Zmiana rozmiaru opon, a różnica w spalaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drobny81
    Classic
    • 2008
    • 19

    Zmiana rozmiaru opon, a różnica w spalaniu

    Zamieszczone przez Big
    szkoda, na myjakch pracują zwykle ludzie którzy...
    Maciek, przecież właśnie to mówię
    u nas pracują zdecydowanie panowie po odbyciu kary
    w każdym razie nie oni sami decydują co robią z autem.
  • Andys
    Elegance
    • 2007
    • 762

    #2
    Zmiana rozmiaru opon, a różnica w spalaniu

    Witam wszystkich,

    Niedługo już odbieram swoją Octavkę i główną "modyfikacją" jaką w niej planuję jest zakup dodatkowych alufelg na lato z oponami w rozmiarze 205/55 R16.
    Tu rodzi się wątpliwość czy poza niezaprzeczalnym aspektem wizualnym, jest sens zmiany std. 195/65 R15 na 205/55 R16. Autko będzie dysponowało niewielką mocą 122 więc szersze opony nie są mu IMHO potrzebne. Zastanawia mnie tylko, jak poszerzenie opon 10mm. (zwiększenie oporów tarcia) wpłynie na zwiększenie zużycia paliwa.
    Pozdrawiam,
    Andys

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Andys, przy takiej zmianie to są tak minimalne różnice że można powiedzieć że w ogóle ich nie ma.
      Kupuj te alu i się nie zastanawiaj.

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        Andys, wzrost spalania będzie o około 0,5 litra. ale to jest dosyć płynne i ciężko to dokładnie określić-wiadomo różna sytuacja na drodze, obciążenie auta itd itp. kup 16 będziesz zadowolony-auto zyska na wygladzie a spalanie na pewno nie zwrośn ie jakoś szczególnie :wink:
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • miguello
          RS
          • 2008
          • 1849

          #5
          Róznica w spalaniu tak jak mówia koledzy jest znikoma :wink:

          Ja przez pewien okres lata jeździłem na 17" 225/45, i zmieniłem na zimówki 15" 195/65 a potem załozyłem Ori alu właśnie 16" 205/55 i różnice wyglądają tak:

          17" 225/45 a 16" 205/55 = KOLOSALNA różnica

          16" 205/55 a 15" 195/65 = minimalna różnica, nieco lepsze prowadzenie na zakretach, ale tłumienie nierówności podobne, i auto podobnie pływa i tańczy jak na zimowych balonach :P Różnica w spalaniu tez znikoma :wink:

          Ale ogólnie bym sie nie zastanawiał i brał 16" w alu :idea:

          Komentarz

          • MikeWRC
            Elegance
            • 2009
            • 995

            #6
            miguello, pozostaje mi potwierdzić Twoje spostrzeżenia. Mój w mieście pali pod 8, a na trasie trochę poniżej 7. Ale 17" na szerokości 225 muszą wpływać na spalanie. Przy okazji warto też powiedzieć, że dzięki 225 już raz uniknąłem wymiany przedniego zderzaka, więc większe spalanie się zwróciło ...

            Moja Octavia:
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

            Było: 116,3KM / 279,5Nm
            Jest: 143KM / 325,9NM

            Komentarz

            • Gregor.
              Ambiente
              • 2009
              • 127

              #7
              Ja kocham moje 225
              OGIEŃTEAM by OCP

              President Taylor III + PRESIDENT ML-145

              www.mgregor.pl
              www.pokerstrategy.com/u3JOTE - wejdź i graj! ; )

              Komentarz

              • pajczaki
                Rider
                • 2007
                • 316

                #8
                ja u siebie nie zauwazylem roznicy w spalaniu miedzy 15, 16 i 17
                taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                Komentarz

                • Maru 123
                  RS
                  • 2008
                  • 4660

                  #9
                  Zamieszczone przez pajczaki
                  ja u siebie nie zauwazylem roznicy w spalaniu miedzy 15, 16 i 17
                  :?: :?: :?:
                  1.8T AGU L&K

                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                  Komentarz

                  • miguello
                    RS
                    • 2008
                    • 1849

                    #10
                    zawszą są alternatywy typu 205/50 ale to juz nie o tym temat :wink:

                    Komentarz

                    • Andys
                      Elegance
                      • 2007
                      • 762

                      #11
                      Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Najpierw muszę mieć auto :lol: , później przekonam się ile pali :roll: . Trochę mi tylko szkoda nowych opon 15-tek, które musiałbym tanio sprzedać.
                      Pozdrawiam,
                      Andys

                      Komentarz

                      • pajczaki
                        Rider
                        • 2007
                        • 316

                        #12
                        Zamieszczone przez Maru 123
                        Zamieszczone przez pajczaki
                        ja u siebie nie zauwazylem roznicy w spalaniu miedzy 15, 16 i 17
                        :?: :?: :?:
                        jezdzilem na kazdym takim rozmiarze z szerokoscia opon od 205 do 225
                        moze roznice niweluje wieksza juz niz seryjnie moc - ze wzrostem mocy daje wieksze i szersze kapcie :confused
                        taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                        sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                        Komentarz

                        • Maru 123
                          RS
                          • 2008
                          • 4660

                          #13
                          pajczaki, mozliwe. ja w swoim poprzednim aucie 01 1.8 t 150KM 195/65----> 225/45 i wzrost spalania o około 0,5-1 litr
                          1.8T AGU L&K

                          2.0TDI BKD ELEGANCE

                          TOYOTA LAND CRUISER J95

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Jak jest juz mowa o oponkach to mam dylemat czy zakupić 17 czy 18? Dodam że jutro odbieram mojego szkodnika od kompotów, po wymianie turbo moc bedzie oscylować około 200KM
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • Maru 123
                              RS
                              • 2008
                              • 4660

                              #15
                              piramida, tu nie chodzi tylko o moc auta... też chciałęm kupić 18 ale po krótkiej przejażdzce na 18 odpuściłem
                              1.8T AGU L&K

                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                IHMO to max 17" na polskie drogi.

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  słyszałem rózne opinie, jedni mówią ze jest spora róznica inni ze prawie żadna :?
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • DJTOMEK
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 192

                                    #18
                                    widze dobry tamat do mojego pytania..
                                    obecnie moja skoda mam serie kola 195/65/15
                                    jednak na nastepny sezon planuje zakupić większe i mam dylemat ...
                                    czy kupic 16 z 205/55 czy 17 zool
                                    ale tu znow pojawia sie pytanie jakie opony na 17 by nie było twardo zbyt ? czy 205/50 mogły by być a moze 215/45 ?
                                    w planach jest również delikatne obniżenie auta -35mm .. ale koła będą wcześniej i tu mam dylemat... co proponujecie ?
                                    familly car na 17 zool ;-)
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936

                                    Komentarz

                                    • Mufi
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 38

                                      #19
                                      Zamieszczone przez DJTOMEK
                                      widze dobry tamat do mojego pytania..
                                      obecnie moja skoda mam serie kola 195/65/15
                                      jednak na nastepny sezon planuje zakupić większe i mam dylemat ...
                                      czy kupic 16 z 205/55 czy 17 zool
                                      ale tu znow pojawia sie pytanie jakie opony na 17 by nie było twardo zbyt ? czy 205/50 mogły by być a moze 215/45 ?
                                      w planach jest również delikatne obniżenie auta -35mm .. ale koła będą wcześniej i tu mam dylemat... co proponujecie ?
                                      Jeżeli chcesz miec cokolwiek komfortu to zapomnij o obniżaniu

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maru 123
                                        piramida, tu nie chodzi tylko o moc auta... też chciałęm kupić 18 ale po krótkiej przejażdzce na 18 odpuściłem
                                        bo :?: :roll:

                                        Zamieszczone przez kornat
                                        IHMO to max 17" na polskie drogi.
                                        w O1 to się zgodzę, natomiast w O2 nie widzę żadnego powodu (może poza ceną samych felg i opon) dla którego 18tka miałaby być gorsza od 17tki
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • DJTOMEK
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 192

                                          #21
                                          Jeżeli chcesz miec cokolwiek komfortu to zapomnij o obniżaniu
                                          nie no ja myslalem o samych sprezynach - ale to pomińmy - które z opon-kół mogę smiało zakładac do siebie zeby nie tarło nic o nic a przy okazji ładnie wyglądało ?
                                          familly car na 17 zool ;-)
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936

                                          Komentarz

                                          • Martens
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 32

                                            #22
                                            Zamienniki opon
                                            Kliknij sobie na tą stronkę i wszystko ci się rozjaśni. Idealna do 17-tek byłaby 205/50 ale jeśli mają to być 215 to mogą być zarówno 45 jak i 50. Osobiście założyłbym 50-tki. Octavka ma duży otwór na koło i 215/50 doskonale go wypełni. Niedawno miałem podobny dylemat ale tu zadecydowały względy finansowe i wybrałem felgi 16 i opony 205/55. Opony o 10 mm szersze są już duuużo droższe.

                                            Komentarz

                                            • neox
                                              Drive
                                              • 2006
                                              • 65

                                              #23
                                              Ja mam na lato 215/45/R17 a zima 195/65/R15 i też nie zauważyłem wielkiej różnicy w spalaniu.

                                              Mniej więcej coś takiego:
                                              Trasa 5,3 ; Miasto 6,3 LATO
                                              Trasa 4,8 ; Miasto ta jak w lecie 6,3 ZIMA

                                              Komentarz

                                              • Saszka
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 113

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                Zamieszczone przez kornat
                                                IHMO to max 17" na polskie drogi.
                                                w O1 to się zgodzę, natomiast w O2 nie widzę żadnego powodu (może poza ceną samych felg i opon) dla którego 18tka miałaby być gorsza od 17tki
                                                MisiekWAW, a czym różni się tu O2 od O1?
                                                Pytam, bo właśnie będę zmieniał O1 na O2, a O1 była BARDZO nisko zawieszona (z punktu widzenia silnika i miski olejowej)... Mowa o O1 1.9 ASV i O2 1.9 BXE (chyba...).
                                                Pozdrawiam,

                                                Saszka


                                                Perfect Service by DobryGrześWawa

                                                Komentarz

                                                • misiekwaw
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7715
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Saszka
                                                  MisiekWAW, a czym różni się tu O2 od O1?
                                                  Pytam, bo właśnie będę zmieniał O1 na O2, a O1 była BARDZO nisko zawieszona (z punktu widzenia silnika i miski olejowej)... Mowa o O1 1.9 ASV i O2 1.9 BXE (chyba...).
                                                  dość znacznie konstrukcją zawieszenia :?: :roll: poza tym w O1 maks co występowało fabrycznie to 17tka, a w O2 18tka właśnie :idea: w O1 najniższym elementem podwozia była miska olejowa (co za debil to konstruował :shock: ) w O2 z tego co chłopaki pisali jest już normalnie

                                                  jeżdżę na niskim profilu od 4 lat, początkowo na 17tkach w O1 i WRX, teraz od 2 lat na 18tkach w Maździe, również w zimie i nie bardzo rozumiem biadolenie o tym jak to 18tki nie nadają się na polskie drogi :roll: zwłaszcza jeśli ktoś mieszka w z grubsza cywilizowanych okolicach :wink: acha, ja nawet służbowym samochodem nie zapi...am po wszystkich dziurach bo mi go szkoda :roll:

                                                  Nie widzę powodu dla którego ktoś miałby nie zamontować 18tek w samochodzie w którym producent fabrycznie przewidział taką opcję
                                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                  http://www.disi-tune.pl
                                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                  Był WRX
                                                  Była Octa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...