Przerobienie kostki silnika podnoszenia szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tohen
    Classic
    • 2011
    • 3

    Przerobienie kostki silnika podnoszenia szyby

    Witajcie!

    Kumpel poluje na czeszkę 4x4. Ogólnie towar na północy naszego pięknego kraju deficytowy, więc wybór niewielki.

    Trafiła się w sensownej cenie prawie pod bokiem ładna, dość zadbana czeszka na czterech łapkach. Problemem (o ile tak to można nazwać) jest dość spory przebieg - 260k. Silnik chodzi bardzo elegancko, mech powiedział, że jest OK. Gwizdek padł przy 200k, jest założony od 115 + wirus w gdańskim Tune-Up na 130KM. Autko zbiera się baaardzo ładnie, pali normalnie, skorupa ok. Jedyne, czym nas postraszył człek na przeglądzie to właśnie ów rozdzielacz napędu. Ponoć jak to padnie to mogiła, płacz i zgrzytanie zębów.

    Pytanie moje brzmi - czy ktoś ma czeszkę 4x4 ze sporym przebiegiem? Tak pod 300k? Jak wygląda temat przeniesienia napędu w tak przechodzonym aucie? Skrzynie biegów, itp?
  • konfucjusz
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    Przerobienie kostki silnika podnoszenia szyby

    W mojej Octavce z 98 roku mam dorabiane elektryczne przednie szyby.
    Niestety moja instalacja elektryczna nie jest typowa i posiadam jedynie 2 przewody zasilające.
    W zależności od położenia przełącznika na jednym lub na drugim pojawia się +12V.
    Prowadnice wraz z napędem mam w tej chwili typowe dla Octavki i tu pojawił się ZONK.
    Jak podłączyć do gniazda z tyloma pinami moje 2 przewody zasilające?
    Czy jest możliwość obejścia całego inteligentnego układu i wpięcia się bezpośrednio na zasilanie silnika?
    Wszelkie sugestie i porady WYŁĄCZNIE NA TEMAT mile widziane.

    Komentarz

    • Krzycho-63
      Rider
      • 2007
      • 628
      • Superb II (3T4)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez konfucjusz
      Czy jest możliwość obejścia całego inteligentnego układu i wpięcia się bezpośrednio na zasilanie silnika?
      Jest taka możliwość.Wewnątrz czarnej obudowy jest elektronika.Musisz ''rozbroić''ten układ elektroniczny i podłączyć przewody bezpośrednio do silnika.Gdzieś na forum są zamieszczone zdjęcia,które powinny Ci pomóc-poszukaj.
      Skoda Superb II Ambition
      2.0 TDI CR 170 KM

      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

      Komentarz

      • konfucjusz
        Classic
        • 2010
        • 13

        #4
        Faktycznie po rozebraniu całej puszki z elektroniką jest możliwość wpięcia się bezpośrednio na silniczek podnośnika. Teraz już wszystko działa jak należy. Ale bez wylewania wody z auta po solidnej burzy się nie obeszło. :evil:

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1086
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Jak to dokładnie trzeba zrobić, jest pokazane tu:

          Ze względu na hermetyczność całości, trzeba pozostawić moduły z elektroniką na swoim miejscu.
          Trzeba przeciąć ścieżki na płytce drukowanej, w zaznaczonych miejscach, i podłączyć przewody bezpośrednio na złącze na płytce. Przewody wyprowadzić przez wywiercone w obudowie otworki. Otworki powinny być takie, aby z trudem można było preciągnąć przewód, wtedy zostanie zachowana szczelność całości.

          Komentarz

          Pracuję...