Wymiana turbo (zapewne)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rolland
    Classic
    • 2007
    • 22

    Wymiana turbo (zapewne)

    Tomaszek, tak smialo mozesz smigac :szeroki_usmiech
    www.tuning.opole.pl
  • czarny108
    Drive
    • 2006
    • 92

    #2
    Wymiana turbo (zapewne)

    Ponieważ mam już zrobione 173.000, a na dodatek naczytałem się ostatnio sporo o spektakularnych awariach turbin, zaczynam się zastanawiać nad profilaktyczną wymianą.
    Jednocześnie przyszedł mi do głowy pomysł, żeby korzystając z okazji zrobić 150=>210.
    Wiem, że taki silnik był montowany fabrycznie chyba w Leonie i TT. No i teraz mam pytanie, czy ktoś robił taką przeróbkę?

    Wiem, że silnik 225 ma już wzmacniane tłoki i korbowody. A 210? Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest lista różnic

    Zapewne:

    1.Inne Turbo (jakie i czy pasuje tak po prostu w miejsce tego co jest?)
    2 Wtryski (ale czy aby na pewno)
    3.Pompa (j.w.)
    4.Intercooler (większy? czy podwójny?)
    5.No i oczywiście Soft


    I czy w ogóle taka zabawa jest możliwa?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • cybant
      Drive
      • 2008
      • 89

      #3
      jeżeli działa to nic nie wymieniaj moim zdaniem, no chyba że "możliwość awari" to wytłumaczenie dla żony, to wtedy tak

      Komentarz

      • czarny108
        Drive
        • 2006
        • 92

        #4
        No to widzę, że żona też mnie pewnie przejrzy.... :-)


        Zamieszczone przez cybant
        no chyba że "możliwość awari" to wytłumaczenie dla żony, to wtedy tak

        Komentarz

        • Maru 123
          RS
          • 2008
          • 4660

          #5
          czarny108, a możesz mi wytłumaczyć po co wymieniac skoro działa? mi wczoraj stuknęło 197kkm i co? i nic a też AGU :P
          1.8T AGU L&K

          2.0TDI BKD ELEGANCE

          TOYOTA LAND CRUISER J95

          Komentarz

          • czarny108
            Drive
            • 2006
            • 92

            #6
            To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić? Niejako przy okazji, żeby żona nie zauważyła :-)
            Może mi się zaczyna kryzys wieku średniego...


            Zamieszczone przez Maru 123
            czarny108, a możesz mi wytłumaczyć po co wymieniac skoro działa? mi wczoraj stuknęło 197kkm i co? i nic a też AGU :P

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              czarny108, nadgorliwość gorsza od faszyzmu!!!!!
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • czarny108
                Drive
                • 2006
                • 92

                #8
                Słuchajcie, ale przecież mój post jest w dziale "Modyfikacje i przeróbki" :-)

                Zamieszczone przez piotrek_os
                czarny108, nadgorliwość gorsza od faszyzmu!!!!!

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Re: Wymiana turbo (zapewne)

                  Zamieszczone przez czarny108
                  Ponieważ mam już zrobione 173.000, a na dodatek naczytałem się ostatnio sporo o spektakularnych awariach turbin, zaczynam się zastanawiać nad profilaktyczną wymianą.


                  Pozdrawiam
                  teoretycznie tak......ale praktycznie tu tu od przeróbki czy modyfikacji nie zaczałes
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • czarny108
                    Drive
                    • 2006
                    • 92

                    #10
                    Re: Wymiana turbo (zapewne)

                    Dobrze, czy ktoś w taki razie "upodabniał" silnik 1.8T 150KM do 210KM?



                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    Zamieszczone przez czarny108
                    Ponieważ mam już zrobione 173.000, a na dodatek


                    naczytałem się ostatnio sporo o spektakularnych awariach turbin, zaczynam się zastanawiać nad profilaktyczną wymianą.


                    Pozdrawiam
                    teoretycznie tak......ale praktycznie tu tu od przeróbki czy modyfikacji nie zaczałes

                    Komentarz

                    • Hanz2k
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 522

                      #11
                      Z tego co pamiętam to nie. Bez specjalnych przeróbek do octy podchodzi tylko jeden model k04 (dokładnie k04-023) i nie jest on specjalnie łatwo dostępny. Wpisz w szukajkę k04-023 i znajdziesz kilka ciekawych postów.

                      BTW awaria turbiny w benzynie nie grozi rozkręceniem silnika i w konsekwencji zassaniem resztek turbiny - rozumiem że ten scenariusz trochę cię martwił.
                      Hanz2k
                      1,8 T by MT
                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                      Komentarz

                      • Zoltar
                        Rider
                        • 2005
                        • 722

                        #12
                        Dokładnie

                        Zrób program, jak będzie mało, idź dalej
                        www.soft-car.pl
                        www.chiptuning-gdansk.pl


                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                        - Wyłączanie DPF
                        - Hamownia Obciążeniowa

                        Komentarz

                        • pajczaki
                          Rider
                          • 2007
                          • 316

                          #13
                          [quote="czarny108"]To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić? Niejako przy okazji, żeby żona nie zauważyła :-)
                          Może mi się zaczyna kryzys wieku średniego...


                          he,he.. tez bym chcial w takiej cenie...
                          taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                          sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                          Komentarz

                          • czarny108
                            Drive
                            • 2006
                            • 92

                            #14
                            A w takim razie 150=>180

                            Turbina K03s, program od RS, wtryski takie jakie są a co z intercoolerem?

                            W RS jest większy, czy podwójny?

                            W jakiej kwocie może się zamknąć te dodatkowe 30KM, ale zrobione jak Pan Bóg przykazał?



                            [quote="pajczaki"]
                            Zamieszczone przez czarny108
                            To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić? Niejako przy okazji, żeby żona nie zauważyła :-)
                            Może mi się zaczyna kryzys wieku średniego...


                            he,he.. tez bym chcial w takiej cenie...

                            Komentarz

                            • Hanz2k
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 522

                              #15
                              Gadaj z kolegą Cieq. On już poszedł taką samą drogą jak planujesz.
                              Hanz2k
                              1,8 T by MT
                              :admin: bo nie użyłem Szukaj

                              Komentarz

                              • MrSpike
                                Rider
                                • 2008
                                • 295

                                #16
                                Zamieszczone przez czarny108
                                To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić?
                                Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia – przekładka na turbo K04 Niniejszy artykuł oraz załączone w nim materiały i zdjęcia podlegają ochronie przewidzianej w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystanie jego całości lub części bez zgody właścicieli praw autorskich jest zabronione. Osobom naruszającym prawa autorskie grozić będzie odpowiedzialność cywilna i karna. Temat powstał żeby pomóc tym którzy w swoich 1.8T czują potrzebe czegoś więcej niż

                                bez szans sie w 5k zamknac. jak w 10k sie zmiescisz bedzie dobrze.


                                co do roznic w rs: ciut inna turbina (wewnetrznie), inny program. reszta jak w 1.8T 150km.

                                pozdr
                                http://dobryprojekt.org

                                stage 1 - 250 / 370
                                stage 2 - 287 / 394

                                Komentarz

                                • Cube
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 61

                                  #17
                                  1.8T 180hp = 1.8T 150hp - mechanicznie nie ma zadnych roznic, jest o tym temat na forum. Ja mam program w moim ARX zrobiony na 193hp a na hamowni wyszlo 202hp zima - byc moze jest tutaj wieksze przeklamanie z powodu 4x4 ale i tak jest niezle. Samym softem dojedziesz bezpiecznie do 190hp/280nm.

                                  Komentarz

                                  • czarny108
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 92

                                    #18
                                    Jak rozumiem intercooler jest ten sam, a turbina K03s pasuje?

                                    W sumie to nie dają mi spokoju dwie rzeczy:

                                    1. Wydech: właśnie sobie uświadomiłem, że jak niemalże urwał mi się elastyczny łącznik za turbiną, auto co prawda było nieznośnie głośne, ale też jeździło zauważalnie lepiej. Czyżby rozwiązanie fabryczne było za ciasne?

                                    2. Dolot: Moim zdaniem w fabrycznym jest wada polegająca na tym, że zasysa powietrze tuż nad chłodnicą (czyli dość gorące). Pamiętam jak w moim poprzednim aucie uszczelniłem i przeniosłem tą rurę - jeździło lepiej. (oczywiście żadne "stożki" nie wchodzą w grę; toczone są boje o większy intercooler, a potem niektórzy fundują sobie zasysanie gorącego powietrza wprost z przedziału silnika, trochę to bezsensu)


                                    Zamieszczone przez Cube
                                    1.8T 180hp = 1.8T 150hp - mechanicznie nie ma zadnych roznic, jest o tym temat na forum. Ja mam program w moim ARX zrobiony na 193hp a na hamowni wyszlo 202hp zima - byc moze jest tutaj wieksze przeklamanie z powodu 4x4 ale i tak jest niezle. Samym softem dojedziesz bezpiecznie do 190hp/280nm.

                                    Komentarz

                                    • Hanz2k
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 522

                                      #19
                                      Cube, twoje twierdzenie ma zastosowanie do silników AUQ=ARX=AUM. AGU jest trochę inny - ma np.: mniejsze kanały dolotowe w głowicy (co podobno skutkuje jej większą sztywnością i trwałością ale jak na razie brak dowodów na obronę tezę o trwałości), turbinę k03, inne wtryski, pedał gazu na cięgle (nie by-wire czyli potencjometr) i jeszcze trochę innych rzeczy.
                                      Hanz2k
                                      1,8 T by MT
                                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                      Komentarz

                                      • Mach
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 349

                                        #20
                                        Myslisz sie kolego akurat AGU jest jednym z niewielu ktory ma szerokie kanaly. Zreszta potwierdzilem to na wlasne oczy wymieniajac u siebie uszczelke miedzy kolektorem ssacym na jej terminczy odpowiednik.

                                        Wybrane silniki VAG:

                                        Small Port Head
                                        Engine Codes
                                        ADR
                                        AMB
                                        AMU
                                        APT
                                        APU
                                        ARG
                                        ATC
                                        ATW
                                        AWM
                                        AWP
                                        BEA
                                        BEX
                                        BFB

                                        Large Port Head
                                        Engine Codes
                                        AEB
                                        AGU
                                        AFY
                                        A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          [quote="czarny108"]A w takim razie 150=>180

                                          Turbina K03s, program od RS, wtryski takie jakie są a co z intercoolerem?

                                          W RS jest większy, czy podwójny?

                                          W jakiej kwocie może się zamknąć te dodatkowe 30KM, ale zrobione jak Pan Bóg przykazał?



                                          Myśle że sam program powinien wystarczyć. Osobiście polecam Pana Godule z Krakowa. ale są też inne firmy.
                                          Program na hamowni pod konkretne auto- w promocji u niego chyba 1500 zł.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • Hanz2k
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 522

                                            #22
                                            Mach, popełniłem błąd. Pamiętałem post nie kolejność:

                                            oczywiście AGU ma największe kanały - patrz rysunek w wątku powyżej.
                                            Hanz2k
                                            1,8 T by MT
                                            :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                            Komentarz

                                            Pracuję...