Zamieszczone przez speedy1953
Podniesieniu zawieszenia w Oct.2
Zwiń
X
-
Podniesieniu zawieszenia w Oct.2
Jest na forum trochę wątków o podniesieniu zawieszenia (tulejki, wymiana amorków, sprężyn) ale większość z nich dotyczy O1. Co z O2? Czy ktoś zwiększył prześwit w dwójce? Jak?
Z tego co się zorientowałem to :
W ASO - Pakiet bezdroża dla O2 : 6kzł – w to wchodzi metalowa płyta pod silnik, amortyzatory i sprężyny (tył i przód) ale jakie dokładnie to nie wiem.
Sklep : dystanse (podnoszące zawieszenie z gleby) są odpowiednio profilowane pod kształt gniazda amortyzatora dla O1 zaś w O2 jest już inny kształt i te dystanse nie będą idealnie przylegały a dla O2 sklep nie ma.
Co do płyty to ja bym płyty nie montował bo jest ciężka i pomimo podniesienia zawieszenia (przez cokolwiek) taka płyta sprowadzi pewnie je znów na dół (no i ten dodatkowy ciężar czyli dodatkowe zużycie paliwa).
Napiszcie czy komuś się udało coś zrobić z O2 w tym temacie.
-
-
Kolego szanowny, za 6kpln to można Octę o pół metra podnieść
Ja przymierzam się do podniesienia Scouta o jakieś 1,5". Co do płyty pod spód to na pewno będzie aluminiowa i maxymalnie duża. Wykonana będzie we własnym zakresie, więc koszty będą niewielkie. Lift zawieszenia też raczej będzie "patentowy" bo także będzie robiony a'la Słodowy.
Jak się uporam z tym, to zamieszcze foto i trochę opisu co i jak zrobić.
W O1 giąłem drażki, rozciągałem sprężyny wraz z ponownym hartowaniem itp.
W Scoucie jak dołożę tej jeden cal i dodam opony pełnoprofilowe z bieżnikiem coś na styl MT, to według moich przewidywań będzie stało jakieś 6cm wyżej, czyli baaardzo wysoko jak na zwykłe kombi. Większość SUVów będzie patrzyła z lekką zazdrością)))
Komentarz
-
-
Jeśli na drogi gruntowe to w grę wchodzi tylko coś takiego:
uwaga koszty!!!
lub tańsza opcja
Kumho R800 205/65R15 K90R twarda
ta druga tylko 168 euro za sztukę
Jeśli do octavii II i do Scouta da się założyć felgi 15 to brać i będzie jechać jak po szynach a trakcja na szutrze, pisaku i w lekkim błocie - rewelacyjna
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
OII siedzi wyzej niz OI i jesli nie jezdzisz po lesie optimum jest zamowic plyte pod silnik z jakiegos stopu aluminium z 6mm gruba odpowiednio podoginac i bedzie OK.
Jak sie uprzesz na podniesiene to albo zakup sprezyn z pakietu na bezdroza, albo jakis spec od zawieszen, co potrafi rozhartować, naciągnąć i znow zahartować.
Cena z ASO jest ciekawa - co miala zawierac ta modyfikacja, bo ta cena mi na grubo przesadzona wyglada.
Komentarz
-
-
Pakiet na bezdroża w grudniu kosztował mnie 1000zł. Taki zwykły z katalogu (dystanse +płyta)
Skąd dealer wziął cenę 6000zł????zdroofko
daszek
http://www.motostat.pl/user_images/13387/icon1.png [1500-3000 obr/min]http://emoty.blox.pl/resource/hi.gif | oryg. instrukcja obsługi Octavia II
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4W Scoucie jak dołożę tej jeden cal i dodam opony pełnoprofilowe z bieżnikiem coś na styl MT, to według moich przewidywań będzie stało jakieś 6cm wyżej, czyli baaardzo wysoko jak na zwykłe kombi. Większość SUVów będzie patrzyła z lekką zazdrością)))
Komentarz
-
-
Dzisiaj jadę do dilera, dowedzieć się jak to jest. Bo z tego co piszecie to zamawiając pakiet bezdroża to jednym zakładają komplet (amorki, spingi,dystanse,płytę) a innym też komplet tylko inny (dystanse, płyta) ?? Dobrze, że chociaż różnica w cenie jest - za ten ostatni 1kpln za ten "bogatszy" koło 6tyś.
Najważniejsze jest dlaczego komplety są różne - mi tłumaczyli wcześnej, że amorki i sprężynki trzeba wymienić bo po dołożeniu dystansów (tulejek) skok amortyzatora seryjnego nie wystarcza stąd konieczność wymiany (?) A jak widać innym dilerom skoku wystarcza. Mam ndzieję, że dziś mi się coś wyjasni i będę mógł coś napisać.
Komentarz
-
-
Łodzianin, kompletny pakiet to płyta, tuleje, amory i springi. Możesz montować same tuleje do seryjnych amorów ale imo nie ma to większego sensu i może się okazać że jest gorzej niż było. Nie chodzi tu o skok bo nic sie nie stanie ale o charakterystyki pracy amorów. Na zwykłych auto pływa, podniesiesz środek ciężkości (tulejami), bujać będzie nadal tyle że trochę przód się podniesie. Może być też efekt motorówki bo tył zostawiasz nietknięty a przód idzie do góry i nieprzypasuje Ci pozycja za kierownicą.
Kompletny pakiet nie tylko podnosi ale usztywnia zawieszenie. Amorki i springi z pakietu sa twardsze, przez co tył auta idzie też do góry, a bujanie zostaje wyeliminowane.
Poczytaj tematy na forum "pakiet na bezdroża", sam to przerabiałem (co prawda w o1), znajdziesz wiele odpowiedzi i podpowiedzi (zamienniki amorów i sprężyn żeby było dobrze a nawet lepiej niż w ori. pakiecie).
Komentarz
-
-
Dzięki cysterniarz za konkrety (post powyżej). Byłem też u dilera (w Łodzi) i dowiedziałem się, że nie ma opcji pakietu „okrojonego” albo idzie wszystko (amorki, spingi,dystanse,płyta) za 6tysi albo nic. Nie zachęcają też specjalnie do zakładania tego pakietu bo ponoć wygląda to średnio (nadkole wisi nad kołem dość wysoko, które to koło wizualnie w stosunku do podniesionej budy wydaje się zbyt małym i powstaje taka dysproporcja wizualna).
Jak ktoś to ma to niech podsyła fotki, żeby to móc ocenić na żywca.
Komentarz
-
-
Łodzianin,
Z kołami nie powinno być problemu....
Zobacz na O2 4x4 albo Scout'a...
Fele 17" i do przodu... ewentualnie z wyższym profilem niż 45...
Mam za to do kolegów inne pytanko...
Czy ktoś pomoże w opracowaniu elementów zastępczych ori "pakiet na bezdroża".
Myślę że można to wszystko dobrać za cenę mniejszą niż 6tysia...
Płytę aluminiową będę sam dorabiał więc chodzi mi o amorki, spingi i dystanse...
PzdrCzłowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ŁodzianinNie zachęcają też specjalnie do zakładania tego pakietu bo ponoć wygląda to średnio
Tutaj np O2 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...o%BFa&start=15
Zamieszczone przez QuestCzy ktoś pomoże w opracowaniu elementów zastępczych ori "pakiet na bezdroża".
Myślę że można to wszystko dobrać za cenę mniejszą niż 6tysia...
W tym wątku dalej też jest kilka informacji o zamiennikach np springi firmy Lesjöfors Heavy Duty.
amorki - kyb excel g (ok 700-900zl kpl) , bilstein B4 (podobnie), lub droższe ale i wyższa półka bilstain B6 (ok 2000 kpl).
Pozostaje dobrać z katalogów części do O2, dokupić albo dotoczyć tyleje (ok 100zl za 2szt), płytę również można u jakiegoś mechaniora dorobić za kilka stówek a nie wywalać na nią 1,5k w aso i pakiet gotowy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez ŁodzianinNie zachęcają też specjalnie do zakładania tego pakietu bo ponoć wygląda to średnio
Tutaj np O2 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...o%BFa&start=15
Zamieszczone przez QuestCzy ktoś pomoże w opracowaniu elementów zastępczych ori "pakiet na bezdroża".
Myślę że można to wszystko dobrać za cenę mniejszą niż 6tysia...
W tym wątku dalej też jest kilka informacji o zamiennikach np springi firmy Lesjöfors Heavy Duty.
amorki - kyb excel g (ok 700-900zl kpl) , bilstein B4 (podobnie), lub droższe ale i wyższa półka bilstain B6 (ok 2000 kpl).
Pozostaje dobrać z katalogów części do O2, dokupić albo dotoczyć tyleje (ok 100zl za 2szt), płytę również można u jakiegoś mechaniora dorobić za kilka stówek a nie wywalać na nią 1,5k w aso i pakiet gotowy.
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leffpodnoszenie samochodu w celu jazdy po dziurach
to nie wiedzialem
Zamieszczone przez leffchlopie, na B6 na dziurach to plomby pogubisz
EOT
Przymusu nie ma w wyborze części to jest alternatywa :idea: . Na b6 tak samo będzie twardo na stanadrdowej wys. jak i na podniesieniu zawiasu, więc jak komuś lecą plomby to ich nie zakłada - proste (mi nie poleciały :szeroki_usmiech ). Polecam B8 (ponoć cała żuchwa się odrywa :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz