zakaz sprzedazy w niektorych krajach EU ze wzgledu na kopiowanie rozwiazan (chyba) AP,
To nawet może być zaletą - dobry wzorzec obrali
Zamieszczone przez Jabar1975
jedna uwaga - nie potrzebujesz takich hamulcow do Octavi (moim zdaniem - ale moze sie myle)
Tak, wiem, to były rozważania raczej hipotetyczne, jak pisałem wcześniej, ale jak już mam możliwość, to spytałem, co by mnie nie nurtowało dłużej Poza tym właśnie zastanawia mnie różnica w skuteczności hamowania z dużych prędkości. Ktoś bardzo chwalił te D2 w nowym Civicku, który był robiony u Mastersa... i od tamtej pory tak mnie chyba naszło na przemyślenia.
handlujesz tym pekajacym gownem? to pytanie pierwsze, pytanie drugie ile znasz osob sciagajacych kola co 500km i czyszczacych wszystkie otwory "na wylot" aby zachowac niesamowita zdolnosc do samowentylacji i odprowadzania wszelkich prodkutow hamowania.
Mariusz, moim zdaniem trochę przesadziłeś ponieważ moje zimmermany zrobiły ponad 100kkm i są w jednym kawałku. Nawet leżą w warsztacie do obejrzenia dla chętnych. Odnośnie czyszczenia otworów, to wszystko zależy jaki klocek się założy ale fakt że co jakiś czas trzeba je przynajmniej przedmuchać sprężonym powietrzem.
O ebc się nie wypowiadam bo mam takie samo zdanie jak Ty
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Moje zimmermany maja 3,5 roku(http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=312+bond), hamuja nie pękaja, nie raz były fioletowe i świeciły w nocy podczas wygłupów na lotnisku.
Uważam ze każde tarcze da sie zajechac gdy są za małej średnicy, 280 jakiejś dobrej firmy przy możliwościach szybko przyspieszającego auta padły by momentalnie choćby by były z wysokiej półki.
Uważam że Lepiej miec większa tarczę niż małą sportową. Średnicy tarczy nie da sie oszukac potrójna ceną za zestaw, duża tarcza to duża i musi mieć dużą powierzchnię tarcia oraz możliwść odprowadzenia ciepła.
Jeśli kogos stac na zestwu po kilka tysi to niemaproblema, ale po co?... no chyba że ktos ma ponad 250-300 KM lub chce zadac szpanu w feldze 19'.
Moje 312 +dobre klocki, przewody stalowe i b.dobry płyn wystarczają jak na możliwości auta o podobnych osiągach co moje.
Jabar1975 napisał/a:
handlujesz tym pekajacym gownem? to pytanie pierwsze, pytanie drugie ile znasz osob sciagajacych kola co 500km i czyszczacych wszystkie otwory "na wylot" aby zachowac niesamowita zdolnosc do samowentylacji i odprowadzania wszelkich prodkutow hamowania.
Mariusz, moim zdaniem trochę przesadziłeś ponieważ moje zimmermany zrobiły ponad 100kkm i są w jednym kawałku
przy okazji odpowiadajac na pytanie Bonda, to znam z autopsji (w lekkim aucie rover 220sdi - popekaly mi po 15 tys km - auto nie upalane - bo nie bylo czym ), to samo w Passacie B5 1.8T - poprzedni wlasciciel zalozyl, a ja po obejrzeniu auta przy kupnie od razu zdecydowalem o wymianie - auto zrobilo na nich mniej niz 20 tys. Nie mowiac o tym ze zapchane byly tak ze po dziurkach zostalo tylko wspomnienie
Zgadzam sie w 100% z tym ze mala tarcza - chocby nie wiem jak "sportowa" - (mowa o cywilnych sportowych tarczach) nie zrekompensuje wiekszej pojemnosci cieplnej i powierzchni styku klocek tarcza jaka uzyskamy przy wiekszej tarczy.
Zamieszczone przez Bond
Średnicy tarczy nie da sie oszukac potrójna ceną za zestaw, duża tarcza to duża i musi mieć dużą powierzchnię tarcia oraz możliwść odprowadzenia ciepła.
oj mozna. Dla przykladu seryjny hamulec w STI - Brembo 4 tloczkowe i tarcza 323mm (chyba) ver. AP Racing 330 mm - 6 tloczkowy zacisk, wielkosc tarczy bardzo zblizona ver. Stoptech 345mm 6 tloczkowy zacisk pod 18 tke. Najbardziej odporny na fading i dajacy najlepsze czucie hamulca w calym zakresie to AP Racing. Najdrozszy ale nie najwiekszy. Zreszta swiecil tez najjasniej :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Bond
Moje 312 +dobre klocki, przewody stalowe i b.dobry płyn wystarczają jak na możliwości auta o podobnych osiągach co moje
moim zdaniem seryjna tarcza versus Zimmerman to bedzie taka sama zdolnosc hamowania (przy tym samym klocku) zakladajac (hipotetycznie) ze Z. nie peka to wybiera sie to co tansze :szeroki_usmiech
ps.
robil ktos z was testy ile daja np. przewody w oplocie a ile b. dobry plyn?
moim zdaniem seryjna tarcza versus Zimmerman to bedzie taka sama zdolnosc hamowania (przy tym samym klocku) zakladajac (hipotetycznie) ze Z. nie peka to wybiera sie to co tansze :szeroki_usmiech
to co Twoim zdaniem wsadzić do 'seryjnej' o2? ds performance + jaka tarcza ( wiadomo że 312)?
brakuje w jakim sensie? po kilku hamowaniach pedal wpada do podlogi, czy tez staje sie bardziej gabczasty? a moze po prostu dymia sie klocki?
Zaraz wyjdzie że mam łyżwy zamiast opon ;-) albo jeszcze coś nie takie ale nie o to tu chodzi.
A tak serio to ori gładkie tarcze made for vw/skoda czy nie lepiej do ds.perf jakichś innych powiedzmy markowych tarcz?
slavi, to wazne zeby okreslic co moze byc przyczyna "brakow" jesli objaw nr. 1 to zdecydowanie nalezy wymienic plyn (uwaga - przy sportowych plynach np rbf 660 wymiana nie rzadzej niz raz na rok - przy ostrej jezdzie co trzy, cztery upalania !!! )
pkt. 2 to moze byc plyn lub niedomaganie pompy hamulcowej,
pkt 3 to ewidentnie klocki.
Jesli auto po kilku ostrych hamowaniach ma "tepy" pedal hamulca to czas na zmiane klockow - najlepiej na ds 2500, performance moga byc troche za slabe.
trzeba pamietac ze ori tarcze to wlasnie produkt markowy (czesto brembo lub podobne) i ciezko znalezc zamiennik o podobnej trwalosci i jakosci. Jesli cena bedzie podobna to mozna szukac pelnych Brembo - a jak sa dostepne to np. takich hartowanych w oleju (maja troche ciemniejsze zabarwienie) - sa stabilniejsze (ksztaltem) po przegrzaniu.
trzeba pamietac ze ori tarcze to wlasnie produkt markowy (czesto brembo lub podobne) i ciezko znalezc zamiennik o podobnej trwalosci i jakosci. Jesli cena bedzie podobna to mozna szukac pelnych Brembo - a jak sa dostepne to np. takich hartowanych w oleju (maja troche ciemniejsze zabarwienie) - sa stabilniejsze (ksztaltem) po przegrzaniu.
I widzisz, tym sposobem dochodzimy do tego, że jak coś wybrać to raz a dobrze.
Klocek i płyn wybrany, sugerując się twoimi opiniami to ds.perf lub ds2500, płyn rbf600, 660 - ale tarcze dalej nie wiadomo które to te 'ciemniejsze' a w serwisach ostatnio markową chińszczyznę wciskają.
To ze plyn wymieniasz - to rozumiem (bo to podstawa), ze klocki dajesz inne to tez rozumiem, ale co Ty robisz z autem ze tarcze 312(mm) nie starczaja Ci?
Chcesz dobra tarcze, nie chcesz ori z salonu, masz kase, to kup BREMBO ORO i bedzie OK.
Nie bedzie Ok, to masz tylko jedno wyjscie, a mianowicie isc w wieksze rozmiary tarcz.
ale tarcze dalej nie wiadomo które to te 'ciemniejsze' a w serwisach ostatnio markową chińszczyznę wciskają.
tutaj nie chodzi o ori tarcze ktore nam chca sprzedac w ASO - piszac ori mam na mysli takie same jak te na ktorych wyjechalo auto z fabryki.
Zamieszczone przez AndiT
ale co Ty robisz z autem ze tarcze 312(mm) nie starczaja Ci?
moj znajomy jezdzi sportowo STI (w hameryce) i zawsze dziwil sie swoim kolegom, ktorzy szli w tarcze 355mm i 6 tloczkowe zaciski - a mimo to tracili hamulec pod koniec 10 km proby, a on na seryjnych zaciskach, tarczach i dobrym klocku (hawk jakis tam) mial zawsze czym sie shamowac :diabelski_usmiech najwiecej zalezy od techniki hamowania.
tutaj nie chodzi o ori tarcze ktore nam chca sprzedac w ASO - piszac ori mam na mysli takie same jak te na ktorych wyjechalo auto z fabryki.
No właśnie, które to? Gdzie kupić? Jak nie da się z fabryki wyprowadzić to co dalej? Zamiennik trzeba tylko ciągle niewiadomo które to te ciemne.
Łojeżu jak ja to lubię nie powiedzieć wprost co i gdzie kupić tylko pytania w stylu a może ty w poprzek jeździsz (bez urazy chłopaki bo wasza pomoc jest bardzo cenna).
Np superb najlżejszy nie jest i nieraz mi hebla na autobahnah brakowało mimo 312 z przodu. Wiem
wtedy nie miałem jeszcze ds. perf i płynu ale to już inna bajka i to zostawmy na ten moment.
Przyszła pora też na tarcze ... i co ? I jakoś nie mogę się dowiedzieć co (i gdzie) kupić żeby nie władować się w markową chińszczyznę i płakać że 2 tysiące albo nawet 5 wytrzymały. Jak będzie trzeba to b.oro też kupię ale skoro został przez Was wspomniany brak takiej potrzeby to cierpliwie czekam na jakieś alternatywy.
Ori czyli takie na jakich auto wyjechalo z fabryki to takie, ktore ida na 1-szy montaz.
Napisales wyzej ze Twoja ori tarcza 312(mm) nie daje rady, wiec jak zmienisz ori 312(mm) na ori 312(mm) to nic nie zmienisz, bo masz taka sama tarcze.
Jak bylo juz napisane zmien plyn i klocek to podstawa, jesli ori tarcza nie dawala rady to zmien na Brembo ORO i to wszystko co mozesz zrobic. Jak chcesz wiecej, to aby to mialo rece i nogi to tylko wieksza tarcza i tyle.
Ja tylko tutaj zadam Ci inne pytanie, na jakich felgach latasz? Stalowe moze, przykryte kolpakiem?
Jesli tak to zmien na AF, aby polepszyc wentylacje.
Ori czyli takie na jakich auto wyjechalo z fabryki to takie, ktore ida na 1-szy montaz.
czyli jakie :?: :zlosnik:
na moich tylnich tarczach było napisane jakie są, na przednich ni kuta, zatem pytam skąd mam wiedzieć na czym auto wyjechało z fabryki :?:
Zamieszczone przez AndiT
Napisales wyzej ze Twoja ori tarcza 312(mm) nie daje rady, wiec jak zmienisz ori 312(mm) na ori 312(mm) to nic nie zmienisz, bo masz taka sama tarcze.
Jak bylo juz napisane zmien plyn i klocek to podstawa, jesli ori tarcza nie dawala rady to zmien na Brembo ORO i to wszystko co mozesz zrobic. Jak chcesz wiecej, to aby to mialo rece i nogi to tylko wieksza tarcza i tyle.
Ja tylko tutaj zadam Ci inne pytanie, na jakich felgach latasz? Stalowe moze, przykryte kolpakiem?
Jesli tak to zmien na AF, aby polepszyc wentylacje.
aleś się uparł na te Oro
slavi uderz do Lecha Wójcika z hamulce.net coś Ci doradzi k a ciemniejsze Brembo to pewnie będą te wysokowęglowe Brembo które mi polecał i założyłem do Octavii.
Panowie mam pytanko takie (bo własnie planuje coś zakupić) mam 2.0tdi i zastanawiam sie nad czymś lepszym w sumie na orginalnych nie jest zle ,ale zastanawiam sie nad polepszeniem hamowania i u pytanie wiadomo załoze 312 na przod a co na tył ? (czy coś trzeba wymieniać) . aha jak bym załozył nawiercane brembo albo zimermana ----jakie są minusy czyli np.głośniejsze ,piszczące ...bo nie chciał bym byc niezadowolony... prosze o porade...
narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl
Dobi jesli chcesz w swojej BKD zmienic tarcze na 312(mm) to wiazac bedzie sie to z wymiana jeszcze paru elementow. Wymienic samej tarczy na 312(mm) po prostu sie nie da. Poszukaj to znajdziesz na forum tematy o tym. Co do tylu, to najpierw zrob przod a pozniej bedziesz myslal o tyle. Moje zdanie jest takie, ze szkoda kasy pakowac na zrobienie tylu, jak nie masz przodu, a jak zrobisz przod to powinno Ci wystarczyc skoro piszesz, ze na tym co masz teraz nie jest zle.
Jesli nie zdecydujesz sie na tarcze 312mm, to metody polepszenia hamulca masz juz opisane w tym watku.
zobaczcie przez ile postów nie padła żadna konkretna odpowiedz jakie tarcze
wypraszam sobie :foch:
Zamieszczone przez MisiekWAW
slavi uderz do Lecha Wójcika z hamulce.net coś Ci doradzi k a ciemniejsze Brembo to pewnie będą te wysokowęglowe Brembo które mi polecał i założyłem do Octavii.
Komentarz