Skoda Octavia sedan 81kw/110km ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djtomi2
    Rider
    • 2010
    • 252
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Skoda Octavia sedan 81kw/110km ASV

    Royce Rolls Silver Wraith 1946-1959??
  • sobo1991
    Classic
    • 2009
    • 12

    #2
    Skoda Octavia sedan 81kw/110km ASV

    Chciałbym się dowiedzieć o najlepszy tuning takiej bryki ( interesuje mnie Chip ,filtr stożkowy . itp)
    Interesuje mnie:
    1. gdzie najlepiej zrobić ?
    2. koszty?
    3. osiągi?
    4. wpływ na spalanie ?
    5. opłaca się tuningować ?

    Auto jest z rocznika 2004 na karku ma 190tyś KM.

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #3
      Zamieszczone przez sobo1991
      Auto jest z rocznika 2004 na karku ma 190tyś KM.
      to tak jak moje ten sam rok i przebieg

      1. gdzie najlepiej zrobić ?
      polecam Rogal mineralna jesli chodzi o program a jak wymiana turbo,wtrysków itp.to Dobrygrzeswawa od nas z forum
      Zamieszczone przez sobo1991
      2. koszty?
      zależy:
      -sam program to pewnie do 1400zł
      -turbo ASZ lub ARL :?: od 500zł za smiecia(nietwierdze ze wszystkie takie są ale większość w tej cenie) do 1500zł w zajebistym stanie
      -wtryski 216-tki lub 230-tki :?:
      -Big IC ok 2000zł u DGW
      Zamieszczone przez sobo1991
      3. osiągi?
      zalęży jak wybierzesz etap prac
      -sam program-ok135PS Nm niepamietam
      -ASZ +216tki i SMIC -160PS 330Nm tak jak u mnie
      -ARL+230tki +bigIC -ile wyjdzie,nie wiem ale pewnie sporo tak jak u kolegi TMa
      --- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24124
      Zamieszczone przez sobo1991
      4. wpływ na spalanie ?
      żadnego,zalezy tylko od stylu jazdy po przeróbkach
      Zamieszczone przez sobo1991
      5. opłaca się tuningować ?
      zależy co rozumiesz przez słowo czy sie oplaca,ale na pewno jeździ się sympatycznie


      sobo1991poczytaj forum to się duzo dowiesz :diabelski_usmiech
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • sobo1991
        Classic
        • 2009
        • 12

        #4
        jakieś inne propozycje/konfiguraje.
        Mnie w zupełności zadowoli do 160km.

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Arek Ci wszystko klarownie opisał:

          - turbo ASZ
          - wtryski 216
          - FMIC

          i będzie 160KM. To jest najprostsza droga.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • sobo1991
            Classic
            • 2009
            • 12

            #6
            gdzie dostanę nówke ASZ lub ARL turbinke. Proszę o pomoc (link do sklepu)

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7


              Koszt ok. 3000 brutto
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • sobo1991
                Classic
                • 2009
                • 12

                #8
                to jeszcze podrąże temacik.
                Czy jak zapodam ARL czy ASZ to wszystko będzie ładnie pasowało? Czy jakieś szbkozłączki , czy coś takiego potrzebne jeszcze?
                Po samej zmianie turbinki jest skoczek mocy ? (Asz 130, Arl 150?) potrzebny jest nowy programik?
                Co sądzicie o wgraniem programiku na własną rękę. Gdzie znaleźć dobry programik =)

                Komentarz

                • Arek
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 3143

                  #9
                  sobo1991"]Czy jak zapodam ARL czy ASZ to wszystko będzie ładnie pasowało?
                  tak jak napisałeś będzie potrzebna szybko złączka,obecnie nie wiem kto je posiada ale jak napiszesdz na forum że kupisz to na pewno sie znajdzie
                  Zamieszczone przez sobo1991
                  Po samej zmianie turbinki jest skoczek mocy ?
                  raczej nie aż taki żebyś odczuł ,chyba że dupohamownia sprawi że się zajarasz to wtedy bedziesz sobie wmawiał ze jest dużo...
                  Zamieszczone przez sobo1991
                  potrzebny jest nowy programik?
                  potrzebny i jeszcze dodam że beż większego IC to i tak niema sensu zakładać ASZ a juz tym bardziej ARLa bo bedziesz miał gorąco w dolocie a co za tym idzie słabe osiągi(*jak się myle niech ktoś mnie poprawi)

                  sobo1991, co rozumiesz przez.....
                  Zamieszczone przez sobo1991
                  wgraniem programiku na własną rękę
                  Każde auto potrzebuje innego programu,że ktoś ma ASV to nie znaczy ze wgrasz jego program i bedzie zajebiście jeżdziło....
                  -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                  Komentarz

                  • Udesky
                    RS
                    • 2007
                    • 1692
                    • Octavia I (1U2)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez sobo1991
                    gdzie dostanę nówke ASZ lub ARL turbinke. Proszę o pomoc (link do sklepu)
                    Zamieszczone przez sobo1991
                    Czy jak zapodam ARL czy ASZ to wszystko będzie ładnie pasowało? Czy jakieś szbkozłączki , czy coś takiego potrzebne jeszcze?
                    Pogadaj z misiek^wro o ile mnie pamięć nie myli to ktoś zrezygnował z kupna jego turbawki. Więc ma do wzięcia T-ASZ + szybkozłączka, cena coś ok 1400zl - nie pamiętam dokładnie.
                    Co sądzicie o wgraniem programiku na własną rękę. Gdzie znaleźć dobry programik =)
                    Pomysł zły, nawet bardzo. Chcesz nacieszyć się bezproblemowym modem podjedź do sprawdzonego tunera.

                    Poza tym użyj szukajki i google.pl na pewno znajdziesz wiele informacji.
                    W Polsce nie ma kryzysu.
                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez sobo1991
                      to jeszcze podrąże temacik.
                      Czy jak zapodam ARL czy ASZ to wszystko będzie ładnie pasowało? Czy jakieś szbkozłączki , czy coś takiego potrzebne jeszcze?
                      Po samej zmianie turbinki jest skoczek mocy ? (Asz 130, Arl 150?) potrzebny jest nowy programik?
                      Co sądzicie o wgraniem programiku na własną rękę. Gdzie znaleźć dobry programik =)
                      Oprócz turbo potrzebna jest tzw. czerwona rura. Do kupienie na allegro za ok. 200 zł (w ASO chyba ok. 500 zł).
                      Aby poczuć różnicę potrzebny jest nowy program, ale żeby był sens wsadzać nowe turbo to trzeba też wsadzić większe wtryski. Na seryjnych wtryskach i turbo ASZ/ARL uzyskasz niewiele więcej niż na seryjnym turbo po programie.
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • sobo1991
                        Classic
                        • 2009
                        • 12

                        #12
                        no spoczko rozumiem.
                        Teraz tak... Nowe wtryski to jaki to jest koszt? I czy jest w rejonie Warszawy jakaś firma która oferuje takiego typu zabiegi bez zakupu sprzętu gdzieś inndziej(chdzi mi sklep z częściami i odrazu montaż)
                        :roll:

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zależy jakie wtryski chcesz. Możesz kupić te od VW Transportera 2.5TDI (AHY) 151KM czyli popularne 216. Możesz również zakupić końcówki 216 lub 230 i przerobić dzięki temu swoje wtryski. Koszt to:
                          230 Fratelli - 225,00 zł.
                          216 Fratelli - 135,00 zł.
                          216 SEVEN DIESEL - 115,00 zł.
                          216 Bosch zestaw naprawczy (przekładka,trzpień, końcówka)- 230,00 zł.
                          u:

                          Do tego musisz doliczyć wizytę u pompiarza.
                          Możesz jeszcze poszukać na forum vwgolf.pl osobnika o nicku cowboy, u niego opcja "do montażu" kosztuje coś ok 1600zł.
                          W Dynosofcie Wrocław oraz Katowice 230 kosztują 1500zł (taką otrzymałem informację).
                          Możesz również polować na okazję gdy sprzedaję ktoś z for o VAGach (VW, Audi, Skoda, Seat). Na OCP ktoś nie dawno sprzedawał 216 za 800zł.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Udesky
                            Możesz jeszcze poszukać na forum vwgolf.pl osobnika o nicku cowboy, u niego opcja "do montażu" kosztuje coś ok 1600zł.
                            W Dynosofcie Wrocław oraz Katowice 230 kosztują 1500zł (taką otrzymałem informację).
                            Możesz również polować na okazję gdy sprzedaję ktoś z for o VAGach (VW, Audi, Skoda, Seat). Na OCP ktoś nie dawno sprzedawał 216 za 800zł.
                            U cowboya 216-ki kosztują 1150 (komplet do zamontowania, więc swoje z ASV możesz sprzedać za kilka stówek). 230-ki kosztują u niego ok. 1500 zł.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • sobo1991
                              Classic
                              • 2009
                              • 12

                              #15
                              dobra teraz dużo więcej wiem na ten temat.
                              A teraz znacie kogoś z Warszawy lub okolic kto by się podjoł wszystkiego:
                              -Montaż turbiny ARL
                              -wymiana wtryskiwaczy na 230
                              -programik(chip)
                              Najlepiej i za rozsądną sumkę

                              Komentarz

                              • Arek
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 3143

                                #16
                                Zamieszczone przez Arek
                                Cytat:
                                1. gdzie najlepiej zrobić ?

                                polecam Rogal mineralna jesli chodzi o program a jak wymiana turbo,wtrysków itp.to Dobrygrzeswawa od nas z forum
                                to pytanie już było

                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                Komentarz

                                • Udesky
                                  RS
                                  • 2007
                                  • 1692
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  A teraz znacie kogoś z Warszawy lub okolic kto by się podjoł wszystkiego:
                                  -Montaż turbiny ARL
                                  -wymiana wtryskiwaczy na 230
                                  -programik(chip)
                                  Najlepiej i za rozsądną sumkę
                                  No przecież padły już informację:
                                  Rogal mineralna jesli chodzi o program a jak wymiana turbo,wtrysków itp.to Dobrygrzeswawa
                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                  Komentarz

                                  • sobo1991
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 12

                                    #18
                                    dzięki wielkie

                                    Teraz tylko muszę poszukać części i jazda =)
                                    A może jeszcze znacię hurtownie gdzie by te wszystkie części zakupiś. Czy bardzie opłaca kupować odzielnie na tz´okazji´ 8)

                                    Komentarz

                                    • Udesky
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 1692
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez sobo1991
                                      A może jeszcze znacię hurtownie gdzie by te wszystkie części zakupiś. Czy bardzie opłaca kupować odzielnie na tz´okazji´
                                      Funkiel nówka turbo to tak jak napisał _tm_ ok 3000zł. Nówki wtryski to ok 1000zł/szt więc komplet 4000zł.
                                      Szukaj raczej po forach. Turbo 130KM od ASZta sprzedaje Misiek^wro, zagadaj do niego. Ewentualnie szukaj po allegro.pl jakiś po regeneracji lub z udowodnionym małym przelotem, możesz również pogadać z neck99 może będzie miał jakieś turbawki na zbyciu. Jeszcze jest nie jaki Karambol z Białegostoku (chyba), który również jest dobry w zagadnieniu turbawek:

                                      Co do wtrysków już masz info. Albo szukasz 216 używanych od Transportera, albo od kogoś okazyjnie, lub kupujesz nówki końcówki od kogoś kogo ci podaliśmy i jedziesz z tym do pompiarza w celu ustawienia ciśnienia (ok 50zł/szt=200zł/kpl) - minusem jest to, że przerabiane są twoje wtryski. Ewentualnie już gotowy zestaw na przykład od cowboya:

                                      Myślę, że jak pogadasz z DobryGrześWawa, to załatwi ci wszystkie części w dobrych cenach.
                                      W Polsce nie ma kryzysu.
                                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                      Komentarz

                                      • _tm_
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 2333
                                        • Superb III (3V3)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Pamiętaj, że 160KM na seryjnym SMIC-u będzie szybko puchło, więc dolicz jeszcze zrobienie FMIC-a. Koszt u DGW to chyba ok. 2000 zł.
                                        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                        -------------------------------------------------------------------------
                                        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                        Komentarz

                                        • Tymon
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2970

                                          #21
                                          Chyba że zapoda wydajniejszy w miejsce seryjnego, ale nie wiem czy jeszcze ktoś je robi :P
                                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                          Komentarz

                                          • sobo1991
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 12

                                            #22
                                            nie no spoczko ja sie zajme tym dopiero po nowym roku

                                            teraz narazie chcę nabyć części

                                            Komentarz

                                            • Udesky
                                              RS
                                              • 2007
                                              • 1692
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Chyba że zapoda wydajniejszy w miejsce seryjnego, ale nie wiem czy jeszcze ktoś je robi
                                              Jeśli ma spryskiwacze reflektorów to raczej ta opcja odpada z tego co czytałem.
                                              Jak już robić to FMICa.
                                              W Polsce nie ma kryzysu.
                                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #24
                                                Udesky, ja miałem w ex skodzie i nie było żadnych problemów.
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz

                                                • _tm_
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 2333
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Tymon
                                                  Chyba że zapoda wydajniejszy w miejsce seryjnego, ale nie wiem czy jeszcze ktoś je robi :P
                                                  Chyba nikt już nie robi. Pozostaje kupno używanego, ale to też niezbyt często spotykany towar.
                                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                  -------------------------------------------------------------------------
                                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...