Ajem77, i w takich wypadkach dobrze jest mieć ubezpieczenie DAS
program mam i ja
Zwiń
X
-
program mam i ja
:lol: , właśnie 3 dni temu dołaczyłem do grona szacownych kolegów i po wymianie zdań z wami , miedzy innymi z Purchawą Piotrem i z Neciem 99.zmieniłem box :evil: na chipa . wrażenia- na początku , po 5 kilometrach prawie tak samo wydawało mi się ale potem juz bardziej na zimno zauważyłem że idzie od niższych obrotów / 1700/ , IV jest o wiele mocniejsza i v , ciszej troszkę może . to tyle z pierwszych 100 km . co będzie ze spalaniem opisze potem ale na razie jest spora różnica na plus , chociarz.... mój box nie był taki najgorszy wydaje mi się/ poza tym ze " box to zło :x " /, . chip mam Pana marka a instalował mi go Pan Alan Sagan który jest przedstawicielem Mastersa w lublinie , troszke to trwao ale jakos się udało . niestety w lublinie niema hamowni / porzadnej , raz w niej robiłem hamowanie to w/g Was szanowni coś było nie tak , wykres gdzieś tam jest./ w związku z tym mogę opierac sie tylko o tabelę Pana Marka ok 118 i 285 . gdy robiliśmy próbę dymku to p.Alan jechał z amną i stwierdził że ciagnie bardzo dobrze / on a4 170? lub coś kołło tego/. no to chyba tyle na poczatek , zobaczymy co ze spalaniem.leszek
p.s.
może ktoś chce kupić boxa :evil: :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pią 11 Lis, 05 18:25 ]
chyba muszę zmienić podpis :wink:O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
-
-
: no to teraz :drive: i rura :tunningOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalWiele osób pisało że spalanie po chipie jest mniejsze,ale za to żywotność silnika krótszasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Hmm....
...Na temat tunningu zdanie mam wyrobione, ale bynajmniej nie przez czasopisma motoryzacyjne. Moim zdaniem tunning musi szkodzić silnikowi, bo w przyrodzie nie ma niczego za darmo. Większa moc TDI jest osiągana głównie kosztem większego ciśnienia doładowania (do którego potem muszą być dopasowane dawki ON, aby optymalny stosunek powietrze:ON był zachowany). Przynajmniej więc jeden element silnika - turbosprężąrka - jest eksploatowana ponad założone obciążenia, nie bez kozery jest pierwszym elementem, który się wysypuje jeśli przyrosty przekraczają możliwości silnika. Nie wierzę również w zapewnienia, że TDI mają duże rezerwy mocy, a standardowe programy są kagańcami pozwalającymi zmieścić się w normach emisji spalin czy też aby użytkownicy (np. w Niemczech) płacili niższe podatki. Silniki są projektowane najpierw pod względem inżynierskim, aby zwyczajnie możliwie długo wytrzymały eksploatację w warunkach nominalnych. Reszta, czyli recyrkulacje spalin i inne wymysły (typu FAP) dopiero dochodzi na dalszym etapie projektowania, a to po to właśnie, aby uwzględnić wymagania dotyczące ochrony środowiska. Cóż bowiem szkodzy np. zmodyfikować standardowy program w 1.9 TDI PD 77kW i wyciągnąć z niego 140 czy 150KM, a potem zastosować "osprzęt" przeciwzanieczyszczeniowy z 2.0 TDI PD 140KM, aby norma emisji spalin się nie pogorszyła? Sądzę, że problemem nie są normy emisji spalin, ale właśnie wytrzymałość silnika. Na koniec jeszcze - mówi się, że silnik można przeprogramować, zwiększając jego parametry, a nie wpłynie to wydatnie na zmniejszenie jego trwałości, jeśli tylko z dodatkowych parametrów będzie się korzystało "z głową". Oczywiście, to prawda. Jest tylko jedno "ale": po co w ogóle tunnigować auto, jeśli korzystanie z dodatkowych KM czy Nm miałoby być samolimitowane? Nie wierzę, że ktoś, mając wzmocnione auto, będzie je eksploatował tak, jak je eksploatował przed modyfikacją. Jeśli by tak było, byłbym niebotycznie zdumiony, bo nie umiałbym znaleźć uzasadnienia dla tego, po co w ogóle decydował się na tunning (snobizm?). Zapewne silniki zniosą bez problemu przyrosty rzędu kilku procent, bo taki "zapas technologiczny" umiałbym sobie jeszcze wyobrazić. Tylko kto by chciał płacić za przyrost kilku KM :?: :szeroki_usmiech. Nie wykluczam jednak, że nawet w takim, powiedzmy "nieagresywnym", przypadku może się to i tak przełożyć na tyloprocentowe zmniejszenie jego trwałości, bo jak pisałem - nic za darmo. Jedyna droga do zwiększenia mocy powinna według mnie wieść poprzez zakup silnika fabrycznego z większą mocą. Każdy element tego silnika będzie wówczas na pewno dostosowany do warunków i obciążeń, do pracy w których został zaprojektowany. Ale, parafrazując, "każdy jest panem swojego wozu" i robi z nim, co chce kSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Ale, popatrz mariobros, jak silniki te pierwsze TDi przejezdzaly powiedzmy milion kilometrow bez problemow, to skracajac ich teoretyczny zywot procentowo do podniesienia mocy dalej zrobimy ponad 750 tys :wink:
A sprezarki padaja nawet na seryjnych softach, bo nie kazdy umie myslec jadac autem i tyle. Potem mozna by tak wymieniac przeguby, ktore tez na seryjnym programie mozna zalatwic w ciagu kilku tysiecy kilometrow, sprzeglo skrzynia biegow, nie mowiac o samym silniku.
Ja podchodze do tego, ze wszystko jest dla ludzi, ale cos za cos.
Druga sprawa mam kolezanke w Niemczech i ona swoim Golfem jezdzi tak, ze ja bym nie mial serca tak meczyc tego auta. Ona wsiada i rusza nie czekajac czy cos tam sie rozgrzeje, tylko odrazu jest ogien i tyle. Wymiana oleju tylko jak komputer powie czyli co 20-25 tys km i w miedzyczasie dolewa te 2l oleju, ale na PD to i tak prawie norma. Przed wylaczeniem tez na nic nie czeka i niczym sie nie martwi, oni wychodza z zalozenia ze te silniki sa tak zaprojektowane ze maja to wytrzymac i tyle :twisted:
Komentarz
-
-
pisaliśmy już kiedyś o tym ale zgadzam się z maicroftem. też znam paru ludzi / klientów moich / co tylko but i tyle , robią dużo kilometrów i nic im sie nie dzieje z silnikami i turbinami , zresztą przy takiej ilości ściągniętego graciarstwa jakoś nikt z moich znajomych i klientów nie skarżył się na zły stan silnika lub konieczność wymiany turba , raczej popsute maja zawieszenia, jakieś rozruszniki itp. a nie sądzę zeby niemiec a tym bardziej belg , francuz czy holender przejmowali się rozgrzewaniem i studzeniem , srają na to mówiąc oględnie. to tylko my się przejmujemy ponieważ w dalszym ciągu dla wiekszości z nas zmiana samochodu co 2 - 3 lata jest niemozliwa , dlatego dbamy ,czasami przesadnie o nasz furki żeby służyły nam jak najdłużej i miare bezawaryjnie bo wymian np. turba to paromiesieczny zarobek . takie jest moje zdanie ,
mam informacje z mercedesa że w cdi użytkowanych bardzo aktywnie lecą głowice przy 250-300tyś kmO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalWiele osób pisało że spalanie po chipie jest mniejsze,ale za to żywotność silnika krótsza
Ktos kto nie dba nalezycie o samochod i jego silnik, szczegolnie TDI moze rownie dobrze szybciej zabic serie, niz ten ktory przestrzega pewnych zasad i ma zrobiony program. Nawet mocniejszy."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Re: Hmm....
Zamieszczone przez mariobros...Na temat tunningu zdanie mam wyrobione, ale bynajmniej nie przez czasopisma motoryzacyjne. Moim zdaniem tunning musi szkodzić silnikowi, bo w przyrodzie nie ma niczego za darmo. Większa moc TDI jest osiągana głównie kosztem większego ciśnienia doładowania (do którego potem muszą być dopasowane dawki ON, aby optymalny stosunek powietrze:ON był zachowany).
Zamieszczone przez mariobrosPrzynajmniej więc jeden element silnika - turbosprężąrka - jest eksploatowana ponad założone obciążenia, nie bez kozery jest pierwszym elementem, który się wysypuje jeśli przyrosty przekraczają możliwości silnika.
Zamieszczone przez mariobrosNie wierzę również w zapewnienia, że TDI mają duże rezerwy mocy, a standardowe programy są kagańcami pozwalającymi zmieścić się w normach emisji spalin czy też aby użytkownicy (np. w Niemczech) płacili niższe podatki.
Zamieszczone przez mariobrosSilniki są projektowane najpierw pod względem inżynierskim, aby zwyczajnie możliwie długo wytrzymały eksploatację w warunkach nominalnych. Reszta, czyli recyrkulacje spalin i inne wymysły (typu FAP) dopiero dochodzi na dalszym etapie projektowania, a to po to właśnie, aby uwzględnić wymagania dotyczące ochrony środowiska. Cóż bowiem szkodzy np. zmodyfikować standardowy program w 1.9 TDI PD 77kW i wyciągnąć z niego 140 czy 150KM, a potem zastosować "osprzęt" przeciwzanieczyszczeniowy z 2.0 TDI PD 140KM, aby norma emisji spalin się nie pogorszyła?
Zamieszczone przez mariobrosSądzę, że problemem nie są normy emisji spalin, ale właśnie wytrzymałość silnika. Na koniec jeszcze - mówi się, że silnik można przeprogramować, zwiększając jego parametry, a nie wpłynie to wydatnie na zmniejszenie jego trwałości, jeśli tylko z dodatkowych parametrów będzie się korzystało "z głową". Oczywiście, to prawda. Jest tylko jedno "ale": po co w ogóle tunnigować auto, jeśli korzystanie z dodatkowych KM czy Nm miałoby być samolimitowane?
Zamieszczone przez mariobrosJedyna droga do zwiększenia mocy powinna według mnie wieść poprzez zakup silnika fabrycznego z większą mocą. Każdy element tego silnika będzie wówczas na pewno dostosowany do warunków i obciążeń, do pracy w których został zaprojektowany. Ale, parafrazując, "każdy jest panem swojego wozu" i robi z nim, co chce k
Komentarz
-
-
Re: Hmm....
Zamieszczone przez Piotrusgorszyła?
A czym różni się osprzęt przeciwanieczyszczeniowy z 2.0 od 1.9?
A poza tym - fajnie się czytałoSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Re: Hmm....
Zamieszczone przez mariobros...Na temat tunningu zdanie mam wyrobione
Na podstawie czego? Wlasnych domyslow? :?
Zamieszczone przez mariobrosMoim zdaniem tunning musi szkodzić silnikowi
Zamieszczone przez mariobrosbo w przyrodzie nie ma niczego za darmo.
Zamieszczone przez mariobrosWiększa moc TDI jest osiągana głównie kosztem większego ciśnienia doładowania (do którego potem muszą być dopasowane dawki ON
Zamieszczone przez mariobrosaby optymalny stosunek powietrze:ON był zachowany). Przynajmniej więc jeden element silnika - turbosprężąrka
Zamieszczone przez mariobrosjest eksploatowana ponad założone obciążenia, nie bez kozery jest pierwszym elementem, który się wysypuje jeśli przyrosty przekraczają możliwości silnika.
Zamieszczone przez mariobrosNie wierzę również w zapewnienia, że TDI mają duże rezerwy mocy, a standardowe programy są kagańcami pozwalającymi zmieścić się w normach emisji spalin czy też aby użytkownicy (np. w Niemczech) płacili niższe podatki. Silniki są projektowane najpierw pod względem inżynierskim, aby zwyczajnie możliwie długo wytrzymały eksploatację w warunkach nominalnych. Reszta, czyli recyrkulacje spalin i inne wymysły (typu FAP) dopiero dochodzi na dalszym etapie projektowania, a to po to właśnie, aby uwzględnić wymagania dotyczące ochrony środowiska. Cóż bowiem szkodzy np. zmodyfikować standardowy program w 1.9 TDI PD 77kW i wyciągnąć z niego 140 czy 150KM, a potem zastosować "osprzęt" przeciwzanieczyszczeniowy z 2.0 TDI PD 140KM, aby norma emisji spalin się nie pogorszyła? Sądzę, że problemem nie są normy emisji spalin, ale właśnie wytrzymałość silnika.
Jesli myslisz, ze za normy emisji spalin odpowiedzialny jest uklad recyrkulacji spalin, albo filtr FAP, albo inny katalizator, to chyba nie mamy o czym dalej dyskutowac.
Silniki od wielu lat zminiaja sie glownie wlasnie dlatego, zeby sprostac normom emisji spalin.
Za emisje spalin odpowiedzialny jest caly proces spalania - ma na to wplyw doslownie wszystko. Moment zaplonu, ksztalt komory spalania, czas otwarcia zaworow, ich ilosc, system wtrysku, itd. - doslownie wszystko co bierze udzial w pracy silnika.
Jesli myslisz, ze wystraczy zaprojektowac sobie jakis tam silnik i dolozyc jakis tam filtr i wszystko zalatwione pod wzgledem srodowiskowym, to jestes w bardzo duzym bledzie.
BTW: Za pomysl przelozenia EGR z 2.0TDI do 1.9 dostajesz ode mnie nominacje do tytulu forumowego wynalzacy roku.
Zamieszczone przez mariobrosNa koniec jeszcze - mówi się, że silnik można przeprogramować, zwiększając jego parametry, a nie wpłynie to wydatnie na zmniejszenie jego trwałości, jeśli tylko z dodatkowych parametrów będzie się korzystało "z głową". Oczywiście, to prawda. Jest tylko jedno "ale": po co w ogóle tunnigować auto, jeśli korzystanie z dodatkowych KM czy Nm miałoby być samolimitowane? Nie wierzę, że ktoś, mając wzmocnione auto, będzie je eksploatował tak, jak je eksploatował przed modyfikacją. Jeśli by tak było, byłbym niebotycznie zdumiony, bo nie umiałbym znaleźć uzasadnienia dla tego, po co w ogóle decydował się na tunning (snobizm?).
Czyli o motor trzeba dbac i przestrzegac kilku zasad. Dotyczy to nie tylko modyfikowanych jednostek, ale tak samo seryjnych.
Tylko, ze rzadko kto sie tym przejmuje. I wlasnie poprawke na takich userow musi brac producent.
Czyli, ze samochod trafi w rece uzytkownika, ktory leje do baku mazut, olej zmienia jak mu sie przypomni, a czesci eksploatacyjne wymienia dopiero jak sie zepsuja i to koniecznie na najtansze.
Na koniec osmiele sie dac Ci drobna rade - zanim zaczniesz wyrazac takie zdecydowane poglady, to warto wczesniej popracowac troche nad wiedza w danym temacie.
Ja nie jestem szpecem od silnikow, chiptuningu, itp., ale golym okiem widze, ze Ty niestety masz blade pojecie o temacie - dlatego tym bardziej dziwi mnie Twoja pewnosc wlasnych przemyslen.
Poza tym warto miec jakies poparcie w dowodach a nie w "wydaje_mi_sie".
Jakos dziesiatki znajomych mi osob, w tym ja, smiga od wielu lat zmodyfikowanymi autami, niektorzy zrobili po kilkaset tysiecy km i silniki chodza jak zegareczki.
Nie znam ani jednego przypadku, zeby silnik umarl z powodu podniesionej mocy.
Przy okazji - co to w ogole jest ta enigmatyczna zywotnosc silnika? Czy ktos umie to zdefiniowac?TDI 205PS
Komentarz
-
-
Re: Hmm....
Zamieszczone przez mariobrosNiby niczym, a jednak 2.0TDI to EU4, podczas gdy 1.9TDI to tylko EU3 (EU4 tylko z automatem o ile pamiętam). Pewnie kwestia softu?
Prosze nie opowiadac bajek. :evil:
Jak juz napisalem wczesniej - redukowanie emisji spalin to nie jest cos co sie w excelu zmienia, albo przez dolozenie rury do wydechu...
Dzizas :xTDI 205PS
Komentarz
-
-
Re: Hmm....
Zamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez mariobros...Na temat tunningu zdanie mam wyrobione
Na podstawie czego? Wlasnych domyslow? :?
Zamieszczone przez mariobrosMoim zdaniem tunning musi szkodzić silnikowi
Zamieszczone przez mariobrosbo w przyrodzie nie ma niczego za darmo.
Zamieszczone przez mariobrosWiększa moc TDI jest osiągana głównie kosztem większego ciśnienia doładowania (do którego potem muszą być dopasowane dawki ON
Zamieszczone przez mariobrosaby optymalny stosunek powietrze:ON był zachowany). Przynajmniej więc jeden element silnika - turbosprężąrka
Zamieszczone przez mariobrosjest eksploatowana ponad założone obciążenia, nie bez kozery jest pierwszym elementem, który się wysypuje jeśli przyrosty przekraczają możliwości silnika.
Zamieszczone przez mariobrosNie wierzę również w zapewnienia, że TDI mają duże rezerwy mocy, a standardowe programy są kagańcami pozwalającymi zmieścić się w normach emisji spalin czy też aby użytkownicy (np. w Niemczech) płacili niższe podatki. Silniki są projektowane najpierw pod względem inżynierskim, aby zwyczajnie możliwie długo wytrzymały eksploatację w warunkach nominalnych. Reszta, czyli recyrkulacje spalin i inne wymysły (typu FAP) dopiero dochodzi na dalszym etapie projektowania, a to po to właśnie, aby uwzględnić wymagania dotyczące ochrony środowiska. Cóż bowiem szkodzy np. zmodyfikować standardowy program w 1.9 TDI PD 77kW i wyciągnąć z niego 140 czy 150KM, a potem zastosować "osprzęt" przeciwzanieczyszczeniowy z 2.0 TDI PD 140KM, aby norma emisji spalin się nie pogorszyła? Sądzę, że problemem nie są normy emisji spalin, ale właśnie wytrzymałość silnika.
Jesli myslisz, ze za normy emisji spalin odpowiedzialny jest uklad recyrkulacji spalin, albo filtr FAP, albo inny katalizator, to chyba nie mamy o czym dalej dyskutowac.
Silniki od wielu lat zminiaja sie glownie wlasnie dlatego, zeby sprostac normom emisji spalin.
Za emisje spalin odpowiedzialny jest caly proces spalania - ma na to wplyw doslownie wszystko. Moment zaplonu, ksztalt komory spalania, czas otwarcia zaworow, ich ilosc, system wtrysku, itd. - doslownie wszystko co bierze udzial w pracy silnika.
Jesli myslisz, ze wystraczy zaprojektowac sobie jakis tam silnik i dolozyc jakis tam filtr i wszystko zalatwione pod wzgledem srodowiskowym, to jestes w bardzo duzym bledzie.
BTW: Za pomysl przelozenia EGR z 2.0TDI do 1.9 dostajesz ode mnie nominacje do tytulu forumowego wynalzacy roku.
Zamieszczone przez mariobrosNa koniec jeszcze - mówi się, że silnik można przeprogramować, zwiększając jego parametry, a nie wpłynie to wydatnie na zmniejszenie jego trwałości, jeśli tylko z dodatkowych parametrów będzie się korzystało "z głową". Oczywiście, to prawda. Jest tylko jedno "ale": po co w ogóle tunnigować auto, jeśli korzystanie z dodatkowych KM czy Nm miałoby być samolimitowane? Nie wierzę, że ktoś, mając wzmocnione auto, będzie je eksploatował tak, jak je eksploatował przed modyfikacją. Jeśli by tak było, byłbym niebotycznie zdumiony, bo nie umiałbym znaleźć uzasadnienia dla tego, po co w ogóle decydował się na tunning (snobizm?).
Czyli o motor trzeba dbac i przestrzegac kilku zasad. Dotyczy to nie tylko modyfikowanych jednostek, ale tak samo seryjnych.
Tylko, ze rzadko kto sie tym przejmuje. I wlasnie poprawke na takich userow musi brac producent.
Czyli, ze samochod trafi w rece uzytkownika, ktory leje do baku mazut, olej zmienia jak mu sie przypomni, a czesci eksploatacyjne wymienia dopiero jak sie zepsuja i to koniecznie na najtansze.
Na koniec osmiele sie dac Ci drobna rade - zanim zaczniesz wyrazac takie zdecydowane poglady, to warto wczesniej popracowac troche nad wiedza w danym temacie.
Ja nie jestem szpecem od silnikow, chiptuningu, itp., ale golym okiem widze, ze Ty niestety masz blade pojecie o temacie - dlatego tym bardziej dziwi mnie Twoja pewnosc wlasnych przemyslen.
Poza tym warto miec jakies poparcie w dowodach a nie w "wydaje_mi_sie".
Jakos dziesiatki znajomych mi osob, w tym ja, smiga od wielu lat zmodyfikowanymi autami, niektorzy zrobili po kilkaset tysiecy km i silniki chodza jak zegareczki.
Nie znam ani jednego przypadku, zeby silnik umarl z powodu podniesionej mocy.
Przy okazji - co to w ogole jest ta enigmatyczna zywotnosc silnika? Czy ktos umie to zdefiniowac?
I tak na koniec - ponieważ post jest długi, zdążyło mi nieco przejść. Dlatego jeśli przesadziłem - przepraszam. Jednak rada za radę: staraj się unikać dawania rad. To zawsze trąci protekcjonalizmem, co może skutkować reakcjami na przykład takimi, jak moje. PeaceSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
peace panowie 8)
mysle, ze obaj macie troche racji :idea:
Biorac pod uwage mozliwosci tuningu silnika ASZ z fabrycznych 96kW na 110kW w zasadzie nalezaloby sie obawiac o jego wytrzymalosc, prawda :?: Ale od roku 2003 (na przykladzie samochodu Seat Leon):
- blok silnika z tlokami tych dwoch silnikow jest identyczny ( i nie uwierze, ze nie bo maja identyczny co do cyferki numer katalogowy)
- głowica z całym osprzętem jw
- wał korbowy jw
- koło zamachowe jw
- korbowody jw
- wszystkie panewki jw
- walek rozrzadu jw
te silniki sa identyczne, roznia sie turbina, intercoolerem i programem :arrow:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Mariobros, Na tym forum chcielibysmy czytac o konkretach.
Poniewaz w Twoim poscie, a raczej w dwoch postach nie pada ani jeden konkrenty argument, dowod, itp., a jedynie Twoje romantyczne przypuszczenia i domysly ustrojone w krasomówcze piórka, dlatego przygotowalem dla Ciebie pomocniczy zestaw pytan.
Mysle, ze Twoja odpowiedz na nie moze ulatwic nam dalsza dyskusje w tym temacie.
Oto i one:
1. Dlaczego uwazasz, ze moc w TDI uzyskiwana jest przy pomocy wiekszego doladowania?
2. Co to sa zalozone obciazenia turbosprezarki?
3. Na czym oparta jest teoria, ze turbosprezarka jest pierwszym elementem, ktory wysypuje sie przy przekroczeniu mozliwosci silnika?
4. Po czym oceniamy przekroczenie mozliwosci silnika?
4. W jaki sposob ktos z autocentrum wyciagnal 200KM z 90KM i dlaczego mamy mu wierzyc? Skoro sie powolujesz na zrodlo, to daj link, a nie rade, zeby sobie poszukac.
5. Dlaczego uprawiajac samemu intelektualna rzodkiewke z bardzo duza iloscia wody i zerowa wartoscia kaloryczna, pozbawiasz, a moze raczej pietnujesz te mozliwosc u innych?
6. Co wspolnego ma rzezbienie krasnala i pekające oczy (to w ogole mozliwe???) z tuningiem i jego szkodliwoscia dla silnika?
7. Dlaczego uwazasz, ze bilans musi wyjsc na zero?
8. Jakie są scisle okreslone warunki spalania?
9. Dlaczego uwazasz, ze optymalnosc jest stanem ulotnym?
10. Nadal nie rozumiem dlaczego sprezarka, nawet w jakims szerszym horyzoncie, jest elementem silnika?
11. Czy hamulce tez sa elementem silnika? Przeciez one tez sie szybciej zuzywaja przy wiekszej mocy silnika.
12. Dlaczego uwazasz, ze zmniejszone zuzycie paliwa ma wplyw na zmniejszenie emisji spalin? Zaznaczam, ze nie traktujemy sprawy globalnie.
13. Skad bierzesz przeswiadczenie o tym, ze cytuję: "Silniki od wielu lat zmieniają się pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa"?
14. Jaki ksztalt komory spalania ma silnik FSI?
15. Jaki wplyw ma denko tloka w silniku FSI na proces spalania?
16. Dlaczego uwazasz, ze uklad recyrkulacji spalin, katalizator i filtr FAP ma kluczowy wplyw na poziom emisji spalin?
17. Co ma produkcja Forda Escorta do naszej dyskusji?
18. Na czym oparte sa Twoje przypuszczenia, ze na norme Euro 4 w 2.0 TDI ma wplyw inny soft?
19. Dlaczego uwazasz, ze teorię cytuję: "jedzmy g..., miliony much nie mogą się mylić" mozesz uzyc jako argument w polemice ze mna, skoro znakomita wiekszosc ludzi na swiecie, w Europie i w tym kraju uwaza, ze chiptuning szkodzi silnikowi?
20. Dlaczego w dyskusji o pracy silników wolisz powolywac sie na ideologie romantyzmu niz oswiecenia?
21. Dlaczego na poparcie swoich tez zamiast dowodami wolisz poslugiwac sie alegoria?
22. Na jakiej podstawie uwazasz, ze w dyskusji o konkretach konieczny jest dystans? I co jest punktem odniesienia dla tego dystansu?
23. Jaki silnik w swoim zyciu rozebrales i zlozyles? I dlaczego bylo to konieczne? Mile widziane szczegoly z jego budowy.
24. Jaki jest statystycznie okreslony czas , cytuję: przez jaki silnik (rozumiany jako zespół jednostki napędowej i osprzętu), a nie człowiek lub inny pojazd, jest w stanie być źródłem napędu auta, w którym go zamontowano?
25. Kto okresla ten czas?TDI 205PS
Komentarz
-
-
Na początek, aby była jasność Nie jestem Don Kichotem, nie walczę ani z wiatrakami, ani z chiptunningiem jako takim. A to z oczywistego powodu. Jestem realistą i wiem, że zaklęcie w rodzaju "Uzyskane w drodze chiptunningu KM i Nm mają wpływ tylko i wyłącznie na samopoczucie kierownika, auto jest zaś bytem, który bez problemu to wszystko przełknie." ma olbrzymią moc, rozpala wyobraźnię jak nic innego. Pozwolę sobie na posiadanie zdania odmiennego, ale pozwolę także innym, aby przy swoich zdaniach pozostali...
Zamieszczone przez MiKruSMariobros, Na tym forum chcielibysmy czytac o konkretach.
Poniewaz w Twoim poscie, a raczej w dwoch postach nie pada ani jeden konkrenty argument, dowod, itp., a jedynie Twoje romantyczne przypuszczenia i domysly ustrojone w krasomówcze piórka, dlatego przygotowalem dla Ciebie pomocniczy zestaw pytan.
Mysle, ze Twoja odpowiedz na nie moze ulatwic nam dalsza dyskusje w tym temacie.
Oto i one:
1. Dlaczego uwazasz, ze moc w TDI uzyskiwana jest przy pomocy wiekszego doladowania?
Na początek definicja z podstawówki: "Spalanie jest to gwałtowne utlenianie, któremu towarzyszy świecenie i wydzielanie się ciepła". Jako fenomen znane jest nam od prehistorii, jako proces fizykochemiczny - też już kilka ładnych stuleci. I wiedza na ten temat jest taka, że stosunek powietrzealiwo ma wpływ na sprawność całego procesu spalania. Oczywiście, jak to w przyrodzie, istnieją ograniczenia, tzn. nie można w nieskończoność zwiększać ilości paliwa, bo się przestanie w całości spalać, nie można też w nieskończoność zwiększać ilości tlenu, bo to również zakłóca, zwłaszcza w kontekście spalania w silnikach, proces spalania. Ogólnie w szerokich granicach jest tak, że im więcej powietrza, tym proces spalania przebiega sprawniej. A od sprawności już tylko krok do mocy. Im większa sprawność, tym uzyskiwana moc jest większa. Pokaż mi kogoś, kto wykonuje chiptunning i nie bawi się przy tym ciśnieniem doładowania. Jeśli by się nie bawił, odtwarzałby w zasadzie działanie BOX-a, który modyfikuje dawkę paliwa i w ten sposób wpływa na przebieg procesu spalania. Tak więc teza, że zwiększenie doładowania (nawet jeśli w turbodieslach jest nadmiar powietrza, to jest tak tylko do momentu, gdy zwiększenie dawki nie wymusza zwiększenia ilości powietrza) pozwala podnieść moc myślę, że się broni. Oczywiście nie tylko w ten sposób, ale w ten także...
2. Co to sa zalozone obciazenia turbosprezarki?
3. Na czym oparta jest teoria, ze turbosprezarka jest pierwszym elementem, ktory wysypuje sie przy przekroczeniu mozliwosci silnika?
4. Po czym oceniamy przekroczenie mozliwosci silnika?
4. W jaki sposob ktos z autocentrum wyciagnal 200KM z 90KM i dlaczego mamy mu wierzyc? Skoro sie powolujesz na zrodlo, to daj link, a nie rade, zeby sobie poszukac.
To przykład tunningu drastycznego oczywiście. A link podaję po to, abyś wiedział, że nie konfabuluję... To tak a'propos maniery pod tytułem "MY"...
5. Dlaczego uprawiajac samemu intelektualna rzodkiewke z bardzo duza iloscia wody i zerowa wartoscia kaloryczna, pozbawiasz, a moze raczej pietnujesz te mozliwosc u innych?
6. Co wspolnego ma rzezbienie krasnala i pekające oczy (to w ogole mozliwe???) z tuningiem i jego szkodliwoscia dla silnika?
7. Dlaczego uwazasz, ze bilans musi wyjsc na zero?
8. Jakie są scisle okreslone warunki spalania?
9. Dlaczego uwazasz, ze optymalnosc jest stanem ulotnym?
10. Nadal nie rozumiem dlaczego sprezarka, nawet w jakims szerszym horyzoncie, jest elementem silnika?
11. Czy hamulce tez sa elementem silnika? Przeciez one tez sie szybciej zuzywaja przy wiekszej mocy silnika.
12. Dlaczego uwazasz, ze zmniejszone zuzycie paliwa ma wplyw na zmniejszenie emisji spalin? Zaznaczam, ze nie traktujemy sprawy globalnie.
13. Skad bierzesz przeswiadczenie o tym, ze cytuję: "Silniki od wielu lat zmieniają się pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa"?
14. Jaki ksztalt komory spalania ma silnik FSI?
15. Jaki wplyw ma denko tloka w silniku FSI na proces spalania?
16. Dlaczego uwazasz, ze uklad recyrkulacji spalin, katalizator i filtr FAP ma kluczowy wplyw na poziom emisji spalin?
17. Co ma produkcja Forda Escorta do naszej dyskusji?
18. Na czym oparte sa Twoje przypuszczenia, ze na norme Euro 4 w 2.0 TDI ma wplyw inny soft?
19. Dlaczego uwazasz, ze teorię cytuję: "jedzmy g..., miliony much nie mogą się mylić" mozesz uzyc jako argument w polemice ze mna, skoro znakomita wiekszosc ludzi na swiecie, w Europie i w tym kraju uwaza, ze chiptuning szkodzi silnikowi?
20. Dlaczego w dyskusji o pracy silników wolisz powolywac sie na ideologie romantyzmu niz oswiecenia?
21. Dlaczego na poparcie swoich tez zamiast dowodami wolisz poslugiwac sie alegoria?
22. Na jakiej podstawie uwazasz, ze w dyskusji o konkretach konieczny jest dystans? I co jest punktem odniesienia dla tego dystansu?
23. Jaki silnik w swoim zyciu rozebrales i zlozyles? I dlaczego bylo to konieczne? Mile widziane szczegoly z jego budowy.
24. Jaki jest statystycznie okreslony czas , cytuję: przez jaki silnik (rozumiany jako zespół jednostki napędowej i osprzętu), a nie człowiek lub inny pojazd, jest w stanie być źródłem napędu auta, w którym go zamontowano?
25. Kto okresla ten czas?
MiKruS. Proponuję zakończyć w tym miejscu dyskusję, jakoś nam nie wychodzi. Ponieważ nie chcę się kłócić, co byłoby małostkowe, na początek możemy siebie chyba unikać. Taki mały pakt o nieagresji na początek. A potem, może się poznamy i wtedy się okaże, że nic nie jest takie, jak się przez pryzmat forum wydaje...
PozdrawiamSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
to zostalo opublikowane 2 miesiace temu w auto swiecie!! -----Prawdziwie bezkonkurencyjny cenowo jest chiptuning samochodów, które turbo mają już pod maską. Płacąc nawet mniej niż tysiąc złotych za chip, który musimy sami zamontować (jest to spore ryzyko, łatwo przegrzać elementy), możemy liczyć na solidnego "kopa" - oprogramowanie sterujące pracą silnika przymknie zawór upustowy turbosprężarki i zwiększy dawkę paliwa. Żeby mieć pewność, że wszystko będzie działało jak należy i nie pojawią się np. problemy z rozruchem na zimno albo nierówną pracą na wolnych obrotach, trzeba zapłacić kilkakrotnie więcej - wtedy profesjonalny warsztat zamontuje nam chip w komputerze silnika, przetestuje jego pracę, a czasem nawet zestroi odpowiednie parametry tak, by mocy było jak najwięcej. Skoro to takie nieskomplikowane, to dlaczego auta nie są fabrycznie tak mocne jak po chiptuningu? Jednostki napędowe są obliczone na fabryczną moc, a podwyższanie jej przeciąża elementy silnika. Najbardziej ucierpi turbosprężarka, która po zmianie chipa osiąga prędkości obrotowe o kilkadziesiąt tysięcy obrotów na minutę wyższe od tych, jakie przewidywał producent.
Większa moc to niestety niższa trwałość
Taka jest prawda i odstępstwa od niej zdarzają się jedynie przy kompleksowym, bardzo kosztownym tuningu, kiedy najbardziej obciążone elementy wymieniane są na takie, które bez stresu zniosą nowe, podwyższone parametry silnika.Moje zdanie na ten temat jest rowniez podobne jak kolegi Mariobros choc sam zastanawiam sie sie nad programem do moje octy oczywiscie liczas sie z konsekwencjami.Pozdrawiam k
[ Dodano: Nie 13 Lis, 05 11:09 ]
Dodam jeszcze od siebie ze chip tuning to przede wszystkim bezpieczenstwo ktore jest nam bardzo potrzebne na naszych Polskich drogach(czas wyprzedzan na poszczegolnych biegach)Tak wiec jesli nawet zmniejszamy zywotnosc turbiny w jakims stopniu nie jest to tak bardzo wazne jak nasze bezpieczenstwoSkoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM
Komentarz
-
-
To prawda...
...Ale zwykle planuję ten manewr z uwzględnieniem tego, co mam do dyspozycji pod nogą Dlatego też, choć zależność większy moment->większe bezpieczeństwo, ogólnie jest w naszych warunkach prawdziwe, to jednak nie jest to jedyne kryterium. Na dobre wyjdzie również przemyślenie i dobre zaplanowanie manewru wyprzedzania. Dodatkowe Nm i KM mogą się przydać, gdy rachunki zawiodą :diabelski_usmiechSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Co do tego linka powyzej odnosnie tej dwojki, to prosze nie mieszac silnika 1.9TDi czy tam 2.0TDi z silnikiem 1.8T. To sa zupelnie inne silniki.
Wyczyn tych kolesi z Zakopanego, gdzie auto robili w stodole czy gdzie tam jeszcze ich zawialo, to sorki ale zakrawa na pewne druciarstwo. Montaz IC w tym aucie mowi wiele, mial byc duzy, tylko nikt nie pomyslal o wartosciach jezdnych auta z tak zalozonym IC. Do tego zaczeli kombinowac nad jakimis sprzezarkami z innych aut, jak da sie zrobic prosciej na K04.
Tu juz byl do sprzedania, bo chyba im cos jednak nie wyszlo: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=24602&start=0
I czytajac posty, mozna wyciagnac wnioski
A ponizej jak mozna zrobic 1.8T http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9330 na duzo mocniejszy niz seria bez druciastwa gdzie wszystko ma rece i nogi.
A co uzyskiwania 200KM i wiecej z TDi gdzie moc byla 90KM czy 110KM to mozna poczytac w internecie, bo juz takie auta jezdza :twisted:
Jacek Nowak, Chipy by Allegro byly od dawna, zastanawia mnie tylko po co oni z uporem maniaka ciagle cos chca lutowac - chyba nie wiedza, ze bez lutowania tez juz sie da :twisted:
Komentarz
-
-
mariobros, Zacznijmy od tego, ze nie musisz tlumaczyc na czym polega istota forum komputerowego (?).
Jednak dobrze, ze poruszyles ten temat temat i umiesciles definicje. Dzieki temu latwiej bedzie mi byc dobrze przez Ciebie zrozumianym. Chodzi o fragment o roznych grupach uzytkownikow.
Poniewaz jestes dobry w teoriach wiec znasz pewnie taka, ze zly pieniadz wypiera dobry pieniadz.
Bedac moderatorem na tym forum staram sie minimalizowac to zjawisko, tak, zeby nie podzielilo ono losu np. wspomnianego juz autocentrum, pms-u czy innego autokacika, gdzie mozna dowiedziec sie wszystkiego czyli niczego.
Nie wspomne juz nawet o takich forach jak na gezeta.pl i innych portalach, gdzie nikt powazny juz od dawna nie pisuje.
Na szczescie wszyscy moderatorzy na tym forum zapatruja sie na to podobnie jak ja i to sa wlasnie ci "MY", o ktorych sie pytales.
Oczywiwscie nie oznacza to, ze na tym forum nie ma miejsca (co zdaje sie sugerujesz w swojej teori o istocie forum) dla bladzacych w mgle, pytajacych, niewiedzacych, itd.
Sprawa druga - zarzuciles mi protekcjonalne potraktowanie Ciebie, podczas gdy to wlasnie Ty zwracasz sie do mnie w wybitnie protekcjonalnym tonie. Zreszta nie da sie nie zauwazyc, ze ma on w zasadzie juz charatker ublizenia mi.
Sprawa trzecie - moje pytania pomocnicze do Ciebie mialy w zasadzie charakter retorycznych.
Odpowiedziales na nie wszystkie co oczywiscie nie wnosi nic konkretnego w temacie glownym, o ktorym dyskutujemy, czyli o chiptuningu i jego wplywie na silnik.
W zasadzie rece mnie swierzbia, zeby odpowiedziec pod kazdym Twoim cytatem, ale sobie daruje z kilku powodow:
1. Nic mi to nie da
2. Niczego konkretnego juz sie nie dowiem
3. Strace czas
4. Przyczynie sie co najwyzej do dalszego zbaczania z tematu glownego.
Jako podsumowanie chcialbym przypomniec, ze ja nie jestem bezkrytycznym fanem chiptuningu, to, ze zwiekszona moc silnika ma silniejszy wplyw na jego prace jest tak oczywiste, ze bezsensu jest jakakowliek polemika z tym faktem. Jednoczesnie uwazam, ze przy odpowiednim traktowaniu auta nawet bardzo wysilonego bedzie ono sluzylo duzo dluzej niz nawet seryjne w rekach statystycznego Polaka-szaraka.
Moja reakcja na Twoj pierwszy post wiazala sie z tym, ze chcialem zaprotestowac przeciwko tak zdecydowanej wypowiedzi za ktora nie staly zadne konkrety, a jedyne argumenty byly bledne (pozniej okazalo sie, ze to byla alegoria).
Argumenty jak nie padly tak nadal nie padaja i zapewne nie padna.
Dlatego popieram Twoja propozycje niekontynuowania sporu pomiedzy nami, bo nie jest on juz w tej chwili na temat.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSOczywiwscie nie oznacza to, ze na tym forum nie ma miejsca (co zdaje sie sugerujesz w swojej teori o istocie forum) dla bladzacych w mgle, pytajacych, niewiedzacych, itd.
Pozdrawiam SkodziarzySkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
Komentarz