dzieki ale juz dawno pomalowane a w ksiazce faktycznie jest wklejka z numerem ops:
przestroga dla tunerow...
Zwiń
X
-
przestroga dla tunerow...
wiele osob ma diesle modyfikuje je na rozne sposoby najprostrzy to wymiana suszarki na wiekszą i tego typu zabiegi...
wczoraj w moim autku zakonczyla zywot turbina niestety "pociagajac" za sobą smierc silnika... w dosc spektakularny sposob moje TDI zakonczylo zywot na poboczu drogi siejąc poploch wsrod innych uzytkownikow dróg...
z uszkodzonej turbiny olej dostal sie do komór spalania przez co pomimo wylaczenia silnika doszlo do samozaplonu, silnika nie dalo sie zdusic na biegu i po kilkuminutowej pracy na maxymalnych obrotach zagotowal sie wyssal wszystkie plyny "zyciowe" (olej i plyn chlodzacy) ze wstepnych pobieznych ustalen z silnika nic nie da sie uratowac...
auto mialo 166800km z zapewnien poprzedniego wlasciciela turbina przy okolo 105tys km przeszla regeneracje dlatego nie spieszylem sie ze zmiana turbinki na nową...
niestety okazalo sie ze turbina nie byla regenerowana ale jedynie oczyszona kierownica ktora sie zapiekla...
dlatego ostrzegam wszystkich zeby zadbali o suszarke w autku bo straty mogą byc ogromne jak rowniez zwrocilbym uwage od kogo i jaka turbine sie kupuje bo czasem pozorna oszczednosc moze pociagnac za sobą ogromne problemy...
dodatm tylko ze moje autko to byla 110tka TDI i wiekszosc swojego zycia przejezdzila na syfiastym sofcie z V-techu ktory zafundowal sobie poprzedni wlasciciel...www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75
-
-
ale dlaczego "przestroga dla tunerow", uwazasz, ze ten pad byl spowodowany wlasnie tuningiem?!www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75
Komentarz
-
-
to przypadek 1 na 1000. Większośc z nas ma już druga turbinę więc chyba nam to nie grozi....152 KM/342,8 Nm
ARL, FMIC, dostroił Masters Tuning
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez seboto przypadek 1 na 1000. Większośc z nas ma już druga turbinę więc chyba nam to nie grozi....
Ja mam jeszcze seryjna turbawkie orginalna ,ale modow narazie brak ,wiec mi to teoretycznie nie grozi. Na moje to nie wiekszoc ma nowe turbawki ,powiedzila bym raczej ze mniejszosc :wink:
Komentarz
-
-
michu , poczytaj o budowie silnika benzynowego i silnika diesla , i sam odpowiesz sobie na to pytanie, ja mam pytanie do mammotha , napisałes ze silnik chodził na max przez pare minut , po nieudanej probie zgaszenia biegiem , podejrzewam ze piatką (dlaczego nie udało sie zgasic , sprzeglo pusciło?) , miałeś jeszcze czas na zerwanie jakiegos przewodu z dolotu i zatkania go , próbowałeś tego ?
i jeszcze jedno , czy miałeś przepustnice ? , ta przeciez po wylaczeniu kluczykiem opada.S3 MTM
Komentarz
-
-
mammoth, przykra sprawa.
Ja przezylem juz wysranie sprezarki na trasie. Na szczescie puscila strona wydechowa i olej poszedl w druga strone, czyli wydechem. Skonczylo sie tylko na widowiskowej swiecy dymnej za autem.
Przypadki, ze idzie w druga strone sa naprawde rzadkoscia jednak jak widac sie zdarzaja."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
autem sie juz zatrzymalem i wtedy wskoczyl na obroty, probowalem go zdusic wrzucilem wsteczny (bo stwierdzilem ze ma najwieksze przelozenie... autko strzelilo kangura stanelo w miejscu i obroty znowu wskoczyly na max... wiec pewnie sprzeglo sie skonczylo)
nie wiem czy jedno zdazenie na 1000 kumpel w A3 ASZ tez przezyl taka sytuacje beda w trasie we Francji... (koszty lawety do Polski byly masakryczne)
czy miałeś przepustnice
nowe serducho juz w drodze... jestem troche przybity kosztami (ogromnymi szczegolnie jak na mozliwosci studenta)
jak wyciagne silnik to go rozloze i zrobie mała foto-relacje pogladową...
a jak tylko wyjede na finansową prosta to inwestuje we wskazniki boost i cisnienie oleju...www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75
Komentarz
-
-
jest przepustnica , ale służy tylko i wyłacznie do "cichego" gaszenia auta , znajduje sie obok zaworka egr.Ciekawe jak sprawa wyglądałaby jakbys wrzucił 5 , ale z Twojego opisu wynika ze sprzegło nie dało rady(docisk,tarcza) i mimo nie przenoszenia napędu na skrzynie->koła silnik sie wkrecał.Więc 5 bieg prawdopodobnie tez by niewiele pomógł , jedyne co mogło by uratowac motor to zatkanie jakos na szybko dolotu , ale wiem ze w takich sytuacjach myslenie jest troche ograniczone , i nie zawsze człowiek podejmuje trafnie i szybko działania.Teraz to sobie można gdybac... , szczerze Ci współczuje , ale pamietaj nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
pozdroS3 MTM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slgmichu , poczytaj o budowie silnika benzynowego i silnika diesla , i sam odpowiesz sobie na to pytanie
Pozdrawiam- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
Komentarz
-
-
michu, ja sie na benzynach nie znam, ale przedstawie moje rozumowanie.
Najwyzej ktos poprawi.
Problem jaki wystapil u mammoth, to przepompowanie przez sprezarke oleju sluzacego w normalnym stanie silnika do jego smarowania, a nie zasilania, prosto do komor spalania. Zawocowalo to dodatkowa mieszanka i duzym cisniemem w cylindrach, a w nastepstwie wkreceniem sie silnika na obroty krytyczne, ktore w TDI sa stosunkowo niskie.
Z racji innego sposobu zasilania i sposobu spalania sie mieszanki w silnikach benzynowych, wydaje mi sie ze dolanie mu oleju do dolotu, jedyne co by mu zrobilo to szybko go zdusilo. Czy jest tak faktycznie, niech wypowie sie ktos kto sie zna.
Oczywiscie wylaczenie zaplonu w benzynie powoduje brak iskry.
A co za tym idzie brak zaplonu.
[ Dodano: 05 Sty 2006 01:15 pm ]
Zamieszczone przez slgnie porównuj mojej "zamotki" do Twojego pytania czy silnik benzynowy rozkręci sie na oleju silnikowym z wyłączonym zapłonem
Ale my dywagujemy, czy sam zgasnie po zalaniu go olejem."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
czy sam zgasnie po zalaniu go olejemwww.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75
Komentarz
-
-
oczywiscie nie jestem ekspertem , ale z silnikami benzynowymi rowniez mialem troche do czynienia.Na poczatek , trzeba wiedziec , ze w tdi nastepuje samozaplon mieszanki sprezonej w komorze tłokowej , wlasnie na skutek cisnienia.W benzynie takiego cisnienia nie ma , kolektorem dolotowym zostaje wtrysnieta mieszanka paliwowo powietrzna , ktora nastepnie jest zapalana przez iskre na swiecy (tak w duzym uproszczeniu) , oczywiscie w fsi jest wtrysk bezposredni do komory spalania , ale zaplon jest elektryczny.Tak wiec reasumując nie ma mozliwosci żeby w silniku benzynowym olej sam sie zapalił i rozbiegał silnik.S3 MTM
Komentarz
-
-
bardzo dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie, teraz będę trochę spokojniejszy i jeszcze wyrazy współczucia dla mammoth-a dla którego ta wiedza będzie bardzo kosztowna.
Pozdrawiam.- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mammothautem sie juz zatrzymalem i wtedy wskoczyl na obroty, probowalem go zdusic wrzucilem wsteczny (bo stwierdzilem ze ma najwieksze przelozenie... autko strzelilo kangura stanelo w miejscu i obroty znowu wskoczyly na max... wiec pewnie sprzeglo sie skonczylo)
IMO to był błąd że próbowałeś robić to na wsteku - powinieneś zrobić to na najwyższym biegu.
Co do przepustnicy - jak wyjąłeś kluczyk to zamknęła się na około 2 sekundy, a później otworzyła spowrotem. Kiedyś Marek mówił o zabezpieczeniu polegające na automatycznym zamknięciu się przepustnicy gdy ssilnik rozbiegnie się do max obrotów. Ciekawe jak dokłądnie to działa :roll:
Komentarz
-
-
Tak jak koledzy powiedzieli, w benzynce rozbieganie silnika raczej nam nie grozi, niemniej jednak zassanie oleju do cylindrów, podobnie jak w dieslu może się tu skończyć pogięciem korbowodów, urwaniem wału lub nawet eksplozją głowicy, gdyż olej nie zostanie spalony a sprężyć też się go nie da.
mammoth - współczuję kosztówOCTAVIA '01
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiotrusZamieszczone przez mammothautem sie juz zatrzymalem i wtedy wskoczyl na obroty, probowalem go zdusic wrzucilem wsteczny (bo stwierdzilem ze ma najwieksze przelozenie... autko strzelilo kangura stanelo w miejscu i obroty znowu wskoczyly na max... wiec pewnie sprzeglo sie skonczylo)
IMO to był błąd że próbowałeś robić to na wsteku - powinieneś zrobić to na najwyższym biegu.
Co do przepustnicy - jak wyjąłeś kluczyk to zamknęła się na około 2 sekundy, a później otworzyła spowrotem. Kiedyś Marek mówił o zabezpieczeniu polegające na automatycznym zamknięciu się przepustnicy gdy ssilnik rozbiegnie się do max obrotów. Ciekawe jak dokłądnie to działa :roll:S3 MTM
Komentarz
-
Komentarz