Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

przestroga dla tunerow...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • przestroga dla tunerow...

    dzieki ale juz dawno pomalowane a w ksiazce faktycznie jest wklejka z numerem ops:

  • #2
    przestroga dla tunerow...

    wiele osob ma diesle modyfikuje je na rozne sposoby najprostrzy to wymiana suszarki na wiekszą i tego typu zabiegi...

    wczoraj w moim autku zakonczyla zywot turbina niestety "pociagajac" za sobą smierc silnika... w dosc spektakularny sposob moje TDI zakonczylo zywot na poboczu drogi siejąc poploch wsrod innych uzytkownikow dróg...

    z uszkodzonej turbiny olej dostal sie do komór spalania przez co pomimo wylaczenia silnika doszlo do samozaplonu, silnika nie dalo sie zdusic na biegu i po kilkuminutowej pracy na maxymalnych obrotach zagotowal sie wyssal wszystkie plyny "zyciowe" (olej i plyn chlodzacy) ze wstepnych pobieznych ustalen z silnika nic nie da sie uratowac...

    auto mialo 166800km z zapewnien poprzedniego wlasciciela turbina przy okolo 105tys km przeszla regeneracje dlatego nie spieszylem sie ze zmiana turbinki na nową...

    niestety okazalo sie ze turbina nie byla regenerowana ale jedynie oczyszona kierownica ktora sie zapiekla...


    dlatego ostrzegam wszystkich zeby zadbali o suszarke w autku bo straty mogą byc ogromne jak rowniez zwrocilbym uwage od kogo i jaka turbine sie kupuje bo czasem pozorna oszczednosc moze pociagnac za sobą ogromne problemy...

    dodatm tylko ze moje autko to byla 110tka TDI i wiekszosc swojego zycia przejezdzila na syfiastym sofcie z V-techu ktory zafundowal sobie poprzedni wlasciciel...
    www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

    Komentarz


    • #3
      wspolczuje
      ale dlaczego "przestroga dla tunerow", uwazasz, ze ten pad byl spowodowany wlasnie tuningiem?!
      pzdr!
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        ale dlaczego "przestroga dla tunerow", uwazasz, ze ten pad byl spowodowany wlasnie tuningiem?!
        nie, tylko ze czesto czytam na roznych forach jakto ktos kupil turbine z ARL'a za 300 czy 600zl i wsadza ja do autka... i czasem taka oszczednosc moze przyniesc odwrotny skutek...
        www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

        Komentarz


        • #5
          A dlaczego nie mogłeś go zdusić? Słabe sprzęgło?
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz


          • #6
            to przypadek 1 na 1000. Większośc z nas ma już druga turbinę więc chyba nam to nie grozi....
            152 KM/342,8 Nm
            ARL, FMIC, dostroił
            Masters Tuning

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez sebo
              to przypadek 1 na 1000. Większośc z nas ma już druga turbinę więc chyba nam to nie grozi....
              Wiesz ale nie chcial bym byc tym tysiecznym :roll:
              Ja mam jeszcze seryjna turbawkie orginalna ,ale modow narazie brak ,wiec mi to teoretycznie nie grozi. Na moje to nie wiekszoc ma nowe turbawki ,powiedzila bym raczej ze mniejszosc :wink:
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz


              • #8
                czy taka sama sytuacja może się zdarzyć w benzynce tz samozapłon
                - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                Komentarz


                • #9
                  michu , poczytaj o budowie silnika benzynowego i silnika diesla , i sam odpowiesz sobie na to pytanie, ja mam pytanie do mammotha , napisałes ze silnik chodził na max przez pare minut , po nieudanej probie zgaszenia biegiem , podejrzewam ze piatką (dlaczego nie udało sie zgasic , sprzeglo pusciło?) , miałeś jeszcze czas na zerwanie jakiegos przewodu z dolotu i zatkania go , próbowałeś tego ?
                  i jeszcze jedno , czy miałeś przepustnice ? , ta przeciez po wylaczeniu kluczykiem opada.
                  S3 MTM

                  Komentarz


                  • #10
                    mammoth, przykra sprawa.
                    Ja przezylem juz wysranie sprezarki na trasie. Na szczescie puscila strona wydechowa i olej poszedl w druga strone, czyli wydechem. Skonczylo sie tylko na widowiskowej swiecy dymnej za autem.
                    Przypadki, ze idzie w druga strone sa naprawde rzadkoscia jednak jak widac sie zdarzaja.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz


                    • #11
                      autem sie juz zatrzymalem i wtedy wskoczyl na obroty, probowalem go zdusic wrzucilem wsteczny (bo stwierdzilem ze ma najwieksze przelozenie... autko strzelilo kangura stanelo w miejscu i obroty znowu wskoczyly na max... wiec pewnie sprzeglo sie skonczylo)

                      nie wiem czy jedno zdazenie na 1000 kumpel w A3 ASZ tez przezyl taka sytuacje beda w trasie we Francji... (koszty lawety do Polski byly masakryczne)

                      czy miałeś przepustnice
                      z tego co wiem to w TDI nie ma przepustnicy...



                      nowe serducho juz w drodze... jestem troche przybity kosztami (ogromnymi szczegolnie jak na mozliwosci studenta)
                      jak wyciagne silnik to go rozloze i zrobie mała foto-relacje pogladową...

                      a jak tylko wyjede na finansową prosta to inwestuje we wskazniki boost i cisnienie oleju...
                      www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                      Komentarz


                      • #12
                        jest przepustnica , ale służy tylko i wyłacznie do "cichego" gaszenia auta , znajduje sie obok zaworka egr.Ciekawe jak sprawa wyglądałaby jakbys wrzucił 5 , ale z Twojego opisu wynika ze sprzegło nie dało rady(docisk,tarcza) i mimo nie przenoszenia napędu na skrzynie->koła silnik sie wkrecał.Więc 5 bieg prawdopodobnie tez by niewiele pomógł , jedyne co mogło by uratowac motor to zatkanie jakos na szybko dolotu , ale wiem ze w takich sytuacjach myslenie jest troche ograniczone , i nie zawsze człowiek podejmuje trafnie i szybko działania.Teraz to sobie można gdybac... , szczerze Ci współczuje , ale pamietaj nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
                        pozdro
                        S3 MTM

                        Komentarz


                        • #13
                          slg, przepustnica EGR, nie tylko do tego sluzy.
                          Dozuje tez spaliny do dolotu.
                          Tak wiec, z przepustnica znana z benzyn nie ma ona nic wspolnego.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz


                          • #14
                            ale wiem ze w takich sytuacjach myslenie jest troche ograniczone
                            szczegolnie jak wnetrze wypelnia sie siwym-szarym gryzacym dymem... odrobine sie strulem...
                            www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                            Komentarz


                            • #15
                              no tak , zapomniałem o tej ekologii , chodziło mi o to , ze przy gaszeniu silnika kluczykiem klapka ta zupełnie opada , i mogła by zapobiec rozbieganiu sie motorowni.
                              S3 MTM

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez slg
                                michu , poczytaj o budowie silnika benzynowego i silnika diesla , i sam odpowiesz sobie na to pytanie
                                :lol: :lol: co ja jakiś mechanik jestem czy coś, sam się zamotałeś z jakąś przepustnicą w dizelku, a mnie zbywasz do literatury. Pytanie jest proste: jest możliwe cz nie, ja się na tym nie zanam więc pytam, po to zostało stworzone to forum.
                                Pozdrawiam
                                - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                                Komentarz


                                • #17
                                  nigdzie sie nie zamotałem , zapomnialem ze przepustnica egr pelni jeszcze jedna funkcje , nie porównuj mojej "zamotki" do Twojego pytania czy silnik benzynowy rozkręci sie na oleju silnikowym z wyłączonym zapłonem
                                  S3 MTM

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    michu, ja sie na benzynach nie znam, ale przedstawie moje rozumowanie.
                                    Najwyzej ktos poprawi.

                                    Problem jaki wystapil u mammoth, to przepompowanie przez sprezarke oleju sluzacego w normalnym stanie silnika do jego smarowania, a nie zasilania, prosto do komor spalania. Zawocowalo to dodatkowa mieszanka i duzym cisniemem w cylindrach, a w nastepstwie wkreceniem sie silnika na obroty krytyczne, ktore w TDI sa stosunkowo niskie.

                                    Z racji innego sposobu zasilania i sposobu spalania sie mieszanki w silnikach benzynowych, wydaje mi sie ze dolanie mu oleju do dolotu, jedyne co by mu zrobilo to szybko go zdusilo. Czy jest tak faktycznie, niech wypowie sie ktos kto sie zna.

                                    Oczywiscie wylaczenie zaplonu w benzynie powoduje brak iskry.
                                    A co za tym idzie brak zaplonu.

                                    [ Dodano: 05 Sty 2006 01:15 pm ]
                                    Zamieszczone przez slg
                                    nie porównuj mojej "zamotki" do Twojego pytania czy silnik benzynowy rozkręci sie na oleju silnikowym z wyłączonym zapłonem
                                    To oczywiste, ze powinien zgasnac.
                                    Ale my dywagujemy, czy sam zgasnie po zalaniu go olejem.
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      czy sam zgasnie po zalaniu go olejem
                                      TDI nie zgasnie... wyjalem kluczyk, szystkie przekazniki, wypialem aku, proboalem zdusic go na biegi i nic wiec na koniec na zewnatrz stalem bezradnie patrzac jak silnik wkreca sie do samozaklady...
                                      www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        oczywiscie nie jestem ekspertem , ale z silnikami benzynowymi rowniez mialem troche do czynienia.Na poczatek , trzeba wiedziec , ze w tdi nastepuje samozaplon mieszanki sprezonej w komorze tłokowej , wlasnie na skutek cisnienia.W benzynie takiego cisnienia nie ma , kolektorem dolotowym zostaje wtrysnieta mieszanka paliwowo powietrzna , ktora nastepnie jest zapalana przez iskre na swiecy (tak w duzym uproszczeniu) , oczywiscie w fsi jest wtrysk bezposredni do komory spalania , ale zaplon jest elektryczny.Tak wiec reasumując nie ma mozliwosci żeby w silniku benzynowym olej sam sie zapalił i rozbiegał silnik.
                                        S3 MTM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          bardzo dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie, teraz będę trochę spokojniejszy i jeszcze wyrazy współczucia dla mammoth-a dla którego ta wiedza będzie bardzo kosztowna.
                                          Pozdrawiam.
                                          - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            ale jakby sie dostal w benzynie do komor spalania to znacznie wzrosly by obroty... fakt ze po przekreceniu kluczyka daloby sie go wylaczyc...
                                            www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez mammoth
                                              autem sie juz zatrzymalem i wtedy wskoczyl na obroty, probowalem go zdusic wrzucilem wsteczny (bo stwierdzilem ze ma najwieksze przelozenie... autko strzelilo kangura stanelo w miejscu i obroty znowu wskoczyly na max... wiec pewnie sprzeglo sie skonczylo)

                                              IMO to był błąd że próbowałeś robić to na wsteku - powinieneś zrobić to na najwyższym biegu.

                                              Co do przepustnicy - jak wyjąłeś kluczyk to zamknęła się na około 2 sekundy, a później otworzyła spowrotem. Kiedyś Marek mówił o zabezpieczeniu polegające na automatycznym zamknięciu się przepustnicy gdy ssilnik rozbiegnie się do max obrotów. Ciekawe jak dokłądnie to działa :roll:
                                              Piotruś
                                              AGR(RIP) + ALH

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Tak jak koledzy powiedzieli, w benzynce rozbieganie silnika raczej nam nie grozi, niemniej jednak zassanie oleju do cylindrów, podobnie jak w dieslu może się tu skończyć pogięciem korbowodów, urwaniem wału lub nawet eksplozją głowicy, gdyż olej nie zostanie spalony a sprężyć też się go nie da.
                                                mammoth - współczuję kosztów
                                                OCTAVIA '01

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Piotrus
                                                  Zamieszczone przez mammoth
                                                  autem sie juz zatrzymalem i wtedy wskoczyl na obroty, probowalem go zdusic wrzucilem wsteczny (bo stwierdzilem ze ma najwieksze przelozenie... autko strzelilo kangura stanelo w miejscu i obroty znowu wskoczyly na max... wiec pewnie sprzeglo sie skonczylo)

                                                  IMO to był błąd że próbowałeś robić to na wsteku - powinieneś zrobić to na najwyższym biegu.

                                                  Co do przepustnicy - jak wyjąłeś kluczyk to zamknęła się na około 2 sekundy, a później otworzyła spowrotem. Kiedyś Marek mówił o zabezpieczeniu polegające na automatycznym zamknięciu się przepustnicy gdy ssilnik rozbiegnie się do max obrotów. Ciekawe jak dokłądnie to działa :roll:
                                                  ja rowniez tak uwazam , ale jak napisalem , w takich chwilach ciezko o trzezwe i szybkie myslenie , przepustnica rzeczywiscie musiala sie pozniej sama otworzyc.Mozna było przytrzymac ten siłownik ręką aby zdusic silnik (kazdy moze sobie to sprobowac , na odpalonym silniku poruszac silownikiem od przepustnicy egr , silnik bedzie sie przyduszał)
                                                  S3 MTM

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X