chips 134,1PS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #26
    Zamieszczone przez rob555
    A ja bym sprawdzil ustawienie rozrzadu...cos mi sie wydaje ze tam bonusik siedzi :diabelski_usmiech

    Mi też tak wygląda i piszę to z autopsji.
    U mnie na pierwszym hamowaniu ( 9 tyś. km ) wyszło ok. 112KM. Potem hamowanie przy ok. 100 tyś km i wynik 105 KM :shock: , diagnoza na podstawie tylko porównania z poprzednim wykresem ( teraz było mniej KM a więcej Nm ): na 95% źle ustawiona synchronizacja wałka ( rozrzad robiony przy 90 tyś km ).
    Następnie przy 113 tyś robiony program; pierwsze hamowanie i wynik identyczny jak poprzednio 105 KM ( i to jest dowód, że nikt nic nie naciąga; wykres wyszedł bardzo podobny a tuner nie wiedział, że auto wcześniej było hamowane ). Szybkie przestawienie wałka ( 3 minuty roboty ) i kolejny pomiar 117 KM i to jest właśnie wynik "średni" jak dla seryjnego BXE ( po programie wyszło 141 KM )...
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • fazol
      Classic
      • 2010
      • 17

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft
      Moze auto zepsute w serii, a po programie jest dalej zepsute, a jezdzi lepiej no bo ma juz program
      proszę Cię uzasadnij-auto zepsute...(udam się do producenta z reklamacją)

      pytanie do Ciebie-czy autko w pierwszym okresie(ok 10tyś. km.) użytkowane "delikatnie" może mocno różnić się w osiągach od autka od początku "pałowanego"?

      Komentarz

      • rob555
        Rider
        • 2006
        • 748

        #28
        Prawidlowa synchronizacja i podejrzewam ze 5-10KM w serii by doszlo. I to wcale nie oznacza ze auto zepsute :twisted:
        pozdrawiam

        Diagnostyka i tuning
        hybrydowe wtryski i turbiny
        programy na ulice jak i do sportu

        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
        www.tune-up.pl

        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

        Komentarz

        • markowski
          Ambiente
          • 2006
          • 224

          #29
          rob555, a moze wytarty walek ? pare razy czytalem ze to normalne zjawisko w silnikach ( ale dlaczego ? :niewiem ) z pompowtryskami ....
          pozdrawiam
          Markowski
          OI AXR 06 185@377

          Komentarz

          • fazol
            Classic
            • 2010
            • 17

            #30
            jeszcze wykres zepsutej jednostki...
            Załączone pliki

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #31
              Cos lapie zadyszke powyzej 3400 obr/min a powinien isc z moca conajmniej do 4tys.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #32
                O Adas.... no to te parametry sa az za niskie, bo wiele aut, ktorych wykres ktos tu zamieszczal mialo zawsze straszne gifty, a Nm ponizej 350 nie schodzil. Tylko to teraz jakas nowa wersja tamtej hamowni.

                A tak to zwykly program bez udziwnien, kreski pociagniete w gore i tyle. Max Nm bezpiecznie przy 2500, wiec auto musi isc lepiej niz w serii.

                Byles bezposrednio, czy przez ASO :?:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • fazol
                  Classic
                  • 2010
                  • 17

                  #33
                  byłem osobiście...życzyłem sobie nie "wyciąganie" na maxa...padło pytanie czy to mi wystarcza...

                  wiem że te silniki mają więcej w serii, jednak zastanawia mnie czy nie zamuliłem autka przez pierwsze 10tyś... "docieranie" tez tu ma jakieś chyba znaczenie...?

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #34
                    napisz moze jak przez te 10 tys jezdziles ....
                    fakt faktem - zlego docierania nie mozna poprawic, ale 'zamulic' mozna nawet dobrze dotarty silnik.
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • fazol
                      Classic
                      • 2010
                      • 17

                      #35
                      pierwsze 10 tys. chyba przesadzilem, do 3tys.km autko jeździło do 120km/h ,po tym przebiegu dawałem mu więcej ale nie przekraczałem 3000obr/min. na 10tys km. autko śmigło swoją max. prędkością z 5-6razy. po 10tyś. już normalna jazda. pierwsza wymiana oleju po 15tyś. chip-23tyś.km

                      Komentarz

                      • blach9
                        Drive
                        • 2010
                        • 45

                        #36
                        Zamieszczone przez fazol
                        pierwsze 10 tys. chyba przesadzilem, do 3tys.km autko jeździło do 120km/h ,po tym przebiegu dawałem mu więcej ale nie przekraczałem 3000obr/min. na 10tys km. autko śmigło swoją max. prędkością z 5-6razy. po 10tyś. już normalna jazda. pierwsza wymiana oleju po 15tyś. chip-23tyś.km
                        Przez 7 tys km nie przekraczałes 3000 obr/min? Chyba faktycznie przesadziłes - taka jazda na pewno nie wpłyneła dobrze na twoja turbinke :?

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          #37
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          Następnie przy 113 tyś robiony program; pierwsze hamowanie i wynik identyczny jak poprzednio 105 KM ( i to jest dowód, że nikt nic nie naciąga; wykres wyszedł bardzo podobny a tuner nie wiedział, że auto wcześniej było hamowane ). Szybkie przestawienie wałka ( 3 minuty roboty ) i kolejny pomiar 117 KM i to jest właśnie wynik "średni" jak dla seryjnego BXE ( po programie wyszło 141 KM )...
                          Przestawienie wałka na "-" czy "+"??

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #38
                            Zamieszczone przez laurin
                            Zamieszczone przez kowal 2002
                            Następnie przy 113 tyś robiony program; pierwsze hamowanie i wynik identyczny jak poprzednio 105 KM ( i to jest dowód, że nikt nic nie naciąga; wykres wyszedł bardzo podobny a tuner nie wiedział, że auto wcześniej było hamowane ). Szybkie przestawienie wałka ( 3 minuty roboty ) i kolejny pomiar 117 KM i to jest właśnie wynik "średni" jak dla seryjnego BXE ( po programie wyszło 141 KM )...
                            Przestawienie wałka na "-" czy "+"??

                            Z okolic -4 w okolice 0 czyli teoretycznie w stronę +...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • fazol
                              Classic
                              • 2010
                              • 17

                              #39
                              Zamieszczone przez blach9
                              Zamieszczone przez fazol
                              pierwsze 10 tys. chyba przesadzilem, do 3tys.km autko jeździło do 120km/h ,po tym przebiegu dawałem mu więcej ale nie przekraczałem 3000obr/min. na 10tys km. autko śmigło swoją max. prędkością z 5-6razy. po 10tyś. już normalna jazda. pierwsza wymiana oleju po 15tyś. chip-23tyś.km
                              Przez 7 tys km nie przekraczałes 3000 obr/min? Chyba faktycznie przesadziłes - taka jazda na pewno nie wpłyneła dobrze na twoja turbinke :?

                              3000obr/min na piątym biegu to ok. 140km/h, myślę że turbinka miała odpowiednie smarowanie...

                              Komentarz

                              • CYWA
                                Classic
                                • 2009
                                • 20

                                #40
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                Zamieszczone przez rob555
                                A ja bym sprawdzil ustawienie rozrzadu...cos mi sie wydaje ze tam bonusik siedzi :diabelski_usmiech

                                Mi też tak wygląda i piszę to z autopsji.
                                U mnie na pierwszym hamowaniu ( 9 tyś. km ) wyszło ok. 112KM. Potem hamowanie przy ok. 100 tyś km i wynik 105 KM :shock: , diagnoza na podstawie tylko porównania z poprzednim wykresem ( teraz było mniej KM a więcej Nm ): na 95% źle ustawiona synchronizacja wałka ( rozrzad robiony przy 90 tyś km ).
                                Następnie przy 113 tyś robiony program; pierwsze hamowanie i wynik identyczny jak poprzednio 105 KM ( i to jest dowód, że nikt nic nie naciąga; wykres wyszedł bardzo podobny a tuner nie wiedział, że auto wcześniej było hamowane ). Szybkie przestawienie wałka ( 3 minuty roboty ) i kolejny pomiar 117 KM i to jest właśnie wynik "średni" jak dla seryjnego BXE ( po programie wyszło 141 KM )...
                                Napisałeś, że można mieć stndardową moc 105 KM i wyższy moment obrotowy lub wyższą moc i mniejszy moment. Co jest korzystniejsze :?: Jak to można sprawdzić i co dokładnie należy przestawić z -4 na 0 :?: Możesz napisac więcej szczegółów :?:
                                Skoda Octavia II 1,9 TDi BXE 105KM LiftBack Elegance 2006 MOD by CYWA

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #41
                                  Zamieszczone przez CYWA
                                  ...
                                  Napisałeś, że można mieć stndardową moc 105 KM i wyższy moment obrotowy lub wyższą moc i mniejszy moment. Co jest korzystniejsze :?: Jak to można sprawdzić i co dokładnie należy przestawić z -4 na 0 :?: Możesz napisac więcej szczegółów :?:
                                  Ale te różnice są rzędu 10 KM / 15 Nm więc cudów się nie spodziewaj. Gdyby ktoś Ci to przestawił bez twojej wiedzy to pewnie byś nawet nie zauważył :wink: ( no może pomyślałbyś, że jakieś lepsze paliwko się trafiło ).

                                  Ściągasz plastikową osłonę paska rozrządu, poluzowujesz delikatnie trzy śruby na kole ( zaznaczone strzałkami na fotce ), potem na środkową śrubę zakładasz klucz i DELIKATNIE przekręcasz wałek. Potem dokręcasz te trzy poluzowane śruby i sprawdzasz na VAG-u kąt, powinien być jak najbliższy "0": -Silnik, Blok pomiarowy 004, ostatni kanał ( pierwsze od prawej okienko ).

                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • fazol
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 17

                                    #42
                                    czy takie przestawienie wałka powoduje jego szybsze wycieranie się? czy po prostu jego krzywki działają tak jak powinny...powinno się go przestawiać przed chipsowaniem czy bez różnicy...pzdr.

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #43
                                      Zamieszczone przez fazol
                                      czy takie przestawienie wałka powoduje jego szybsze wycieranie się? czy po prostu jego krzywki działają tak jak powinny...powinno się go przestawiać przed chipsowaniem czy bez różnicy...pzdr.
                                      Teoretycznie fabrycznie powinien być kąt w okolicach 0 ( zakres od -1...0...1 jest całkiem OK ) więc takie ustawienie niczego nie wyciera, nie nadwyręża, itd. Zazwyczaj po wymianie paska rozrządu ( ze względu na jego inne napięcie poprzez napinacz ) ten kąt się delikatnie zmienia, a mało który serwis po wymianie paska to sprawdza i ewentualnie koryguje. Nie grozi to oczywiście kolizją tłoka z zaworami itd. ale powoduje delikatne "rozregulowanie" silnika.
                                      Po ustawieniu dodatkowo warto zrobić log dynamiczny wartości tego kąta i będzie widać jak bardzo się on zmienia w zależności od obciążenia ( w kilku OII wartość tej zmiany wynosi ok. 0,5 stopnia ).

                                      Dobry tuner sprawdzi ten kąt przed robieniem programu i jeśli uzna, że trzeba coś przestawić to na pewno to zrobi...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • TFil
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 37

                                        #44
                                        Re: chips 134,1PS

                                        Zamieszczone przez fazol
                                        [...]
                                        ale stało się: 134,1PS (98,6KW) 3417 1/min
                                        (114km/h) 317Nm 2636 1/min
                                        myślę bezpiecznie dla jenostki napędowej! efekt miodzio (auto jedzie ) jest elastyczne.

                                        spalanie:jazda mieszana,miejska takie samo jak przed...
                                        trasa minimalnie spadło...
                                        pierwszy bak mnie przeraził ok.9l/100 (ale zabawa była...)
                                        polecam
                                        Mam do Ciebie jeszcze takie pytanie, bo właśnie zastanawiam się nad zawirusowaniem BXE (niedawno skończyła się gwarancja, więc ostatnia przeszkoda znikła :lol: ) - skoro moc i moment są wyższe, niż wcześniej, to rozumiem, że te same prędkości na tych samych biegach będą osiagane przy niższych obrotach. Czy mógłbyć napisać, jaką masz prędkość na 5 przy 3000 obrotów? Ja mam teraz ok. 145km/h - zastanawiam się, ile to może być?

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #45
                                          tyle samo :P przecież przełożenia skrzyni biegów się nie zmieniają a to one odpowiadają za przełożenie obrotów silnika na obroty kół i prędkość :idea:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez TFil
                                            skoro moc i moment są wyższe, niż wcześniej, to rozumiem, że te same prędkości na tych samych biegach będą osiagane przy niższych obrotach
                                            prędkość będzie taka sama tylko szybciej ją osiągniesz.
                                            Zamieszczone przez TFil
                                            Ja mam teraz ok. 145km/h - zastanawiam się, ile to może być?
                                            no bez kozery powiem że około 145 km/h
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • _tm_
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2333
                                              • Superb III (3V3)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              #47
                                              Re: chips 134,1PS

                                              Zamieszczone przez TFil
                                              skoro moc i moment są wyższe, niż wcześniej, to rozumiem, że te same prędkości na tych samych biegach będą osiagane przy niższych obrotach
                                              To chyba można zaliczyć jako dowcip miesiąca :diabelski_usmiech. Chociaż muszę przyznać, że nie jesteś pierwszy, który miał taką teorię - kiedyś już jeden user wyskoczył z takim samym pomysłem .
                                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                              -------------------------------------------------------------------------
                                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                              Komentarz

                                              Pracuję...