Niedługo już odbieram swoją Octavkę i główną "modyfikacją" jaką w niej planuję jest zakup dodatkowych alufelg na lato z oponami w rozmiarze 205/55 R16.
Tu rodzi się wątpliwość czy poza niezaprzeczalnym aspektem wizualnym, jest sens zmiany std. 195/65 R15 na 205/55 R16. Autko będzie dysponowało niewielką mocą 122 więc szersze opony nie są mu IMHO potrzebne. Zastanawia mnie tylko, jak poszerzenie opon 10mm. (zwiększenie oporów tarcia) wpłynie na zwiększenie zużycia paliwa.
Andys, wzrost spalania będzie o około 0,5 litra. ale to jest dosyć płynne i ciężko to dokładnie określić-wiadomo różna sytuacja na drodze, obciążenie auta itd itp. kup 16 będziesz zadowolony-auto zyska na wygladzie a spalanie na pewno nie zwrośn ie jakoś szczególnie :wink:
Róznica w spalaniu tak jak mówia koledzy jest znikoma :wink:
Ja przez pewien okres lata jeździłem na 17" 225/45, i zmieniłem na zimówki 15" 195/65 a potem załozyłem Ori alu właśnie 16" 205/55 i różnice wyglądają tak:
17" 225/45 a 16" 205/55 = KOLOSALNA różnica
16" 205/55 a 15" 195/65 = minimalna różnica, nieco lepsze prowadzenie na zakretach, ale tłumienie nierówności podobne, i auto podobnie pływa i tańczy jak na zimowych balonach :P Różnica w spalaniu tez znikoma :wink:
Ale ogólnie bym sie nie zastanawiał i brał 16" w alu :idea:
miguello, pozostaje mi potwierdzić Twoje spostrzeżenia. Mój w mieście pali pod 8, a na trasie trochę poniżej 7. Ale 17" na szerokości 225 muszą wpływać na spalanie. Przy okazji warto też powiedzieć, że dzięki 225 już raz uniknąłem wymiany przedniego zderzaka, więc większe spalanie się zwróciło ...
ja u siebie nie zauwazylem roznicy w spalaniu miedzy 15, 16 i 17
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Najpierw muszę mieć auto :lol: , później przekonam się ile pali :roll: . Trochę mi tylko szkoda nowych opon 15-tek, które musiałbym tanio sprzedać.
ja u siebie nie zauwazylem roznicy w spalaniu miedzy 15, 16 i 17
:?: :?: :?:
jezdzilem na kazdym takim rozmiarze z szerokoscia opon od 205 do 225
moze roznice niweluje wieksza juz niz seryjnie moc - ze wzrostem mocy daje wieksze i szersze kapcie :confused
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Jak jest juz mowa o oponkach to mam dylemat czy zakupić 17 czy 18? Dodam że jutro odbieram mojego szkodnika od kompotów, po wymianie turbo moc bedzie oscylować około 200KM
widze dobry tamat do mojego pytania..
obecnie moja skoda mam serie kola 195/65/15
jednak na nastepny sezon planuje zakupić większe i mam dylemat ...
czy kupic 16 z 205/55 czy 17 zool
ale tu znow pojawia sie pytanie jakie opony na 17 by nie było twardo zbyt ? czy 205/50 mogły by być a moze 215/45 ?
w planach jest również delikatne obniżenie auta -35mm .. ale koła będą wcześniej i tu mam dylemat... co proponujecie ?
widze dobry tamat do mojego pytania..
obecnie moja skoda mam serie kola 195/65/15
jednak na nastepny sezon planuje zakupić większe i mam dylemat ...
czy kupic 16 z 205/55 czy 17 zool
ale tu znow pojawia sie pytanie jakie opony na 17 by nie było twardo zbyt ? czy 205/50 mogły by być a moze 215/45 ?
w planach jest również delikatne obniżenie auta -35mm .. ale koła będą wcześniej i tu mam dylemat... co proponujecie ?
Jeżeli chcesz miec cokolwiek komfortu to zapomnij o obniżaniu
Jeżeli chcesz miec cokolwiek komfortu to zapomnij o obniżaniu
nie no ja myslalem o samych sprezynach - ale to pomińmy - które z opon-kół mogę smiało zakładac do siebie zeby nie tarło nic o nic a przy okazji ładnie wyglądało ?
Zamienniki opon
Kliknij sobie na tą stronkę i wszystko ci się rozjaśni. Idealna do 17-tek byłaby 205/50 ale jeśli mają to być 215 to mogą być zarówno 45 jak i 50. Osobiście założyłbym 50-tki. Octavka ma duży otwór na koło i 215/50 doskonale go wypełni. Niedawno miałem podobny dylemat ale tu zadecydowały względy finansowe i wybrałem felgi 16 i opony 205/55. Opony o 10 mm szersze są już duuużo droższe.
w O1 to się zgodzę, natomiast w O2 nie widzę żadnego powodu (może poza ceną samych felg i opon) dla którego 18tka miałaby być gorsza od 17tki
MisiekWAW, a czym różni się tu O2 od O1?
Pytam, bo właśnie będę zmieniał O1 na O2, a O1 była BARDZO nisko zawieszona (z punktu widzenia silnika i miski olejowej)... Mowa o O1 1.9 ASV i O2 1.9 BXE (chyba...).
MisiekWAW, a czym różni się tu O2 od O1?
Pytam, bo właśnie będę zmieniał O1 na O2, a O1 była BARDZO nisko zawieszona (z punktu widzenia silnika i miski olejowej)... Mowa o O1 1.9 ASV i O2 1.9 BXE (chyba...).
dość znacznie konstrukcją zawieszenia :?: :roll: poza tym w O1 maks co występowało fabrycznie to 17tka, a w O2 18tka właśnie :idea: w O1 najniższym elementem podwozia była miska olejowa (co za debil to konstruował :shock: ) w O2 z tego co chłopaki pisali jest już normalnie
jeżdżę na niskim profilu od 4 lat, początkowo na 17tkach w O1 i WRX, teraz od 2 lat na 18tkach w Maździe, również w zimie i nie bardzo rozumiem biadolenie o tym jak to 18tki nie nadają się na polskie drogi :roll: zwłaszcza jeśli ktoś mieszka w z grubsza cywilizowanych okolicach :wink: acha, ja nawet służbowym samochodem nie zapi...am po wszystkich dziurach bo mi go szkoda :roll:
Nie widzę powodu dla którego ktoś miałby nie zamontować 18tek w samochodzie w którym producent fabrycznie przewidział taką opcję
Komentarz