No i zostały pasy. No i tu teraz w sumie największy problem. Poniżej jest lista pasów. 1 pasy 2 pasy 3 pasy 4 pasy 5 pasy 6 pasy 7 pasy
Z tego co wiem, niektóre pasy się mocuje na klatce, jeśli jest, ale chodzi mi o takie których nie będę musiał tak robić. No i teraz które z nich wybrać najlepiej? Co dalej z tym wszystkim? Na co mam zwrócić uwagę?
Na codzień:
Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback
Od czasu do czasu:
Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan
bryndzel, Oryginalny fotel w Octavii przesuwa się po 2 szynach umieszczonych na ścianie tunelu i drzwi. Jak chcesz zamocować ten fotel będziesz musiał wiercić otwory w podłodze albo przyspawać śruby do podłogi na nowe prowadnice. Nie znam dokładnej konstrukcji zaproponowanych przez Ciebie mocowań ale generalnie to rzeźba.
zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
ediada, z tego co udało mi się dziś zorientować, to by trzeba było wykombinować jakąś a'la przejściówkę z normalnego fotela, na fotel kubełkowy. Tylko ponoć to rzeźba i pytanie czy jest sens. Bo generalnie po ostatniej weekendowej wyprawie do Wilczych Lasków, to po 1,5 godziny zaczynały mnie strasznie boleć plecy i podobnie było w drodze powrotnej, a już strach pomyśleć o wyjeździe na południe polski(10godzin). Zupełnie się odechciewa taka podróż seryjnych fotelach...
Może źle szukałem, ale nie mogłem znaleźć kto coś takiego zrobił w Octavce. Może taki ktoś się cudownie odezwie i coś poradzi
Na codzień:
Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback
Od czasu do czasu:
Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan
Podaruj sobie te fotele. Pomijając kwestie techniczne weź pod uwagę sprawy bezpieczeństwa. Żebyś nie wyleciał razem z fotelem w przypadku kolizji. Znam te fotele (oryginały) od podszewki. Pracowałem jako technolog w koncernie produkującym te fotele. Mocowanie tych foteli do płyty auta jest nietypowe ponieważ fotel przesuwa się tylko po jednej prowadnicy, która jest częścią samego fotela. Siedzisko jest podparte w 3 miejscach. Nie mówię, że jest nie możliwe. Ale nikt nie zagwarantuje, że fotel po przeróbce będzie bezpieczny. Ja posiadam regulację wysokości i lędźwi i generalnie nie narzekam. Jeśli jednak z jakichś powodów nie pasują pomyśl o fotelach recaro dedykowanych do tej grupy aut tj. Golf IV, Seat Toledo, Leon.
zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Od siebie dodam. Jeżeli chcesz kubeł to z tych tanich bez homo FIA jednym z najlepszych rozwiązań bedzie Bimarco Cobra II, cobra I jest nieco bardziej leżąca i "otwarta" niż II. Do tych szyn musisz dokupić mocowanie dedykowane, do niego mocujesz szyny a do szyn kubeł. Mocowania
Fotel i tak będzie wysoko. Prawie jak w serii a nie o to chodzi. Jezeli już to musiałbyś sam wyspawać sobie mocowanie pod szyny które będzie dostatecznie niskie.
Odnośnie pasów, bierz takie na śruby oczkowe, w miejsce przy tunelu zamiast oczkowej montujesz zwykłą śrubą ucho np z takiego adaptera (wiem że jest dostępne samo ale nie znalazłem) Adapter
To metalowe ucho można wyginać i skręcać do 90 stopni.
Jeżeli jednak wziąłbyś pasy montowane na stałe, nie na oczka, to bierz takie z odpinaną tylna szelką. Np Schroth Rallye3 asm albo Rallye4 asm. Ja kupiłem Rallye4 z uwagi na 4 punkty mocowania. Szelki będą na seryjnym fotelu.
Dlaczego z odpinaną szelką? W razie kontroli drogowej możesz stracić dowód, miejsce na tylnej kanapie nie będzie nadawać się do siedzenia, a musi. Temat rzeka.
Acha i zostaw seryjny pas i zapięcie. Mundurowi czasem pomimo homologacji na pasy szelkowe nie są podatni na fakty tylko kierują się własnym widzimisię.
Zamiast kubła rozważ fotele z Tour Sport'a, praktycznie to samo co w leonie TS i O1 RS (ale bez skory) i rewelacyjnie trzymają. No ale są nadal za wysoko :/
zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Ale serio, dla chcącego nic trudnego, da się zamontować w O1 fotele z Golfa V R32, fotele produkuje Recaro i mają dolne mocowania więc podejdą na każde uniwersalne mocowanie.
Nie do końca jasna jest tylko sprawa bocznych poduszek.
U mnie chyba nie ma bocznych poduszek, ale nie jestem do końca pewien. Sev, czyli jakby kupował fotel, to tak czy siak muszę wymieniać mocowanie tak?
Na codzień:
Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback
Od czasu do czasu:
Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan
Tak. Chociaż widziałem kubełek w pewnej O1 1.8T 4x4 z Wrocławia, o mocy której nikt nie chce mówić , zamocowany na seryjnym mocowaniu ale bez gumówki i spawarki chyba się nie obeszło
[ Dodano: Sro 14 Lip, 10 16:40 ]
Temat montowania kubła i do mnie ostatecznie dotarł.
Na szybko, co trzeba zrobić, gdzie kupić żeby odłączyć poduszkę a system myślał że ona jest, jakiś rezystor, emulator czy inny wibrator jest potrzebny.
W kubełku po stronie kierowcy nie bedzie oczywiście poduszki, w prawym pozostaje seria czyli z poduchą więc system trzeba oszukać.
Już kupiłem 2,2 i 3,3 zobaczymy który nie zaprotestuje
Dzięki za info.
Wpiąć go należy we wtyczkę, tą która bezpośrednio wchodzi do poduchy jak sądzę?
Kubeł, jeszcze do końca nie wiem który ale mam parę typów zamontowany będzie na fabrycznych szynach po małych przeróbkach kosmetycznych. Pasy szelkowe które już sa w aucie pozostaną zamontowane tak jak były, seryjny pas z czujnikiem zapięcia zostaje.
Kierownica 3 ramienna z poduchą z RS'a będzie odsadzona na customowej nabie z duralu PA6 o około 4-5cm.
Sev, dokładnie pod tą wtyczkę. Docelową ją odciąć i rezystor przylutować na stałe. Oczywiście wszystkie operacje na odłączonym akumulatorze (dla czystego bezpieczeństwa)
Sev, co do pasów to pewnie spóźniona uwaga bo piszesz że już masz ale Schroth robi pasy trzy albo czteropunktowe z napinaczem wpinane w z tego co wiem oryginalne mocowania. Co do kubła proponuję wcześniej gdzieś wsiąść w fotel który masz zamiar kupić by potem uniknąć niemiłej niespodzianki że ciasny/niewygodny itp.. Tak z innej beczki ja już od pewnego czasu szukam kubła do "zabawki" ale z racji mojego gabarytu mam duży problem ze znalezieniem wygodnego i nie rujnującego kieszeni (w zasadzie na placu boju po rozpoznaniu został tylko Mirco XL) :P
Skfarek, temat milion razy przemyślany, przemierzony, nawet jestem już po przymiarkach a kolejne czekają, niespodzianki nie będzie Mirco XL dla mnie będzie za duży w tyłku ale jest dobry na wysokość, Bimarco Cobra II jest dobra , nawet deczko luźna w tyłku ale za wąska na wysokości ramion. Zobaczę jak Mirco S3 będzie pasował, na dniach mam go przymierzyć do swojego szanownego zadka
Pasy mam 4 punktowe statyczne Schroth Rallye 4 asm, tylko na tor a na co dzień seryjny, żeby niebiescy się nie czepiali
jacog, dzięki za info to w sumie lepiej bo pruć ori wiązki z fotela nie trzeba będzie. Tylko wtyczkę dorobić żeby czujnik zapięcia pasów podpiąć i rezystorek wlutować.
[OT] sporadycznie i to i to, dla zabawy głównie, auto technicznie jeszcze prawie seryjne, zbieram graty i kasę na mody
Na razie tylko hamulce z przodu ATE PD, klocek seryjny ATE, płyn ham. Motul 5.1, rozpórka na kielichach z Audi TT, kierownica w zamszu (dodatkowo odsadzona na nabie w tą sobotę zostanie), szelki Schroth rallye 4 asm, opony Potenza RE050A,
W planach jakiś slick na tor, może coś z jak BFG A20 czy Michelin N20 z pucharu C2R2.
Jak wahacze się połamią to zmienię je na te z S3/TT
W kolejce czekają graty do modyfikacji dolotu - FMIC + kolektor z S3 (BAM). Na razie czasu i kasy mało było ale powoli zaczynam kontynuować.
Zawieszenie: będzie na tulejach z S3/TT, do poliuretanów nie mam zaufania i amorki ze sprężynami Koni Sport Kit (1130) tylna belka dodatkowo może zostanie "usztywniona" dod. stabilizatorem. Nie wiem czy tyłu nie zrobię może na AGXach z uwagi na zewnętrzną regulację tylko problem jest z amorkami do kombi, z Bory trzeba by wsadzić ale nie mam przekonania do tego rozwiązania.
Na koniec program i wydech z drobnymi korektami dolotu (TIP Unitronic'a jak znajdę w dobrej cenie).
[EOT]
W planach jakiś slick na tor, może coś z jak BFG A20 czy Michelin N20 z pucharu C2R2.
A nie taniej wyjdzie coś z poniższych (o ile dostępne w twoim rozmiarze):
R888
R1R (bardziej cywilnie)
Kumho V70A (trzy twardości mieszanki)
Falken Azenis?
R888 całkiem nieźle sobie radzą w warunkach bojowych :P
Jest może ktoś, kto znalazł kompatybilny fotel i szyny do OI, bez rzeźbienia? Mam namyśli kubełek z szynami, który w razie potrzeby pozwoli na powrót do serii. Bocznych poduch nie posiadam.
Najlepiej jakby to był lekki kubeł z możliwością bezpiecznego zapięcia się seryjnymi pasami.
Może ktoś już coś konkretnie w tym temacie przerabiał?
P.S. Chodzi mi o kubełek a nie o fotele z leona, czy OI sport (takie posiadam).
Michal_ts, P&P raczej nie ma, jedyna opcja to zakup mocowania dedykowanego do O1, GIV czy Leona, szyn uniwersalnych i montaż tego w całość. To gwarantuje Ci że w razie czego zamontujesz zwykły fotel.
Inna opcja to moje rozwiązanie czyli niestety rzeźba na standardowym mocowaniu fotela z jakiegoś szrotu z dobrymi szynami, za browara.
Jeżeli kubeł i seryjne pasy to musisz szukać kubła który nie jest zbyt głęboki na wysokości bioder (Mirco S3 odpada) nie da rady się dociągnąć 3pkt pasem aż tak jak na seryjnym fotelu ale mi wystarcza.
Montaż kubła zaczynasz od wyboru fotela który do Ciebie pasuje a potem kombinujesz z mocowaniem.
pamietajcie przy montazu dodatkowych szyn zeby były z dobrych materiałów.(kształtowniki z ciągninej stali, sruby z twardoscia 8.8 lub mocnijsze i koniecznie dobre nakretki samohamowne tez 8.8)
widziałem w starych czasach jak połamało pozadny kubełek Sparco przez kiepskie zamontowanie.
pasy najepiej montowac na uchach z sabelta lub Sparco, w miejsca na tylnej kanapie uchwytów do zamka pasów.
Komentarz