[Inne] Która hamownia jest bezpieczniejsza dla silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janvier
    Drive
    • 2010
    • 40

    [Inne] Która hamownia jest bezpieczniejsza dla silnika?

    Zamieszczone przez daszek
    Zamieszczone przez kowal 2002
    W innych zakładach goście sprawiają wrażenie jakby wogóle nie wiedzieli po co są te kropki i bez jęknięcia dokładają 60-70 gram zamiast odpowiednio obrócić oponę...
    O, tu się zgodzę :|
    Ja też- bo nawet jak wiedzą- to za ciężarki (zwłaszcza do alu) trzeba dopłacić... :x

    Właśnie wróciłem z przekładki- mogę polecić zakład przy Narocz 23 (Mokotów)
    Nie jest może zbyt tanio, ale dobrze bo:
    1. Od lat te same twarze mechaników,
    2. Myją fele i kapcie,
    3. Śruby dokręcają kluczem dynamometrycznym wg zaleceń producenta (mają tabele),
    4. Po 20-100 km (jak Ci wypadnie) każą przyjechać na kontrolę dokręcenia kół,
    5. Na życzenie (za dodatkową opłatą)- przed wyważeniem robią optymalizację koła (w poprzednim warsztacie, gdzie byłem zmuszony zmienić gumy, gość nie wiedział co to jest)

    Co do ceny- za przekładkę gum (16'') na alusach, wymianę wentyli, optymalizację i pompowanie azotem zapłaciłem lekko ponad 200 zeta. Może i nie tanio- ale ja jestem zadowolony z jakości usług (warsztat z tradycjami jeszcze przedwojennymi)- sprawdzono wielokrotnie...
    Pozdrawiam - Arek
  • mozgi
    L&K
    • 2009
    • 1128
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    [Inne] Która hamownia jest bezpieczniejsza dla silnika?

    w związku, że został zamknięty temat, w którym nie uzyskałem odpowiedzi na pierwsze 3 pytania to pozwolę sobie założyć nowy temat i dołożę jeszcze kilka innych pytań.

    1.Jak ma się hamownia obciążeniówka i inercyjna do silnika??
    2. Czy np. jakieś podzespoły typu wtryski itp. mogą zostać uszkodzone???
    3.Czy jak wykonam np. 3 pomiary pod rząd to wyjdą takie same wyniki?? ( chodzi mi o ocenę tych dwóch hamowni) czy silnik jakoś się ,,nie zmęczy''?
    4.Czy ktoś z Was po wyjeździe z hamowni zauważył, że coś w aucie się popsuło, coś mu pękło, jakiś płynów mu ubyło itp.
    5.Ile robi się pomiarów na hamowni? chodzi mi, czy czynności się powtarza jakimiś seriami? czy jeden pomiar wystarczy?
    6.Na jakie podzespoły należy szczególnie zwrócić swoją uwagę po wyjeździe z hamowni tzn. mam na myśli elementy najbardziej narażone podczas hamowania ?
    7.Czy należy jakoś specjalnie przygotować auto przed wykonaniem pomiarów?


    Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
    ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
    Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      poczytaj:




      załóż własne forum dyskusyjne za darmo - ustal tematy dyskusji i zaproś znajomych!

      Chiptuning i tuning elektroniczny w Tuning Test Center - TTC. Podwoziowa hamownia obciążeniowa MAHA. Zwiekszanie mocy silników TDI, HDI, JTD, CDI, D4D, DTI, DCI, TDDI, TDCI. Testy tuningowe


      wydaje mi sie ze gdyby ktorys 'rodzaj' mial tendencje do zarzynania silnikow to umarlby smiercia naturalna.

      to co sie powtarza w watkach spod linkow to fakt, ze w przypadku MOCNYCH silnikow z turbina inercyjna MOZE dawac mniej precyzyjne wyniki. Okaze sie wiec czy TDI to MOCNE silniki

      wydaje mi sie dla Twojego 1.6 kilkadziesiat sekund na inercyjnej niczym zlym sie nie skonczy.

      pozdrawiam.

      PS. KAZDY pomiar jest obarczony pewnym bledem, dlatego osobiscie uwazam ze 3X taki sam wynik to sciema
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • mozgi
        L&K
        • 2009
        • 1128
        • Octavia I (1U2)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM

        #4
        dzięki rss za wypowiedź

        Odp.1
        Pomiar inercyjny ma kilka istotnych zalet w porównaniu z pomiarem pod obciążeniem:

        * jest więc bezpieczniejszy dla silnika,
        - wszystko jasne

        Odp.2, Odp 4
        ???? nic nie wyczytałem, a może ktoś z osób, które były na hamowni chciałby coś napisać o swoich usterkach po hamowaniu?

        Odp.3
        wywnioskowałem, że na hamowni obciażeniowej 3 razy nigdy chyba nie wyjdzie taki sam wynik a na inercyjnej chyba też, ale na tej drugiej będą pomiary bardziej zbliżone

        Odp.5
        chyba jeden?
        Odp. 6
        wszystko co łączy sie z silnikiem
        Odp. 7
        chyba nie?
        ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
        Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Re: Która hamownia jest bezpieczniejsza dla silnika?

          Zamieszczone przez mozgi
          1.Jak ma się hamownia obciążeniówka i inercyjna do silnika??
          Różnice opisałem w poprzednim wątku. Hamownia obciążeniowa bardziej obciąża samochód, ale nie na tyle, żeby mu zaszkodzić. Inercja nie obciąża, ale opinia o jej wynikach jest taka jaka jest.

          Zamieszczone przez mozgi
          2. Czy np. jakieś podzespoły typu wtryski itp. mogą zostać uszkodzone???
          Sama hamownia nie spowoduje uszkodzenia czegokolwiek. Natomiast jeżeli auto niedomaga to oczywiście może to się objawić podczas hamowania, tak samo jak podczas ostrej jazdy na drodze. Znam przypadki gdzie turbo się rozleciało, ale przyczyną nie była hamownia tylko sama turbina.

          Zamieszczone przez mozgi
          3.Czy jak wykonam np. 3 pomiary pod rząd to wyjdą takie same wyniki?? ( chodzi mi o ocenę tych dwóch hamowni) czy silnik jakoś się ,,nie zmęczy''?
          Nigdy nie wyjdą identyczne co 0,1KM i 1Nm. Z mojego doświadczenia różnica pomiędzy kolejnymi pomiarami to ok. 1KM różnicy i kilka Nm.

          Zamieszczone przez mozgi
          4.Czy ktoś z Was po wyjeździe z hamowni zauważył, że coś w aucie się popsuło, coś mu pękło, jakiś płynów mu ubyło itp.
          Patrz punkt 2.

          Zamieszczone przez mozgi
          5.Ile robi się pomiarów na hamowni? chodzi mi, czy czynności się powtarza jakimiś seriami? czy jeden pomiar wystarczy?
          Przeważnie robi się dwa pomiary, jeden za drugim. Różnice wychodzą jak w p.3.

          Zamieszczone przez mozgi
          6.Na jakie podzespoły należy szczególnie zwrócić swoją uwagę po wyjeździe z hamowni tzn. mam na myśli elementy najbardziej narażone podczas hamowania ?
          Na takie same jak podczas ostrej jazdy po ulicy, czyli po prostu nie gasimy silnika od razu.

          Zamieszczone przez mozgi
          7.Czy należy jakoś specjalnie przygotować auto przed wykonaniem pomiarów?
          Umyć, żeby wstydu przed kolegami sobie nie robić . A na serio to nic nie trzeba robić.

          Odnoszę wrażenie, że strasznie obawiasz się wizyty na hamowni. Naprawdę nie ma się czego bać .
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • mozgi
            L&K
            • 2009
            • 1128
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            _tm_ dzięki wielkie, że rozwiałeś moje wątpliwości

            Zamieszczone przez _tm_

            Umyć, żeby wstydu przed kolegami sobie nie robić . A na serio to nic nie trzeba robić.

            Odnoszę wrażenie, że strasznie obawiasz się wizyty na hamowni. Naprawdę nie ma się czego bać .
            auto mam zawsze czyste :P
            miałem pewne obawy, a spowodowane to było, że ktoś kiedyś na spocie opowiadał, że był na obciażęniówce i jakieś tam podzespoły mu się rozleciały czy coś w tym stylu
            ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
            Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              przy w pełni sprawnym samochodzie nic się nie ma prawa stać, jeśli coś się rozleciało "komus tam co opowiadał" oznacza to nie mniej ni więcej tyle, że i tak by się wkrótce rozleciało :zlosnik:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                przy w pełni sprawnym samochodzie nic się nie ma prawa stać, jeśli coś się rozleciało "komus tam co opowiadał" oznacza to nie mniej ni więcej tyle, że i tak by się wkrótce rozleciało :zlosnik:
                to moze lepiej ze tam sie roleciało niz na drodze by cos sie miało stac - z róznymi konsekwencjami
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  to zależy z czyjego punktu widzenia z punktu widzenia osób postronnych napewno masz rację, a właściciel auta będzie się łudził ze może jednak by się nie rozleciało i opowiadał że hamownia zepsuła mu auto :zlosnik:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • mozgi
                    L&K
                    • 2009
                    • 1128
                    • Octavia I (1U2)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM

                    #10
                    a czy opony zimowe lub letnie mają jakiś wpływ na wynik pomiarów? jeśli tak to wydaje mi się, że na letnich pomiary są lepsze :?:
                    ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                    Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez mozgi
                      a czy opony zimowe lub letnie mają jakiś wpływ na wynik pomiarów? jeśli tak to wydaje mi się, że na letnich pomiary są lepsze :?:
                      opony zimowe mogą ale nie muszą mieć większe opory toczenia, wynik na silniku powinien być taki sam, różnica powinna być w oporach toczenia i co za tym idzie mocy na kołach
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • mozgi
                        L&K
                        • 2009
                        • 1128
                        • Octavia I (1U2)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        wynik na silniku powinien być taki sam, różnica powinna być w oporach toczenia i co za tym idzie mocy na kołach
                        czyli na hamowni interesuje nas tylko wynik na silniku? czy też moc na kołach? bo jeżeli interesują nas też opory toczenia i moc na kołach to najbardziej wiarygodny pomiar będzie w lecie na oponach letnich :?: :idea:
                        ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                        Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez mozgi
                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          wynik na silniku powinien być taki sam, różnica powinna być w oporach toczenia i co za tym idzie mocy na kołach
                          czyli na hamowni interesuje nas tylko wynik na silniku? czy też moc na kołach? bo jeżeli interesują nas też opory toczenia i moc na kołach to najbardziej wiarygodny pomiar będzie w lecie na oponach letnich :?: :idea:
                          Wszelkie wyniki, które podajemy w dziale "Wykresy z hamowni" są mocą na silniku. Oczywiście ta moc jest szacowana, bo żeby zmierzyć faktycznie moc na silniku to trzeba go wyjąć z auta .
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • mozgi
                            L&K
                            • 2009
                            • 1128
                            • Octavia I (1U2)
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM

                            #14
                            _tm_ dzięki i wszystko jasne



                            Elektronika obliczyła, że Colt mógłby się rozpędzić najwyżej do 205,7 km/h.
                            tego również nie wiedziałem, że można obliczyć maksymalną prędkość ,ciekawy jestem ile mi pokaże :P
                            ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                            Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                            Komentarz

                            • rss
                              L&K
                              • 2009
                              • 1098

                              #15
                              Zamieszczone przez mozgi
                              a czy opony zimowe lub letnie mają jakiś wpływ na wynik pomiarów? jeśli tak to wydaje mi się, że na letnich pomiary są lepsze :?:
                              wg mnie pomijalny. sily ma oponie rozkladaja sie inaczej na rolki niz na droge ....
                              ale jak przyjedziesz samochodem z nienajnowszymi oponami (mniejsze kola) to z pomiarow wyjdzie nieco wiecej

                              zeby sie rozjasnilo: hamownia mierzy MOMENT na kolach w funkcji obrotow, pozniej jest to przeliczane na MOC na kolach i po uwzglednieniu strat na MOC na silniku.

                              przyjrzyj sie wykresom - masz tam moc silnika, moment silnika, bodajze moc na kolach i moc tracona (opory). jak cos pokaszanilem to sorry.
                              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                              _________________________________________
                              Do sprzedania:
                              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                              zaciski do hamulcow 280mm.

                              Komentarz

                              • looker
                                RS
                                • 2008
                                • 1886
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                A jak ma się hamowanie automatów (Tiptronic, DSG) ? Podobno szkodliwe i nie każdy się tego podejmuje...
                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                Komentarz

                                • rollcage
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 168

                                  #17
                                  normalnie.. w tipie blokuje sie komputerem jeden bieg by podczas depniecia samochód nie zredukował, nie wiem jak teraz jest w DSG, ale kiedys poprostu delikatnie naciskało sie pedał gazu na małych obrotach

                                  Komentarz

                                  Pracuję...