Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ALH 130PS i 300Nm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    faktycznie wcięło :shock:
    o ile pamiętam to po docieraniu ( czyli po 16kkm)

    przed ( seria ) 104KM i 245 Nm
    a po

    134 KM i 314 Nm

    i ślizgające sprzęgło :evil:

    to było rok temu i od tego czasu zrobione prawie 45 kkm i wszystko gra...

    jak w domu znajdę gdzieś na kompe wykresy to wrzucę to jeszcze raz....
    k
    Pink Floyd fan.

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez MiKruS
      Zamieszczone przez Dawid
      Czader, Zaczeło Ci się slizgać poniżej 5 st C bo octa dostała więcej mocy z powodu lepszego chłodzenia....(zimniejszego a więc gęstrzego powietrza podawanego do cylindrów...)
      Sprzeglo sie slizga, bo pod wplywem niskiej temperatury zmniejszaja sie jego wlasciwosci cierne (czy jak to nazwac).

      Jest to czesto spotykany objaw, ze sprzegla odmawiaja wspolpracy wlasnie przy niskich temperaturach i nie ma to nic wspolnego z gestszym powietrzem dostajacym sie do cylindrow... :wink:
      Zgody nie ma w temacie...(gdyby temperatura miała takie znaczenie to ślizgajaca sie tarcza szybko dostaje temperatury i poslizg powinien ustać)
      Parametry silnika ulegają zmianie na drodze w stosunku do tych posiadanych na wykresach na plus i na minus...
      Lato mniej / zima wiecej... Wspomniec należy o oporach toczenia które wzrastają zimą
      śnieg , błoto .... Same opony zimowe stawiają opory i powodują strate na kołach 8-10 Ps...........

      Rozumując tak:
      Niska temperatura - troche wysza moc i inny przebieg Nm np: +3 Ps
      Większe opory np. opony zimowe np: -8 Ps

      Sprzegło może otrzymac extra opór który pochłonie ok. 10-15 Ps i troszeczke inny Nm

      Przy programach które bardzo blisko są granicy wytrzymałości sprzegła efekt zima jest pewny.... :twisted:

      [ Dodano: Sro 04 Sty, 06 10:38 ]
      Zamieszczone przez wasyl
      piękny przyrost !!! ciekawe co się będzie działo jak wymienisz wtryski... :shock:
      Był taki pomysł ale sprzegło może tego nie wytrzymac........
      Inna sprawą jest że w ALH wtryski są lepsze niz w AGR dlatego ALH maja lepsze przyrosty i spore różnice od serii.( to efekt mojego śledztwa)
      Dodatkowo dla zainteresowanych kawałek literaturt tech. VW

      Wtryski ASV i ALH różni najprawdopodobniej tylko ilości podanego paliwa..
      Niestety jeszcze nie wiem o jaki %

      Tak więc przyrosty ALH będą wyższe niż AGR i oscylować mogą biorąc przykłady innych
      (octavi , leonów ,A3 itd) ok 125 - 135 Ps i 280-315 Nm oczywiscie wszystko zależy od programu i tunera...


      Pytania :
      Czy ktoś zna ALH który nie spełnia podanych przyrostów bez wymiany wtrysków?
      Czy ktoś może określić dokładnie róznice pomiędzy wtryskami AHL i ASV , chodzi mi dokładnie o dawke paliwa na w %....
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Dawid
        Zgody nie ma w temacie...(gdyby temperatura miała takie znaczenie to ślizgajaca sie tarcza szybko dostaje temperatury i poslizg powinien ustać)
        Parametry silnika ulegają zmianie na drodze w stosunku do tych posiadanych na wykresach na plus i na minus...
        Lato mniej / zima wiecej... Wspomniec należy o oporach toczenia które wzrastają zimą
        śnieg , błoto .... Same opony zimowe stawiają opory i powodują strate na kołach 8-10 Ps...........

        Rozumując tak:
        Niska temperatura - troche wysza moc i inny przebieg Nm np: +3 Ps
        Większe opory np. opony zimowe np: -8 Ps

        Sprzengło może otrzymac extra opór który pochłonie ok. 10-15 Ps i troszeczke inny Nm

        Przy programach które bardzo blisko są granicy wytrzymałości sprzengła efekt zima jest pewny.... :twisted:
        Fajnie, ze dopasowujesz fakty do teorii.

        Dziwna tylko sprawa, ze efekt slizgajacego sie sprzegla w niskich temperaturach wystepuje nawet w autach wolnossacych. Jaki przyrost NM (bo od momentu sie sprzeglo slizga a nie od mocy) moze miec takie auto? 5? 10Nm?

        Moj przyjaciel ma Puga 307-ke. Zima sprzeglo slizga mu sie nawet na jedynce, a w lato efekt nie wystepuje nawet na piatce.
        Czyli co? Mam rozumiec, ze od niskiej temperatury przybywa mu z 200Nm?? :roll:

        [ Dodano: Sro Sty 04, 2006 11:01 am ]
        BTW: Wtrsyki ALH i ASV maja to samo cisnienie otwarcia, ale koncowki w ALH "nie przepuszczaja" tyle samo paliwa co w ASV.
        Nie jest to ograniczenie programowe tylko mechaniczne. Nalezy wymienic koncowki, albo cale wtryski, zeby byl efekt.
        TDI 205PS

        Komentarz


        • #29
          Błagam jesli mamy o tym dyskutowac to normalnie , bez przeginania :shock:

          MiKruS, ale ciągle zapominasz o oporach .
          Przecież całość mocy z silnika (ile by jej nie było) musi przenieśc sprzegło, wiekszy opór od strony układu jezdnego (opon) .

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Dawid
            ... sprzengło...
            pls. sprzęgło, sprzęgło :diabelski_usmiech
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Dawid
              Błagam jesli mamy o tym dyskutowac to normalnie , bez przeginania :shock:
              to nie przeginaj :? i wymyśl jakąś teorie do slizgajacego sie sprzegła na VI biegu :roll: Bo Twoje bajdurzenie do tej pory mnie nie przekonało... Zwłaszcza, że uślizg sprzęgła miałem zarowno na letnich jak i zimowych oponach (205 i 215), a występował przy temperaturze ponizej bodajże 8 - 10 stopni w pewnym momencie... Pomijam kwestie przebiegu mocy na tamtym programie :zlosnik: Bo teraz jakoś uślizgi występuja sladowo i w duzo nizszych temperaturach 8)
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Nexus6
                Zamieszczone przez Dawid
                ... sprzengło...
                pls. sprzęgło, sprzęgło :diabelski_usmiech
                Literackie inwalidztwo...Przepraszam...... ops:

                [ Dodano: Sro 04 Sty, 06 11:50 ]
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                Zamieszczone przez Dawid
                Błagam jesli mamy o tym dyskutowac to normalnie , bez przeginania :shock:
                to nie przeginaj :? i wymyśl jakąś teorie do slizgajacego sie sprzegła na VI biegu :roll: Bo Twoje bajdurzenie do tej pory mnie nie przekonało... Zwłaszcza, że uślizg sprzęgła miałem zarowno na letnich jak i zimowych oponach (205 i 215), a występował przy temperaturze ponizej bodajże 8 - 10 stopni w pewnym momencie... Pomijam kwestie przebiegu mocy na tamtym programie :zlosnik: Bo teraz jakoś uślizgi występuja sladowo i w duzo nizszych temperaturach 8)
                Wydaje sie że odpowiadasz sobie sam. Praca sprzegła na granicy przyczepności...
                Spadek temperatury inna pzrebieg mocy i Nm na drodze ...

                Jeśli jest to wina temperatury sprzegła to Wszym zdaniem o ile jest niższa biorąc pod uwagę że sam silnik pracuje prawie z taką sama temperatura, a obudowa sprzegla nie jest bezpośrednio chlodzona powietzrem .............nie pomijając faktu własnej temperatury pracy sprzegła ..........

                [ Dodano: Sro 04 Sty, 06 11:52 ]
                Pamietajcie że hamownie podają wyniki uśrednione , normowane...
                By nie dochodziło do zniekształcen w poszczególnych pomiarach....

                Komentarz


                • #33
                  wedlug mnie temperatura nie ma nic wspulnego
                  bo zauwazcie jedna rzecz
                  tarcie wytwarza duze ilosci ciepla wiec tarcza sprzegla jesl ciagle goraca nie wazne czy na dworze jest +20 czy -10 tarcza ma swoja temperature wytworzona wlasnie przez sily tarcia :!:
                  a dlaczego zima sie slizga bardziej niz latem to moze byc sprawka innej wilgotnosci powietrza lub tego ze silnik dostaje wieceej Nm, PS i wieksze opory(kola i inne),
                  wiec wieksze sily dzialaja na sprzeglo ktore niestety nie moze przeniesc dalej tych PS'ow NM bo inne czesni na to nie pozwalaja dlatego zacxzybna sie slizgac
                  i to jest wedlug mnie glowna przyczyna :twisted:

                  aha ALH ma lepsze wtryski od AGR ale sprzeglo ma gorsze :szeroki_usmiech

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez Dawid
                    Wydaje sie że odpowiadasz sobie sam. Praca sprzegła na granicy przyczepności...
                    tia... zwłaszcza przy zmianie opon na węższe i dopiero co wygłoszonej teorii o zwiększeniu w związku z tym oporów

                    Zamieszczone przez Dawid
                    wiekszy opór od strony układu jezdnego (opon)
                    Zamieszczone przez Dawid
                    Spadek temperatury inna pzrebieg mocy i Nm na drodze ...
                    Wiesz co... cała ta dyskusja nie ma sensu dopóki nie spróbujesz zrozumieć, że zimne powietrze to jeszcze nie nitro i nie dodaje tyle mocy żeby łeb urywało :roll:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez Dawid
                      MiKruS, ale ciągle zapominasz o oporach .
                      Zapominam? Nie sadze. :?
                      Myslisz, ze dlaczego podalem przyklad o slizganiu sie sprzegla w zimie na jedynce i nieslizganiu sie tego samego sprzegla nawet na piatce latem?

                      Czy Twoim zdaniem opory dla sprzegla sa takie same na jedynce i na piatce? Uwierz mi, ze zmiana opon to pikus przy tym.
                      TDI 205PS

                      Komentarz


                      • #36
                        takie pytanie na marginesie jak juz jestescie przy tym:
                        Jaka moze byc roznica mocy spowodowana roznica temp. otoczenia zima -5 stC i lato 25stC? 5% - 10%?

                        Rozumiem ze auto wykorzystujace przez dluzszy czas moc (butowane) bedzie puchlo w rozny sposob, chyba zalezny od tego jaki ma IC (FMIC / SMIC) ale nie o to pytam.

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez xekon
                          takie pytanie na marginesie jak juz jestescie przy tym:
                          Jaka moze byc roznica mocy spowodowana roznica temp. otoczenia zima -5 stC i lato 25stC? 5% - 10%?

                          Rozumiem ze auto wykorzystujace przez dluzszy czas moc (butowane) bedzie puchlo w rozny sposob, chyba zalezny od tego jaki ma IC (FMIC / SMIC) ale nie o to pytam.
                          Jako taka temp. otoczenia nie ma wiekszego wplywu. To temp. w dolocie ma wplyw na moc. Im nizsza temperatura powietrza tym jest ono gestrze i wiecej mozna go wtloczyc. Stad roznice. Dla aut wolnossacych rowniez cisnienie atmosferyczne bedzie mialo znaczacy wplyw, dla turbodoladowanych raczej znikomy.
                          Mowi sie, ze kazde 4C w dolocie ponad norme to -1KM. Dlatego by uzyskac coraz wieksze przyrosty, stosuje sie bardziej wydajne chlodnice powietrza.

                          [ Dodano: 04 Sty 2006 03:33 pm ]
                          Dopisze jeszcze przyklad z zycia wziety.

                          Ktoregos razu podczas hamowania u Marka zapomnielismy wlaczyc nawiew, a bylo jeszcze dosc cieplo na dworze.
                          Bez nawiewu autko sie dosc mocno spocilo. Nie pamietam teraz ile bylo w dolocie, ale sporo. Temp. oleju tez znacznie podskoczyla, cos kolo 110C.
                          Na pomiarze bez dmuchawy wyszlo okolo 153KM, a z nawiewem okolo 157KM, czyli ~2%. Roznicy w niutkach nie pamietam, ale tez byla znikoma.
                          W aucie wyposarzonym w SMIC i z dosc mocno podniesionymi dawkami paliwa te roznice napewno beda wieksze, ale tez nie tak drastyczne jak sie moze wydawac.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz


                          • #38
                            MisiekWAW, Masz racje...
                            czasem na hamowni zdejmuje się 6Ps i 10 Nm i sprzęgło przestaje się ślizgać ,
                            potem na drodze zimą są inne warunki i to co zdjąłeś dostajesz z powrotem ....
                            latem jest odwrotnie...Przy tak wyśróbowanych programach może to powodować poślizg ...

                            Jeszcze jedno cała dyskusja z mojej strony dotyczy tego że niska temperatura otoczenia sama w sobie nie powoduje poślizgu sprzęgła ... Takie jest moje zdanie ..
                            Moje teorie o zmianie parametrów głoszę na podstawie obserwacji i opinii różnych osób.. Jeżeli ktoś potrafi wytłumaczyć mi że jest inaczej i dlaczego, to bardzo oto proszę…

                            Łatwo jest krytykować , trudniej przedstawić alternatywne rozwiązanie……….

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Dawid
                              Moje teorie o zmianie parametrów głoszę na podstawie obserwacji i opinii różnych osób.. Jeżeli ktoś potrafi wytłumaczyć mi że jest inaczej i dlaczego, to bardzo oto proszę…

                              Łatwo jest krytykować , trudniej przedstawić alternatywne rozwiązanie……….
                              Ja nic nie krytykuje. Ja uwazam, ze bzdury piszesz, ot co.
                              Polecam troche pokory, zwlaszcza jak sie nie bardzo wie co sie pisze.
                              TDI 205PS

                              Komentarz


                              • #40
                                to wytłumacz

                                Komentarz


                                • #41
                                  Dawid, ale ja Ci pokazalem nawet na konkretnym przykladzie, ze temp otoczenia nie ma az takiego wplywu na parametry silnika, jak mogoby sie wydawac.
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Dawid
                                    to wytłumacz
                                    Napisalem juz. Wystarczy przeczytac z checia zrozumienia, a nie z checia udowodnienia, ze nie mam racji.

                                    Jako wskazowke podpowiem Ci, ze wspomniany przeze mnie Peugeot to 307HDI 90KM bez intercoolera.
                                    Reszte pozostawiam umiejetnosci logicznego myslenia.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez MiKruS
                                      Zamieszczone przez Dawid
                                      Zgody nie ma w temacie...(gdyby temperatura miała takie znaczenie to ślizgajaca sie tarcza szybko dostaje temperatury i poslizg powinien ustać)
                                      Parametry silnika ulegają zmianie na drodze w stosunku do tych posiadanych na wykresach na plus i na minus...
                                      Lato mniej / zima wiecej... Wspomniec należy o oporach toczenia które wzrastają zimą
                                      śnieg , błoto .... Same opony zimowe stawiają opory i powodują strate na kołach 8-10 Ps...........

                                      Rozumując tak:
                                      Niska temperatura - troche wysza moc i inny przebieg Nm np: +3 Ps
                                      Większe opory np. opony zimowe np: -8 Ps

                                      Sprzengło może otrzymac extra opór który pochłonie ok. 10-15 Ps i troszeczke inny Nm

                                      Przy programach które bardzo blisko są granicy wytrzymałości sprzengła efekt zima jest pewny.... :twisted:
                                      Fajnie, ze dopasowujesz fakty do teorii.

                                      Dziwna tylko sprawa, ze efekt slizgajacego sie sprzegla w niskich temperaturach wystepuje nawet w autach wolnossacych. Jaki przyrost NM (bo od momentu sie sprzeglo slizga a nie od mocy) moze miec takie auto? 5? 10Nm?

                                      Moj przyjaciel ma Puga 307-ke. Zima sprzeglo slizga mu sie nawet na jedynce, a w lato efekt nie wystepuje nawet na piatce.
                                      Czyli co? Mam rozumiec, ze od niskiej temperatury przybywa mu z 200Nm?? :roll:

                                      [ Dodano: Sro Sty 04, 2006 11:01 am ]
                                      BTW: Wtrsyki ALH i ASV maja to samo cisnienie otwarcia, ale koncowki w ALH "nie przepuszczaja" tyle samo paliwa co w ASV.
                                      Nie jest to ograniczenie programowe tylko mechaniczne. Nalezy wymienic koncowki, albo cale wtryski, zeby byl efekt.
                                      Napisałem w wcześniejszym w poście że wzrosty są niewielkie ale są i tego nikt nie neguje
                                      Pokusiłem się tam , może mało poprawnie o wyliczenia (trochę teoretyzując ) …
                                      Do tego dochodzi dodatkowy opór opon zimowych który u mnie hamownia wyliczyła na
                                      11.3 Ps .
                                      To wszystko ma wpływ na ślizgające się sprzęgło zimą, a nie jak sugerujecie temperatura otoczenia sprzęgła…. MiKruS wydaje się że Peugeot to 307HDI 90KM to teorii pasuje (i sprzęgło w serii może być do du....)

                                      Jeśli jest inaczej to proszę wytłumaczcie mi to , a nie powtarzajcie że przyrost są małe i nie maja wpływu.
                                      Proszę o przeczytanie wszystkiego od początku i podsumowanie tego wszystkiego.

                                      Nie jestem znawcą i wszechwiedzącym inżynierem mechaniki itd. Jeśli się mylę to pokażcie mi gdzie…. Bo sprawę zaczynam traktować ambicjonalnie , a wiedzieć chcę i już .

                                      Mówicie ślizga się bo jest zimno i dlatego traci swoje właściwości cierne . Fajnie jest ale co wtedy kiedy się od ślizgania nagrzeje, o temperaturze silnika i innych elementów nie wspomnę . :?:

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Dawid
                                        Mówicie ślizga się bo jest zimno i dlatego traci swoje właściwości cierne . Fajnie jest ale co wtedy kiedy się od ślizgania nagrzeje, o temperaturze silnika i innych elementów nie wspomnę . :?:
                                        Jak sie HDI 90KM bez intercoolera w zimie nagrzeje w dolocie w oka mgnieniu do np. 90 stopni C po trzech glebszych wcisnieciach gazu, to dlaczego sprzeglo sie nadal slizga?
                                        A w lecie nawet jak jest "schlodzony" w dolocie do 40 stopni, to poslizgu nie ma?

                                        Przeciez poslizg, jesli juz, to wedle Twojej teorii powinien wystepowac w drugim przypadku.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Bo wedle mojej teorii auto nawet bez intercoolera w zimę jest mocniejsze niż latem i do tego musi pokonać dodatkowe opory toczenia..

                                          MiKruS, Teraz napisz że jezdzi na letnich oponach i teoria upadnie..

                                          Niestety nie tłumaczy to jak zimą sprzęgło schładza sie do temperatur w których traci swoją przyczepność (twierdze że po pewnym czasie podczas jazdy sprzęgło dostaje swojej temperatury tak jak np silnik ...)

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Widze, ze musze znowu wyjasnic - tarcza sprzegla podczas swojej pracy nagrzewa sie do jakis kosmicznych temperatur. Nie wiem ile moze to byc, ale podejrzewam, ze spokojnie ponad 100 stopni C.
                                            Jednak sprzeglo to nie sama tarcza. Jest jeszcze caly uklad hydrauliczny, itd. Ja osobiscie nie wiem, ktory z elementow zawodzi, ze sprzeglo ma gorsze wlasciwosci cierne przy nizszych temperaturach.
                                            Ciekaw jestem czy ktokowliek w ogole to wie.

                                            Jednak teoria o mocniejszym aucie w zimie i tym bardziej wiekszych oporach toczenia na zimowych oponach jest wyssana z palca.

                                            Moc nie jest zalezna od temperatury za oknem tylko od temperatury w dolocie. Zimą auto moze byc bardziej zagrzane niz w lecie, a jednak sprzeglo caly czas ma poslizg.
                                            Opony nie maja tu znaczenia, bo tak jak pisalem juz kilka razy w tym temacie - W zimie slizga sie nawet na jedynce, a latem nie slizga sie nawet na piatce.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              U mnie tez sie slizga jak jest zimno - rozmawialem z mechanikiem i mowil ze to mozliwe z powodu niskiej temp. ze inaczej pracuje tarcza, docisk ... A z ta teoria ze zima przybywa znaczaco mocy to niestety bzdura bo zeby byla roznica w slizganiu to musialaby "zima " dodawac chyba przynajmniej 40Nm bo u mnie tak jest jak wlacze i wylacze BOX-a ... Zobaczymy co bedzie jak sie zrobi cieplej ....
                                              Czader

                                              OCTA COMBI 2003 ALH

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X