jazdy wystarcza klocki z importowanego do Polski Olcita - byly wystrugane z drewna ....
                                      nasza droga: www.wpzs.pl

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        #20
                                        Jabar1975, dzięki za fachowe rady. O wieconych tarczach typu Zimmermann Sport nawet nie myślałem, bo one pękają chyba jeszcze w magazynach

                                        Komentarz

                                        • Jabar1975
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3331

                                          #21
                                          najlepsza metoda na polepszenie hamowania i odpornosc na fading to transplantacja zestawu przedniego z RSa lub innego VAGa z 312mm.
                                          nasza droga: www.wpzs.pl

                                          Komentarz

                                          • fernando
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1890

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Jabar1975
                                            najlepsza metoda na polepszenie hamowania i odpornosc na fading to transplantacja zestawu przedniego z RSa lub innego VAGa z 312mm.
                                            To wiem, a można i jeszcze większe dawać, jednak - jak napisałem w pierwszym poście - chwilowo nie jest to możliwe, a muszę i tak zmienić klocki i tarcze. Swoją drogą od dłuższego czasu - zupełnie hipotetycznie - zastanawiam się nad skutecznością hamowania Big Brake Kitów... Sporo jest tego na rynku obecnie: K-Sport (podobno zaciski AP), Tarox (10-tłoczkowy zestaw), D2 Racing (8-tłoczkowy) i Brembo (max. to chyba 6 lub 4 tłoczki). Rozglądałem się za zestawami pod koła 17", chciaż nie wątpię, że seryjne hamulce od Golfa R32 byłyby sporo lepsze niż wymienione zestawy, ale tam to już chyba 345 mm średnicy mają tarcze...
                                            Jabar1975, jak możesz, wypowiedz się coś o wymienionych przeze mnie zestawach (średnica do 330mm). Z góry THX

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              jeżeli w Golfie R32 jest taki hamulec jak w obecnej Cuprze co sugerowałby rozmiar, to te zestawy chyba będą lepsze :roll: gdzieś czytałem o nie najlepszej odporności cieplnej hamulców z obecnego Leona Cupry. Ale szczegółów musiałbyś poszukać sam.
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • fernando
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1890

                                                #24
                                                MisiekWAW, to tym bardziej, ale i tak 18" w takim samochodzie jak Octa to nie dla mnie...

                                                Komentarz

                                                • Jabar1975
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3331

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez fernando
                                                  K-Sport (podobno zaciski AP)
                                                  marna kopia AP - bo niby skad roznica w cenie na poziomie 50%
                                                  Zamieszczone przez fernando
                                                  Tarox (10-tłoczkowy zestaw)
                                                  trudno powiedziec - jesli taki jak tarcze G88 to moja odpowiedz znasz,
                                                  Zamieszczone przez fernando
                                                  D2 Racing (8-tłoczkowy
                                                  zakaz sprzedazy w niektorych krajach EU ze wzgledu na kopiowanie rozwiazan (chyba) AP, generalnie do szybkich aut typu Impreza to shit, ale w lekkich Hondach itp ponoc dobrze sie spisuje.
                                                  Zamieszczone przez fernando
                                                  Brembo (max. to chyba 6 lub 4 tłoczki)
                                                  dobre ale na pewno drozsze od pozostalych.
                                                  oprocz tego masz jeszcze Stoptechy (amerykanskie) - dosc rozsadne pieniadze za nienajgorszy hamulec, Alcony, Ap Racing (duzo rajdowek na tym jezdzi) i ich modele cywilne sa na naprawde wysokim poziomie. Sa tez egzotyki typu Endless czy ProjektMju - ale dostepne chyba tylko w Japoni (i u Makinena )

                                                  Ilosc tloczkow nie jest zadnym wyznacznikiem (moim zdaniem), pod "normalna" felge 17 spokojnie wejda zestawy do 330mm, a nawet 340 (nie kazde), jedna uwaga - nie potrzebujesz takich hamulcow do Octavi (moim zdaniem - ale moze sie myle) bo wydasz przynajmniej 5k pln a wzrost skutecznosci w porownaniu do np. 312 bedzie niewielki (przy normalnej jezdzie) - chyba ze budujesz rajdowke - ale wtedy O jest raczej srednia baza
                                                  BBK pozwala na uzyskanie lepszej modulacji hamowania (przy bardzo dlugich zaciskach i fikusnych klockach a'la banan musi byc wiecej tloczkow bo hamowalby tylko np. srodek klocka) - ale pamietac trzeba aby zestaw ten byl zbalansowany z ukladem hamulcowym samochodu - tzn. aby nie "pochlonal" zbyt duzo sily hamowania, ktorej moze braknac dla tylu - bo i ten trzeba bedzie wymienic, a moze i pompe hamulcowa itd itp..

                                                  hamulce z R32 wymagaja chyba 18tek.
                                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...