Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pytania o zawias

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pytania o zawias

    Zamieszczone przez laurin
    Zrób podmiankę z kimś kto ma taki sam motor i będziesz wiedział
    to niestety nie jest takie proste.. bo nie znam nikogo kto by w okolicy jeździł skodą z podobnym silnikiem (180KM)..

  • #2
    pytania o zawias

    Link pytanie odnosnie gwintu do octy.Czy przy obnizeniu ponizej -40cm zmienialiscie lacznik stabilizatora na regulowany?i co myslicie o gwincie SPAX'a Error page | eBay|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
    zawias mam do wymiany i chce cos wstawic, dlatego potrzebuje dobrych rad.Dzieki.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

    Komentarz


    • #3
      dla mnie wygląda jak najzwyklejszy gwint z allegro za 1200 zł , poszukaj może znajdziesz gdzies gwint K1 a to juz jest lepsziejsza półka,
      co do wymiany łącznika stabilizatora to nie wiem

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez RALF
        dla mnie wygląda jak najzwyklejszy gwint z allegro za 1200 zł
        A szkoda, gdybyś znał troszkę firmę Spax nie napisałbyś tego.

        Zamieszczone przez boozee
        Czy przy obnizeniu ponizej -40cm zmienialiscie lacznik stabilizatora na regulowany?
        Tak, trzeba będzie zmienić łączniki, a najlepiej założyć sportowy stabi.

        Komentarz


        • #5
          KriSSo, dziekuje i punktuje
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez KriSSo
            Tak, trzeba będzie zmienić łączniki,
            zapytam się jak laik : dlaczego?
            ponieważ przy obniżeniu 35mm nic nie trzeba zmieniać wiec dlaczego przy -40mm trzeba?
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz


            • #7
              Dlatego, że przy większym obniżeniu będzie walić stabilizator - będą stuki. Po to są regulowane łączniki.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez KriSSo
                Dlatego, że przy większym obniżeniu będzie walić stabilizator - będą stuki. Po to są regulowane łączniki.
                w którym miejscu:
                1. o amortyzator - wykluczone ponieważ zwrotnica porusza się razem z wahaczem
                2. o podłużnice lub osłonę komory silnika (boczek) raczej też nie
                3. o belkę przy maglownicy :?: tylko tu zostaje ponieważ stabilizator jest tam wygięty
                być może któreś miejsce wyleciało z głowy :?:
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                  wyleciało z głowy
                  Półoś



                  Tutaj akurat na przykładzie Toledo ale to samo co Octavia.

                  Gleba była taka - jak było niżej to ocierało cały czas.



                  Dodam tylko, że sam regulowany łącznik nic nie da - testowane. Najlepiej kupić gwint z Audi S3 plus stabilizator z S3 i jest spokój.
                  Passat B4 V5+
                  Toledo TDI+

                  Komentarz


                  • #10
                    panowie, że się do tematu podłączę...

                    pytanie takie do mojej OI wrzucam 18" na ET 35 i zastanawiam się nad niższymi spręzynami ( myslałem o LOWTEC'ku - 30mm) mam jednak zgryz czy nie będę mieć kolizji z rantem błotnika ? - w sensie czy nie za nisko....?
                    impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

                    o syfie czytaj:
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

                    Komentarz


                    • #11
                      Kuman, da się z takim gwintem TDI jeździć swobodnie po Wrocławiu, czy jednak trzeb znacznie uważać. Chodzi o miskę.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz


                      • #12
                        Mast, Na tym foto co dałem są właśnie w Toledo 18x8 ET35 i wszystko ok nawet na solidnej glebie (na oko -80 lub więcej). Podejrzewam, że w Octavii też problemu nie będzie, szczególnie że planujesz jedynie skromne -30mm.

                        Udesky, Wiesz, niestety auta z płytą podwoziową z Gofa MK4 mają właśnie nisko miskę w TDI-kach i czasem jest ciężko na dużej glebie. W aucie z fotki jest zamontowana aluminiowa płyta pod silnik więc stresu nie ma żadnego, lecz bez płyty i bez doświadczenia jazdy na glebie raczej bym niżej jak -50mm nie opuszczał.
                        Passat B4 V5+
                        Toledo TDI+

                        Komentarz


                        • #13
                          Kuman, dzięki!!

                          a powiedz mi jeszcze czy dawać same sprężyny (LowTec)? Czy koniecznie jeszcze amorki - mi się wydaje że przy zmianie -30 seria ( jest w dobrym stanie) da radę....
                          impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

                          o syfie czytaj:
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

                          Komentarz


                          • #14
                            Nio dokładnie jak napisał Kuman Jak nie umie się jeździć na glebie to nie ma co glebić... a potem narzekać że się przytarło miską czy nawet ją rozwaliło... widziałem pare postów że miske na seryjnym zawiasie rozwalili :/ to masakra jak dla mnie :/ i nie wiem jak trzeba jeździć że do takiego czegoś doszło na -40, a co dopiero na serii zawiasie ja mam płyte pod silnikiem i jest ona ok 5cm od ziemi i daje rade ... nie jeżdże po krawężnikach, przed hopkami zwalniam, na trasie środek drogi jest mój i jest ok ale jak ktoś nie umie i nie docenia takiej jazdy na glebie to nie ma co się pchać w to na siłe i lepiej kupić pakiet na bezdroża
                            Tak jest teraz u mnie na 18''
                            ]"]Link ]"]Link
                            Płyta pod silnikiem tutaj ok 5cm nad ziemią a dodam że jeszcze bardziej obniże auto 8)

                            Komentarz


                            • #15
                              Mast, Ja bym polecał jednak zamontować z amorkami o skróconym skoku i zwiększonej sile tłumienia - tak żeby wszystko miało ręce i nogi. Na serii amorkach plus takie sprężyny czasem auto gorzej się prowadzi jak na całkowicie seryjnym zawiasie. Musiałbyś testować jak Ci się podoba, ja testowałem już dobrych kilka zawiasów i nic innego jak dobre gwintowane zawieszenie bym nie założył.
                              Passat B4 V5+
                              Toledo TDI+

                              Komentarz


                              • #16
                                Kuman,
                                wiesz dobre zawiasy to sa u nas w autach na których zarabiamy kasę....

                                Skodzina jest jako eco-car do taniego i bezstresowego poruszania sie po mieście.... te 18" to w ogóle przypadek :wink: też myslałem o gwincie ale pakowanie ponad 2000PLN w ia to lekka przesada.... I tak będzie tylko skodą :diabelski_usmiech

                                dlatego kombinuję cos budżetowo....., właśnie się dowiedziałem że LOWTEC'ka nie założę bo nie ma w PL do kombii :twisted: - szukam dalej - jakbyś cos wiedział daj znac :wink:
                                impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

                                o syfie czytaj:
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

                                Komentarz


                                • #17
                                  Akurat interesowała mnie jazda na gwincie z gleba większą niż 40mm.
                                  Zamieszczone przez Grze$iuuu
                                  widziałem pare postów że miske na seryjnym zawiasie rozwalili :/ to masakra jak dla mnie :/
                                  Szczerze mówiąc moim zdaniem, łatwiej rozwalić miskę przy normalnym zawiesia niż, springi progresywne + dobry amor (gazowy). Powodem jest hamowanie i pikowanie przodu, lub spora chopka, która została pokonana za szybko.
                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Kuman
                                    dobrygrzeswawa napisał/a:
                                    wyleciało z głowy


                                    Półoś
                                    dzięki, już wiem o co chodzi
                                    tylko to co na fotce to będzie właśnie jakieś -35 - -40mm i piszesz że tak jest ok
                                    więc jednak do takiego obniżenia nie trzeba zakładać żadnych regulowanych łączników tak jak to napisał kolega KriSSo,


                                    Nt. niskich springów i serii amorach było już wiele napisane. przy takich planach lepiej zostać na ori zawiasie

                                    [ Dodano: Wto 24 Lut, 09 01:16 ]
                                    Udesky, masz rację. Moja miska miała się bardzo dobrze przez 3 lata a poległa gdzie...?
                                    na przeglądzie rejestracyjnym kiedy to skurw... tzn tan diagnosta, wjeżdżał na rolki żeby hamulce sprawdzić :evil:
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      tylko to co na fotce to będzie właśnie jakieś -35 - -40mm i piszesz że tak jest ok
                                      więc jednak do takiego obniżenia nie trzeba zakładać żadnych regulowanych łączników tak jak to napisał kolega KriSSo,
                                      Proszę nie wmawiać mi zdań, których nie wypowiedziałem, bo to bardzo nie ładnie. Była mowa o obniżeniach większych od 40 mm, a nie 35 czy 40, bo przy 35-40 jest jasne, że nic nie stuka.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Grze$iuuu, Przed remontem 1-ki trzeba bylo przeleciec kilka razy z Lodzi do Katowic - murowana zmiana michy :twisted:


                                        Zima, auto stoi w garazu?? Jak nie to zapraszam w moje strony. Pojezdzimy po okolicy :diabelski_usmiech
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez KriSSo
                                          Proszę nie wmawiać mi zdań, których nie wypowiedziałem, bo to bardzo nie ładnie. Była mowa o obniżeniach większych od 40 mm, a nie 35 czy 40, bo przy 35-40 jest jasne, że nic nie stuka.
                                          ok, przepraszam, nie zauważyłem że autor wątku pisał o obniżeniu więcej niż 40mm
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            dokladnie ponizej -40.wszedlem dzis pod Octavie(jeszcze nie poskladana w jedna calosc) sprawdzic jak wyglada sprawa z przestrzenia miedzy stabilizatorem a polosia-tam jest z 10cm luzu, wiec przy zalozeniu, ze obnize go o jakies powiedzmy 8cm, to zostanie 2cm luzu, a po zamontowaniu lacznika o zmiennej dlugosci bede mogl tak wyregulowac zeby nic nie obcieralo IMHO zecz jasna ale czy udowodniona?
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Skoro już mowa o zawieszeniu, to mam do was pytanie, czy elementy zawieszenia takie jak:
                                              - łączniki
                                              - amortyzatory
                                              - sprężyny
                                              są takie same w S3, LTS, G4GTI czy O1RS?
                                              W Polsce nie ma kryzysu.
                                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                dobrygrzeswawa, Na fotce jest więcej jak -40, wydaje się mało bo naciągnięta jest niska opona. W rzeczywistości jednak nie każde auto jest równe i jednemu zaczyna obcierać przy -40, innemu przy -50. Reguły nie ma, jedno jest pewne - będzie kiedyś ocierać

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zima, auto stoi w garazu??
                                                Auto jeździ z gwintem na minimum i ma się dobrze, opłacasz wyjazd i jesteśmy (oczywiście żartuje ). Ja tam latałem na dużej glebie bez żadnych płyt pod silnikiem i nic się nie działo. Wystarczy być ostrożnym.

                                                boozee, To tylko teoria, obniż o te -80mm to pogadamy W praktyce ma się inaczej, ale o tym pisałem już wcześniej i powtarzał się nie będę.

                                                Zamieszczone przez Udesky
                                                są takie same w S3
                                                Jeśli chodzi o przód to to samo masz jeszcze w Audi TT, A3 Quattro, Golf MK4 4 Motion, Leon 4x4 (piszę tutaj o drążku stabilizatora i łącznikach) Zwykły Golf GTI ma jedynie grubszy stabi ale nie taki jak w S3 itp.
                                                Passat B4 V5+
                                                Toledo TDI+

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Grze$iuuu, Przed remontem 1-ki trzeba bylo przeleciec kilka razy z Lodzi do Katowic - murowana zmiana michy :twisted:


                                                  Zima, auto stoi w garazu?? Jak nie to zapraszam w moje strony. Pojezdzimy po okolicy :diabelski_usmiech
                                                  Auto nie stoi zimą w garażu, teraz na glebie jeżdże nawet po śniegu i jakoś daje rade, robie za pług bo to co na środku drogi zostaje (śnieg) to ja zbieram praktycznie, ale nie narzekam że za nisko czy coś :/ a uwierz mi że drogi u mnie w mieście są dziurawe jak ser szwajcarski :cry: oczywiście jest pare nowych, ładnych dróg, zdecydowana więszkość to dziurawe, jeszcze nie zrobione :/ Mimo to jazda na glebie bardzo mi się podoba i jeżdże slalomem między dziurami powtarzam jeździć na glebie trzeba umieć

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X