moment obrotowy - jak to w koncu jest ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • moment obrotowy - jak to w koncu jest ?

    Jeden z tylnych amorów popuścił olej i szyukje mi się wymiana. Po ostatniej dyskusji w temacie polepszenia zawieszenia chcę kupić amory KYB Excel-G tak jak polecał Bernardo.

    Czy moge wymienić sam tył bez wymianiy przodu? Jak myślicie czy nie będzie to się dziwnie prowadziło?

  • #2
    moment obrotowy - jak to w koncu jest ?

    "Lepiej jest uzyskiwać max. moment obr. przy wysokich obr., aniżeli przy niskich, gdyż możesz wykorzystać przełożenia skrzyni biegów! "



    dosyc ladnie opisane, ale czy zgodnie z realiami ? skoro lepiej miec wyzej moment niz nizej, to dlaczego wszystkie programy i chipy ten moment obnizaja ? rozumiem ze daje to poczatkow wieksze przyspieszenie, lecz potem dostajemy w klapy z autkiem ktore ma ten moment na wyzszych obrotach przy podobnej mocy....

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Re: moment obrotowy - jak to w koncu jest ?

      Zamieszczone przez lec
      dosyc ladnie opisane, ale czy zgodnie z realiami ? skoro lepiej miec wyzej moment niz nizej, to dlaczego wszystkie programy i chipy ten moment obnizaja ?
      Ktore programy ? Bo zasada jest jednak taka, zeby moment troche przonosic w wyzsze partie obrotow, ze wzgledow bezpieczenstwa dla przeniesienia napedu.

      Co do artykulu, to autorowi cos sie chyba wydaje, cos slyszal od kolegi i cos tam sobie wydumal. Nie chcialo mi sie czytac calego, bo nic konkretnego w nim nie znalazlem.
      Przede wszystkim brakuje najwazniejszej sprawy, co to jest moment obr, a co to jest moc i dlaczego oba te parametry sa scisle ze soba powiazane. :roll:
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz


      • #4
        moze ja czytam zle wykresy, ale wydaje mi sie ze przy podobnych lub przy odrobine mniejszych obrotach dostajemy wyższy moment niz mielismy w serii. Przynajmniej takie wnioski nasuwaja mi sie przegladajac wykresy w watku o tym tytule.

        Komentarz

        • Dig Dug
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1306
          • Seat

          #5
          Koles pieprzy glupoty. Teoria, ktora nie ma zastosowania w normalnej praktyce. :twisted:
          Była O1 jest F2.

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Mam wrazenie, ze ludzie czesto mylą moment obrotowy z maksymalnym momentem obrotowym.

            Moc to jedynie pochodna momentu w funkcji obrotow. Jest wyliczana ze wzoru. Wiec o tym ile samochod ma mocy w danym zakresie obrotowym (w tym w maksimum) decyduje ile w tym zakresie jest momentu obrotowego.

            Robiac chiptuning moment podnosi sie w calym zakresie, a co za tym idzie podnosi sie rowniez moc.
            Z uwagi na charakter silnikow diesla najwieksze przyrosty mocy i momentu wypadaja w dolnym zakresie obrotowym. Dlatego od jakiegos czasu dobrzy tunerzy "sztucznie" zdjemuja koksu na dole, zeby nie obciazac zbytnio silnika i ukladu przeniesienia napedu.

            To jest "tak zwane" przenoszenie maks momentu w wyzsze partie obrotowe.
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #7
              ok, dziekuje

              Komentarz

              • bernardo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1083

                #8
                Tak dla wyjaśnienia podstawowych pojęć tematu wrzucam link.
                Moment i moc
                aczkolwiek...
                NajtFukinPatrol North-West
                Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                WhitePride :smokedevil

                6,92 s do setki by DGW

                Komentarz

                Pracuję...