Witam,
mam pytanie do kolegów, którzy mają modyfikowany program w 1.8T. Moje AUM zostało zmodyfikowane, ale nie podoba mi się przebieg momentu.
Przy ok 3500rpm jest wyraźny spadek ciśnienia, który jest szczególnie odczuwalny na drugim biegu.
Czy u Was też coś takiego występuje ?
Czy ktoś z Was ma może log-a z VAGa z kanału 115 / 118 i mógłby się podzielić ?
Wyczytałem gdzieś, że taki spadek w tym zakresie obrotów jest związany ze zmianą faz rozrządu i można problem rozwiązać korygując kilka map (KFPBRK, KFPBRKNWS, KFPRG, KFURL). Tuner twierdzi, że to jest normalne i występuje nawet w seryjnych autach. Bynajmniej nie miałem tego efektu w moim fabrycznie ustawionym AUM...
Jeśli więc ktoś miałby log-a z seryjnego AUQ, to też bardzo byłbym wdzięczny jeśli mógłby się podzielić.
Załączam wykres doładowania (specified vs actual):
Sam sobie odpowiedziales na pytanie....
Pozatym zobacz ze zadane doladowanie tez ma dolka w tym zakresie...wiec co tu maja fazy rozrzadu...przedzej sterowanie N75 nie na daza regulowac.
A tak wogule to zobacz jakie masz wymagane doladowanie przy 5000 dla tej turbinki... :twisted:
Bidulka juz nie moze dmuchac wiecej mimo zamknietego WG i powyzej 4500obr zadane i osiagane zaczyna sie rozbiegac. Cos czuje ze na V biegu moze tryb awaryjny wylapac..(pomijam juz permanetne meczenie sprezarki)
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Dzięki za pomoc, wszystko jasne.
Jeśli mógłbym jeszcze o jedną informacje prosić - czy doładowanie w zakresie
do 4000obr/s jest bezpieczne i prawidłowe dla tej turbiny ?
Dzięki za pomoc, wszystko jasne.
Jeśli mógłbym jeszcze o jedną informacje prosić - czy doładowanie w zakresie
do 4000obr/s jest bezpieczne i prawidłowe dla tej turbiny ?
Zrob mi logi 114,115 na IV biegu od 2000 do odcinki z butem w podlodze to powiem wiecej...
Narazie widze ze doladowanie troche faluje (mozliwe braki precyzji w regulacji ze strony silnika )
Doladowanie jak na 150KM motor troche duze (jak widze to 1.2 na dole schodzace do 1.0 przy 6000obr)...tyle to ja na K04 dmuchalem jak nie chcialem mega mocno robic ale bywaja mocne K03 wiec fajnie by bylo gdybys zrobil te logi na serii. Niestety map w glowie nie mam i zawsze warto podpatrzec w orginale na ile bylo ustawione.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
No to pięknie...
W pierwszej wersji gość mi ustawił jeszcze wyżej.
1.4 dmuchało, a WG zamknięte prawie w całym zakresie...
Powiedziałem, że to jakiś hardcore i poprosiłem o obniżenie.
Po obniżeniu było falowanie (boost PID wpadał w straszne oscylacje),
teraz falowanie znacznie się poprawiło, ale ciągle zostaje dziura ok 3,5krpm,
przez którą ten program się w czasie jazdy robi do d...
Te wartości z wykresu mogą być trochę zawyżone, bo robiłem loga jak było 31 stopni,
kiedy było zimniej - wychodziło ok 1.1bar.
Mam tu akurat log z ori, ale 3-115-118, jeśli coś Ci to powie.
Mam też taki sam z aktualnego programu z zaznaczonymi
miejscami, gdzie wg mnie źle się dzieje.
No, "prawie" - z 0,6 na prawie 1,4!!! Air Mass In ok 168g (max).
Zasugerowałem obniżenie do 1,1 i obniżenie "boost duty cycle" w niższych zakresach, bo było nerwowo.
Robiłem tylko logi (2, 20, 31, 33 jak pamiętam).
Lambda factor z vag-a na pełnym bucie schodził do 0,750.
Jak ustawił trochę bardziej ubogo, to mimo tego faktyczne odczyty pokazywały lambda factor niższy niż planowany
i pojawiły się korekty na 20 grupie (na plus).
Teraz tuner mówi, że ma z tym autem ciężko, bo nawet na bogatej mieszance lubi przesuwać zapłony.
Poza błędem grzałki lambdy innych błędów vag-a ani kontrolek/helikopterków nie miałem.
Ten błąd na serii też się czasami zdarzał.
Paliwa przy tym turbo nie zbraknie, gorzej z trwałością turbiny
Nie jest za bogato ?
Req. boost został lekko skorygowany tak, żeby się do końca zakresu pokrywał
z actual boost (jeszcze nie jest idealnie, ale przypilnuję, żeby nie katować turbiny)
[ Dodano: Wto 15 Cze, 10 09:34 ]
Widzę, że chęci do komentowania się skończyły
Szkoda. Szukałem trochę po mapach samodzielnie
i nie mogę znaleźć przyczyny spadku doładowania.
[ Dodano: Sob 24 Lip, 10 20:31 ]
W końcu temat ogarnięty. Po długim czasie testowania i prób udało mi się tak mapy poustawiać,
żeby nie było żadnych odczuwalnych spadków, szarpania itp. Turbo moim zdaniem trzyma
zadane doładowanie bardzo dobrze. Dla zainteresowanych załączam log-a z wykresami.
Goszu, odgrzeję kotleta, mógłbyś załączyć jeszcze raz logi? Link jest martwy.
Też modyfikuję swojego AUMa i jak na razie 206KM (jeszcze góra pow 5500rpm do poprawy) przy doładowaniu tylko 0,8bara (!) na bazie softu z AUQ. Faktycznie pracowałem tylko na LDRXN a reszty nawet nie ruszałem, nic nie stuka (na 20-tym cisza), AFR spoko (lambda 0,75) przepływ ok 170,9 g/s przy 5800.
Komentarz