Chiptuning tortura dla silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tadeusz55
    Classic
    • 2010
    • 15

    Chiptuning tortura dla silnika

    Z tego zestawienia najbardziej mnie zdziwiła liczba sprzedanych Golfów Variantów. :shock:
  • patrolgr93
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    Chiptuning tortura dla silnika

    Znalezione w necie!!

    W czasie testów przeprowadzonych w Dekra Technology Center (jednym z najnowocześniejszych ośrodków badawczych w Europie) eksperci poddali analizie sześć zestawów tuningowych do nowoczesnych silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem do Golfa TDI. Trzy urządzenia z własnymi urządzeniami sterującymi i trzy typu box. Okazało się, że boksy prawie nie spowodowały odczuwalnego wzrostu mocy. Wynosił on od 5 do 7 procent. Lepiej wypadły chipy z własnymi sterownikami. Tu różnica była znaczna, a jedno z przetestowanych urządzeń podniosło wartość maksymalnego momentu obrotowego aż o 26 procent.

    Taką poprawę osiągów uzyskuje się poprzez silną ingerencję w sterowanie silnikiem i znaczne zwiększenie ilości wtryskiwanego paliwa oraz ciśnienia sprężania w czasie pracy z pełnym obciążeniem. Jeśli turbina pracuje wówczas ze zwiększoną liczbą obrotów, to powstają zbyt wysokie „szczyty", czyli chwilowe wartości ciśnienia w cylindrach i wtryskiwaczach. Skutkiem tego mogą być przegrzania elementów motoru i uszkodzenia tłoków, łożysk czy uszczelek głowicy cylindrów. Poza tym może wystąpić zwiększone zużycie części silnika lub uszkodzenia skrzyni biegów, turbiny i wałka rozrządu – ostrzega ekspert firmy Dekra Steffen Schmidt. W przypadku nowych samochodów kolejną konsekwencją jest utrata gwarancji na układ napędowy.

    Dlatego rzeczoznawcy firmy Dekra odradzają montowanie elektronicznych zestawów tuningowych, za pomocą których daje się tanio zwiększyć moc i moment obrotowy seryjnych samochodów. Testy 6 zestawów tuningowych wykazały, że takie ingerencje w elektronikę silnika mają wątpliwy sens. Chiptuning na ogół prowadzi do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia zanieczyszczeń w spalinach, z ewentualnymi problemami w czasie kontroli czystości spalin, ale przede wszystkim połączony jest z przeciążeniem silnika i niebezpieczeństwem jego poważnego uszkodzenia.

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Łzy wzruszenia nad moim silnikiem zalały mi oczy :szeroki_usmiech
      Zamieszczone przez patrolgr93
      W przypadku nowych samochodów kolejną konsekwencją jest utrata gwarancji na układ napędowy.
      A co do tego to za ponad tydzień ten problem mi odpadnie :diabelski_usmiech
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • Michal_ts
        Drive
        • 2009
        • 74

        #4
        Zamieszczone przez patrolgr93
        Chiptuning na ogół prowadzi do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia zanieczyszczeń w spalinach
        Seryjne silniki na ogół są przelane paliwem. Dobry program spowoduje spadek zużycia paliwa w pewnych zakresach pracy silnika, a przez to zmniejszy wydzielanie szkodliwych związków, gdyż spalanie mieszanki odbywa się dokładniej

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          Z paliwem wszystko zależy od programu , co do żywotniości to na pewno ma to skutki uboczne ja jak do tej pory na programie i większej turbinie zrobiłem około 120 tys. kilometrów oprócz zwiększonej emisji spalin i zużycia większej ilości paliwa nic się nie stalo piwrwszy program był robiony 4 lata temu a banan na twarzy zostaje zawsze ten sam
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Najwieksza tortura dla silnika i samego auta jest kierowca, reszta to pryszcz :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • rob555
              Rider
              • 2006
              • 748

              #7
              Wszyskie urzadzenia to BOXy .... wiec nie dziwie sie wynikom
              pozdrawiam

              Diagnostyka i tuning
              hybrydowe wtryski i turbiny
              programy na ulice jak i do sportu

              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
              www.tune-up.pl

              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

              Komentarz

              • Tomaszek
                RS
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1545
                • Citroen

                #8
                patrolgr93 no powiem Ci....no mają rację :diabelski_usmiech !A co innego mogą powiedzieć(napisac),ja miałem 330tkm przebiegu i hamownia mi pokazała 121/260 i co ci panowie z Dekry by wtedy powiedzieli :?: Ze tuning :szeroki_usmiech
                przrzepraszam za OT
                Pieprzą :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • patrolgr93
                  Drive
                  • 2009
                  • 71

                  #9
                  A tu Wikipedia
                  Producenci silników spalinowych, pozostawiają pewna rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej, w przypadkach bardzo wysilonej pracy, lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników "wolnossących" to ok 5% oryginalnej mocy, dla silników "doładowanych" 20% a nawet 50% nominalnej mocy.

                  Komentarz

                  • Tomaszek
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1545
                    • Citroen

                    #10
                    patrolgr93 Wikipedia jest the best!!!!
                    Ja nie zaprzeczm że ona ma rację!
                    Ale wychodzi na to że nasi nadwornii tunerzy mają jenak przewagę nad Wikipedią :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Re: Chiptuning tortura dla silnika

                      Zamieszczone przez patrolgr93
                      rzeczoznawcy firmy Dekra odradzają montowanie elektronicznych zestawów tuningowych, za pomocą których daje się tanio zwiększyć moc i moment obrotowy seryjnych samochodów.
                      Zgadzam się w 100% !!! My też odradzamy !
                      Nic nie zastąpi dobrze dobranego programu zrobionego przez fachowca
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • ufo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1475
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez patrolgr93
                        rzeczoznawcy firmy Dekra odradzają montowanie elektronicznych zestawów tuningowych
                        to są szkopy a oni nad wszystkim płaczą a już nie wspomnę o tym, że to państwo przepisów więc u nich wszystko musi być jak w książce.

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          tak pitola...te szkopy....ze taka troska o silnik u nich niby? :lol: hehe....a wjedzcie na pierwsza lepsza autobahne....zzrzna..swoje fury ile fabryka dała gaz w podlodze non stop...i to jest oszczedzanie silnika? a jak ograniczenie to po "heblach" i zjazd klockowi nerwow gosci jadacych za nim...inteligentna jazda szwabska.
                          przyklady: seryjne t2 transporter...cisniety prawie 140..km/h....raz widzialem garbusa starego..ktory cisnal 135 km/h...nie mowie o dostawczakach(typu vw lt,t4,t5,renault master) walacych po 160-170 na auto bahnach...raczej te autka to diesle..100 paro konne...i na pewno szwabi dbaja o silnik walac ponad 4 tys obrotow non stop takim autem....hehe
                          ile fabryka dała..a tu pitola i pouczaja hehe zal

                          Komentarz

                          • Michal_ts
                            Drive
                            • 2009
                            • 74

                            #14
                            Zamieszczone przez sew1981
                            tak pitola...te szkopy....ze taka troska o silnik u nich niby? :lol: hehe....a wjedzcie na pierwsza lepsza autobahne....zzrzna..swoje fury ile fabryka dała gaz w podlodze non stop...i to jest oszczedzanie silnika? a jak ograniczenie to po "heblach" i zjazd klockowi nerwow gosci jadacych za nim...inteligentna jazda szwabska.
                            przyklady: seryjne t2 transporter...cisniety prawie 140..km/h....raz widzialem garbusa starego..ktory cisnal 135 km/h...nie mowie o dostawczakach(typu vw lt,t4,t5,renault master) walacych po 160-170 na auto bahnach...raczej te autka to diesle..100 paro konne...i na pewno szwabi dbaja o silnik walac ponad 4 tys obrotow non stop takim autem....hehe
                            ile fabryka dała..a tu pitola i pouczaja hehe zal
                            Jak by na to nie patrzeć, chciałbym mieć, zarówno takie drogi jak i kierowców u nas...
                            Pomimo braku ograniczeń prędkości, wypadki na autostradach to rzadkość... i bardzo podoba mi się to, że pieski ganiają tylko tych co slalomem wyprzedzają, lub nie zachowują odpowiednich odległości.

                            Poza tym jak powszechnie wiadomo, auto z autobahnu z przebiegiem 2x większym, niż auto, które jeździło po mieście jest mniej zużyte/zniszczone/wyeksploatowane. Może się mylę?

                            Komentarz

                            • ufo
                              L&K
                              • 2008
                              • 1475
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Michal_ts
                              Jak by na to nie patrzeć, chciałbym mieć, zarówno takie drogi jak i kierowców u nas...
                              Pomimo braku ograniczeń prędkości, wypadki na autostradach to rzadkość... i bardzo podoba mi się to, że pieski ganiają tylko tych co slalomem wyprzedzają, lub nie zachowują odpowiednich odległości.
                              i to jest prawda. żyję w szkopolandii od paru lat i czuje się tam dużo, dużo bezpieczniej na drodze niż w naszej kochanej polsce.

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #16
                                oczywiscie...drogi lepsze wiec i tak bezpieczniej sie jezdzi...ale co do kierowcow to moje zdanie jest mieszane. i w polsce i w niemczech...srednio jezdza, bardzo srednio. Bo umiejetnosc nie polega na tepym przestrzeganiu rownie tepych czasem w polsce np. przepisow. Gdyby byly one normalne byloby latwiej.....dla mnie chociaz sie czuje jak na rodeo...ale widze ze oni umieja naprawde dobrze jezdzic i to nawet kobiety - jezdza wlosi. Na pierwszy rzut oka - dziki zachod....ale dzieki temu...korki tam..np jada a nie stoja...pozdrawiam wszystkich włączających inteligencje za kólkiem. nie pozdrawiam tych którzy stawiają znak 50 km/h na prostej dwupasmowej drodze bez zabudowania i fotoradary gdzie sie da....i czaja sie po krzakach z suszarami

                                Komentarz

                                • adym
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 179

                                  #17
                                  to jest lekkie bicie piany,
                                  wszedzie jest po troche prawdy ale najwiecej w tym co napisal Maicroft i to moglaby byc puenta

                                  Komentarz

                                  • Luca
                                    Rider
                                    • 2004
                                    • 524

                                    #18
                                    Witam po dłuuuuuuuuuuuugiej przerwie, pozostawię to bez komentarza, uśmiałem się )
                                    "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                    Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                    Pionek znów gra.......

                                    Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                    www.dynosoft.pl

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Najwieksza tortura dla silnika i samego auta jest kierowca, reszta to pryszcz :diabelski_usmiech
                                      dokładnie tak jak piszesz
                                      dla chcącego nic trudnego zakatować seryjne auto
                                      Zamieszczone przez sew1981
                                      ale widze ze oni umieja naprawde dobrze jezdzic i to nawet kobiety - jezdza wlosi.
                                      proszę Cię
                                      może weźmy pod uwagę co dla takiego Włocha czy Włoszki znaczy popukanie w zderzaki aut sąsiadujących podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego :lol: to samo Francja... Polska też nie odbiega od tych standardów :twisted:

                                      [ Dodano: Sob 07 Lis, 09 05:23 ]
                                      Zamieszczone przez Luca
                                      Witam po dłuuuuuuuuuuuugiej przerwie, pozostawię to bez komentarza, uśmiałem się )
                                      gdzieś Ty był jak Cię nie było :?: :wink:
                                      sory za OT
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20
                                        dobrygrzeswawa, gdyby nie pukanie..w zderzaki..to by nigdzie nie zaparkowali np w rzymie...no cos albo bol dla zderzaka..albo parkowanie :P ...chodzi mi o styl ich jazdy w ruchu, ktory go uplynnia...aczkolwiek jest bardzo dynamiczny jak wloska natura
                                        do nas tez taki czas przyjdzie...ze trzeba bedzie wybrac autobus albo masakrowanie zderzaka,a zreszta juz chyba w wiekszych miastach jestesmy tego bliscy :wink:
                                        ...A u nas najwieksza masakra dla silnika (i naszych nerwow drogowych) sa panowie w kapeluszach jezdzacy w sobote do markietu :lol: i do churcha w niedziele....tez niestety czasem naszymi kochanymi octavkami..

                                        Komentarz

                                        • rob555
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 748

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          ...A u nas najwieksza masakra dla silnika (i naszych nerwow drogowych) sa panowie w kapeluszach jezdzacy w sobote do markietu :lol: i do churcha w niedziele....tez niestety czasem naszymi kochanymi octavkami..
                                          50km/h na 6 bieg
                                          pozdrawiam

                                          Diagnostyka i tuning
                                          hybrydowe wtryski i turbiny
                                          programy na ulice jak i do sportu

                                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                          www.tune-up.pl

                                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                          Komentarz

                                          Pracuję...