Mini komputer Eco jazdy - ekonomzer

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zetzet
    Classic
    • 2011
    • 2

    Mini komputer Eco jazdy - ekonomzer

    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    Zamieszczone przez paweł2
    A jak z elastycznoscia 80-120 3,4,5,6 bieg?
    90-140 czwarty bieg 4.5s bez nitro z nitro pewnie poniżej 4s :diabelski_usmiech
    DGW - pytanie dotyczy raczej cywilnych aut, a nie wyczynowych potworków które przez przypadek mają tablice rejestracyjne :diabelski_usmiech

    Swoją drogą chciałbym kiedyś zobaczyć jak to autko odchodzi na drodze, mogę być nawet wtedy tym kilowanym :szeroki_usmiech
  • IBS
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    Mini komputer Eco jazdy - ekonomzer

    Czy zdaniem szanownych kolegów istnieje realna potrzeba opracowania minikomputera eco jazdy do naszych samochodów. Taki ekonomizer w swoim założeniu ma sygnalizować przekroczenie zadanych zarówno dolnych jak i górnych ekonomicznych obrotów silnika.
    IBS

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      ja tam takiej potrzeby nie mam, zresztą pewnie i tak by przez cały czas sygnalizował przekroczenie ekonomicznych obrotów
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        Re: Mini komputer Eco jazdy - ekonomzer

        Zamieszczone przez IBS
        Czy zdaniem szanownych kolegów istnieje realna potrzeba opracowania minikomputera eco jazdy do naszych samochodów. Taki ekonomizer w swoim założeniu ma sygnalizować przekroczenie zadanych zarówno dolnych jak i górnych ekonomicznych obrotów silnika.
        Jeśli masz ochotę się pobawić, to możesz pomyśleć nad urządzeniem sygnalizującym przekroczenie maksymalnych obrotów ale w zależności od temp. oleju czyli np.

        Temp. oleju:

        do 30 st sygnalizacja przy powiedzmy 2000 rpm
        30 do 40 st przy 2500 rpm
        40 do 50 st przy 3000 rpm
        .....
        sygnał przy rozgrzanym oleju ( powiedzmy powyżej 70 st ) mógł by pojawiać się przy obrotach przy których dany silnik uzyskuje moc maksymalną ( info, żeby zmienić bieg na wyższy ).

        Widziałem kiedyś w jakimś aucie ( nie pamiętam modelu ) taki fajny bajer, że początek czerwonego pola na obrotomierzu "przesuwał" się właśnie w zależności od temp. silnika...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • gregorianin
          Ambiente
          • 2008
          • 215
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          obroty nie są głównym powodem złej/dobrej ekonomii, przede wszystkim jest to "obciążenie" silnika czyli mówiąc najbardziej obrazowo - pozycja pedału gazu. Najlepszym ogranicznikiem próby nieekonomicznej jazdy będzie cegła pod pedałem.
          www.DURASOFT.pl

          -Hamownia podwoziowa
          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
          -Diagnostyka
          -Filtry FAP/DPF

          Komentarz

          • Kabraxis
            Ambiente
            • 2009
            • 106

            #6
            Zamieszczone przez gregorianin
            obroty nie są głównym powodem złej/dobrej ekonomii, przede wszystkim jest to "obciążenie" silnika czyli mówiąc najbardziej obrazowo - pozycja pedału gazu. Najlepszym ogranicznikiem próby nieekonomicznej jazdy będzie cegła pod pedałem.
            Ta jasne szczególnie w tdi, a później kolejny temat z cyklu samochód nie jedzie :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • gregorianin
              Ambiente
              • 2008
              • 215
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              ??????
              www.DURASOFT.pl

              -Hamownia podwoziowa
              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
              -Diagnostyka
              -Filtry FAP/DPF

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Zapiekly sie kierownice, wysypala sie dwumasa, bo auto pod gore ciagnie z przepustnica otwarta ma 3/4 z 1200obr/min bo to ekonomicznie przeciez itd.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • gregorianin
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 215
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Chłopcy... jesteście mistrzami w -nierozumieniu- słowa pisanego.

                  Jaki jest tytuł wątku?

                  Maicroft - zacznijmy może od sprecyzowania, jaka kierownica (mowa o BSE) lub jaka przepustnica (mowa o TDI) ???

                  Załóżmy że miałeś na myśli tdi, nie wywalisz koła 2 masowego jadąc na małym momencie, poza tym ten silnik nie ma przepustnicy (chyba że od gaszenia). W związku z tym skoro nie ma przepustnicy to jest zawsze nadmiar powietrza, skoro tak to jedynie małą konsumpcję paliwa można zachować podając go mniej niż więcej. A czy to będzie cegła (to była metafora) czy bardziej wyrafinowany układ typu włącznik żarówki z napisem "szalejesz" :-) lub po prostu zachowawczy styl jazdy to już indywidualny wybór. Wątek traktuje o ekonomii a jej nie da się zachować ograniczając tylko obroty i to miałem na myśli obrazując "cegłe"

                  zrozumieli ?
                  www.DURASOFT.pl

                  -Hamownia podwoziowa
                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                  -Diagnostyka
                  -Filtry FAP/DPF

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    gregorianin, Masz TDI to odpisalem Ci co dzieje sie w TDI

                    Kolo dwumasowe niszczy sie, jak deptasz gaz slynne 3/4 otwarcia przepustnicy - czyt 3/4 nacisniecia pedalu gazu z obrotow rzedu 1200-1300 :idea: Nastepna rzecz, jak juz nie zepsujesz dwumasy, bo zakladamy ze nie naciskasz gazu wiecej niz 1/2 i to tez sporadycznie, a normalnie go glaszczesz, to w silnikach diesla ze zmienna geometria jaki Ty masz, zapiekaja sie kierowniczki(zaluzje) w turbosprezarce, bo NIGDY nie wydajesz polecenia sterownikowi, aby ten poruszyl gruszka mocniej przy tejze sprezarce, bo nie naciskasz gazu. Pisac dalej.


                    A jesli chodzi o BSE i jazde na niskich obrotach, to o napręzeniach ukladu korbowodego slyszal kiedys kolega?? Takie wlasnie naprezenia nastepuja jak depczesz gaz wg. szkoly eko 3/4 to powoduje ze silnik ma wygenerowac duzo Nm, ale kiedy jak auto wlecze sie na wysokim biegu 4-5 (te nowe fajne silniki maja po 6 biegow , no ale mialo byc o BSE ) z predkoscia walu korbowego 1300-1400 i wtedy dostaje rozkaz jedz, a tu nie ma czym jechac.

                    Ale jak kazdemu eko terrorysci namacili w glowie, to potem jest lament, ze auto olej pije, ze mocy nie ma, bo jest zmulone przez taka emerycka jazde itd.

                    Tak mysle po co sie czepiam, bo to przeciez nie moje auta, nie moje paliwo - niech sobie kazdy robi jak chce, padnie to padnie, kupi sie nowe
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • gregorianin
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 215
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      , Masz TDI to odpisalem Ci co dzieje sie w TDI

                      Kolo dwumasowe niszczy sie, jak deptasz gaz slynne 3/4 otwarcia przepustnicy - czyt 3/4 nacisniecia pedalu gazu z obrotow rzedu 1200-1300
                      Koło dwumasowe nie lubi dużych drgań skrętnych (nawet Ty o tym wiesz), ale jakie Ty chcesz mieć drgania jesli silnik nie dostaje dużej dawki bo delikatnie naciskasz pedał??? I coś się tak uczepił tych niskich obrotów?

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      :idea: Nastepna rzecz, jak juz nie zepsujesz dwumasy, bo zakladamy ze nie naciskasz gazu wiecej niz 1/2 i to tez sporadycznie, a normalnie go glaszczesz, to w silnikach diesla ze zmienna geometria jaki Ty masz, zapiekaja sie kierowniczki(zaluzje) w turbosprezarce, bo NIGDY nie wydajesz polecenia sterownikowi, aby ten poruszyl gruszka mocniej przy tejze sprezarce, bo nie naciskasz gazu. Pisac dalej.
                      Obawiam się że nie to jest tematem dyskusji, pytanie było czy jest sens budować coś, co na podstawie obrotów zapewni nam informacje o ekonomicznej jeździe, Napisałem że nie same obroty decydują o ekonomii a obciążenie. Możesz tupać nóżkami i kwiczeć ale fizyki nie zmienisz.

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A jesli chodzi o BSE i jazde na niskich obrotach, to o napręzeniach ukladu korbowodego slyszal kiedys kolega?? Takie wlasnie naprezenia nastepuja jak depczesz gaz wg. szkoly eko 3/4 to powoduje ze silnik ma wygenerowac duzo Nm,
                      Bzdura totalna!!! W dużym skrócie tętnienia skrętne są tym większe im większe ciśnienie w komorze spalania a ono od czego zależy powinieneś się już sam domyślić :-) Jeszcze jako wskazówkę dodam że "cegła" pod pedałem gazu jedynie przedłuży żywotność K2M. Dziwne co? :-)

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      ale kiedy jak auto wlecze sie na wysokim biegu 4-5 (te nowe fajne silniki maja po 6 biegow , no ale mialo byc o BSE ) z predkoscia walu korbowego 1300-1400 i wtedy dostaje rozkaz jedz, a tu nie ma czym jechac.
                      Gdzie napisałem że należy jeździć na niskich obrotach??? Napisałem coś wręcz przeciwnego, ekonomia nie zależy tylko od obrotów.

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ale jak kazdemu eko terrorysci namacili w glowie, to potem jest lament, ze auto olej pije, ze mocy nie ma, bo jest zmulone przez taka emerycka jazde itd.
                      Doprawdy niesłychane :-)

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Tak mysle po co sie czepiam, bo to przeciez nie moje auta, nie moje paliwo - niech sobie kazdy robi jak chce, padnie to padnie, kupi sie nowe
                      ???
                      www.DURASOFT.pl

                      -Hamownia podwoziowa
                      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                      -Diagnostyka
                      -Filtry FAP/DPF

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez gregorianin
                        Maicroft napisał/a:

                        Tak mysle po co sie czepiam, bo to przeciez nie moje auta, nie moje paliwo - niech sobie kazdy robi jak chce, padnie to padnie, kupi sie nowe
                        Masz warsztat to czym wiecej klientow to tym lepiej - prawda, ja tam uwazam, ze niech kazdy jezdzi jak chce, tylko potem niech nie placze ze cos padlo i cos kosztuje 500-1000-2000zl :?
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • gregorianin
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 215
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Nie sposób sie z tym nie zgodzić :-)

                          Pozdrawiam
                          www.DURASOFT.pl

                          -Hamownia podwoziowa
                          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                          -Diagnostyka
                          -Filtry FAP/DPF

                          Komentarz

                          Pracuję...