piotrek_os, daj znać, jak będziesz miał jakieś info. Ja też się swojego czasu zastanawiałem, ale nie doszedłem, co - poza wyświetlaczem - jest potrzebne....
ale nie doszedłem, co - poza wyświetlaczem - jest potrzebne....
Potrzebna jest jeszcze wajcha do sterowania tym maxi-dotem - trzeba wymienić dźwignię wycieraczek na wersję z "guziczkami". No i czasem potrzebna jest wymiana modułu sterującego kolumny kierowniczej - ale w wersji ambiente raczej powinien być odpowiedni.
Jeżeli podalibyście mi numery sterowników jakie macie zainstalowane (można odczytać VAGiem) to powiedziałbym Wam czy moduł macie odpowiedni.
Jestem w trakcie dokładania Maxi-DOTa do wersji Mint. Tzn. zestaw wskaźników i wajcha od wycieraczek już wymienione, ale jeszcze nie mogę sterować wyświetlaczem bo na wymianę czeka moduł kolumny kierownicy. Planuję go wymienić w najbliższym czasie (do tygodnia-dwóch).
rrysio, możesz dać jakiś wykaz sterowników, które obsługują Maxi-DOTa?
Mówiąc o obsłudze Maxi-DOTa miałem na myśli sterownik, który obsługuję manetkę wycieraczek z dodatkowymi przyciskami do sterowania komputerem pokładowym. Te same przyciski służą do chodzenia po menu Maxi-DOTa.
Więc jeśli masz komputer pokładowy i guziki do sterownia nim w manetce wycieraczek to obsłużysz tez Maxi-DOTa, sterownik w kolumnie kierownicy już będzie odpowiedni.
Sterowniki które obsługują komputer pokładowy to np. 1K0 953 549 AH, 1K0 953 549 BF, 1K0 953 549 BN. Tych sterowników jest dużo więcej.
Zamieszczone przez fernando
Numer mojego sterownika kolumny kierowniczej to: 1K0 953 549 AF.
Ten sterownik obsługuje komputer pokładowy i tempomat. Nie wspiera za to kierownicy wielofunkcyjnej.
rrysio, dzięki Tak na przyszłość, skąd bierzesz takie informacje, co jaki sterownik obsługuje? Jest gdzieś jakiś wykaz, czy pytasz kogoś wtajemniczonego?
rrysio, a czy po tych wymianach bedziesz miał w Mint -cie np. srednie, chwilowe itd spalanie. Co Ci da ta wymiana na maxidota?
Tak, będę to miał. W zasadzie już mam komputer pokładowy tyle, że teraz jest w trybie pamięci krótkotrwałej i pokazuje czas podróży A nie mogę zmienić wskazania dopóki nie wymienię modułu kierownicy.
A co da wymiana? Da mi komputer pokładowy, da dostęp do menu rozszerzonego (ustawianie kilku opcji sterownika sieci pokładowej, może modułu komfortu), limity prędkości, wyświetlanie stacji radiowych, możliwość integracji z telefonem, nawigacją itp. itd.
A przede wszystkim daje mi codziennie banana na mordzie bo cholerny ze mnie gadżeciarz i lubię takie cyferki przed oczami :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez fernando
rrysio, dzięki Tak na przyszłość, skąd bierzesz takie informacje, co jaki sterownik obsługuje? Jest gdzieś jakiś wykaz, czy pytasz kogoś wtajemniczonego?
Informacje znajduję w necie głównie na stronach angielskich: ross-tech.com, wiki.ross-tech.com, vxvortex.com, briskoda.net no i z plików labelek do VCDS'a
rrysio, 1K0 953 549 CN będzie mi obsługiwał kierownicę multifunkcyjną, tempomat, komputer i podejdzie bez problemów? Czy to jest dość "wysoki" model? Wiem, że coś trzeba było kombinować przy instalacji tempomatu do mojej OII (numer sterownika - jak podałem wcześniej), ale może to jakaś wiązka była...
1K0 953 549 CN będzie mi obsługiwał kierownicę multifunkcyjną, tempomat, komputer i podejdzie bez problemów?
Jezeli masz O2 przed liftem to ten sterownik na 99% NIE będzie pasował - jest to już sterownik typu III i wymaga innego pierścienia ślizgowego. Wydaje mi się, że ten sterownik to może być wersja do O2 FL. NIE wspiera on kierownicy wielofunkcyjnej.
Zamieszczone przez fernando
Wiem, że coś trzeba było kombinować przy instalacji tempomatu do mojej OII (numer sterownika - jak podałem wcześniej), ale może to jakaś wiązka była...
Na 99% była to kwestia kabelka pomiędzy modułem pod kierownicą a sterownikiem silnika
Wydaje mi się, że ten sterownik to może być wersja do O2 FL. NIE wspiera on kierownicy wielofunkcyjnej.
Zaiste jest to sterownik od OIIFL, ale myslałem, że pochodzi do przed FL też. I miał wspierać kierownice wielofunkcyjną, stąd wielkie dzięki za odpowiedź!
Witam.
A "uruchomienie" zwykłego kompa w Classic/ Mincie? Czy wystarczy wymiana sterownika kolumny kierowniczej i manetki czy trzeba jeszcze zestaw wskaźnikow wymienić ?
A co z immo przy wymianie zegarów? Jakoś to go dotyczy?
Oczywiście, że tak - immo jest w zestawie wskaźników. Trzeba przeprowadzić całą procedurę jak przy wymianie immo - kodowanie kluczyków itp. itd.
Zamieszczone przez toocool
Co z przebiegiem, trzeba znać trik na cofnięcie / popchnięcie kilometrów?
VAS (VCDS też) umie ustawić przebieg tylko w nowych licznikach (jeżeli przebieg w nich nie przekracza 100km). Ustawić to znaczy "pchnąć" licznik do przodu w celu ustawienia przebiegu poprzedniego licznika. Jeżeli trzeba przebieg zmienić w liczniku używanym to już w ASO tego się nie zrobi - trzeba szukać "speca od liczników"
Komentarz