Podniesieniu zawieszenia w Oct.2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • astw
    Ambiente
    • 2011
    • 107

    Podniesieniu zawieszenia w Oct.2

    Zamieszczone przez speedy1953
    Mam pytanie do bardziej objeżdżonych kolegów.
    Jadę do Chorwacji przez Austrię
    Uważaj w Austrii. Na terenie tego kraju obowiązuje zakaz używania radia CB. Jak Cię drutną możesz słono za to zapłacić (wysokie mandaty). Źródło np. TUTAJ. :shock:
  • Łodzianin
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    Podniesieniu zawieszenia w Oct.2

    Jest na forum trochę wątków o podniesieniu zawieszenia (tulejki, wymiana amorków, sprężyn) ale większość z nich dotyczy O1. Co z O2? Czy ktoś zwiększył prześwit w dwójce? Jak?

    Z tego co się zorientowałem to :

    W ASO - Pakiet bezdroża dla O2 : 6kzł – w to wchodzi metalowa płyta pod silnik, amortyzatory i sprężyny (tył i przód) ale jakie dokładnie to nie wiem.

    Sklep : dystanse (podnoszące zawieszenie z gleby) są odpowiednio profilowane pod kształt gniazda amortyzatora dla O1 zaś w O2 jest już inny kształt i te dystanse nie będą idealnie przylegały a dla O2 sklep nie ma.


    Co do płyty to ja bym płyty nie montował bo jest ciężka i pomimo podniesienia zawieszenia (przez cokolwiek) taka płyta sprowadzi pewnie je znów na dół (no i ten dodatkowy ciężar czyli dodatkowe zużycie paliwa).

    Napiszcie czy komuś się udało coś zrobić z O2 w tym temacie.

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      Kolego szanowny, za 6kpln to można Octę o pół metra podnieść

      Ja przymierzam się do podniesienia Scouta o jakieś 1,5". Co do płyty pod spód to na pewno będzie aluminiowa i maxymalnie duża. Wykonana będzie we własnym zakresie, więc koszty będą niewielkie. Lift zawieszenia też raczej będzie "patentowy" bo także będzie robiony a'la Słodowy.
      Jak się uporam z tym, to zamieszcze foto i trochę opisu co i jak zrobić.

      W O1 giąłem drażki, rozciągałem sprężyny wraz z ponownym hartowaniem itp.


      W Scoucie jak dołożę tej jeden cal i dodam opony pełnoprofilowe z bieżnikiem coś na styl MT, to według moich przewidywań będzie stało jakieś 6cm wyżej, czyli baaardzo wysoko jak na zwykłe kombi. Większość SUVów będzie patrzyła z lekką zazdrością)))

      Komentarz

      • Łodzianin
        Classic
        • 2010
        • 7

        #4
        Zamieszczone przez kazik4x4
        to według moich przewidywań będzie stało jakieś 6cm wyżej, czyli baaardzo wysoko jak na zwykłe kombi. Większość SUVów będzie patrzyła z lekką zazdrością)))
        no to brzmi optymistycznie, czekam zatem na njusy ;-) co i jak poszło.

        Komentarz

        • Mr0czny
          Elegance
          • 2009
          • 948
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          kazik4x4, chcesz wsadzić do Octy MTki ?? :shock:



          te opony nadają sie tylko i wyłącznie w teren, a po mokrym asfalcie jedziesz jak na łyżwach

          w pajero jako kompromis miedzy MTkiem a normalnymi założyłem ATki i nawet to jakos jeździło

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            #6
            Napisałem a'la MT))

            Znajdzie się coś na szutrowe i ziemne drogi, na mokrą trawę itp. Scout jedzie latem na przejażdżkę przez Ukrainę, potem prome do Bułgarii i z powrotem na kołach do domu. Będzie to raczej trampingowa wycieczka więc opony będą ważne

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              #7
              Jeśli na drogi gruntowe to w grę wchodzi tylko coś takiego:

              uwaga koszty!!!



              lub tańsza opcja

              Kumho R800 205/65R15 K90R twarda



              ta druga tylko 168 euro za sztukę

              Jeśli do octavii II i do Scouta da się założyć felgi 15 to brać i będzie jechać jak po szynach a trakcja na szutrze, pisaku i w lekkim błocie - rewelacyjna

              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                OII siedzi wyzej niz OI i jesli nie jezdzisz po lesie optimum jest zamowic plyte pod silnik z jakiegos stopu aluminium z 6mm gruba odpowiednio podoginac i bedzie OK.


                Jak sie uprzesz na podniesiene to albo zakup sprezyn z pakietu na bezdroza, albo jakis spec od zawieszen, co potrafi rozhartować, naciągnąć i znow zahartować.


                Cena z ASO jest ciekawa - co miala zawierac ta modyfikacja, bo ta cena mi na grubo przesadzona wyglada.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • daszek
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 239
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Pakiet na bezdroża w grudniu kosztował mnie 1000zł. Taki zwykły z katalogu (dystanse +płyta)

                  Skąd dealer wziął cenę 6000zł????
                  zdroofko
                  daszek
                  http://www.motostat.pl/user_images/13387/icon1.png [1500-3000 obr/min]http://emoty.blox.pl/resource/hi.gif | oryg. instrukcja obsługi Octavia II

                  Komentarz

                  • shok
                    RS
                    • 2009
                    • 2070
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Pewnie stąd ,że pakiet ten cieszy się dużym zainteresowaniem.Właśnie jak zobaczyłem w konfiguratorze cene to zaraz patrzałem co to za Extra drogi pakiet.No i zonk -normalny pakiet za to cena nienormalna

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Cena na takie rzeczy przy zamawianiu z autem jest zawsze nizsza niz domowienie tego potem.

                      To tak jak z maxi-dotem do Minta. Normalnie kosztuje chyba 500zl, a tak to 2tys moze nie starczyc :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • marbab
                        RS
                        • 2009
                        • 4713
                        • Fiat
                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        W Scoucie jak dołożę tej jeden cal i dodam opony pełnoprofilowe z bieżnikiem coś na styl MT, to według moich przewidywań będzie stało jakieś 6cm wyżej, czyli baaardzo wysoko jak na zwykłe kombi. Większość SUVów będzie patrzyła z lekką zazdrością)))
                        Nie bedzie sie za mocno juz kiwal w zakretach ? Z wiekszym profilem w R17 to bedzie problem, bo po dlugosci nie wejda. U mnie przy ori sa prawie na styk.
                        Marek



                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                        Komentarz

                        • Łodzianin
                          Classic
                          • 2010
                          • 7

                          #13
                          Zamieszczone przez daszek
                          Pakiet na bezdroża w grudniu kosztował mnie 1000zł. Taki zwykły z katalogu (dystanse +płyta)
                          daszek, No a springi i amorki? nie miałeś w zestawie?

                          Komentarz

                          • Quest
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 232

                            #14
                            Też mi się nie zgadza zawartość pakietu na bezdroża u kolegi daszek...
                            Co z resztą stuffu?
                            Sama płyta niczego nie zmieni... Ktoś, coś kręci chyba... 8)
                            Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                            Komentarz

                            • Łodzianin
                              Classic
                              • 2010
                              • 7

                              #15
                              Dzisiaj jadę do dilera, dowedzieć się jak to jest. Bo z tego co piszecie to zamawiając pakiet bezdroża to jednym zakładają komplet (amorki, spingi,dystanse,płytę) a innym też komplet tylko inny (dystanse, płyta) ?? Dobrze, że chociaż różnica w cenie jest - za ten ostatni 1kpln za ten "bogatszy" koło 6tyś.
                              Najważniejsze jest dlaczego komplety są różne - mi tłumaczyli wcześnej, że amorki i sprężynki trzeba wymienić bo po dołożeniu dystansów (tulejek) skok amortyzatora seryjnego nie wystarcza stąd konieczność wymiany (?) A jak widać innym dilerom skoku wystarcza. Mam ndzieję, że dziś mi się coś wyjasni i będę mógł coś napisać.

                              Komentarz

                              • cysterniarz
                                RS
                                • 2008
                                • 1887
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Łodzianin, kompletny pakiet to płyta, tuleje, amory i springi. Możesz montować same tuleje do seryjnych amorów ale imo nie ma to większego sensu i może się okazać że jest gorzej niż było. Nie chodzi tu o skok bo nic sie nie stanie ale o charakterystyki pracy amorów. Na zwykłych auto pływa, podniesiesz środek ciężkości (tulejami), bujać będzie nadal tyle że trochę przód się podniesie. Może być też efekt motorówki bo tył zostawiasz nietknięty a przód idzie do góry i nieprzypasuje Ci pozycja za kierownicą.
                                Kompletny pakiet nie tylko podnosi ale usztywnia zawieszenie. Amorki i springi z pakietu sa twardsze, przez co tył auta idzie też do góry, a bujanie zostaje wyeliminowane.
                                Poczytaj tematy na forum "pakiet na bezdroża", sam to przerabiałem (co prawda w o1), znajdziesz wiele odpowiedzi i podpowiedzi (zamienniki amorów i sprężyn żeby było dobrze a nawet lepiej niż w ori. pakiecie).

                                Komentarz

                                • Łodzianin
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 7

                                  #17
                                  Dzięki cysterniarz za konkrety (post powyżej). Byłem też u dilera (w Łodzi) i dowiedziałem się, że nie ma opcji pakietu „okrojonego” albo idzie wszystko (amorki, spingi,dystanse,płyta) za 6tysi albo nic. Nie zachęcają też specjalnie do zakładania tego pakietu bo ponoć wygląda to średnio (nadkole wisi nad kołem dość wysoko, które to koło wizualnie w stosunku do podniesionej budy wydaje się zbyt małym i powstaje taka dysproporcja wizualna).
                                  Jak ktoś to ma to niech podsyła fotki, żeby to móc ocenić na żywca.

                                  Komentarz

                                  • Quest
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 232

                                    #18
                                    Łodzianin,
                                    Z kołami nie powinno być problemu....
                                    Zobacz na O2 4x4 albo Scout'a...
                                    Fele 17" i do przodu... ewentualnie z wyższym profilem niż 45...

                                    Mam za to do kolegów inne pytanko...
                                    Czy ktoś pomoże w opracowaniu elementów zastępczych ori "pakiet na bezdroża".
                                    Myślę że można to wszystko dobrać za cenę mniejszą niż 6tysia...
                                    Płytę aluminiową będę sam dorabiał więc chodzi mi o amorki, spingi i dystanse...

                                    Pzdr
                                    Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                                    Komentarz

                                    • cysterniarz
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1887
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Łodzianin
                                      Nie zachęcają też specjalnie do zakładania tego pakietu bo ponoć wygląda to średnio
                                      Rzecz gustu i dobrania odpowiedniego felunku imo, no przy 15" może nieszczególnie pięknie.
                                      Tutaj np O2 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...o%BFa&start=15
                                      Zamieszczone przez Quest
                                      Czy ktoś pomoże w opracowaniu elementów zastępczych ori "pakiet na bezdroża".
                                      Myślę że można to wszystko dobrać za cenę mniejszą niż 6tysia...
                                      Pewnie że tak i to na lepszych podzespołach.
                                      W tym wątku dalej też jest kilka informacji o zamiennikach np springi firmy Lesjöfors Heavy Duty.
                                      amorki - kyb excel g (ok 700-900zl kpl) , bilstein B4 (podobnie), lub droższe ale i wyższa półka bilstain B6 (ok 2000 kpl).
                                      Pozostaje dobrać z katalogów części do O2, dokupić albo dotoczyć tyleje (ok 100zl za 2szt), płytę również można u jakiegoś mechaniora dorobić za kilka stówek a nie wywalać na nią 1,5k w aso i pakiet gotowy.

                                      Komentarz

                                      • leff
                                        Elegance
                                        • 2004
                                        • 862

                                        #20
                                        Zamieszczone przez cysterniarz
                                        Zamieszczone przez Łodzianin
                                        Nie zachęcają też specjalnie do zakładania tego pakietu bo ponoć wygląda to średnio
                                        Rzecz gustu i dobrania odpowiedniego felunku imo, no przy 15" może nieszczególnie pięknie.
                                        Tutaj np O2 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...o%BFa&start=15
                                        Zamieszczone przez Quest
                                        Czy ktoś pomoże w opracowaniu elementów zastępczych ori "pakiet na bezdroża".
                                        Myślę że można to wszystko dobrać za cenę mniejszą niż 6tysia...
                                        Pewnie że tak i to na lepszych podzespołach.
                                        W tym wątku dalej też jest kilka informacji o zamiennikach np springi firmy Lesjöfors Heavy Duty.
                                        amorki - kyb excel g (ok 700-900zl kpl) , bilstein B4 (podobnie), lub droższe ale i wyższa półka bilstain B6 (ok 2000 kpl).
                                        Pozostaje dobrać z katalogów części do O2, dokupić albo dotoczyć tyleje (ok 100zl za 2szt), płytę również można u jakiegoś mechaniora dorobić za kilka stówek a nie wywalać na nią 1,5k w aso i pakiet gotowy.
                                        jasne, B6 i podnoszenie samochodu w celu jazdy po dziurach ........... chlopie, na B6 na dziurach to plomby pogubisz

                                        czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez leff
                                          podnoszenie samochodu w celu jazdy po dziurach
                                          a to sie podnosi żeby po dziurach jeździć ?
                                          to nie wiedzialem
                                          Zamieszczone przez leff
                                          chlopie, na B6 na dziurach to plomby pogubisz
                                          chłopie chyba masz słabego dentystę
                                          EOT
                                          Przymusu nie ma w wyborze części to jest alternatywa :idea: . Na b6 tak samo będzie twardo na stanadrdowej wys. jak i na podniesieniu zawiasu, więc jak komuś lecą plomby to ich nie zakłada - proste (mi nie poleciały :szeroki_usmiech ). Polecam B8 (ponoć cała żuchwa się odrywa :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • leff
                                            Elegance
                                            • 2004
                                            • 862

                                            #22
                                            ponad 70 kkm przejechalem na B6 i jak trafie na dziurawy asfalt (a tego teraz pelno) to jednka jest za twardo .....

                                            czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                            Komentarz

                                            Pracuję...