pytanie o podniesienie mocy do ok 200 km w 1.9 tdi 130 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barthezz1014
    Drive
    • 2010
    • 68

    pytanie o podniesienie mocy do ok 200 km w 1.9 tdi 130 km

    4tech, z dziewczyną będę i ogólnie bedę czasowy bo będę we Władysławowie od 5 do 10 września, a chciałbym zobaczyć Westerplatte, Oceanarium, Stare Miasto w Gdańsku, Molo w Sopocie itp.
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    pytanie o podniesienie mocy do ok 200 km w 1.9 tdi 130 km

    Mam takie pytanie. Mam SI awx pompowtrysk z chipem do 169 kucy. Co należałoby zrobić, aby bezpiecznie dla silnika - żeby się nie rozleciał i sprzęgło też, podnieść moc do ok 200 km i ewentualnie momentos jeszcze troszkę - chociaż 374 Nm starczą w zupełności - chociaż pewnie pod 400 Nm już przy 200 km by podchodziło. Podejrzewam, że potrzebna jest ingerencja w turbine, wtryski, chłodzenie? jaki byłby tego koszt - ktoś podobną przeróbkę robił w pompowtrysku zapewne i co trzeba konkretnie wymienić, bo zmiana chipa napewno też jest potrzebna rozumiem? Czy sprzęgło może zostać to? czy też trzeba je wymienić? za wszelkie sugestie i rady dziękuje.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      sew1981,
      Skontaktuj się z tym kolegą.On udzieli Ci pewnych informacji.

      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        JanuszSz, już wczoraj wysłałem mu pw. czekam na odpowiedź, ale na sugestie oblatanych w temacie też liczę tu :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • Sinner
          Drive
          • 2009
          • 68

          #5
          FMIC + turbo hybrydowe gt18/22. Jeżeli motorownia zdrowa to 200 przekroczy. Pompki powinny wydolić. Koszt turbo to lekko ponad 1000 zl u karambola, FMIC (o ile w superbie jest SMIC) to profi robota w zakładzie ok 1500 zl, lub można taniej samemu co wyspawać za polowe tej kwoty. Ze sprzęgłem to loteria. U kumpla w a3 wytrzymuje, ale SuperB ciężki...
          Skodżitsu AGR+ by Dynosoft

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            dostałem odpowiedź, więc właśnie sprzęgło w awx podobno słabe, ale tak jak mówisz loteria, raczej też trzeba wymienić. Pompki też nie wiadomo, winny wytrzymać. Napewno intercooler, turbina, no i oczywiście nowy program. Parę ładnych tysięcy plnów się uzbiera, bo jak robić to tylko profi. Muszę to przemyśleć pożądnie czy dla 30 koni warto tyle kasy pchać w auto. Na tych 169 nieźle się turla już. Myślicie że dużą różnice odczułbym? bo między ori a tym co mam teraz jest bardzo duża.
            a co do mojej motorowni, to zdrowy okaz, ma nalatane 120 tyś km - serwis w ASO od nowości, od 70 tyś km jest chip.

            Komentarz

            • Yarek
              Elegance
              • 2005
              • 992

              #7
              Zamieszczone przez Sinner
              turbo hybrydowe gt18/22.
              Zamieszczone przez Sinner
              Koszt turbo to lekko ponad 1000 zl u karambola
              To jest cena za jakąś używkę? No i gdzie jeszcze koszt montażu? :roll:

              Zamieszczone przez sew1981
              Muszę to przemyśleć pożądnie czy dla 30 koni warto tyle kasy pchać w auto. Na tych 169 nieźle się turla już. Myślicie że dużą różnice odczułbym? bo między ori a tym co mam teraz jest bardzo duża.
              a co do mojej motorowni, to zdrowy okaz, ma nalatane 120 tyś km - serwis w ASO od nowości, od 70 tyś km jest chip.
              Ja w fabii RS (ASZ) przechodziłem właśnie takie etapy: seria -> sam soft na ~160KM -> FMIC+turbo ARL ~190KM
              I moim zdaniem, jeśli się nie ścigasz tym autem, a ma to być po prostu w miarę szybki dupowóz, to daruj sobie dalsze zmiany, szkoda kasy
              . pzdr Jarek
              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #8
                W tak ciezkim aucie te 30KM wiecej nie zrobi szalu. Trzeba pamientac ze kazda hybryda przeniesie moment wyzej wiec auto bedzie mialo lepszy ciag w gornych obrotach ale gorszy "na dole".
                Na moje....zostawic nie kombinowac. Padnie turbina to wstawic taka z wirnikami ARL. Mozna wtedy bezpiecznie kolo 180KM robic, najtaniej najbezpieczniej.
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  rob555, dobra rada wielkie dzięki, dostosuje się

                  [ Dodano: Nie 14 Mar, 10 16:50 ]
                  Yarek, też tak myślę

                  [ Dodano: Nie 14 Mar, 10 16:54 ]
                  a w tej konfiguracji..i tak nieźle ciągnie i zostawiłem w tyle wiele mocniejszych w teorii autek, więc nie jest w sumie źle. najwyżej jak padnie turbawa,rzeczywiście wtedy zapodam z arla i nowy programik w tune-up offcourse

                  Komentarz

                  Pracuję...