[O2] Wymiana tarcz + Klocków na RS-owe ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bartolomeo6
    Classic
    • 2010
    • 15

    [O2] Wymiana tarcz + Klocków na RS-owe ?

    1. karlito1982 ( KAROL )
    2. pato.TDi ( pato.TDi)
    3. oolsztyniak (małe o na początku)
    4. Daniel i Asia (jak napis wejdzie - daj znać)
    5. c0nn3ct (c0nn3ct)
    6. RAZORBACK (RAZORBACK)
    7. jark7 (JARK7)
  • Jacek G
    Drive
    • 2009
    • 87

    #2
    [O2] Wymiana tarcz + Klocków na RS-owe ?

    Szanowni,
    Mam dylemat,
    a.) czeka mnie wymiana kompletu tył/przód: tarcze + klocki
    b.) chcę podnieść moc dwuetapowo
    a.1) do ok 130/140 KM a w przyszłości....
    a.2) jak już będzie karetka to pompę od BMN-a i do około 170/180 KM :lol:

    Hamulce to podstawa i bezpieczeństwo - jakie założyć ? standard jak dla 1.9 TDI (wystarczą?) czy też pchać się w inne (jakie?)...

    p.s.
    Oczywiste jest też to, że to nie jest dla sportu tylko dla bezpieczeństwa, a po drugie krezusem się nie jest - więc koszt jest ważny .....

    Podajcie jakieś wasze przemyślenia i może namiary gdzie i co kupić.....

    Auto to O2 combi , 155 000 przebiegu, 4x4 , ....
    Pozdrowienia
    Jacek
    Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
    Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
    Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez Jacek G
      Hamulce to podstawa i bezpieczeństwo - jakie założyć ? standard jak dla 1.9 TDI (wystarczą?) czy też pchać się w inne (jakie?)...
      może od RS-ki ? gdzieś był na forum opis co jest potrzebne.
      Zamieszczone przez Jacek G
      a.2) jak już będzie karetka to pompę od BMN-a i do około 170/180 KM :lol:
      Możesz mi wyjaśnić po co pompka do BMN-a ? bo na tym co masz to dmuchawa do wymiany i te 170-180 uzyskasz bez wymiany innych podzespołów.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        przy hamulcach z rsa trzeba tez pamiętać że chyba koła 15 nie wchodzą już :roll:
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • Jacek G
          Drive
          • 2009
          • 87

          #5
          loru
          A może ATE 312 mm na przód a tył seria ? - da się tak ?, nie będzie jakiegoś ZONK-a ...?

          A na jaką dmuchawę ? jak dołożę tą z BKD to nadal pracować będzie na styku i bez zapasu mocy.... a zresztą są słabe te seryjne (przynajmniej wtajemniczeni tak nam wmawiają)

          Maru 123

          Właśnie mam te nieszczęsne 15" ops: ... i kasy brak na zakup nowych.... :evil:
          Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
          Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
          Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            Jacek G, ale dopytaj jeswzcze bo na 100%ni jestem pewien
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Tam seryjnie masz hamulce 280mm, a wiec zmiana na 312mm to znaczny koszt tak samo na 288 bo zwrotnica jest inna.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Jacek G, jak nie masz zamiaru poszerzyć opon z 195 lub 205 na szersze to daruj sobie zmianę hamulców na te od RS. Po pierwsze wydasz kasę a efekt będzie nieadekwatny do kosztów, ponieważ opony będą miały za słabą przyczepność i w ekstremalnych sytuacjach średnio to pomorze. A do normalnej jazdy seryjne wystarczają i nieźle się sprawują.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • Jacek G
                  Drive
                  • 2009
                  • 87

                  #9
                  Maicroft
                  Do kogo u nas uderzać ? o ocenę szans i kosztów
                  DGW ?
                  Bogumił ?
                  MR Motor ?
                  Master ?
                  Jacek
                  Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                  Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                  Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                  Komentarz

                  • Maru 123
                    RS
                    • 2008
                    • 4660

                    #10
                    ostatnio na allegro widziałem komplet używanych hebli na przód o d rski za 800zł
                    1.8T AGU L&K

                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Jacek G
                      A może ATE 312 mm na przód a tył seria ? - da się tak ?, nie będzie jakiegoś ZONK-a ...?
                      i tak większość hamowania odbywa się przodem więc jak dla mnie to tył może zostać ori, pamiętaj o jeszcze jednej rzeczy a mianowicie, że jak zmienisz cheble na większe to dobrze jest przekodować ABS/ESP żeby rozdzielał inaczej siłą hamowania, więcej na ten temat znajdziesz na SCP poszukaj tematu Kodowanie ABS/ESP po zmianie hamulcy, felg na większe itp
                      Zamieszczone przez Jacek G
                      A na jaką dmuchawę ? jak dołożę tą z BKD to nadal pracować będzie na styku i bez zapasu mocy.... a zresztą są słabe te seryjne (przynajmniej wtajemniczeni tak nam wmawiają)
                      pogadaj z kolega rob555 http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=1922 on posiada w ofercie jakąś hybrydę budowaną na bazie ori dmuchawy właśnie do BKC, BXE, szczegółów nie znam ale był wątek na ten temat i wspominał że ładnie to chodzi i w granicach 170-180KM można wycisnąć bez uszczerbku na pozostałych podzespołach a i dmuchawa ponoć pracuje z zapasem.
                      Zamieszczone przez Jacek G
                      Właśnie mam te nieszczęsne 15" ops: ... i kasy brak na zakup nowych.... :evil:
                      no to z hamulcami nie powalczysz puku nie zmienisz na minimum 16"
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • Jacek G
                        Drive
                        • 2009
                        • 87

                        #12
                        loru,
                        Muszę głębiej pogrzebać i dowiedzieć się co i jak trzeba modyfikować przy hamulcach -bo jak widze poruszam się po omacku (vide post maicrofta) ....szkoda trochę że "zachodni diabli" wzięli archiwum i pewnie część wiedzy uciekła....

                        Co do Rob555 - to ta hybrydka to byłaby pieśń przyszłości, na razie oryginał dmucha i nie jęczy, więc raczej nie będę ruszał...

                        Pozdrowienia
                        Jacek

                        Może wpadnę na spota to znajdę jakąś wiedzę "on line" :lol:
                        Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                        Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                        Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                        Komentarz

                        • scr008
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 191

                          #13
                          a co myslicie o klocach EBC Green? Jest wg Was sens pakować się w takie klocki na tarczach 280 Brembo standardowych ? Czy raczej bezsensowne wydawanie pieniedzy...?
                          Virus injected!

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #14
                            scr008, imo lepszy efekt dadzą seryjne 288mm
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Tak tylko do seryjnych 288 trzeba zwrotnice, nowe tarcze, zaciski, klocki - slowem wszystko. To juz lepiej wkladac 312mm.


                              Co do EBC GS, to wkleje post goscia ktory upala Abarta 500

                              Zamieszczone przez frytol
                              Przed wyjazdem na tor na EBC zrobilem delikatnie jakies 280km zeby jakos je dotrzec. Po 2 pierwszych kolkach bylem zalamany bo po zrobieniu kolka studzacego z klockow sie dymilo i smierdzialo spalenizna, a po obejrzeniu ich przez felge zauwazylem, ze sa wrecz zweglone (bok klocka caly w bablach i takim siwym popiole). Zdjelismy zacisk i okazalo sie, ze spalila sie zielona farba, ktora klocek jest z boku pomalowany :glupek:. Poza tym samo hamowanie i wytrzymalosc termiczna klocka na torze w porownaniu do serii wzorowa. Do tego stopnia, ze nie moglem sie przyzwyczaic, ze auto tak hamuje (nie puchnie) i czesto hamowalem za wczesnie mimo, ze staralem sie hamowania jak najbardziej spozniac . Nie wiem jak w ciezszych autach, ale u mnie EBC sie spisalo, podobnie jak spisuje sie w R5.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Maru 123
                                RS
                                • 2008
                                • 4660

                                #16
                                ja jeżdziłęm toyotą landcruiser 90 na ori klockach i po zmianie na GS nie czułem właściwie żadnej różnicy... :roll:
                                1.8T AGU L&K

                                2.0TDI BKD ELEGANCE

                                TOYOTA LAND CRUISER J95

                                Komentarz

                                • scr008
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 191

                                  #17
                                  Maru 123, te klocki zalecane są do 'lekkich' samochodow, nie wiem czy landcruiser sie do nich zalicza
                                  Virus injected!

                                  Komentarz

                                  • Maru 123
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4660

                                    #18
                                    skoro są produkowane do LC to znaczy że powinny pasować :roll:
                                    1.8T AGU L&K

                                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                                    Komentarz

                                    • scr008
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 191

                                      #19
                                      Pasować pasują, ale wplyw na leciutkiego fiata 500 a na LC moze byc rozny. Pytanie jak ze skodą, najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś kto miał u siebie...
                                      Virus injected!

                                      Komentarz

                                      • Maru 123
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4660

                                        #20
                                        W sumie to masz rację... :roll:
                                        1.8T AGU L&K

                                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                                        Komentarz

                                        • bl
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 389
                                          • BMW
                                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                          #21
                                          Koledzy,

                                          A ma ktos doswiadczenie z tarczami brembo max badz zimmermann standard, czy warto dolozyc do zimmermann sport ??
                                          Ktore beda skuteczniejsze i mniej narazone na wygiecia?
                                          Klocki do powyzszych tarcz to ferodo premier

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Hmm nasz kolega Jabar ujezdzal w BKD Red Stuffy i mowil, ze dawaly rade. Nawet tarcze przezyly :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              #23
                                              Ja mam u siebie gdzieś od końca kwietnia założony komplet EBC GS + tarcza EBC Ultimax ( nacinana ). Jest lepiej niż na poprzednich EBC GS + tarcza ori ( jak było na ori klocek i ori tarcza już nie pamiętam :szeroki_usmiech ) szczególnie przy ostrzejszej jeździe. Poprzednio hamulce dużo wcześniej zaczynały "płynąć" niż teraz, ALE....

                                              - niestety przy delikatnym hamowaniu pojawia się piszczeniem (choć to akurat mi nie przeszkadza, bo słucham głośno muzy :diabelski_usmiech ) co powoduje, że niektórzy kierowcy np. w koreczku z politowaniem patrzą na mnie jakbym jechał jakimś 40-letnim PKS-em, myśląc: "Taaaak, ksenony do lansu to się ma, ale na klocuszki to już nie starczyło i wsadziło się jakieś "rzemieślnicze" podróby po 30 pln ". :diabelski_usmiech

                                              - w ciągu tych 4,5 miesiąca przetaczałem już przednie tarcze dwukrotnie ( raz po ok. 3 tygodniach po założeniu < wtedy miały prawo, bo hamowałem awaryjnie z jakiś 140-150km/h do 0, aż się kopciło z klocków > i drugi raz w ten wtorek, bo znów pojawiło się lekkie bicie przy hamowaniu. W obu przypadkach "zdjęte" zostało z tarczy ok. 8-9 setek materiału.

                                              Gościu w warsztacie poradził mi, żebym zmienił klocki na bardziej miękkie, bo te GS w/g niego są do tych tarcz zbyt twarde. Jednak jakoś nie mam przekonania, bo obawiam się, że miękkie klocki nie będą wytrzymywać tyle co te GS ( mam oczywiście na myśli wytrzymałość termiczną przy wielokrotnym hamowaniu a nie przebieg jaki na nich zrobię ).

                                              Może ktoś mądry przy okazji się wypowie w tym temacie i podpowie jakieś klockowe "rozwiązanie" idealne czyli wytrzymałe i miękkie :P
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • Jac0
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 73

                                                #24
                                                Hmm, GreenStuff EBC to moim zdaniem dobry, a moze nawet jednej z najlepszych zamiennikow serii, to nie jest jakis super miekki klocek, stad jego parametry nie sa takie jak RedStuff. Wlasnie RS jest bardziej miekkim klockiem i idealnie "dziala" na tarczach ultimax. Zasada, kazda tarcza nawiercona lub nafrezowana potrzebuje miekkiego klocka........a twarde klocki to pozniej sa bicia... Kowal2002 odloz kaske i wbij sie w redstuff. Oczywiscie i niestety cena Redstuffa kolo 1,5-2 razy tyle, ile GS. Orientacyjnie, bez sprawdzania cen w sieci...

                                                a odnosnie wytrzymalosci termicznej, to te bardziej miekkie klocki trzymaja wtedy, gdy te malobrudzace juz plyna...
                                                pozdrawiam
                                                Jacek

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  #25
                                                  Jac0, to te RS są bardziej miękkie od GS? Kurcze zawsze byłem przekonany, że jest odwrotnie. Wygląda, że muszę się rozejrzeć po necie w tej sprawie. A co do ceny RS to jedno toczenie przedniego zestawu to ponad 200 pln więc i tak już wydałem ponad 400 pln na poprawki ...
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...