Tomaszek, tak smialo mozesz smigac :szeroki_usmiech
Wymiana turbo (zapewne)
Zwiń
X
-
Wymiana turbo (zapewne)
Ponieważ mam już zrobione 173.000, a na dodatek naczytałem się ostatnio sporo o spektakularnych awariach turbin, zaczynam się zastanawiać nad profilaktyczną wymianą.
Jednocześnie przyszedł mi do głowy pomysł, żeby korzystając z okazji zrobić 150=>210.
Wiem, że taki silnik był montowany fabrycznie chyba w Leonie i TT. No i teraz mam pytanie, czy ktoś robił taką przeróbkę?
Wiem, że silnik 225 ma już wzmacniane tłoki i korbowody. A 210? Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest lista różnic
Zapewne:
1.Inne Turbo (jakie i czy pasuje tak po prostu w miejsce tego co jest?)
2 Wtryski (ale czy aby na pewno)
3.Pompa (j.w.)
4.Intercooler (większy? czy podwójny?)
5.No i oczywiście Soft
I czy w ogóle taka zabawa jest możliwa?
Pozdrawiam
-
-
To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić? Niejako przy okazji, żeby żona nie zauważyła :-)
Może mi się zaczyna kryzys wieku średniego...
Zamieszczone przez Maru 123czarny108, a możesz mi wytłumaczyć po co wymieniac skoro działa? mi wczoraj stuknęło 197kkm i co? i nic a też AGU :P
Komentarz
-
-
Re: Wymiana turbo (zapewne)
Zamieszczone przez czarny108Ponieważ mam już zrobione 173.000, a na dodatek naczytałem się ostatnio sporo o spektakularnych awariach turbin, zaczynam się zastanawiać nad profilaktyczną wymianą.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Re: Wymiana turbo (zapewne)
Dobrze, czy ktoś w taki razie "upodabniał" silnik 1.8T 150KM do 210KM?
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez czarny108Ponieważ mam już zrobione 173.000, a na dodatek
naczytałem się ostatnio sporo o spektakularnych awariach turbin, zaczynam się zastanawiać nad profilaktyczną wymianą.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Z tego co pamiętam to nie. Bez specjalnych przeróbek do octy podchodzi tylko jeden model k04 (dokładnie k04-023) i nie jest on specjalnie łatwo dostępny. Wpisz w szukajkę k04-023 i znajdziesz kilka ciekawych postów.
BTW awaria turbiny w benzynie nie grozi rozkręceniem silnika i w konsekwencji zassaniem resztek turbiny - rozumiem że ten scenariusz trochę cię martwił.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Dokładnie
Zrób program, jak będzie mało, idź dalejwww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
[quote="czarny108"]To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić? Niejako przy okazji, żeby żona nie zauważyła :-)
Może mi się zaczyna kryzys wieku średniego...
he,he.. tez bym chcial w takiej cenie...taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
A w takim razie 150=>180
Turbina K03s, program od RS, wtryski takie jakie są a co z intercoolerem?
W RS jest większy, czy podwójny?
W jakiej kwocie może się zamknąć te dodatkowe 30KM, ale zrobione jak Pan Bóg przykazał?
[quote="pajczaki"]Zamieszczone przez czarny108To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić? Niejako przy okazji, żeby żona nie zauważyła :-)
Może mi się zaczyna kryzys wieku średniego...
he,he.. tez bym chcial w takiej cenie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czarny108To znaczy tak...Awaria turbiny może się zakończyć fatalnie. To wiadomo. Ale taż nie będę ukrywał, że jeżeli założenie K04 ( w międzyczasie sprawdziłem) deko większych wtrysków i intercoolera i wgranie programu zamknie się powiedzmy w 5000, to dlaczego tego nie zrobić?Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia – przekładka na turbo K04 Niniejszy artykuł oraz załączone w nim materiały i zdjęcia podlegają ochronie przewidzianej w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystanie jego całości lub części bez zgody właścicieli praw autorskich jest zabronione. Osobom naruszającym prawa autorskie grozić będzie odpowiedzialność cywilna i karna. Temat powstał żeby pomóc tym którzy w swoich 1.8T czują potrzebe czegoś więcej niż
bez szans sie w 5k zamknac. jak w 10k sie zmiescisz bedzie dobrze.
co do roznic w rs: ciut inna turbina (wewnetrznie), inny program. reszta jak w 1.8T 150km.
pozdr
Komentarz
-
-
1.8T 180hp = 1.8T 150hp - mechanicznie nie ma zadnych roznic, jest o tym temat na forum. Ja mam program w moim ARX zrobiony na 193hp a na hamowni wyszlo 202hp zima - byc moze jest tutaj wieksze przeklamanie z powodu 4x4 ale i tak jest niezle. Samym softem dojedziesz bezpiecznie do 190hp/280nm.
Komentarz
-
-
Jak rozumiem intercooler jest ten sam, a turbina K03s pasuje?
W sumie to nie dają mi spokoju dwie rzeczy:
1. Wydech: właśnie sobie uświadomiłem, że jak niemalże urwał mi się elastyczny łącznik za turbiną, auto co prawda było nieznośnie głośne, ale też jeździło zauważalnie lepiej. Czyżby rozwiązanie fabryczne było za ciasne?
2. Dolot: Moim zdaniem w fabrycznym jest wada polegająca na tym, że zasysa powietrze tuż nad chłodnicą (czyli dość gorące). Pamiętam jak w moim poprzednim aucie uszczelniłem i przeniosłem tą rurę - jeździło lepiej. (oczywiście żadne "stożki" nie wchodzą w grę; toczone są boje o większy intercooler, a potem niektórzy fundują sobie zasysanie gorącego powietrza wprost z przedziału silnika, trochę to bezsensu)
Zamieszczone przez Cube1.8T 180hp = 1.8T 150hp - mechanicznie nie ma zadnych roznic, jest o tym temat na forum. Ja mam program w moim ARX zrobiony na 193hp a na hamowni wyszlo 202hp zima - byc moze jest tutaj wieksze przeklamanie z powodu 4x4 ale i tak jest niezle. Samym softem dojedziesz bezpiecznie do 190hp/280nm.
Komentarz
-
-
Cube, twoje twierdzenie ma zastosowanie do silników AUQ=ARX=AUM. AGU jest trochę inny - ma np.: mniejsze kanały dolotowe w głowicy (co podobno skutkuje jej większą sztywnością i trwałością ale jak na razie brak dowodów na obronę tezę o trwałości), turbinę k03, inne wtryski, pedał gazu na cięgle (nie by-wire czyli potencjometr) i jeszcze trochę innych rzeczy.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Myslisz sie kolego akurat AGU jest jednym z niewielu ktory ma szerokie kanaly. Zreszta potwierdzilem to na wlasne oczy wymieniajac u siebie uszczelke miedzy kolektorem ssacym na jej terminczy odpowiednik.
Wybrane silniki VAG:
Small Port Head
Engine Codes
ADR
AMB
AMU
APT
APU
ARG
ATC
ATW
AWM
AWP
BEA
BEX
BFB
Large Port Head
Engine Codes
AEB
AGU
AFYA4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
[quote="czarny108"]A w takim razie 150=>180
Turbina K03s, program od RS, wtryski takie jakie są a co z intercoolerem?
W RS jest większy, czy podwójny?
W jakiej kwocie może się zamknąć te dodatkowe 30KM, ale zrobione jak Pan Bóg przykazał?
Myśle że sam program powinien wystarczyć. Osobiście polecam Pana Godule z Krakowa. ale są też inne firmy.
Program na hamowni pod konkretne auto- w promocji u niego chyba 1500 zł.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz