[O1] Turbo w 1600 OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arekk1970
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O1] Turbo w 1600 OI

    Panowie, dziękuję

    Jeżyk, znalazłem temat:


    phoneman,
    tak jak piszesz faktycznie drogo, razem z przesyłką wychodzi tak jak w serwisie.

    Podzwonię jeszcze po Jasienicy k. Bielska Białej, sprowadzają tam dużo aut i sprzedają części, może będą coś mieli.
  • zbyszekk
    Classic
    • 2008
    • 26

    #2
    [O1] Turbo w 1600 OI

    Witam -czy ktoś z was ma lub słyszał o montażu turbiny w silniku benzynowym 1600 czy to się opłaca oraz ile kosztuje taka przeróbka

    Komentarz

    • kmicio
      Ambiente
      • 2008
      • 233

      #3
      Ojojoj.... kosztowo.... to masakra. Już lepiej wsadzić motur 1.8T z osprzętem i dokonać odpowiednich modyfikacji zawieszenia. W 1.6 to jest absolutnie skórka za wyprawkę. Nie mniej posiadając ogrom czasu i dobry warsztat pod ręką możesz podjąć się tej próby.

      Pozdrawiam
      *1B1B*1.8T*4x4
      *1B1B*1.9T*DSG

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        na portalu 'skodovka-club' jest gosc ktory uturbil felicje 1.6 .... a to podobny silnik.
        chyba nawet pisze tam o kosztach.
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • Noc
          Ambiente
          • 2008
          • 120

          #5

          tutaj kolo z 1.6 turbo ma 140 koni, wiec lepiej rzeczywiście kupić 1.8t tam na wyjściu masz 150km
          Założony gwint WEITEC :-D

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Re: Turbo w 1600 OI

            Zamieszczone przez zbyszekk
            Witam -czy ktoś z was ma lub słyszał o montażu turbiny w silniku benzynowym 1600 czy to się opłaca oraz ile kosztuje taka przeróbka
            Taniej, bardziej efektywnie (większa moc na starcie i spory potencjał na przyszłość) i niezawodnie będzie zrobić swapa na 1.8T.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • markowski
              Ambiente
              • 2006
              • 224

              #7
              Dlubanie w aucie to fajna rzecz do momentu gdy okaze sie ze na skutek za duzego wydlubania auto stalo sie bardzo upierdliwe i co gorsza nie wiesz kiedy bedzie wymagalo napraw, poprawek itp. Jak wtedy pojechac takim autem na wakacje skoro nie wiesz czy wrocisz na kolach czy na lawecie ? A w przypadku takich modyfikacji tak wlasnie moze sie skonczyc - jezeli jestes mechanikiem i sam mozesz cos naprawic to jeszcze nie jest tragedia, jezeli nie naprawisz auta sam to gdy popsuje sie np. w bieszczadach to nikt Ci tego nie naprawi - w szczegolnosci ASO. Przerabialem to w praktyce i nie polecam.
              Dlatego jezeli chcesz miec wiecej mocy bez ciaglych problemow - dobra rada - zmien auto ...
              pozdrawiam
              Markowski
              OI AXR 06 185@377

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                wszystko da sie zrobic ale w tym wypadku to nieopłacalne

                jezeli chodzi o ta fele byłem ogladałem przed zakupem RSa auto co jakis czas jest sprzedawane silniki to 1.6 75KM ale po modyfikacjach nie było hamowane

                uturbienie 1.6 to ok 10tys
                1.turbo 1000
                2.kolektor 1500
                3.wydech 800
                4.zestrojenie 1500
                5.wtryski 700
                6.ic + orurowanie 2000
                7.inne rzeczy 2000 (upust, weze do turbo)
                8.robota????

                to za te pieniadze masz 1.8T jak wyzej napisali i po czipie masz 180-190KM
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez markowski
                  Przerabialem to w praktyce i nie polecam.
                  Coś się posypało w Twojej Octavii ?
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • Tymon
                    RS
                    • 2004
                    • 2970

                    #10
                    Każda grubasz modyfikacja wiąże się z tym, że może się coś wysrać.
                    Jakby nie było, to nie jest to seria.

                    Tylko mi się wydaje, czy tj dział tuning :?:
                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                    Komentarz

                    • GreenArrow
                      L&K
                      • 2009
                      • 1052

                      #11
                      A ze sie tak wtrącę jakie sa koszty SWAP'a 1.8 na 1.8T ?

                      Komentarz

                      • MrSpike
                        Rider
                        • 2008
                        • 295

                        #12
                        Zamieszczone przez S3 CHRIS
                        uturbienie 1.6 to ok 10tys
                        1.turbo 1000
                        2.kolektor 1500
                        3.wydech 800
                        4.zestrojenie 1500
                        5.wtryski 700
                        6.ic + orurowanie 2000
                        7.inne rzeczy 2000 (upust, weze do turbo)
                        8.robota????
                        jak dla mnie:
                        1. turbina k03 kolo 800. jak trafisz idelana ok, jak nie to do tego 900 na regeneracje.
                        2. kolektor. nie wiem jaki blok ma 1.6. jak podejdzie od 1.8 to 100zl jak trza bedzie barany spawac custom to 1500-2000zl
                        3. patrz pkt.7
                        4. nie ma szans na taka cene. od 2500 trzeba liczyc za program pisany od 0. to nie czip w seryjnym dieslu.
                        5. wtryski 320cc starcza a kosztuja 300zl. wtryski z s3 380cc za 400zl
                        6. patrz pkt.7
                        7. ja za orurowanie IC (IC przywiozlem), wydech (tlumiki przywiozlem), przelozenie turbo, przlozenie wtryskow, itp, itd. zaplacilem okolice 3000zl - w tym byly rurki oraz wszelkie potrzebne czesci aso typu uszczelki, srubki, i inne pierdoly. do tego 600zl za FMIC z kolankami oraz tlumiki z el-tec kosztujace okolice 1000zl

                        wstepne sumowanie:
                        10 600 zl (trzeba dodac +15% na inne klamoty co sie moga wysrac w trakcie roboty)

                        pozdr
                        http://dobryprojekt.org

                        stage 1 - 250 / 370
                        stage 2 - 287 / 394

                        Komentarz

                        • rekin
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          Ja u siebie rozwiązałem to w inny sposób. Na tylnej klapie walnąłem znaczek od Octavii 1.4 za 20 zł i mam ubaw na ulicy jak ktoś się chce ze mną złapać z pod świateł
                          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                          Komentarz

                          • rss
                            L&K
                            • 2009
                            • 1098

                            #14


                            i chyba wyszlo go sporo taniej i bez druciarstwa.
                            jest tam tez czlowiek ktory uturbil 1.3 z LPG (kilka lat temu) i jezdzi

                            POLAK POTRAFI :szeroki_usmiech
                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                            _________________________________________
                            Do sprzedania:
                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                            zaciski do hamulcow 280mm.

                            Komentarz

                            • MrSpike
                              Rider
                              • 2008
                              • 295

                              #15
                              Zamieszczone przez rss
                              http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=28228

                              i chyba wyszlo go sporo taniej i bez druciarstwa.
                              jest tam tez czlowiek ktory uturbil 1.3 z LPG (kilka lat temu) i jezdzi

                              POLAK POTRAFI :szeroki_usmiech
                              prosze Cie...
                              silnik nie odprezony, dmuchamy az 0.4 bara, fmic przeciez nie jest potrzebny, strojenie LPG bo "na benzynie i tak bedzie zla mieszanka", no ale jest blow(job)off zakupiony za 1/3 calego budzetu na uturbienie.

                              a osiagi na takim poziomie jak budzet:
                              Skoda Felicia 1,6 TURBO -> ET 17,592

                              pozdr
                              http://dobryprojekt.org

                              stage 1 - 250 / 370
                              stage 2 - 287 / 394

                              Komentarz

                              • rss
                                L&K
                                • 2009
                                • 1098

                                #16
                                eeeej....
                                przeciez nie mowie ze to idealne rozwiazanie - po prostu jedno z MOZLIWYCH.
                                przyklad na to ze jak masz troche wiedzy i umiejetnosci oraz ochote dlubac
                                niekoniecznie musisz wydawac od razu kupe kasy....

                                autor tego postu pewnie i tak pojdzie po rozum do glowy i zrezygnuje z uturbiania swojej O1 1.6. albo spore wydatki albo dlubanie i wiecznie brudne rece....

                                kiedys byl tam jeszcze filmik o uturbieniu Fabii 1.4. zaczeli od 0.3 bara, stroili i skonczyli na bodajze 0.9. Kierowca Audi wymiekl jak przy 190km/h Fabka trabila i chciala go nadal wyprzedzac. niestety Fabka polegla

                                PS. Rozwaliles mnie z blow(job)off'em ... 1
                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                _________________________________________
                                Do sprzedania:
                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                Komentarz

                                • markowski
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 224

                                  #17
                                  _tm_, poszlo na priv ale napisze tez publicznie - moja octavka ma sie bardzo dobrze i jest bezawaryna mimo ze od roku jezdze na setupie powyzej 180 koni a seryjny program miala przez pierwsze 3 miesiace zycia. To zadziwiajace bo czesto korzystam z dostepnej mocy - ostatnio wieczorem na modlinskiej o to co mam pod maska pytal chlopak z bmw z silnikiem o pojemnosci - jak twierdzil - 4.4 litra ... pytal bo nie mogl mnie wyprzedzic

                                  Pisalem o swoim poprzednim aucie - seicento - w ktorym bylo sporo nadlubane i auto bylo upierdliwe w uzytkowaniu - choc osiagi mialo naprawde przyzwoite...
                                  pozdrawiam
                                  Markowski
                                  OI AXR 06 185@377

                                  Komentarz

                                  Pracuję...