[O1] Chiptuning 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomus7
    RS
    • 2010
    • 1896
    • Peugeot

    [O1] Chiptuning 1.8T

    ZYBI68, spoko i tak by się nie udało :P

    [ Dodano: Czw 02 Gru, 10 16:15 ]
    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    lilo, za szt wychodzi 50pln
    No to cena OK
    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
  • Goszu
    Drive
    • 2008
    • 71

    #2
    [O1] Chiptuning 1.8T

    Witam,
    mam pytanie do kolegów, którzy mają modyfikowany program w 1.8T. Moje AUM zostało zmodyfikowane, ale nie podoba mi się przebieg momentu.
    Przy ok 3500rpm jest wyraźny spadek ciśnienia, który jest szczególnie odczuwalny na drugim biegu.

    Czy u Was też coś takiego występuje ?
    Czy ktoś z Was ma może log-a z VAGa z kanału 115 / 118 i mógłby się podzielić ?

    Wyczytałem gdzieś, że taki spadek w tym zakresie obrotów jest związany ze zmianą faz rozrządu i można problem rozwiązać korygując kilka map (KFPBRK, KFPBRKNWS, KFPRG, KFURL). Tuner twierdzi, że to jest normalne i występuje nawet w seryjnych autach. Bynajmniej nie miałem tego efektu w moim fabrycznie ustawionym AUM...

    Jeśli więc ktoś miałby log-a z seryjnego AUQ, to też bardzo byłbym wdzięczny jeśli mógłby się podzielić.

    Załączam wykres doładowania (specified vs actual):


    Pozdrawiam

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Sam sobie odpowiedziales na pytanie....
      Pozatym zobacz ze zadane doladowanie tez ma dolka w tym zakresie...wiec co tu maja fazy rozrzadu...przedzej sterowanie N75 nie na daza regulowac.
      A tak wogule to zobacz jakie masz wymagane doladowanie przy 5000 dla tej turbinki... :twisted:
      Bidulka juz nie moze dmuchac wiecej mimo zamknietego WG i powyzej 4500obr zadane i osiagane zaczyna sie rozbiegac. Cos czuje ze na V biegu moze tryb awaryjny wylapac..(pomijam juz permanetne meczenie sprezarki)
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • Goszu
        Drive
        • 2008
        • 71

        #4
        Dzięki za pomoc, wszystko jasne.
        Jeśli mógłbym jeszcze o jedną informacje prosić - czy doładowanie w zakresie
        do 4000obr/s jest bezpieczne i prawidłowe dla tej turbiny ?

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #5
          Zamieszczone przez Goszu
          Dzięki za pomoc, wszystko jasne.
          Jeśli mógłbym jeszcze o jedną informacje prosić - czy doładowanie w zakresie
          do 4000obr/s jest bezpieczne i prawidłowe dla tej turbiny ?
          Zrob mi logi 114,115 na IV biegu od 2000 do odcinki z butem w podlodze to powiem wiecej...
          Narazie widze ze doladowanie troche faluje (mozliwe braki precyzji w regulacji ze strony silnika )
          Doladowanie jak na 150KM motor troche duze (jak widze to 1.2 na dole schodzace do 1.0 przy 6000obr)...tyle to ja na K04 dmuchalem jak nie chcialem mega mocno robic ale bywaja mocne K03 wiec fajnie by bylo gdybys zrobil te logi na serii. Niestety map w glowie nie mam i zawsze warto podpatrzec w orginale na ile bylo ustawione.
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Goszu
            Drive
            • 2008
            • 71

            #6
            No to pięknie...
            W pierwszej wersji gość mi ustawił jeszcze wyżej.
            1.4 dmuchało, a WG zamknięte prawie w całym zakresie...
            Powiedziałem, że to jakiś hardcore i poprosiłem o obniżenie.
            Po obniżeniu było falowanie (boost PID wpadał w straszne oscylacje),
            teraz falowanie znacznie się poprawiło, ale ciągle zostaje dziura ok 3,5krpm,
            przez którą ten program się w czasie jazdy robi do d...

            Te wartości z wykresu mogą być trochę zawyżone, bo robiłem loga jak było 31 stopni,
            kiedy było zimniej - wychodziło ok 1.1bar.

            Mam tu akurat log z ori, ale 3-115-118, jeśli coś Ci to powie.
            Mam też taki sam z aktualnego programu z zaznaczonymi
            miejscami, gdzie wg mnie źle się dzieje.




            Jutro zrobię z 114.

            Pozdrawiam!

            Komentarz

            • rob555
              Rider
              • 2006
              • 748

              #7
              Odwazny tuner...praktycznie podwoil boost...mierzyles AFR? :twisted:
              pozdrawiam

              Diagnostyka i tuning
              hybrydowe wtryski i turbiny
              programy na ulice jak i do sportu

              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
              www.tune-up.pl

              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

              Komentarz

              • Goszu
                Drive
                • 2008
                • 71

                #8
                No, "prawie" - z 0,6 na prawie 1,4!!! Air Mass In ok 168g (max).
                Zasugerowałem obniżenie do 1,1 i obniżenie "boost duty cycle" w niższych zakresach, bo było nerwowo.

                Robiłem tylko logi (2, 20, 31, 33 jak pamiętam).
                Lambda factor z vag-a na pełnym bucie schodził do 0,750.

                Tu mam coś:

                (czasy wtrysków jakby były zlimitowane)

                Jak ustawił trochę bardziej ubogo, to mimo tego faktyczne odczyty pokazywały lambda factor niższy niż planowany
                i pojawiły się korekty na 20 grupie (na plus).

                Teraz tuner mówi, że ma z tym autem ciężko, bo nawet na bogatej mieszance lubi przesuwać zapłony.

                Poza błędem grzałki lambdy innych błędów vag-a ani kontrolek/helikopterków nie miałem.
                Ten błąd na serii też się czasami zdarzał.

                Komentarz

                • Zoltar
                  Rider
                  • 2005
                  • 722

                  #9
                  Paliwa przy tym turbo nie zbraknie, gorzej z trwałością turbiny
                  Czyja to praca ?
                  www.soft-car.pl
                  www.chiptuning-gdansk.pl


                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                  - Wyłączanie DPF
                  - Hamownia Obciążeniowa

                  Komentarz

                  • Goszu
                    Drive
                    • 2008
                    • 71

                    #10
                    Na wstępie - dzięki za uwagi!

                    Paliwa przy tym turbo nie zbraknie, gorzej z trwałością turbiny
                    Nie jest za bogato ?

                    Req. boost został lekko skorygowany tak, żeby się do końca zakresu pokrywał
                    z actual boost (jeszcze nie jest idealnie, ale przypilnuję, żeby nie katować turbiny)

                    Czyja to praca ?
                    [email protected]

                    Coś cięzko to idzie...
                    Ciągle mam dziurę przy 3,5krpm a boost PID oscyluje.

                    Zrob mi logi 114,115 na IV biegu od 2000 do odcinki z butem w podlodze to powiem wiecej...
                    Załączam log z serii i aktualny.



                    Pozdrawiam!

                    [ Dodano: Wto 15 Cze, 10 09:34 ]
                    Widzę, że chęci do komentowania się skończyły

                    Szkoda. Szukałem trochę po mapach samodzielnie
                    i nie mogę znaleźć przyczyny spadku doładowania.

                    [ Dodano: Sob 24 Lip, 10 20:31 ]
                    W końcu temat ogarnięty. Po długim czasie testowania i prób udało mi się tak mapy poustawiać,
                    żeby nie było żadnych odczuwalnych spadków, szarpania itp. Turbo moim zdaniem trzyma
                    zadane doładowanie bardzo dobrze. Dla zainteresowanych załączam log-a z wykresami.

                    log

                    Testy robione na LPG.
                    Komentarze mile widziane.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Sev
                      L&K
                      • 2007
                      • 1295

                      #11
                      Goszu, odgrzeję kotleta, mógłbyś załączyć jeszcze raz logi? Link jest martwy.

                      Też modyfikuję swojego AUMa i jak na razie 206KM (jeszcze góra pow 5500rpm do poprawy) przy doładowaniu tylko 0,8bara (!) na bazie softu z AUQ. Faktycznie pracowałem tylko na LDRXN a reszty nawet nie ruszałem, nic nie stuka (na 20-tym cisza), AFR spoko (lambda 0,75) przepływ ok 170,9 g/s przy 5800.
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz

                      Pracuję...